Ai uitat parola?


  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 745
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra z16xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut.vreau sa va intreb si eu ceva.azi am fost prin tg mures,trafic mare etc... si cand eram in trafic mare,mers la bara imi crestea temperatura de la apa foarte mult,de cateva ori a ajuns la liniutele rosii:( dar daca mergeam dupaia pic mai tare imi mai cobora temperatura,dar statea undeva pe la 95-100 grade cam tot timpu.din ce cauza?ce sa fac? antigelu e tot deala de iarna si am fost bagat ultima data prin martie,nam spalat niciodata radiatoru si si vasu acela.acuma antigelu are o culoare asa maronie. Nam spalat vasu si radiatoru pt ca sincer nu ma pricep,dar daca ma sfatuieste cineva ce sa fac,o fac nu mie frica sa-mi bag mainile.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,056
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Daca citeai macar pe pagina dinainte,aflai cum se spala instalatia.S-a scris mult despre acest subiect,la fel si despre blocarea termostatului.

Se pare ca ti s-a blocat termostatul pe inchis.Poti sa mai mergi cu masina,pana rezolvi problema,pornind incalzirea in habitaclu (astfel,racesti motorul prin radiatorul interior).
  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 745
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra z16xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
danpet am citit toata discutia nu doar cealalta pagina.eu nu am intrebat neaparat cum se schimba antigelu,am intrebat ca din ce cauza mi-a urcat asa tare temperatura?la aia ma refeream ca daca stie din ce cauza si cum se rezolva(sa schimb piesa respectiva de exemplu) imi bag mainile ca nu mie frica. dar daca pot sal racesc motoru asa cum ai zis tu atunci inca nul schimb termostatu.

mersi de sfat;) asa am sa fac pana schimb termostatu.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 2,091
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Mda! Dragi colegi forumisti, a trecut ceva timp de la ultima mea postare, si tin sa va anunt cu maxima frustrare pentru mine si nervi mancati si bani cheltuiti ca nu i-am dat de cap nici acum! Sad Sa revin de unde am ramas atunci! Anul trecut in octombrie am fost plecat de acasa cam la 80 de kilometri distanta! Cand sa plec de acolo sa vin spre casa, am observat cu stupoare ca imi picura apa! Ridic capota ma uit, si am observat ca picura apa pe la radiator! Am zis sa opresc pe la un magazin de piese auto si sa iau o solutie pentru astupat porii! Zis si facut, am gasit o solutie lichida de vreo 100-150 ml nu mai retin cum se chema, si am folosit-o conform instructiunilor! Am plecat de acolo si pe drum am monitorizat temperatura si a fost OK, in schimb cand am ajuns in oras, cu aglomeratie, cu circulatie etc am uitat sa ma mai uit la temperatura! Si deodata ma trezesc cu temperatura pe rosu(nu 100), adica maxim si dau sa mai merg un pic sa o parchez sa vad care-i treaba ca nu puteam sa opresc in mijlocul drumului! Si deodata mi s-a aprins Check Engine a dat in nas de cateva ori s-a oprit si am pornit-o a luat-o check engine s-a stins si am tras pe dreapta! Am ridicat capota si ce sa vezi borcanul de expansiune era plin de apa incat dadea pe afara singur, si furtunul care iesa din throttle body si intra in capacul de la chiuloasa era spart! Este acel furtun colector de gaze sau ceva de genu se numeste! In fine am zis ca am incurcat-o! Sa scurtez! Am schimbat radiatorul ca am zis ca s-a infundat si am schimbat si furtunul, dar am ramas cu intrebarea: De ce s-a spart acel furtun? Ce a cauzat presiune acolo incat sa-l sparga? IN fine de atunci ma chinui cu aceasta masina si nu-i dau de cap! Am ajuns la un punct maxim si critic in care am nevoie disperat de masina si nu stiu ce sa-i mai fac!
De atunci i-am schimbat asa: Pompa de apa, termostat, garnitura de chiuloasa, toate noi si radiator de la dezmembrari! Am aceeasi problema: Creste apa pana la 100 si trece peste! Am vorbit cu niste mecanici pe aici si i-am intrebat daca poate sa fie chiuloasa ovala sau ceva, si a zis ca nu e de la chiuloasa ca nu borboroseste in borcan si nici nu baga apa in ulei sau invers! Acum nici nu stiu ce sa fac, sunt disperat am nevoie de masina si nu pot sa o folosesc! Simptomele sunt: Creste temperatura si apa in borcanul de expansiune! Ce poate sa fie???? Mi-a zis cineva sa fac o curatare cu soda caustica pe instalatie, dar mi-a zis in acelasi timp ca este si riscul sa-mi strice ambele radiatoare( cel de racire si cel de caldura), in cazul in care prinde o zona mai slaba sau un por ceva!
Va rog Sunt disperat ajutati-ma cu sfat ceva! Este posibil sa se fi depus solutia aia de astuparea porilor pe undeva naspa si sa optureze vreun canal ceva?? Am facut un experiment, adica: Am pus apa curenta in vasul de expansiune si am lasat sa curga, si am scos furtunul gros care iese din termostat si intra in radiator si am lasat sa mearga! Cand s-a deschis a inceput sa taraie apa afara, adica curgea foarte putin si cund o turam curgea un pic mai mult! Mi se pare ciudat la grosimea furtunului ala sa curga asa putina apa!
Al doilea experiment a fost ca m-am dus la tara la tata si am scos termostatul afara, am cuplat o pompa de fantana care are un debit de un tol si-un sfert la iesire si i-am dat drumul! Deci cum imtra apa, asa iesea, acelasi debit, si apa curata iesea! Am schmbat si sensul de intrare a apei acelasi lucru! Nu mi s-a parut sa fie infundat ceva! Deci nu stiu ce sa mai fac sau sa mai schimb! Tin sa specific ca radiatorul nu cred ca este infundat, deoarece se incalzeste complet! Astept pareri si sugestii! Multumesc anticipat!
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 2,091
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Am descoperit, in mare parte care e problema! Termostatul a fost montat invers! Dar tot nu sta la 90 temperatura, sta undeva la 95! Si trebuie sa schimb termocupla de la ventilator ca acum deschide la 100 si inchide la 95! Vreau sa pun una care deschide la 95 si inchide la 90! Am o termocupla in 2 trepte: una 95-90 si una 115-100! Dar nu stiu care si cum sunt cuplate! Daca ma poate ajuta cineva, as fi recunoscator!
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,056
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Mare "meserias" cel care a montat termostatul invers!
In manualul Opel,scrie ca la motorul C14NZ (din acesta am si eu),termocupla cupleaza la 100grd si decupleaza la 95 grd,deci la tine ar fi corect.Eu am schimbat-o pe a mea ca era defecta (asa am cumparat masina) si am cumparat (intamplator) una care cupleaza la 95-96 si decupleaza la aprox 92.
Ar fi bine sa verifici si termometrul,sa nu cumva sa te minta,sa indice mai mult.
Te-ai uitat pe termostat sa vezi de ce temperatura e (scrie pe el)? Eu am pus unul de 92 grd.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 2,091
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Daaa, mare meserias! Pe termostat scrie 92 de grade! Dar mie apa acum imi sta pe la 95! Si respectivul mi-a explicat ca nu termostatul mentine temperatura la 90, ci termocupla! Ca la mine cand sta la 95 termostatul e deschis, si apa nu coboara singura la 90! Si aici zic eu ca intra rolul termocuplei! care daca s-ar deschide la 95 si s-ar opri la 90 ar fi ok! Nu?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,056
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
NU! Meseriasul te-a mintit...ori intentionat,ori nu stie.
Termostatul mentine temperatura constanta astfel:deschizandu-se,lasa apa sa treaca prin radiator,acesta racind-o.Asta se intampla la mers normal.In situatii speciale de mers la viteza foarte mica sau opriri (ambuteiaje,mers incet treapta 1-a,a 2-a,pe munte...)cand curentul de aer e prea slab,atunci creste temperatura (peste 95 grd) si termocupla porneste ventilatorul.
Masina mea a venit din Germania cu termocupla defecta (fara ventilator) si a mers fara probleme.
Asa sta acul la mine,dupa ce s-a incalzit motorul si iarna si vara,atat timp cat masina merge:

  • lorika84

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Y17DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Ursu/\82 a scris:
De atunci i-am schimbat asa: Pompa de apa, termostat, garnitura de chiuloasa, toate noi si radiator de la dezmembrari! Am aceeasi problema: Creste apa pana la 100 si trece peste! Am vorbit cu niste mecanici pe aici si i-am intrebat daca poate sa fie chiuloasa ovala sau ceva, si a zis ca nu e de la chiuloasa ca nu borboroseste in borcan si nici nu baga apa in ulei sau invers! Acum nici nu stiu ce sa fac, sunt disperat am nevoie de masina si nu pot sa o folosesc! Simptomele sunt: Creste temperatura si apa in borcanul de expansiune! Ce poate sa fie????
Incearca sa schimbi capacul dela vasul de expansiune (la presiune mare tre sa deschida)!
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 2,091
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Hmm am cam rezolvat pana acum o parte din probleme Smile)! nu s-a rezolvat complet dar deocamdata merge! Acum tot creste apa dar doar cand stau pe loc! daca stau pe loc se duce pana in 95 si atunci intra termocupla si merge pana ajunge la 90, ca am schimbat termocupla si am pus una care deschide la 95 si nu la 100 cate era cea veche! totusi nu stiu de ce creste apa cand sta pe loc! si mai e o chestie! Cand o pornesc uneori dimineata si stau in masina, aud apa cum curge prin furtune , cum bolboroseste ca si cum ar umple ceva! nu-mi pot explica fenomenul asta! antigel nu pierd, ulei in antigel nu am, spuma sau ceva nu face, doar creste cand stau pe loc! si cand zic stau pe loc ma refer cam 10 min si incepe sa creasca! a fost schimbata garnitura de chiuloasa, pompa de apa, termostat, si termocupla! toate sunt noi! nu pot sa-mi dau seama ce se intampla! Deocamdata ma misc cu ea asa, incerc sa nu stau pe loc ca acum sunt in belgia si am nevoie sa ma misc!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Daca vorbim de C14NZ vezi ca tare se mai obtureaza canalele de antigel din bloc si chiulasa, demonteaza ca e banal si vezi ce 'dopuri' gasesti.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,056
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Ursu/\82 a scris:
...aud apa cum curge prin furtune , cum bolboroseste
...cand zic stau pe loc ma refer cam 10 min si incepe sa creasca

Bolborositul inseamna clar,aer in instalatie.Se aeriseste automat,dar dureaza,va disparea cu timpul...si va scadea nivelul in vasul de expansiune.
10 minute de stat pe loc,cu motorul pornit,e destul de mult.Daca stai mult la o coada la semafor,e normal sa creasca temperatura si sa porneasca ventilatorul.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 2,091
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Daca vorbim de C14NZ vezi ca tare se mai obtureaza canalele de antigel din bloc si chiulasa, demonteaza ca e banal si vezi ce 'dopuri' gasesti.

Fii mai explicit te rog! ce sa demontez si ce sa vad? unde tre sa ma uit? Eu i-am facut curatare cu calgon si sare de lamaie, dar nu s-a schimbat nimic! Cand mi-a schimbat garnitura nu trebuia sa vada daca sunt obturate canalele? Daca desfac, cum curat? Multumesc anticipat!


danpet a scris:
Ursu/\82 a scris:
...aud apa cum curge prin furtune , cum bolboroseste
...cand zic stau pe loc ma refer cam 10 min si incepe sa creasca

Bolborositul inseamna clar,aer in instalatie.Se aeriseste automat,dar dureaza,va disparea cu timpul...si va scadea nivelul in vasul de expansiune.
10 minute de stat pe loc,cu motorul pornit,e destul de mult.Daca stai mult la o coada la semafor,e normal sa creasca temperatura si sa porneasca ventilatorul.


bre aud asta din iunie si suntem in noiembrie acum Smile) nu era normal sa se aeriseasca? Si totusi sa stai pe vremea asta pe loc 5-10 minute cu motorul pornit si sa creasca apa, nu cred ca-i normal!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Ursule, scoti chiulasa si implicit garnitura noua, vezi canalele, le cureti cu sarma clasica si romaneasca, bagi compresorul...
  • lorika84

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Y17DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Ursu/\82 a scris:bre aud asta din iunie si suntem in noiembrie acum Smile) nu era normal sa se aeriseasca? Si totusi sa stai pe vremea asta pe loc 5-10 minute cu motorul pornit si sa creasca apa, nu cred ca-i normal!

Azi am vorbit cu un coleg si mi-a spus ca si el a patit la fel, o avut o gaura pe busonul de la vasul de expansiune si nu facea presiune, iar cand se oprea urca nivelul apei in borcan. Rolling Eyes
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 2,091
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
am sa incerc sa curat si sa schimb si busonul!
  • sorine12005

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2012

  • Garaj Mesaj Privat
salut am si eu un vectra cand am scoso din service baga caldura bn de tot in 6-7 min era cald in masina iar acum nu baga decat pe la geamuri si pe mijloc rece, dar acu mai de curand mi sa urcat apa peste 100 de grade iar acum numai indica deloc,furtnul care vn de la pompa de apa este fierbinte dar cel care face legatura cu caloriferul este asa si asa dar radiatorul de apa este nou ma poate ajuta sau sal curat fara sa mademontez nimik
  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 745
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra z16xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salut. Mai mult ca sigur ti sa blocat termostatul.
  • sorine12005

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2012

  • Garaj Mesaj Privat
eu am un termostat nou probat merge ok dar la mn e ca naiba ca trebuie sa dau toata distributia jos pt un termostat ca nici nu stiu exact am mai avuto pe la mecanici si pana la urma tot eu am facuto acasa chestia e ca trebuie sa ma chinui tot eu de unul singur si daia intrebai acum sa stiu mai bn
  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 745
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra z16xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
La mine aceleasi simtome le avea ca la tine : nu dadea caldura calumea,acu de la temperatura nu mai indica temperatura din cauza ca statea pe la 50-60 grade tot timpul din cate am inteles. I-am schimbat termostatul sambata si toate sunt bune si frumoase acuma. Dar daca tu zici ca nu e termostatul atunci nu pot sa imi dau seama care ar mai putea fi motivul.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata