Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • marcopolo

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salut..Am si eu o "problemuta" ca sa-l citez "pe care este" care ma racaie pe creier..Din cind in cind,in special la drumurile in afara,se intimpla sa nu vrea sa se tureze..Mai naspa e cind se intimpla sa vreau sa depasesc..In principiu nu vrea sa treaca de 3000 de ture nici moarta..De obicei solutia,in mers consta in retrogradarea progresiva din 5 in 4 si din 4 in 3,turata pina la 3500-4000 si pare sa-si revina..Dupa ceva mers linistit,treapta 5 100-110 daca ma dau la ea iar patesc aceeasi chestie..Dupe ce isi revine merg pina la160 fara probleme,ultimul consum a fost 4.78/100(drum pina in Bulgaria si retur) AC 90% din drum,in oras in ultimul timp cam 6,6%,ulei schimbat la 10k,consum 0,5l/10.000 km,ulei Toyota 5w40(am inteles ca e Mobil1),acum am pus 5w30 ca din asta am gasit Wink ..Motorina de la OMV sprint diesel,de obicei aceesi statie,EGR schimbat in aprilie(sh).si cel mai important:NU AM NICIUN MARTOR DE EROARE APRINS!Si nici nu se aprinde cind face acele figuri..Bateria originala(2002-noiembrie),incarca,cu toti consumatorii aprinsi+aeroterma pe la max 13.3V, fara consumatori cam 14,2V,mai palpie lumina prin bord toamna,iarna dar am zis ca e bateria,probabil in toamna asta o schimb..Uneori mai apar niste intreruperi in zona 2500-3000 la accelerari mai bruste,la accelerare progresiva nu prea apare...Mers normal,schimbat in jur de 3000 ture in oras...Ceva sugestii?ma batea un gand de un remap dar parca as vrea sa descopar cauza si sa nu ma trezesc ca patesc la fel si dupa remap..ca nu-i chiar ieftin..

LE Astra G 1.7DTI 2002


Ultima modificare facuta de marcopolo la Mie 01 Jul, 2009 12:37 pm
Skip ads

  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Completeaza semnatura sau specifica in post pe viitor ce masina ai. Nu toata lumea sta sa se uite in profil sa vada acolo.
Fa o diagnoza sa vezi daca ai vreun cod de eroare stocat.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
- fa proba cu alt debitmetru, verifica cablaj la el
- curata EGR
- verifica sistem vacuum, solenoizi EGR si wastegate, tija wastegate daca merge usor si nu se blocheaza
- verifica pe la buson ulei daca motorul luceste, daca ai depuneri negre folosesti ulei de curatare
- verifica daca turbina se invirte usor si nu are joc
  • HAPKO

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2006

  • Mesaj Privat
si masina mea se comporta in privinta limitarii in turatie la fel ( doar dupa ce se incalzea motorul )dar mie mi-a aparut si codul de eroare 0370,stergeam eroarea si dupa citeva zile aparea iar codul de eroare.dupa ce am cautat pe forum am gasit cauza: lipituri reci in calculatorul injectiei .dupa ce am refacut lipiturile(0 lei am facut-o personal)masina a merge super.aceste lipituri reci sunt una din bolile motorului y17dti mai ales cind are peste 100k km.
Skip ads

  • Istvan

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Si eu am cam aceleasi simptome: foarte des masina nu mai accelereaza (trage) cum accelera acum 2 ani. La drum intins se simte mai bine asta dupa ce trec de 100, de acolo accelereaza mai greu pana pe la 120-130, ca sa ajung pe la 140-150 cred ca trebuie sa parcurg cativa km buni (cum nu am fost pe autostrada in ultima vreme am prins viteza asta doar cand coboram), deci trebuie sa calculez f. bine cum depasesc.
Problema cea mai mare este cand urc un deal, cand am luat masina urcam un deal in a 5-a (cu viteza constanta de 100km/h), acum pe acelasi deal pornesc cu a 4-a (am viteza 100km/h) si dupa o vreme simt ca trebuie sa-i dau a 3-a pentru ca viteza a scazut pana la 80. Ce am mai observat e ca pe un deal mai mare cand urcam cu a 4-a si viteza tot scadea la un moment dat masina m-a scuturat o data si brusc parca si-a dat drumul, a inceput sa accelereze. Pe bord nu mi s-a aprins "check engine" insa dupa ce am oprit am vazut ca am eroarea P0100.
Am incercat si cu firul de la debitmetru scos, diferenta era insa nu pot sa zic ca era f.f. mare.

Cateodata cand merg o vreme mai tare un pic masina merge f. bine, una doua ajung la 120 si pe deal urc mult mai bine.
Eu am presupus ca debitmetrul nu mai functioneaza cum trebuie si ma gandesc sa-l schimb. In caz ca cineva are ceva sfaturi sunt binevenite.
  • Raul Paltineanu

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2007 z1.9dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2007

  • Mesaj Privat
De obicei P0100 apare cand debitmetrul e pe duca sau chiar a murit de tot. Incearca sa faci o proba cu un alt debitmetru de pe o alta masina si vezi daca e vreo schimbare. Si mai indicat ar fi o diagnoza, in cazul in care nu ai facut.
  • Istvan

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Si eu cred ca in proportie de 90% debitmetrul face figuri. Cred ca o s-o duc undeva la diagnoza sa vad ce-mi zic.
  • marcopolo

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2007

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:- fa proba cu alt debitmetru, verifica cablaj la el
- curata EGR
- verifica sistem vacuum, solenoizi EGR si wastegate, tija wastegate daca merge usor si nu se blocheaza
- verifica pe la buson ulei daca motorul luceste, daca ai depuneri negre folosesti ulei de curatare
- verifica daca turbina se invirte usor si nu are joc


Mersi pt sfaturi...Din pacate nu am nici un fel de inclinatii tehnice in ce priveste masinile..Cel mai bine mi-ar fi daca as gasi pe cineva care se si pricepe la asta(a mai facut opel-uri si stie exact ceea ce face si cum ar trebui sa fie)..Din pacate nu cunosc o astfel de persoana iar de experimente(pe masina mea) m-am cam saturat..Am avut ceva experiente (neplacute) cu tot felul de meseriasi(unul a reusit cu mari chinuri-nu stia cum-sa desfaca EGR,l-a curat si l-a pus la loc)..Super faza-membrana ers sparta si a trebui inlocuit dupa vreo 2 sapt.Evident ca nu stia sa verifice vacuumul..Cel care l-a schimbat nu s-a mai obosit sa-l curete pe cel luat de la SH,evident..Daca stiti pe cineva meserias in Bucuresti,care sa poata face aceste lucruri imi puteti da de stire(eventual PM)..Mersi.
Skip ads

  • Istvan

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Raul Paltineanu a scris:De obicei P0100 apare cand debitmetrul e pe duca sau chiar a murit de tot. Incearca sa faci o proba cu un alt debitmetru de pe o alta masina si vezi daca e vreo schimbare. Si mai indicat ar fi o diagnoza, in cazul in care nu ai facut.


Nu am fost la diagnoza, dar am masurat rezistenta intre pin-ii 1 & 3. Comparand cu datele din Autodata mi-a dat valori aproximativ bune, cu exceptia ultimei masuratori (unde in Autodata dadeau 1573 ohmi iar eu am masurat 1050):
la aprox. 22 grade Celsius - 2250 ohm
26 grade Celsius - 1900 ohm
la aprox. 30 - 31 grade - 1050 ohm (insa am masurat rezistenta asta dupa 5 ore dupa oprirea motorului, deci nu stiu cat de corect este).
  • iulex80

  • Mesaje scrise: 304
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@istvan - spune si tu o locatie sa te directionam catre o intalnire daca este in orasul tau sau pe langa.
  • Istvan

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
iulex80 a scris:@istvan - spune si tu o locatie sa te directionam catre o intalnire daca este in orasul tau sau pe langa.

Scuze, mi-am completat profilul, nici nu mi-am dat seama ca lipseste informatia asta. Sunt din Cluj. Am vrut sa ma duc la intalnirile clubului dar pana acum niciodata nu am ajuns.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am avut si eu cam aceleasi simptome la un moment dat, la mine a fost convertorul turbo, dar cel mai bine faci o diagnoza la maiandrei sau la Botosul, eu cred ca sunt printre putinii care iti pot da un diagnostic corect si complet. Multa bafta si sa ne spui si noua ce a fost !
Skip ads

  • Istvan

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Mai am si eu o intrebare: cu un debitmetru bun masina merge la fel de bine ca si cum ar avea mufa scoasa?
La mine acuma se simte diferenta destul de bine, cand scot mufa masina zboara iar cu mufa pusa simt la deal sau cand accelerez ca ating mult mai greu turatia 2200 rpm, dupa care porneste si turbo si masina merge mai bine.

Am desfacut si debitmetrul vad ca senzorul e destul de negru, poate ar trebui sa incerc sa-l curat cu spray de contacte, nu cred ca am ceva de pierdut .... oricum sunt hotarat sa iau un alt debitmetru. Am vazut ceva debitmetre Meat&Doria (260 lei), are cineva asa ceva, isi merita banii, sau mai este Bosch (450 lei) si Pierburg (350 lei), ce-mi recomandati?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Recomand sa citesti ca e scris.
  • Istvan

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Azi am schimbat debitmetrul cu unul original Bosch (390 lei).
La prima vedere se pare ca masina merge mult mai bine decat inainte dar in weekend o sa fac un drum afara si o sa vad cum se va comporta pe deal si in depasiri, unde aveam probleme.... oricum cred ca problema s-a rezolvat.
Am curatat si senzorul vechi insa masina mergea la fel ca inainte, nu am simtit nici o schimbare.
  • Istvan

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Se pare ca debitmetrul a fost problema la mine. In weekend am facut un drum afara, masina zbura, inainte cu greu puteam prinde 140 km/h acum am prins 160... poate mergea si mai mult.
Acum sper sa tina debitmetrul cat mai mult si sa nu am alte probleme.
  • Marinaru_BC

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Salutare!
Ieri mi s-a intamplat si mie chestia cu pierderea de putere...
Am mers cam 55 de km (50 extern si 5 in oras) si a mers normal. La intoarcere nu prea imi placea cum trage dar totusi tragea... dupa inca vreo 20 de km am intrat intr-o depasire cu a 3-a si nu voia sa accelereze mai deloc, am renuntat la depasire si am incercat sa o turez mai mult. Intr-a 2-a se tura mai tare insa intr-a 4-a accelera mai greu (dupa 2500 de turatii abia accelera). Nu voia sa treaca de 3000 de ture. Cu a 3-a trecea cu greu dar daca voiam sa accelerez de la 60 la 90 de ex in treapta 3 dura aproape 20 de secunde Shocked , daca nu si mai mult. Turata pe liber voia insa in viteza nu. O chestie ciudata era ca daca ii dadeam pedala la podea se accelera mai greu decat daca apasam doar putin mai mult de un sfert de pedala
Mentionez ca am schimbat de curand motorina (i-am pus efix de la rompetrol si mai inainte alimentam de la petrom.) dar am mers cam 150 de km de cand am schimbat-o. Nu aveam nici un martor aprins in bord, dar dupa ce am oprit motorul si l-am lasat cam 5 minute am pornit si totul a revenit la normal. Chiar cand am plecat am accelerat-o cu 1,2 si 3 peste 4000 de ture si nu a mai facut probleme. Nici azi nu a mai facut...
Ce imi recomandati sa fac?
  • mihai7906

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salut la toatã lumea am si eu un Vectra c din2005 disel 1,9 masina an vitezele 1,2 merge normal dupã viteza a treia la 3500 de ture nu mai trage si ani apare cheia service an bord am schimbat egr filtrele dar tot degeaba astept pãreri ca de mecanici de borduri sunt acrit
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Scrie ce motorizare ai(il ai trecut cred ca in cartea masinii codul- Z19DTH sau ceva de genu)- nu sunt sigur care e motorizarea. Fa asta ca sa iti zic sigur ca metoda din urmatorul link e cea care trebuie pentru a citi erorile care le ai stocate(ai zis ca ti s-a aprins martorul cu Check engine): https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014.

Fa testul si posteaza erorile ce le ai ca sa te putem ajuta. Daca nu poti sa o faci, mergi la un service, fa o diagnoza si cere foaia cu codurile gasite(erorile gasite) si dupa ce cauti aici pe forum si nu te lamuresti, posteaza si intreaba ca sa te ajutam.
  • mihai7906

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Merci pentru rãspuns am sa ancerc treaba cu contactul ca la Servis pe tester nu ia dat nimic sau nu a vrut sa ami zica doar ce am luato
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR