Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Cupidon

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Corsa 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
codrin a scris:Inclin sa cred ca vinovata este totusi calitatea benzinei . Este posibil sa produca detonatii mai mari si in acest caz senzorul de detonatii si ECU isi fac treaba , modificand avansul si putin turatia , pentru a minimiza detonatiile .
La Motronic (Z10XE si Z12XE) nu am observat acest lucru , dar din cate am citit mai sus si in alte posturi , se pare ca apare doar la Multec .
Asa vad eu lucrurile , daca gresesc , nu ma puneti la zid...

pai si la mine e la fel undeva pe la 1000 rpm desi motorul s-a incalzit suficient (z10xe)
dar mai mult ca ca sigur sa fie de la frig si mai putin de la benzina (95)
Skip ads

  • Florin M

  • Mesaje scrise: 390
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ciudat rau, pana acum aveam relanti-ul normal la 750, acum ca s-a incalzit si in Brasov si sunt 0 grade dupa ce au fost -15 ,- 20, turatia a crescut la 1000 Benzina folosita mol 95, deci la mine e invers.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Postez si eu:

Motor 1.6 8valve, Z16SE, relanti la 1000rpm cu motorul cald la temperaturi negative afara, benzina efix de 95 tot timpu.

Am citit acest topic la inceput. Mi-am curatat clapeta de acceleratie foarte bine, cu toate ca nu era prea murdara, ochiometric vorbind.
A pornit in teste, relanti normal la 750rpm la cald timp de vreo 20 km parcursi dupa care iar a sarit la 1000rpm. Nervi, ce are?

Am citit acest topic pana la capat. Am curatat mai bine clapeta de acceleratie si am resetat computeru de management al motorului prin deconectarea bateriei timp de cateva minute. Toate bune si frumoase, am vreo 80 km parcursi de la aceasta operatie si relatiul sta la 750rpm la cald.

Concluzia mea: curatati clapeta bine + deconectat baterie.

LE: mentionez ca regimul de relanti se modifica singurel pe vremea cand aveam probleme (adica inainte sa umblu la clapeta).
De exemplu, motor cald, relanti 1000 rpm, oprit motor timp de 3min, pornit motor -> relanti 750rpm pana la prima accelerare si dupa aia iar revine la 1000rpm -> rezulta ca mecanismul la clapeta nu-si mai face treaba calumea zic eu.


Ultima modificare facuta de GL10PEL la Joi 10 Jan, 2008 12:52 pm
  • Florin M

  • Mesaje scrise: 390
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
am bagat ieri efix 95, dupa 15 km si-a revenit la 750 Rpm, acum nu mai inteleg nimic, daca tu ai zis ca foloseai efix, la mine si-a revenit cu efix. Probabil mai vrea si motorul sa schimbe bautura. Laughing
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
empiric, am ajuns la concluzia ca chestia cu turatia se comporta cam ca o curba de histerezis (sper sa nu gresec termenul) adica, daca ECU vede o temperatura sub -7 grade afara, cu motorul cald, trece turatia la 1000 rpm. Apoi, daca intalneste o temperatura mai mare de -5 grade, o trece inapoi la 750.
Inca nu am gasit (e drept, nici nu am avut timp sa caut) nici un document care sa zica ca asa ceva e normal. Dar din ce am vazut la mine, era dorinta lui ECU sa stea motorul la 1000 rpm (m-am uitat cu o interfata de diagnoza, si zicea acolo desired idle speed=1000)
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Din moment ce desired idle speed e la 1000 rpm e clar ca "problema" nu e de la clapeta de acceleratie cum s-a mentionat mai sus.
Eu am plecat de la Bucuresti cu relanti la 750 si cand am ajuns la Constanta era la 1000 rpm desi temp era de aprox -2 grad la destinatie. Am mers insa pe A2 unde temperatura era de -16 grade. Dupa 1-2 zile a revenit la 750 rpm.
  • danutz_geo

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2007

  • Mesaj Privat
mah pana la urma toata benzina din romania cine o produce?o produce un singura producator si sau creat benzinarii cu diferite nume si cica diferita benzina ex: carera 100;95 etc astea cica ar fi mai bune ca iti curata motoru si iti da performante mai mari. eu unu nu cred in benzina ca e de la mol,agip,petrom, rompetrom etc. cand vreau sa bag si vad benzinarie bag nu mai conteaza ca e mol agip etc.dk au benzina fara plumb de acolo bag. si treaba cu relantiu e de la frig ca masinile sunt si ele facute cu cap da de cat de ai dracu sunt nemti ai nu se asteapta la friguri de peste -10 grade (parerea mea sa nu se supere nimeni)
  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Prietene, cu durere in suflet trebuie sa-ti spun ca are importanta de unde alimentezi. Nu vreau sa-ti relatez povestea mea cu toate cele 4 injectoare infundate dupa un drum bucuresti-bacau, alimentand cu efix(care a curatat tot de pe traseul de alimentare, adunand toata mizeria in injectoare) de la rompetrol din bucuresti.
Dar deja am fost off-topic, motiv ptr care imi cer scuze si rog sa mi se ceara postul daca se crede de cuviinta.
Skip ads

  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Revin:
si dupa curatarea clapetei (la vreo 120km) l-am mai prins pe domnu motor in offside cu relanti la 1000 rpm. A stat asa pe parcursul unei zile intregi (cu tot cu porniri si opriri) dupa care, in ziua urmatoare, iar a revenit la normal a ramas acolo.
In tot acest interval au fost temperaturi de la -6 la 0grC si am folosit acelasi Efix.
Nu stiu ce concluzii sa mai trag. Il las asa.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Daca Mikki v-a spus ca "e de la ei", de ce va incapatanati sa va mai bateti capul?
ECU cere 1000 rpm la temperaturi joase, ziceti si voi "sarumana" motorului ca are chiar turatia ceruta de ECU.
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Dar totusi nu se poate face nimic ? Very Happy
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
mctoto, cre' ca se poate, depinde de unde stie ecu ca sunt temperaturi mici. Daca aflam pe unde scoate degetul sa vada cate grade sunt afara, instalam acolo o bricheta (vorbesc cu nea Vasile sa ne faca un montaj) si ... rezolvam problema:))
Skip ads

  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Pai ECU citeste temperatura motorului si cea a aerului si functie de acestea decide (comanda).
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
danutz_geo a scris:mah pana la urma toata benzina din romania cine o produce?o produce un singura producator si sau creat benzinarii cu diferite nume si cica diferita benzina ex: carera 100;95 etc astea cica ar fi mai bune ca iti curata motoru si iti da performante mai mari. eu unu nu cred in benzina ca e de la mol,agip,petrom, rompetrom etc. cand vreau sa bag si vad benzinarie bag nu mai conteaza ca e mol agip etc.dk au benzina fara plumb de acolo bag. si treaba cu relantiu e de la frig ca masinile sunt si ele facute cu cap da de cat de ai dracu sunt nemti ai nu se asteapta la friguri de peste -10 grade (parerea mea sa nu se supere nimeni)


te inseli, sint mai multi producatori. lanturile mari de benzinarii (omv/petrom, rompetrol, lukoil) au propriile rafinarii in romania.
doar de agip nu stiu sa aiba propria sursa.

dupa rafinarie urmeaza transportatorii. unii nu fura, altii fura, altii fura si completeaza cu apa.
apoi depozitele. ce, aici nu se poate inlocui o galeata de motorina cu una de apa?
si iar transportatorii pina in statii.
iar statiile ... nu stii ce fel de oameni sint in fiecare. unii mai corecti, altii mai putin.
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Daca vreti sa va bagati masinile in service aiurea,atunci umblati la relanti! Dar sfatul meu e sa lasati motorul sa mearga cu 1000rpm asta doar in caz de afara este sub 0 grade sau mai jos pt ca Ecu stie ce face (nu mereu:) )! Asteptati primavara si abia atunci puteti sa intrati in panica!
  • danutz_geo

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2007

  • Mesaj Privat
bun si pana la urma as dori dk se poate sa imi zica si mie cineva de unde sa alimentez cel mai bine? la masina nu iam facut pana acum decat 2 plinuri ca e nu o am decat de 2 luni. imi zice si mie cineva care ar fi ce mai buna benzinarie in care sa alimentez. chiar vreau si eu o parere.
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
E una la mine la bloc si au benzina calitatea I.

Cea mai buna benzina e aia cu care iti merge tie cel mai bine nu e un aspect general.
  • danutz_geo

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2007

  • Mesaj Privat
bun mie imi cere benzina fara plumb zicectimi si mie o benzinarie de la care alimentati voi demult
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
In drumul taberei la bila e un omv.
  • danutz_geo

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2007

  • Mesaj Privat
deci pana acum am o propunere aproape de acasa. omv. mersi mult
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR