Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • marin70

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Se pare ca e mai complicata treaba. Ca sa am acces la partea inferioara a carcasei curelei de distributie, trebuie demontata fulia de pe arborele cotit (cea care antreneaza cureaua de accesorii). Sau nu?
Skip ads

  • emicolev

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Salut,
La curatatul carcasei de la distributie trebuie sa o scoti asa cum ai spus mai sus. Dupa ce o dai jos se poate curata cu orice gen motorina/benzina sau cu solutie de spalat motorul ceea ce recomand sa faci inclusiv cu capacul tachetilor. Mare grija la semeringurile injectoarelor care trebuie sa le scoti inainte de spalare si sa nu le dai cu nici un fel de solvent pt ca risti sa se distruga. (de exemplu la mine am curatat toate piesele cu turbo jetul)
  • marin70

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc. Pai...nu. Carcasa nu o pot da jos, deoarece e intre distributie si blocul motor. Capacul poate fi dat jos...of course. La partea inferioara, carcasa are o parte care cuprinde rola de la pompa de ulei. Ma intereseaza in mod deosebit acea zona, pt a vedea daca si cat ulei s-a depus...si sa pot elimina ce curat.
  • emicolev

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Salut,
Carcasa distributiei e din doua piese: una este la partea de sus care acopera rola axei cu came si rola intinzatoare iar partea inferioara rola de ghidare, rola pompei de inalta si rola arborelui. Demontarea ambelor capace depind in primul rand de suportul motor care trebuie demontat si el si de asemenea fulia de pe axul arborelui prinsa in 4 suruburi cu cap de 12.
Pt demontarea suportului motor trebuie sa pui un cric sub motor care sa il tina pe pozitie inainte de operatiunea de demontare suport. * nu e mare lucru dar trebuie sa ai sculele necesare si rabdare si ai grija la suruburi sa tii cont fiecare unde a fost pt ca sunt dimensiuni diferite.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
E problema mare cu urmele de ulei in spatele fuliei pompei de ulei la motoarele astea,necesita demontarea fuliilor numai asa poti vedea pe unde apare ulei in zona aia.De obicei scurgerile sunt de la ;
1. simeringul distributie ax came....se schimba.
2. capacul care fixeaza axa cu came pe portaxa ...se demonteaza la schimbarea simeringului se degreseaza si se monteaza cu pasta de etansare intre cele doua piese.
3. simering ax pompa de ulei sau etansarea corpului pompei pe bloc.ATENTIE LA PIULITA CARE FIXEAZA FULIA DE AX la pompa de ulei...stransa cu mare atentie foloseste blocant.
4.simering distributie vibrochen.
5. posibil si la garnitura dintre chiulasa si portaxa.
Garnitura de capac tacheti are o metoda mai personalizata de montaj,simpla inlocuire nu rezolva pierderile...revin pentru cine este interesat.
  • marin70

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
mecaNIK: cu garnitura capacului de la tacheti am repornit discutia.
Emicolev: intr-adevar, capacul e din 2 bucati, dar nu cred ca trebuie desfacut suportul de la motor pentru a le demonta. O bucata iese in sus, cealalta iese in jos, dar e blocata de fulie.
Intre timp am desfacut EGR-ul si l-am curatat si urma galeria de admisie, dar m-am blocat la un surub din.lipsa de cheie potrivita
  • marin70

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Nu reusesc sa dau jos cureaua de accesorii!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Din cauza de lipsa de timp revin cu ultima parte....schimbarea garniturii capac tacheti y 17dt.
se demonteaza calculatorul de pe capac,si suportul lui,tevile injectoarelor,garniturile injectoarelor,4buc...suruburi fixare .
Se curata foarte bine canalul de pe capacul tachetilor in care intra garnitura) si apoi se degreseaza cu degresant la spray,se curata si se degreseaza si suprafata pe care va veni garnitura ,noua garnitura se pune pe o suprafata curata cu partea care va intra in canalul din capac in sus si se aplica un strat de 2-3mm uniform de silicon(preferabil Victor Reintz sau Berner) se lasa pana se intareste putin si se monteaza in canal ,acum se aplica din nou un strat tot de 2-3mm pe suprafata garniturii care iese din capac cat mai neintrerupt si uniform,se acopera cu un strat de silicon si cele 4 garnituri de injector se lasa la fel 15-20 min sa se intareasca putin si se monteaza,strangerea nu e neaparat intr-o ordine ci doar se apropie usor toate si apoi se strang din nou definitiv si gata.La garniturile de injctor atentie sa nu sara arcul care etanseaza pe corpul injectorului se verifica fiecare in parte si se impinge usor cu varful surubelnitei spre interior buza garniturii.
Pana acum nu mi-a curs nici o garnitura nici noua nici refolosita cu conditia sa nu fie tasata ca atunci nu mai preseaza suficient si oricat de bine o montati in scurt timp incepe sa curga.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Filtru de aer jos cheie inelara de 15 de pui pe surubul rolei intinzatorului si tragi de el.....cureaua va fi lasata netensionata ,invers la remontare.
  • marin70

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc. Am tras de intinzator si e tzeapan! Am demontat:
- filtrul de aer, ECU, EGR, capacul de la tacheti, am ajuns la galeria de admisie si a ramas un surub (piulita? ) nedesfacut pt ca nu am o tubulara de 12 mai micuta. Vreau sa o curat pt ca e varza!
Urma sa desfac cureaua de accesorii si fulia de pe arborele cotit, pt a scoate si restul carcasei.
Nici mie nu mi-a curs... aproape 40 mii km.
Garnitua veche a avut silicon negru doar pe laturile mici si doar pe partea dinspre chiuloasa. Capacul de a tacheti si garnitura au fost noi. A inceput sa curga pe 3 laturi: stanga, dreapta si fata cam 50%. La injectoare doar pete.
Ma gândesc sa inlocuiesc si cureaua de distributie...la mecanic bineinteles!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Vestea proasta este ca acel intinzator de curea de accesorii este cu arc si trebuie obligatoriu sa-l deblochezi pentru ca la montaj vei avea nevoie sa-l stragi din nou cu cheia inelara si sa montezi curaua altfel n-ai nici o sansa.Verifica tottusi si simeringurile,mai scapa si pe la ele in timp si daca gasesti de inlocuit pune ELRING sunt cele mai bune,ca nu demontezi zi de zi acolo.
  • marin70

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
deci...n-am mai putut demonta galeria de admisie din cauza ultimului surub, cel de langa filtrul de ulei si nici galeria de evacuare, din cauza intinzatorului curelei de accesorii (blocat). am montat totul la loc si urmeaza sa ma duc la mecanic.
Skip ads

  • marin70

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Problema rezolvata la mecanic (inclusiv înlocuirea intinzatorului si curelei de accesorii). Pentru demontarea ultimelor suruburi de pe galeria de admisie trebuie neaparat o banala cheie tubulara de 12 mai lunga dar si demontarea racordurilor de motorina de la pompa de injectie la injectoare. S-a aplicat silicon negru pe ambele laturi ale garniturii, (fata de prima data, când s-a aplicat doar pe latura dinspre chiuloasa. Sa speram ca va tine macar 30 mii km, cam cat a tinut ultima data.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR