Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Tu la Iasi acolo, normal sa iti faci probleme de frig, noi la Timisoara rar avem -20 grade. Daca tin minte bine, anul trecut in centru si in nordul tarii erau cele mai scazute temperaturi. Poate daca as locui acolo, as trece si eu pe un 5w40. As face un compromis, Daca ar exista un 7w40 poate era interesant, sa fie o cale de mijloc.
Skip ads

  • AIin

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salutari.
La acest tip de motor mi se pare cam ridicat consumul de ulei, adica 0,5-0,6l /1000km mi se pare consum nesimtit si de motor obosit, consum pe care l-am costatat si eu la masina mea. intrebarea mea este urmatoarea: ce ar trebui facut pentru a scadea acest consum? daca as schimba semeringurile de la supape ar reduce drastic (a se intelege 0,1-0,2l /1000km) consumul de ulei? ma gandesc ca segmentii nu ar trebui sa fie dusi deja, in conditiile in care sunt motoare noi, cu km putini, majoritatea pana in 200000 km, daca nu chiar sun 100000 km.
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Cauza consumului de ulei de aici provine, semeringuri supape si segmenti "coxati". Rezolvare: segmentare, schimb semeringuri supape, rezultatul ... in mod normal ar trebui sa dispara consumul, parerile sint impartite, dintre cei care au facut acest lucru unii spun ca a disparut, altii ca nu, parerea mea este ca daca lucrarea e facuta bine nu trebuie sa mai existe consum de ulei. Nu am facut aceasta operatiune si inca nu o voi face curind, cheltuiala e de aprox 2000lei.
In legatura cu Km pe care ii au masinile ce prezinta aceste simptome, personal ma indoiesc ca au Km reali, desi cind am cumparat masina, am primit actele de la ultima revizie facuta, factura s.a. Am gasit acel service in germania, pe net bineinteles, si i-am sunat. Am intrebat daca pot afla de la ei daca o anume masina a avut operatiuni de service la ei si ce anume, pentru asta au cerut VIN-ul masinii si mi-au spus tot ce-au facut la masina, corespundea intocmai cu ce era precizat in acele hirtii pe care le-am primit la cumparare (nr de Km, schimbat discurile, toate 4, placutele de frina, efectuat inspctie tehnica si data la care au fost facute aceste operatiuni). Toate acestea au fost facute cu 15.000Km inainte a o cumpara, de de cind am cumparat-o am facut 30.000 Km si mai pot folosi placutele cel putin 15.000 - 20.000 Km.
Cu toate astea eu ma indoiesc ca masina mea are Km reali, de acu' prea putin mai conteaza.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Eu personal cred ca nu merita sa umblam la motor, segmentand si schimband , pentru ca dupa toata operatiunea, pot aparea probleme mai mari, pe langa costurile mari, care pot ajunge la mii de lei.
Sunt pe forum multi nemultumiti, care dupa segmentare au avut probleme mai mari.
Schimb uleiul anual, indiferent de km si tot ies mai ieftin.
Am observat ca la unii prin spatele pe care e prins delco-ul, pe acolo se prelinge uleiul, nu stiu ce e acolo, e un capac ceva, prins cu 3 suruburi.
Skip ads

  • AIin

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
va salut.
am si eu o intrebare in legatura cu motoarele z16se. de ce sunt de puteri diferite? adica la acelasi cod motor apar doua puteri, de 62kw(84cp) si 64 kw(87cp), cea din urma motorizare fiind prezenta pe combo de la corsa c, respectiv pe meriva.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Daca vezi o poza cu motorul z16se de 64kw, sa postezi aici, ca eu nu am vazut pana acum unul si am cautat de nebun.
Se pare ca exista, dar cred ca sunt rarisime. As fi fost curios, cum a capatat Z16se 3 caluti.
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Combo-C 62Kw fabricata din 2001-2005 - Z16SE
Corsa C 62Kw fabricata din 2000-2003 - Z16SE
Meriva 64 Kw fabricata 2003-2005 - Z16SE

informatii de pe autoDATA si EPC


se pare ca la prima vedere motoarele sint identice. Diferenta de putere se poate obtine usor, asta nu e o problema, de ce a fost facut asa ... producatorul stie.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Vreau sa obtin mai multa putere cu mai putin consum............Razz glumesc
Dar diferenta de putere, cum se face ?
Skip ads

  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
schimba masina

La motorul z16se 64Kw cine stie ce au facut de au scos cu 2Kw mai mult. O varianta ar fi marirea cilindreei dar in cazul de fata nu cred ca e asa, si cel de 62Kw si cel de 64Kw ei spun ca au 1598 cilindree. Alte variante: pistoane modificate, supape de admisie modificate, forma camerei de ardere modificata, pe scurt trebuie obtinuta o compresie mai mare, pentru asta exista diverse solutii. La cei 2Kw in plus declarati de ei nici nu merita sa iti bati capul.

Prin cip-tuning cea mai la indemina metoda de a mari puterea.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Masina nu o schimb, investitia nu se amortizeaza nici in 5 ani. Trebuia eu sa ma uit mai atent la inceput, macar un z16XE daca prindeam si era mai bine.
Pentru cei care vor sa stie pe scurt ce e cu motorul asta, iata parerea mea:

Z16SE, motor prea mic pentru caroseria de Astra G.
Daca era 1.4 era acceptabila puterea, dar asa nu.

Si cu toate astea am spus tot.
  • SERGIU RMN

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Al meu e si Caravan, deci e mai grea. Dar sunt multumit de cum trage, oricum trebuie sa o duci pana in 3000 de ture si apoi sa schimbi ca sa traga mai bine. In rest e cam "old school" motorul, dar fiabil din punct de vedere al intretinerii. Am auzit ca 1.6 16v sunt mai sensibile...
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Nu este prea mic, este un motor cu putere mai mica decit XE-ul atita tot. Normal ca un motor cu putere mai mica trage mai greu aceeasi greutate decit unul cu putere mai mare, normal ca daca de vei urca la volanul unui XE o sa simti cit de cit altceva, depinde cum conduci.
Nu am condus un SE ce are cutie automata, nu cred ca pe SE sint puse cutii cu optinea sport, prin urmare nu poti face cu masina ta ce se poate face cu una care are cutie manuala. Daca nu e asa te rog sa ma contrazici.

Eu am facut liniute cu un z16xe, de la plecarea de pe loc pina la aprox 130 - 140Km/h l-am luat (la aprox 130Km/ora i-am dat treapta a patra) de aici incolo m-a luat XE-ul.

Care-i treaba: Z16SE atinge cuplu maxim la 2600 rot/min pe cind XE-ul la 3400rot/min. La plecari de pe loc si in treptele 2 si 3 e destul de sprintena. Conteaza ff mult cum o conduci, SE-urile nu trebuie sa le ridici foarte mult in turatii pentru a atinge cuplul maxim, cum am mai zis, la 2600rot/min atinge cuplul maxim si pentru a fi mereu la cuplu maxim trebuie schimbat la aprox 3600 de rot. La schimbarea treptei de viteza masina retrogradeaza in turatii cu aprox 1000 rot/min.
Bineinteles ca daca un XE il conduci astfel incit la schimbarea treptei de viteza sa fii in cuplu maxim performantele sint mai bune decit ale SE-ului.
Puterea maxima a SE-urilor este la 5400 rot/min iar la XE-uri la 6000 rot/min, cind un SE se apropie de 5400rot/min atinge puterea maxima si urcind in turatii motorul nu mai respira bine si pierde din putere, pe cind un XE la aceeasi turatie incepe sa dezvolte putere mai mare si atinge maximul la 6000 de rot.

Prin urmare, depinde ce vrei de la masina!

PS:
un z14xe nu prea are voie sa faca un z16se, z14XE atinge cuplul maxim la 4000rot/min (125Nm) si este mai mic decit al z16SE-ului 136Nm la 2600rot/min. e drept are 66 Kw la 6000 rot .... eu unul nu-l vad bine intr-o cursa cu mine. Si am si facut-o ... nu oficial. Smile


Ultima modificare facuta de vali_c la Sam 22 Sep, 2012 2:50 pm
Skip ads

  • SERGIU RMN

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am condus un H cu 1.6 16v si ai dreptate e mai "puturos" pana p la vreo 120 dup-aia trage mai bine... asa mi s-a parut...
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Motorul z16se ESTE mic pentru ce pretentii de liniute si de ambitionisme automobilistice sunt acum.
Pentru prezent, acest motor este depasit si este slab, e de pe vremea Daciei Nova si Solenza, Daewoo Cielo, Espero.
La ce sa ne asteptam.
Catalizatorul e al dracu de bun.
Vali, tu ai vazut cum conduc muierile mai nou ? o calca de iti da fum cu Polo, Corsa, Mini One si alti "bolizi".......
Practica bate teoria tot timpul, iar parerea mea este ca pentru nevoile de azi, vorbesc de cocoºisme retardate, e nevoie pe un Astra G, de cel putin 120 cai, daca nu vrei sa iti dea fum un C1 condus de o "tipa".

Na pai la cupluri si la schimburi de viteze, aici cam difera tare parerile pentru ca al meu are cutie automata.
Am cutie cu 4 trepte, iar la munte cu AC pornit consuma de mai bine nu zic cat.

E motor slab, oldschool, cum spunea Sergiu, daca il intretii cum trebuie e silentios si e destul de fiabil.
Eu l-am reparat ca era praf. Stiu ce vorbesc.
Maxim 130-140 km/h e pragul pana unde se simte bine, dupa aceea numa se chinuie si consuma mult.
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu ridic motorul in slavi ci doar imi spun parerea in mod obiectiv, asta e motorul si cu asta basta.
Daca vrei sa faci comparatii fa comparatiile intre motoare cit de cit asemanatoare si de generatie apropiata.
Pe mine ma dispera comparatiile pe care le fac unii intre motoarele disel turbo (deci motor supraalimentat) cu motoare pe benzina aspirate, comparatia referindu-se la ce poate unul sau celalalt netinind cond de faptul ca sint constructii diferite.
Nu sint impatimitul liniutelor dar de amuzament si sa vad cit duce am facut citeva, evident ca nu se preteaza la asa ceva.

Ce criterii ai aplicat cind ai cumparat masina asta? Motorul este destul de usor de intretinut si financiar si din punctul de vedere al interventiilor, eu de asta am cumparat-o, daca aveam bani imi luam altceva, masina maninca din farfurie cu tine, ai masina ai cheltuieli.
  • dumiter

  • Mesaje scrise: 470
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2011

  • Mesaj Privat
@vali_c masina maninca din farfurie cu tine, ai masina ai cheltuieli. (asta este vorba lu bunica)

si eu am motorizarea aceasta si nu pot ca sa zic ca este un motor sclabut, nu poti ca sa compari corsa,polo care au 850kg cu astra care are 1200kg clar ca cele mici au demarajul mai mare la plecarea de pe loc dar oricum fum nu imi da! nu sunt un sofer agresiv la drumuri mai lungi sub 100 nu vede, pot ca sa zic ca sunt foarte multumit de masina.
cu mini one(cooper) nu poti compara nici un motor de 2.0 Zic eu.
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Daca ar fi fost sa imi fac pofta inimii as fi luat Z20LET are 141Kw (vreo 190CP) la 5400rot/min si intra in cuplu maxim de 250Nm la 1950rot/min si-l mentine pina la 5300 rot/min. Deci comparam motorul asta cu 2.0 DTI de la VW? Ambele sint motoare supraalimentate. La capitolul consum 2.0 DTI bate Z20LET si la durata de functionare probabil, dar in rest? Depinde ce vrem de la masina!
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Consum mic vrem, majoritatea.
Criteriile care erau cand am cumparat-o era sa fie euro 4 sa nu polueze si taxele sa fie mici, sa aiba cutie automata, ca nu imi place sa dau la manivela. Dar nu stiam mare lucru de modele de motoare, abia apoi am aflat optiunile.
In orice caz nu as fi gasit nimic decat in Germania iar motoarele mici cu putere mare, erau scumpe si acolo.

De cand am cumparat masina, pretul la benzina s-a dublat , de la 3.40 ron in 2007 pana la 6.20, in 2012.
Daca stai sa cauti acum masini second hand, cele cu motoare mari peste 2.0, s-au ieftinit si toata lumea le vinde.
Vorbesc de Audi sau BMW, anii 2002 in coace. Deci e clar ca majoritatea s-au saturat de consumul mare, sa nu mai zic de taxe. Zilele trecute am platit impozit si m-a pufnit rasul, a fost 65 ron.

Eu daca o calc cu Z16se-ul in oras, mi-e frica sa ma uit la computerul de bord.
Daca merg cu ea sportiv, (asa mergeam inainte), consuma peste 16% si nu am probleme la motor, pentru ca totul merge perfect, nu am nici o eroare.
Afara daca nu o bruschez si o las sa curga, chiar si la depasiri, incerc depasiri cat mai line si lungi, imi scoate 6.3%.
Sa zicem ca peste putere pot trece cu vederea, dar consumul e foarte mare in oras.
Daca aveti idee de ce, ar fi constructiv sa aflam treaba asta. Este clar ca producatorii nu s-au gandit sa-l faca economic.
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat


Dupa cum bine vezi Z16SE cu transmisie automata au consum mai mare cu 1.5L fata de cel cu transmisie manuala. In functie de stilul de condus, aglomeratia din trafic, poate fi mai mare sau mai mic, de cele mai multe ori mai mare decit spune cartea/producatorul, mai ales daca locuiesti intr-un oras mare plin de gropi si strazi aflate in constructie. cum este in Iasi. Daca vb de Buc la fel, poate in Brasov se poate inregistra un consum mai mic decit la carte.

In mod firesc masinile echipate cu transmisii automate sint mai sprintene, cel putin cele de ultima generatie, cam toate au si optiunea de a conduce sportiv, in manualul de reparatii si intretinere pentru ASTRA G este specificat ca masina ar fi dotata cu doua optiuni de a conduce si anume: sport si economy, la fel spune si in Cartea masinii pe care o primesti la cumparare, atentie nu cartea masinii in care sint trecute reviziile.
Sint producatori auto care nu echipeaza masinile cu transmisie manuala decit la cererea clientului, cum ar fi Mercedes la masinile peste 3000 cmc si unele editii AMG.
Consumul marit e firesc, pentru actionarea cutiei automate este necesara energie, energie produsa de motor, motor care nu consuma carburant nu doar pentru a pune in miscare masina ci si pentru a actiona cutia de viteze. Orice optiune in plus pe care o are masina, optiuni de genul: aer conditionat sau climatronic, scaune incalzite sau mai stiu eu ce alte optiuni care pentru a le utiliza este necesar un consum de energie, presupune un consum mai mare de carburant, desi producatorii auto care doteaza masinile cu transmisii automate de ultima generatie spun ca acestea nu inregistreaza consum marit in comparatie cu cele dotate cu transmisii manuale, nu stiu poate o fi asa.
Revenid la Z16SE, acest motor avind doar 62Kw si un cuplu max de 136Nm este normal sa simti o scadere de putere atunci cind ai actionare automata sau atunci cind folosesti aerul conditionat/clima. La un motor cu putere mai mare nu smiti asa ceva pentru ca are de unde.
Personal prefer cutiile manuale asta nu ca as avea vreo preconceptie in ceea ce privesc cutiile automate, asa cum au unii, ci doar pentru simplu fapt ca asa imi place mie.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am vazut lista cea de mai sus, dar cred ca e o aberatie ce scriu aia acolo.
Cum naiba sa aiba emisiile z16SE 200 g/km si y20DTH care fumega ca un tractor, 181 g/km.
La z16se dupa ce se incalzeste motorul, cam 5-10 minute in relantiu, nu se simte nimic ce iese pe teava, doar caldura, fara miros.
E total aiurea ce zic ei acolo. Nu e deloc plauzibil. La consum poate sunt generosi, dar la emisii de Co2 abereaza rau.
Z16se este euro4 si y20DTH euro 3, la unul nu simti si nu vezi nimic iar la altul vezi fum negru de te lasa in ceata.

In alta ordine de idei :
Pe schimbator am un buton S, este modul sport, dar nu face altceva decat sa tureze foarte tare motorul, daca apas butonul ala, am consum de racheta, nu am curaj sa ma uit la CB. Poate lipsea un buton E, de la economie..... cine stie Smile

Eu am optat pentru automatic din cauza comfortului si a efectului de "smucitura" a masinii la schimbari de viteza - ambreiaj. Sunt soferi mai experimentati care schimba foarte repede si nu se simte cand se apasa ambreajul dupa aceelerare si introducerea in treapta urmatoare.
La mine nu exista decat o smucitura fina , putin sesizabila, in rest efectul accelerarii da senzatie de elasticitate, nu de bruscare.
Dupa opinia mea, masina mea e o eroare de constructie. NU avea ce sa caute o cutie automata pe motorizarea asta.
Daca era un z16XE, era alta poveste. Asta cam schimba putin parametrii discutiei.

Vali, stii cumva, EGR-ul la tine este dezactivat si anulat cu placuta, sau functioneaza normal. ?
Eu fac experimente cu placuta normala si placuta de anulare, dar nu simt absolut nici un efect.
Cu placuta anulata ar trebui sa aiba noxe mai mari, dar nu simt nici o schimbare pe nici un plan.
Cu placuta neanulata, consumul si noxele teoretic ar trebui sa scada, pentru ca actioneaza la anumite turatii si la rece, in felul acest gazele nearse se reintorc, dar in afara ca se afuma rau de tot EGR-ul, alt rezultat nu observ.
Ce parere ai tu in legatura cu asta .?


Ultima modificare facuta de aquagen la Lun 24 Sep, 2012 6:52 pm
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR