Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • romeodr

  • Mesaje scrise: 253
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
pentru probleme cu garniturile motorului,sau semeringurile de supapa,exista un aditiv special de la Liqui Moly
costa 36 lei si in maxim 800 km vezi rezultatele
pe bune le vezi
testat de mine
se aduga in uleiul de motor oricand doresti
motorul asta este extrem de comic sa zic asa,are un cuplu foarte bun,la 3000 de ture trage de zici ca are turbina,este simplu,cu toate la vedere,si suporta orice fel de ulei,merge normal si cu 15w40
cel mai bine ii place cu 10w40 original GM
pentru deblocare ,unde este cazul,a segmentilor de ungere,spalati motorul bine in interior cu un aditiv special,unul bun are tot Liqui Moly,ei sunt nr 1 in aditivi
eu sunt fan ,ca sa zic asa ,aditivi
in toate masinile mele ,si am avut destule,am bagat aditivi,este ff simplu si se vad efectele,de la Duralube pana la curatat injectoare,etc,nu am avut niciodata nici un fel de problema si masinile au mers bine !
motorul asta z16se parca este facut pentru aditivi,eu sunt incantat de el !
Skip ads

  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Stie cineva la cati km se schimba distributia la Z16SE? Unii zic ca la 60 000 , altii ca la 120 000 . Eu am 55 000 , si daca ar fi prima varianta , inseamna ca ma apropii.
Multumesc!
  • maryusuku

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2013

  • Mesaj Privat
60000 sau 4ani pana in 2002
90000 sau 6ani dupa 2002
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=35724
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Daca te referi la postul 3 al colegului iso nu sunt sigur ca include si Z16SE , cred ca se refera la X/Z14XE ; X/Z16XE/XEL ; X/Z18XE/XEP ; Z20LET ; Y/Z17DT/DTH/DTL ; Z19DTL/DTH .
Autodata spune asa :
-Z16XE pina in 2002 distributia pe curea se schimba la fiecare 60.000Km sau 4 ani ,dupa 2002 se schimba distributia la 90.000Km sau 6 ani .


-Z16SE la 8 ani sau 120 000 :


Sunt confuz , nu stiu dupa care sa ma ghidez . N-as vrea sa stric rasnita , dar parca nici sa fac risipa si sa o schimb mult prea din timp .
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Eu recomand la una din ele:
- 60.000 km
- 80.000 km
- 90.000 km - nu mai mult de 6 ani care intervine prima.
Se tine cont si pe ce drumuri a mers masina.

Pana la urma este doar o curea + 3 role + si o pompa de apa.

Dar in niciun caz 120.000 km - la cum sunt drumurile noastre. |- fie care o face pe riscul si pe bani lui.

Citeste... sa tot scris pe forum pe tema aceasta.


  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Daca limita e 120 000 nu aveam de gand sa o tin atat , in nici un caz , poate max 90 000 asa .
Sunt aproape sigur ca 120 000 este limita corecta , desi cativa mecanici mi-au zis 60 000 /4 ani clar , printre care si unul care a lucrat la reprezentanta Opel in Craiova (am incredere in el ca om , sigur nu ar fi rau intentionat , poate neinformat).

"Se tine cont si pe ce drumuri a mers masina."
Later Edit
Nu am mers pe coclauri a.i. sa fac 3 km in 30 de min , am mers urban + extra , stil de condus usor alert , nu imi place sa "dorm" , ulei schimbat la 8000 maxim (desi nu conteaza pt kit distributie), incarcatura pe ea nu am pus , doar rar de tot max 4 persoane (incluzandu-ma pe mine la numaratoare) .
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Asta daca nu cedeaza pana atunci:
- simering ax cu came
- simering arborele cotit
- termostat OEM - La Z16SE, ca sa se umble la termostat, trebuie data cureaua de distributie jos.
http://www.partsbase.org/op...55-petrol-engine/
Este bine sa fie schimbate toate trei odata cu distributia. - pentru a evita alte coturi de manopera.


Ultima modificare facuta de T.ion la Sam 29 Aug, 2015 1:11 am, modificat de 3 ori in total
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
De termostat stiam dar de celelalte nu . Multumesc ca mi-ai spus ! Deocamdata se prezinta bine , motorul e foarte curat pe toate partile .
Skip ads

  • costiastrid

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2016

  • Mesaj Privat
salut am si eu un Z16SE si am o problema!
cand apas ambreiajul se aude un tzacanit si imi intra greu in a intaia si a doua poate cineva sa imi spuna ce are nu vreau sa merg la service fara sa stiu macar la ce sa ma astept!

multumesc anticipat!
  • deleted-107884

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Salut tuturor, si eu am aceiasi problem dar ca la mine nu intra foarte greu in viteza 1 duar uneori , si cand apas ambreiajul acel trancanit dispare sau dupa un drum mai lung daca cineva stie problema miar fi de mare ajutor .Despre motor se comporta destul de bine a mea masinuta are 195 mii si eu am luato 180 mii
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
costiastrid a scris:salut am si eu un Z16SE si am o problema!
cand apas ambreiajul se aude un tzacanit si imi intra greu in a intaia si a doua poate cineva sa imi spuna ce are nu vreau sa merg la service fara sa stiu macar la ce sa ma astept!

multumesc anticipat!


Ar putea fi rulmentul de presiune referitor la tacanit. Intratul greu in viteza ar putea fi de la lipsa uleiului in cutie. Eu la 130000 cand am segmentat-o am verificat si uleiul la cutie si in loc de 1.6 litri am gasit numai 0.5-0.6 litri. Am schimbat uleiul (nu am completat) si acum schimb vitezele cu un singur deget.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
@gigatel30 Ai putut observa pe unde a curs uleiul din cutie ? Poate ca asta poate sa faca si colegul @costiastrid , sa verifice eventualele scurgeri de ulei si atunci e clar ca daca are scurgei cutia nu mai are ulei cat trebuie si de aici problemele lui.
Skip ads

  • costiastrid

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2016

  • Mesaj Privat
pe langa toate astea nu sunt mecanic dar habar nu am cum pot sa verific uleiul din cutie pot eu sau trebuie mers la service am vazut ca acum la rece intra ok si cu motorul oprit perfect!? ma poate ajuta cineva sa verific uleiul cu niste poze ceva?
  • costiastrid

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2016

  • Mesaj Privat
scurgeri de cand o am nu am avut pt ca vedeam dar se poate sa fi fost inainte de a o lua am luato in ianuarie anul asta!
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Nu am avut absolut nici o scurgere la cutie, aceasta fiind perfect curata la exterior. Nu pot sa-mi explic pe unde s-ar fi putut pierde. Un prieten cu acelasi tip de masina a mers pana cand a inceput sa-i fluiere cutia. Cand a verificat uleiul aceasta era uscata. recunosc ca nici eu nu am verificat cand am cumparat-o la 107000 (?) dar poate ca am avut noroc. In orice caz pe aici sunt pareri pro si contra referitor la completare ulei versus inlocuire. Personal am optat pentru inlocuire. Cu aceasta ocazie am dat capacul jos si l-am curatat (avea un strat subtire de mal) dar putinul ulei care l-am scos era perfect curat si limpede.
  • costiastrid

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2016

  • Mesaj Privat
mai am o problema dar nu asa de grava
de cand am luat-o am observat ca volanul fusese schimbat si nu aveam nici claxon si nici comenzi desi erau nu mergeau
poate cineva sa ma indrume ce as putea face?
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Pt verificarea nivelului de ulei din cutie este un surub care se desface si trebuie sa fie nivelul pana acolo . Se afla pe langa planetara de pe partea soferului parca. Sunt la job acum si nu am timp sa caut poza , cauta pe forum pt ca este sigur poza cum sa verifici . Iar de completat se face pe sus , pe sub baterie este un buson ( sa nu il confunzi cu aerisitorul de la ambreiaj ) . La fel , cauta si sigur o sa gasesti pe forum .
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@costiastrid . Posibil spirala volan rupta. Martorul din bord de la airbag nu sta aprins?
  • costiastrid

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2016

  • Mesaj Privat
nu sta nimic aprins dar am gasit era siguranta arsa! am schimbato dar nu mi-a mers mult si s-a ars din nou cred ca am un scurt ceva! voi ce ziceti?
  • costiastrid

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2016

  • Mesaj Privat
mai nou am o problema grava cu accelerarea am citit si cred ca ar fi egr! daca o calc dintr-o data se tureaza pana la 3500 dupa care scad turatiile pana la 2000 si merge zgaltaindu-se! Ieri am pornito in parcare si am calcat acceleratia la podea aceasi problema se tureaza pana peste 3000 dupa care scade turatia desi acceleratia era la podea! Am scos mufa de la egr si am pornit masina a pornit s-a turat pana la 2000 de ture si dupa a inceput sa scada si s-a oprit! Ce ziceti ma puteti ajuta cu un sfat? Am mai vb cu cineva si mi-a zis ca ar putea sa fie si bobina de inductie!
Va rog daca ma puteti ajuta!
motor z16se 2001
Va multumesc anticipat!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR