Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • Acvyl

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2007

  • Mesaj Privat
vectra B - 1.6 16V - X16XEL

Toata lumea spune ca motorul e prea mic si "puturos" ( in comp. cu alte bestii, ca puturos nu e) si ca prea multe imbunatatiri nu se pot aduce, decat cu prea multi bani, si chiar si asa plusul la putere nu ar fi prea mare. Hai sa vedem daca avem printre noi niste "genii" si cam ce obuze ne trec prin cap.
Eu zic asa :
- curatare sau schimbare EGR
- bujii noi eventual cele pe iridium
- fise schimbate
- filtru sport cu admisie FILTRU din aluminiu si marita daca din stock e mica, eventual si o turbina electrica(nu stiu cat de buna e dar ideea in sine e ok)
- evacuare schimbata, marita
- toba sport
Cica ar duce la un plus de 10-20% cp. NU AS VREA SA VB DESPRE ax cu came sau pistoane forjate schimbate etc pt ca deja ne ducem intr-o alta categorie unde totul...COSTA. As vrea sa vb despre ceva imbunatatiri de bun simt, ceva de tuning amatori sau mai bine zis doar IMBUNATATIRI si nu tuning.

ASTEPT PARERI SI IDEI
Skip ads

  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Cel mai de efect la categoria "budget" e asta
mai departe ... se poate pune si turbo, dar e putin mai costisitor daca vrei o masina de zi cu zi.
bafta !
  • emilperijoc

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
nu faci nimic cu turbina electrica, poate ca vei simti ceva la turatii mici dar la turatii mari se va comporta ca o frana inc alea aerului care intra in admisie
Multa bafta


Ultima modificare facuta de emilperijoc la Mar 14 Jul, 2009 4:23 pm
  • bogdanapost

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2008

  • Mesaj Privat
eu am pus iridium si merita toti banii: consum mai mic si acceleratie mai buna.
am imprumutat un filtru sport de la un prieten si nu mi s-a parut mare diferenta dar sunetul e bestial.
acum strang bani sa skimb evacuarea aproape toata.
respect!
Skip ads

  • Acvyl

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2007

  • Mesaj Privat
electronistul a scris:Cel mai de efect la categoria "budget" e asta
mai departe ... se poate pune si turbo, dar e putin mai costisitor daca vrei o masina de zi cu zi.
bafta !



E belea, o sa trebuiasca sa "diger" ca lumea informatia dar...suna belea, ideea e ce face exact la masina ca acolo nu prea spune..
- putere ?
- consum ?
- daca scurteaza viata motorului ?
- ce fel de benzina ?

chestii din astea, cu toate ca acolo se vede o tona de fum care nu prea e normal.....si....nu-mi spune ca tu ai incercat ?!


Ultima modificare facuta de Acvyl la Mar 14 Jul, 2009 4:25 pm
  • bogdanapost

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2008

  • Mesaj Privat
eu am pus iridium si merita toti banii: consum mai mic si acceleratie mai buna.
am imprumutat un filtru sport de la un prieten si nu mi s-a parut mare diferenta dar sunetul e bestial.
acum strang bani sa skimb evacuarea aproape toata.
respect!
  • Acvyl

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2007

  • Mesaj Privat
bogdanapost a scris:eu am pus iridium si merita toti banii: consum mai mic si acceleratie mai buna.
am imprumutat un filtru sport de la un prieten si nu mi s-a parut mare diferenta dar sunetul e bestial.
acum strang bani sa skimb evacuarea aproape toata.
respect!


De unde si cat ai dat pe ele ?
  • bogdanapost

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2008

  • Mesaj Privat
din brasov NGK IRIDIUM 66 lei/buc
deabia am gasit
eu am Z18XE motorul
Skip ads

  • Acvyl

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2007

  • Mesaj Privat
bogdanapost a scris:din brasov NGK IRIDIUM 66 lei/buc
deabia am gasit
eu am Z18XE motorul


Uite aici mai ieftine http://www.srz.ro/pagini/Bujii%20NGK%20Moto.htm
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ideea stã în felul urmãtor: X16XEL are o admisie luungã de peste 1 metru, undeva la 1 metru 30cm. Dacã urmãreºti conductele de aer pe maºina ta pe unde se duc, pe unde se îmbârligã ºi încrengãtura de þevãraie de la filtrul de aer, clapeta de acceleraþie, pânã ce ajunge aerul acela în cilindrii, îþi vei da seama cã motorul funcþioneazã cam "gâtuit" la partea aceea.
Bãieþii au scurtat toatã treaba asta la un minim (cum e de exemplu pe C18XE) ºi au câºtigat destul de mult, pentru o modificare relativ "simplã". Bineînþeles cã trebuie calculatã treaba, volumul cutiei de "ram air", niºte noþiuni de mecanica fluidelor, dar ... se poate face. Rezultate optime se obþin cu acest "Ram air", care a fost dezvoltat iniþial de Lexmaul pentru X16XE în conjuncþie cu o volantã uºuratã, niºte axe cu came puþin mai agresive ºi mai ales niºte modificãri ici-colo la ECU, la hãrþile de injecþie ale motorului.

Ai cumva un calculator al motorului pe care sã scrie BZKU ? Dacã da, ai noroc, pentru cã am un chip care se potriveºte exact pe el. Dã un click mai jos, citeºte jurnalul meu de bord, ºi vei vedea cu ce m-am ocupat pânã acum. ªi ca sã rãspund la întrebare ... da, vreau sã încerc ºi powerbox-ul descrs în linkul de mai sus.
  • bogdanapost

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2008

  • Mesaj Privat
e bun k au aparut si eu am cautat tot pe situ ala dar nu am gasit pentru motorul meu
acum vad ca l-au actualizat
apropo: ce e mai bun NGK sau DENSO?
  • Acvyl

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Eu am scos filtrul vechi cu tot cu cutie, am unul sport cu acces direct, chestia cu Ram Air e interesanta nu stiu cat merge pe masinile europene, in primul rand... SPATIUL nu stiu daca permite ca e pt hood-uri din alea "nesimtite" sau pt priza de aer la capota. Ideea e ca aspira mai bine probabil dar nu induce fortat aer right? De aia am zis de o turbina electrica folosita si de cei de la racing in state vezi " e-ram " pe googl si ideea care sta in spate - de aici si turbinele electrice universale care au aparut si pe la noi dar ...! nu toate chinezaraele ci cele de calitate.
Skip ads

  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Mã repet ... Scoate ECU (e undeva sub parbriz, pe partea dreaptã, a pasagerului) ºi vezi ce scrie pe el. Dacã e BZKU, te-ai scos cu 122 de cai.
  • Acvyl

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2007

  • Mesaj Privat
electronistul a scris:Mã repet ... Scoate ECU (e undeva sub parbriz, pe partea dreaptã, a pasagerului) ºi vezi ce scrie pe el. Dacã e BZKU, te-ai scos cu 122 de cai.


Tati, e din 98, din ce stiu eu nu merge si oricum nu ma duc acum la masina sa vad ce scrie, o sa ma uit si te anunt. Cat e chipul apropo ?
  • Iscander_88

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2007

  • Mesaj Privat
La o masina nu conteaza doar puterea. Mai conteaza foarte mult cum este ea distribuita, adica daca poti modifica un pinion 2 la cutie, niste cauciucuri bune, cu aderenta, si roti cat mai usoare, la fel si masina. Cat mai usoara. Si la aerodinamica, trebuie sa ai un raport destul de bun intre forta de inaintare si forta de apsare pe verticala. Ele sunt contradictorii, dar ambele bune Smile . Pe la motor, vad ca au dat colegii destule sfaturi, ceva in plus nu prea mai pot da. Succes si sa ne tii la curent!
  • prometeus

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2009

  • Mesaj Privat
ce marca de cauciuc a-ti recomanda + jenti ?(si dpdv al consumului,zgomotului) Wink
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Acvyl, încercatul e moca, dar numai în cazul în care ai ECU-ul corect; altfel nici nu are rost sã ne complicãm. Dacã e cel corect, îl montãm, faci o turã-douã cu maºina, dacã îþi place cum se comportã ... vedem de-acolo încolo. Te poþi uita în thread-ul acela pentru un preþ estimativ.
  • Radumdb

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Cum as putea comanda si eu bujii iridium si de unde?
  • TBonu

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Electronistul sa inteleg ca vrei sa iti vinzi cipul?
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Da, vreau sã îl vând, cã nu-mi foloseºte la nimic. Va apãrea la un moment dat la secþiunea corespunzãtoare.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR