Ai uitat parola?


  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 2,091
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salut. Am masina din semnatura, si de la o vreme se ridica apa foarte usor, adica de cand a dat caldura mai ales in turatii mari si mers cu 120km/h adica 3100-3200 turatii. As vrea sa curat radiatorul, acum ce vreau sa va intreb pe voi este cum si cu ce? Cineva mi-a zis sa pun 1kg de otet in vasul de expansiune si sa las motorul sa mearga 20min.Am vazut in real o sulutie de curatat radiatorul la 16lei.Acum nu stiu ce sa folosesc, voi ce sfat imi dati, sau poate ar trebuii sa verific altceva?Pompa de apa cum se verifica, sau termostatul?

Multumesc anticipat.
  • DANILOI

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Kadett din 1988
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jul 2009

  • Garaj Mesaj Privat
La problema ta pot fii mai multe cauze,dar prima oara ancalzeste motorul si pune mana pe furtunele de la radiator,amundoua trebuie sa fie fierbinti,daca sunt radiatorul este ok,apoi uita-te la vasul de expansiune daca pe furtunasul subtire recircula apa,sau daca ai caldura an masina dar mai bine ma suni si ati zic mai multe [interzis]
  • mertinkeler

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
cel mai bine il dai jos si bagi in el un furtun cu apa cu presiune, pentru curatatul pe masina e o sg solutie, verificata de mine pe mai multe masini, o stiu de pe forumul daewoo, si anume:


goleste instalatia de apa cam cu 2 litri, in locul ei pui alta sticla de 2 litri + 200-300 grame CALGON!, da auzi bine, calgon, lasa motorul pornit cam 15 min si goleste instalatia, iar pui apa umpli, iar golesti, si tot asa de vreo 3-4 ori, intre goliri-umpleri e bine sa pornesti si motorul pana ajunge la temperatura de deschidere termostat, toate astea le faci ptr a curata instalatia de calgon si de mizerie

la nevoie, mai repeti o data toata treaba, iti garantez ca nu ai sa mai vezi resturi, mizerie, rugina iesind din motorul ala, si apa din vasul de expansiune va fi mereu limpede chiar si dupa ani de foloisre, eu mai am un cielo cu vreo 500.000 de km, avea instalatia de racire plina de rugina si chiar bucatele de metal corodat, nici macar caldura nu imi baga in interior iarna, am curatat-o o data acum vreo 4 ani si si in ziua de azi e impecabila!
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 957
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Corsa x10xe din 2000
  • Status: Online
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Mai ieftin decat cu calgon iesi cu sare de lamaie vrac.Nu ataca Al, Cu,otel
etc.Dizolva foarte bine piatra depusa .La 5 litri de apa adaugati 500gr sare lamaie;se porneste motorul,se lasa sa se incalzeasca si se poate opri. Se mai porneste la interval de 30min-1h pt recircularea solutiei.Se spala cu multa apa >>eu am pornit motorul pt. spalare cu un furtun scos de la calorifer(cel ce iese din motor catre calorifer,inainte de electrovalva deschidere caldura);iar in vasul de expansiune am pus furtunul cu apa de la robinet.Dupa ~ 30 min s-a curatat f bine am clatit cu apa distilata si am pus antigel.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,111
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
http://www.msi-motor-servic...i_0017_en_web.pdf
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 2,091
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:http://www.msi-motor-servic...i_0017_en_web.pdf


Zice adress not found. Abia astept sa incerc.Problema e ca am luat si o solutie speciala de curatat din real am dat 16 lei.C red ca o bag pe aia bag si calgon si otet.Credeti ca se va intampla ceva rau?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,111
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Si era greu de cautat ... http://www.ms-motor-service...mation&cls=02 vezi SI 0017
Nu fa amestec ca nu tine figura
  • mertinkeler

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
ba fa amestec! nu asculta la cine nu stie si nu a incercat, calgonul e baza si nu sarea de lamaie sau altceva, calgonul va rupe toata rugina si depunerile din interior si va proteja pe viitor motorul, face ceva de genul produselor anti-rugina, dupa ce dai cu el sigur nu mai rugineste pe interior si nu mai apar alte depuneri, daca vrei sa asculti ce iti spun, desi nu e uzuzala si nu e cunoscuta metoda pe care ti-o propun eu, vei avea mult de castigat, eu am un cielo si de pe forumul daewoo o stiu, nu credeam inainte, dar a fost de ajuns sa incerc o data...

@dancucuriureanu iti respect opinia si apreciez experienta ta, nu spune insa ca nu merge daca nu ai incercat ceva niciodata

p.s. inainte sa fac ce spui tu cu solutii de curatat am incercat si eu, efect? zero! daca vrei sa vezi cum arata antigelul din motorul meu(e pus de cel putin doi ani) poti sa vii la mine si ai sa te lamuresti imediat
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,111
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Calgonul este hexametafosfat de sodiu, un detergent care solva ulei si previne depunerile de calciu, cam putin le ataca. Sarea de lamiie, adica acidul citric reuseste sa desprinda depunerile de calciu.
Ca amestec cele doua nu merg.
Spalarea se face separat cu cele doua solutii, in concentratiile specificate.
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 957
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Corsa x10xe din 2000
  • Status: Online
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Calgonul este hexametafosfat de sodiu, un detergent care solva ulei si previne depunerile de calciu, cam putin le ataca. Sarea de lamiie, adica acidul citric reuseste sa desprinda depunerile de calciu.
Ca amestec cele doua nu merg.
Spalarea se face separat cu cele doua solutii, in concentratiile specificate.


Pe unele cutii de calgon scrie tripolifosfat de sodiu.
Acidul citric dizolva depunerile de calciu si magneziu,nu le desprinde - este total diferit.
Acidul citric l-am folosit la serviciu la spalarea chimica a unui cazan energetic pt.indepartarea eventualelor depuneri.
Si DA aveti dreptate,intai se face curatarea di ''piatra''/depuneri Ca,Mg cu solutie acida ( acid citric sau otet )si
dupa aceea se face spalare de neutralizare - in cazul nostru eliminarea grasimilor cu un detergent.
In cazul acestei neutralizari daca aveti posibilitatea sa folositi tripolifosfatul de sodiu,''impuscati'' doi iepuri
dintr-o data in sensul ca neutralizati si pasivizati metalul (este valabil pt. otel )
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 2,091
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Sa mai intreb odata sa vad daca am inteles bine.
Prima data clatesc cu acid citric(sare de lamaie) si a 2-a oara cu calgon?
si dupa aceea clatesc cu apa curata de cateva ori?Cand clatesc cu acid citric las motorul sa mearga pana ajunge la 90 de grade si dupa aia cronometrez 15 min?Cand fac golirea sa-l clatesc il las sa se raceasca de tot sau doar un pic? eu ce am cumparat din real e asta http://avtospilka.com/td/co...ant_radiateur.pdf . rog sa-mi spuneti daca e bun, sau daca mai folosesc si altceva.La ce mi-ati spus voi mai bine nu-l cumparam , am crezut ca e la misto faza cu otetul cand mi-a spus cineva.
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 957
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Corsa x10xe din 2000
  • Status: Online
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Este bun daca ai fost atent la compozitie are si acid citric iar pH-ul este puernic acid-2,9.
Aduci motorul la temperatura de lucru -nu neaparat la 90 grade.ci merge si pe la 60-70grade(dupa ce ai pus produsul).
Cam la 30 min mai pornesti motorul pt 5 min pentru recircularea amestecului.
Presupunand ca are instructiuni de folosire,le respecti.
Dupa asta golesti circuitul si clatesti cu apa (preferabil distilata).
Daca nu ai apa distilata clatesti cu apa de robinet cu conditia ca motorul sa fie rece.(practic pornesti motorul 2-3 min pentru recirculare si il opresti) Repeti operatia 2,3 ori si introduci antigelul.
Daca ai cunostinte pe la o centrala electrica/termica procura de la ei apa demineralizata sau dedurizata pt clatire.
Oricum circuitul trebuie bine clatit pentru a indeparta reactia acida.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 2,091
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Deci nu mai e nevoie de otet calgon si alte treburi?Cum verific dupa ce fac curatarea daca termostatul e bun sau poimpa daca impinge bine apa?Mai mult ma intereseaza termostatul chestia cu furtunele sau cum?
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 957
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Corsa x10xe din 2000
  • Status: Online
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
In general cand motorul ajunge la 90-92 grade termostatul trebuie sa deschida,moment in care trebuie sa se incalzeasca futunul dintre termostat si radiator (cel mai simplu).
Alt mod >demontezi termostatul,il pui intrun vas cu apa impreuna cu un termometru,incalzesti apa si vezi la ce temperatura deschide.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 2,091
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Azi ma apuc de curatat instalatia de racire.O sa va tin la curent cu ce am facut.Deocamdata o sa folosesc doar solutia cumparata.Ca sa fiu sigur ca nu fac vreo prostie clatirea o fac doar cu apa distilata? De cati litri am nevoie?Am facut testul cu pusul mainii pe furtun, cel dintre radiator si termostat s-a incalzit, in schimb cel care iese din radiator si duce pe la vasul de expansiune nu prea s-a incalzit adica aveam 95 de grade si pe cel de la termostat abia tineam mana pe el si cel care iese din radiator era caldut.Cineva mi-a zis ori radiator infundat ori pompa de apa dusa.In fine azi curat si vad.Inca o intrebare: la care furtun dau drumul pentru golire? Cel care iesi din radiator? Multumesc !
  • mertinkeler

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
omule...tu citesti dar nu vrei sa pricepi...

solutia cumparata pe care o vei folosi e comerciala, daca iti va curata in proportie de maxim 10 la suta circuitul eu zic sa fi multumit, sunt solutii slabe, fara un efect prea mare

foloseste calgon si ai sa fi multumit, nu ataca garnituri sau metal, protejeaza metalul (!), e 100% safe, bagi 300 grame in circuit si dai drumul la motor 15 min, clatesti cu apa distilata, 100% garantat ca face trb buna! clatirea se face prin golirea instalatiei, pui apa, dai drumul la motor pana de deschide termostatul(e f fierbinte furtunul care iese din el sau urmaresti indicatorul temperaturii apei), iar golesti si etc de 4-5 ori, rezultat? motor bec!

de lamaie sau de otet nu pot sa zic ptr ca nu am incercat, nu stiu ce efect pot avea asupra motorului, sunt acide
radiatorul se goleste printr-un surub care e pozitionat la baza lui, de obicei stanga ta, in coltul de jos
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 957
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Corsa x10xe din 2000
  • Status: Online
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Daca nu ai buson (surub )golire scoti un furtun de la partea de jos a radiatorului.

Pt.mertinkeler -calgonul previne aparitia depunerilor prin legarea chimica a ionilor de Ca si Mg care dau depunerile. In cazul folosirii calgonului posibilitatea desprinderii de cruste este foarte mare deoarece acesta (calgonul reactioneaza cu ionii de Ca si Mg si mai putin cu compusii acestora care se depun ( CaCO3 )pe peretii cu temperatura mare.
Calgonul contine o mare cantitate de tripolifosfat de Na (Na3PO4 )care reactioneaza cu compusii de Ca si Mg solubili Ca(HCO)3>>care precipita sarurile solubile de Ca si Mg.

ps. Nu ma apuc acum sa predau toata tehnologia de spalare chimica ,doar pentru ca cineva a incercat ceva si ''a mers''.
Daca doriti info. suplimentare rog PM
  • dasi35

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra isuzu din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Cam aceeasi problema o am si eu cu masina mea. 1.7TD. acum vara daca merg in oras in aglomeratie cu aerul conditionat pornit se duce apa peste 100 de grade......va intreb pe cei mai experimentati ce ma sfatuiti sa fac mai ales ca peste 10 zile plec la munte si ma gandesc ca s-ar putea sa am probleme si mai mari.....
ps. cineva spunea ca asa e normal sa fie, aceste tipuri de motoare lucreaza la temperaturi inalte, a 2 a treapta a termocuplei cica porneste pe la 102 grade. asa e?.....cine poate sa-mi confirme?

multumesc
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 2,091
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Am facut operatiunea.Am bagat solutia care am cumparat-o am lasat 20 min.Am golit, si am bagat si o solutie cu sare de lamaie si am lasat tot 20min.dupa care am clatit de 4 ori cu apa distilata, si la sfarsit am bagat antigel concentrat si l-am diluat cu apa.Am facut pana acum doar teste de asta nici nu am raspuns.Si concluzia mea finala este ca ce am facut eu nu era necesar pentru mine.Problema mea este din alta parte si tind sa cred ca e pompa de apa.Apa sta ridicata 95-100 chiar si-n mers si seara.In fine multumesc tuturor de sfaturi.Ce-mi pare rau este ca nu am gasit nici un buson de evacuare, a trebuit sa golesc pe la furtunul gros care iese din radiator si se uneste cu cel care vine de la vasul de expansiune.Am vazut un buson stanga jos sub furtunul de la termostat dar avea ca un fel de senzor pe el, adica avea o mufa cu fire si nu l-am desfacut.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 2,091
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Deci romanul ii prost(sau cel putin eu) si neamtu-i destept frate.Am descoperit ca la grila mea am un fel de aparatoare pentru iarna un fel de "traditionalul carton" pus in fata radiatorului iarna.Bai mergeam si crestea apa la 100 in mers.Turbam mai ales ca acum plec la mare(am vrut sa specific asta inainte sa plec poate ajuta si pe altii) si ma gandeam ca o sa am tot felul de probleme.Eu am vazut ca la grila nu intra aer decat prin 2 randuri cele de jos, dar ce am zis ca asa trebuie sa fie.Dar m-am uitat mai bine azi dupa ce am ajuns acasa cu apa peste 100 mai avea un pic si ajungea la rosu ca grila respectiva se poate da jos(foto 1),Nu trebuie decat decapsata(adica tras la tine) grila cu semnul opel din partea de sus si cu o surubelnita dreapta se imping clichetii aparatorii neagre si se trage in sus usor.Acum de abia astept sa vad diferenta.Oricum sunt sigur ca am si altceva probleme, pompa de apa sau termostatul dar deocamdata eu cred ca am rezolvat o parte din problema.Inca o intrebare al carui raspuns o sa-l vad dupa o saptamana: E normal daca apa a trecut de 100 sau eventual e la 100, ventilatorul sa porneasca si sa mearga un pic ca si cum ar avea un timp anume 10-15 secunde si sa se opreasca?Ma refer ca ar trebuii sa mearga pana raceste apa la o anumita temperatura nu? Dar el merge 10-15 secunde si se opreste.
Foto 2 e cum se vede fara grila de protectie.
Hai salut si sa ne auzim de bine.








Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata