Ai uitat parola?


  • Mike1alike

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Nov 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Ursu/\82 a scris:Mda! Dragi colegi forumisti, a trecut ceva timp de la ultima mea postare, si tin sa va anunt cu maxima frustrare pentru mine si nervi mancati si bani cheltuiti ca nu i-am dat de cap nici acum! Sad Sa revin de unde am ramas atunci! Anul trecut in octombrie am fost plecat de acasa cam la 80 de kilometri distanta! Cand sa plec de acolo sa vin spre casa, am observat cu stupoare ca imi picura apa! Ridic capota ma uit, si am observat ca picura apa pe la radiator! Am zis sa opresc pe la un magazin de piese auto si sa iau o solutie pentru astupat porii! Zis si facut, am gasit o solutie lichida de vreo 100-150 ml nu mai retin cum se chema, si am folosit-o conform instructiunilor! Am plecat de acolo si pe drum am monitorizat temperatura si a fost OK, in schimb cand am ajuns in oras, cu aglomeratie, cu circulatie etc am uitat sa ma mai uit la temperatura! Si deodata ma trezesc cu temperatura pe rosu(nu 100), adica maxim si dau sa mai merg un pic sa o parchez sa vad care-i treaba ca nu puteam sa opresc in mijlocul drumului! Si deodata mi s-a aprins Check Engine a dat in nas de cateva ori s-a oprit si am pornit-o a luat-o check engine s-a stins si am tras pe dreapta! Am ridicat capota si ce sa vezi borcanul de expansiune era plin de apa incat dadea pe afara singur, si furtunul care iesa din throttle body si intra in capacul de la chiuloasa era spart! Este acel furtun colector de gaze sau ceva de genu se numeste! In fine am zis ca am incurcat-o! Sa scurtez! Am schimbat radiatorul ca am zis ca s-a infundat si am schimbat si furtunul, dar am ramas cu intrebarea: De ce s-a spart acel furtun? Ce a cauzat presiune acolo incat sa-l sparga? IN fine de atunci ma chinui cu aceasta masina si nu-i dau de cap! Am ajuns la un punct maxim si critic in care am nevoie disperat de masina si nu stiu ce sa-i mai fac!
De atunci i-am schimbat asa: Pompa de apa, termostat, garnitura de chiuloasa, toate noi si radiator de la dezmembrari! Am aceeasi problema: Creste apa pana la 100 si trece peste! Am vorbit cu niste mecanici pe aici si i-am intrebat daca poate sa fie chiuloasa ovala sau ceva, si a zis ca nu e de la chiuloasa ca nu borboroseste in borcan si nici nu baga apa in ulei sau invers! Acum nici nu stiu ce sa fac, sunt disperat am nevoie de masina si nu pot sa o folosesc! Simptomele sunt: Creste temperatura si apa in borcanul de expansiune! Ce poate sa fie???? Mi-a zis cineva sa fac o curatare cu soda caustica pe instalatie, dar mi-a zis in acelasi timp ca este si riscul sa-mi strice ambele radiatoare( cel de racire si cel de caldura), in cazul in care prinde o zona mai slaba sau un por ceva!
Va rog Sunt disperat ajutati-ma cu sfat ceva! Este posibil sa se fi depus solutia aia de astuparea porilor pe undeva naspa si sa optureze vreun canal ceva?? Am facut un experiment, adica: Am pus apa curenta in vasul de expansiune si am lasat sa curga, si am scos furtunul gros care iese din termostat si intra in radiator si am lasat sa mearga! Cand s-a deschis a inceput sa taraie apa afara, adica curgea foarte putin si cund o turam curgea un pic mai mult! Mi se pare ciudat la grosimea furtunului ala sa curga asa putina apa!
Al doilea experiment a fost ca m-am dus la tara la tata si am scos termostatul afara, am cuplat o pompa de fantana care are un debit de un tol si-un sfert la iesire si i-am dat drumul! Deci cum imtra apa, asa iesea, acelasi debit, si apa curata iesea! Am schmbat si sensul de intrare a apei acelasi lucru! Nu mi s-a parut sa fie infundat ceva! Deci nu stiu ce sa mai fac sau sa mai schimb! Tin sa specific ca radiatorul nu cred ca este infundat, deoarece se incalzeste complet! Astept pareri si sugestii! Multumesc anticipat!

Este foarte adevarat ca acea solutie de infundat porii este foarte daunatoare masinilor pentru ca, asa cum ai patit si tu, infunda, se formeaza din ea dupa ce o introduci in sistem, bucati tari care se prind pe unde apuca si apuca prin orificiile mai fine ale sistemului de racire, adica exact prin chiuloasa si motor. Rezultatul l-ai simtit pe propria ta masina, racirea nu se mai poate face cum trebuie si te intrebi de ce.
Aici pot sa dau un sfat, o metoda pe care nu am testat-o personal, insa am vazut-o testata de baietii de la Top Gear demult, in formatul lor initial. Despre ce se poate face in situatii ca cea in care ai fost si tu, de fisuri mici in radiator atunci cand esti la drum. Ajuta foarte bine sa bagi in sistem nu acele solutii care se gasesc de cumparat, ci albus crud de ou. Acesta coaguleaza la temperatura ridicata a lichidului si obtureaza porii sau fisurile fine. In schimb, nu formeaza acele blocuri indestructibile pe care le formeaza solutiile comerciale si nu obtureaza canalele chiuloasei sau ale motorului.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 962
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Inca un experiment reusit.
Calorifer infundat la Zafira A, s-a incercat prima oara cu otet bagat in el ,fara rezultat.
Ridicat temperatura la 85-90 grade, si pus 200 grame de sare de lamaie in vasul de expansiune si tinut motorul pornit si mers cu el, dupa 30 de minute s-a desfundat caloriferul de caldura. Acum merge caldura maxim Very Happy
Dupa ce se desfunda, se goleste intalatia de 2 ori, se umple cu apa distilata si a treia oara se pune antigel ( recomand Hepu).
  • Mike1alike

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Nov 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Revin si eu cu postare dupa ce am desfundat caloriferul cu Calgon. A fost foarte util, acum caldura functioneaza de minune. Eu am pus 250 g Calgon, am umplut instalatia, aerisit si am lasat motorul pornit cca 1 ora. Apoi am oprit motorul, am lasat asa cu substanta in instalatie vreo 2 ore. Apoi am si mers prin oras cu masina putin, am revenit, am facut spalarea cu mai multe ape si la urma am bagat antigelul. Functioneaza totul foarte bine acum, am urmarit ce a iesit din instalatie si au fost ceva fragmente metalice ruginite, s-au depus pe fundul vasului in care am colectat lichidul. Iar calcarul a fost dizolvat. Recomand 100% metoda cu Calgon!
  • nelutupop

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra z18xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Calgon lichid trebuie pus? Stima


goleste instalatia de apa cam cu 2 litri, in locul ei pui alta sticla de 2 litri + 200-300 grame CALGON!, da auzi bine, calgon, lasa motorul pornit cam 15 min si goleste instalatia, iar pui apa umpli, iar golesti, si tot asa de vreo 3-4 ori, intre goliri-umpleri e bine sa pornesti si motorul pana ajunge la temperatura de deschidere termostat, toate astea le faci ptr a curata instalatia de calgon si de mizerie

la nevoie, mai repeti o data toata treaba, iti garantez ca nu ai sa mai vezi resturi, mizerie, rugina iesind din motorul ala, si apa din vasul de expansiune va fi mereu limpede chiar si dupa ani de foloisre, eu mai am un cielo cu vreo 500.000 de km, avea instalatia de racire plina de rugina si chiar bucatele de metal corodat, nici macar caldura nu imi baga in interior iarna, am curatat-o o data acum vreo 4 ani si si in ziua de azi e impecabila![/quote]
  • nelutupop

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra z18xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Ai folosit Calgon gel? Lichid? Eu de asta as vrea sa pun sa scap de mizeria de pe instalatie! E bun calgon lichid? Stima
  • nelutupop

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra z18xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Mike1alike a scris:Revin si eu cu postare dupa ce am desfundat caloriferul cu Calgon. A fost foarte util, acum caldura functioneaza de minune. Eu am pus 250 g Calgon, am umplut instalatia, aerisit si am lasat motorul pornit cca 1 ora. Apoi am oprit motorul, am lasat asa cu substanta in instalatie vreo 2 ore. Apoi am si mers prin oras cu masina putin, am revenit, am facut spalarea cu mai multe ape si la urma am bagat antigelul. Functioneaza totul foarte bine acum, am urmarit ce a iesit din instalatie si au fost ceva fragmente metalice ruginite, s-au depus pe fundul vasului in care am colectat lichidul. Iar calcarul a fost dizolvat. Recomand 100% metoda cu Calgon!
Calgon lichid?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 3,558
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Pune, dom”le, ce ai, ce-ți vine la îndemână! Dacă vrei lichid, pune lichid! Dacă e solid, dizolvă-l înainte cât poți de bine!
  • nelutupop

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra z18xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Ok. Ms. Stima
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,071
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Citeste si ce s-a discutat pe acest subiect,de pe la pagina 2.Eu am descris cum am spalat instalatia cu sare de lamaie (500g la 5litri de apa),la Corsa,in 2010...Acum,in 2019,dupa vreo 60 mii km,Corsa mea (din semnatura) merge perfect si baga caldura mult mai bine decat Astra din 2006 (din semnatura),dar la care n-am spalat instalatia de cand am luat-o...Ma gandesc ca ar trebui sa fac asta.Desi n-am probleme cu racirea motorului (vara),iarna,se incalzeste foarte greu (tarziu) in habitaclu.
  • Mike1alike

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Nov 2018

  • Garaj Mesaj Privat
[quote="nelutupop"]Calgon lichid trebuie pus? Stima

Nu am pus calgon lichid, ci praf, Calgon 3 in 1 = curata calcarul, protejeaza furtunele si cred ca asigura miros poacut era a 3a. Pe cel praf l-am dizolvat in apa fierbinte si am bagat in instalatie ca in descrierile anterioare.
Rezultatul a fost foarte bun, toata iarna nu am mai avut nici o problema cu caldura si la fel in continuare.
Fiecare face cum simte el ca e mai bine, pana la urma masina e personala si umblii personal cu ea. Problema la aceste calorifere e si cu specialistii. Inainte sa ma pun eu sa fac ceva, m-a asigurat un specialist dintr-un service ca imi e infundat caloriferul si unica solutie este sa il inlocuiesc. Asta era mai neplacut, pe de o parte un cost in plus si pe alta parte ca sa poti schimba la modelul meu trebuie sa demontez bordul.
Mi-am propus sa rezolv eu si am si facut-o. Prima dsta si mie mi-a fost teama sa folosesc calgon asa cum am descris ca a facut altcineva, ma gandeam sa nu fac probleme mai mari pe la motor. Si initial am incercat cu solutie dedicata pt desfundare, de la liqui moly, insa a fost ca si cum nu as fi facut nimic, absolut nici o diferenta.
Apoi am pus cu incredere Calgon si sunt foarte multumit.
Spor la treaba!

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata