Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • mihaifri

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Confused dauneaza sau nu filtru sport la motorul diesel 1,7 dti
Skip ads

  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
e interesant ce intrebi tu:) din pacate nimeni deocamdata cu lamuriri Sad
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
motorul isi trage atit aer cit are nevoie... rolul unui filtru sport este de a permite motorului sa traga acest aer mai usor la turatii mai mari,implicit si putere un pic mai mare...nu dauneaza cu nimic...ai mai multe pobilitati...filtre de marca(de pe la 25E in sus),sau filtre din Vitan(targ) pe la ~15E..avantajul unui filtru sport este ca se poate spala si refolosi de mai multe ori...dar cum la noi praful e la ordinea zilei chiar si iarna... Wink
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
revin cu un text copiat de streetracing

"Avantajele unui filtru sport
Poate cu adevarat un filtru sport sa ofere mai multa putere? Exista peste 100 de diferite tipuri de filtre de aer, compatibile pentru orice tip de masina incepand cu filtre standard pana la kituri complete de inductie directa. Dar cat de eficiente sunt aceste filtre?
Plus de putere- se castiga intradevar cativa cai dar foarte greu de preciza cu exactitate cati. Oricum acesti cai sunt conditionati de celelalte elemnte ce ajuta motorul sa respire cum ar fi evacuarea sport si serpisorii. Pentru a determina puterea finala obtinuta prin instalarea unui kit de inductie se recomanda testarea pe bank sau dyno test.

Refolosirea- aceste filtre pot fi curatate de impuritatile imbibate in celule, in concluzie dupa achizitionarea unui asemenea filtru nu mai este nevoie sa il mai schimbati ceea ce in termeni economici inseamna "o investitie buna si bani economisiti". Oricum pentru o durata cat mai mare de viata este recomandat sa folositi kitul de curatare oferit de producator, ce va contine solutie de curatare si un ulei special.

Sunet de inductie- un sunet specific filtrelor sport, teoretic poti sa asculti cum iti respira motorul. Completatnd kitul si cu un sistem de evacuare sport va sporiti atat puterea masinii cat si sunetul motorului, acesta fiind asemanator cu cel al masinilor de curse. Dupa testele efectuate de noi am observat ca contrar unor teorii consumul de combustibil ramane nemodificat, in concluzie scimbarea filtrului nu va duce la un consum mai mare sau mai mic de combustibil. Recomandat pentru un sunet mai accentuat sa va orientati spre modelele de filtre twister, au principiu de functionare identic doar ca ofera un sunet mai accentuat.
Skip ads

  • Forbes

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: BUCALE
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca neaparat doar la diesel dauneaza dar filtrele sport datorita constructiei de a permite intrarea unei cantitati mult mai mari de aer permit in aceiasi timp si intrarea unei cantitati mai mari de praf si alte chestii care in timp dauneaza motorului. Acum unii zic ca ptr a evita asta pun filtruul sport in cutia initiala in locul filtrului normal dar se pare ca asta face inutila investitia in filtrul sport, reducandui performanta. In alta ordine de ideei din ce am mai citit eu se pare ca nu prea merita filtrul sport, care iti adauga ceva in jur de 3-5cp sa zicem, daca e singura modificare sport pe care o faci.
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Forbes a scris:Nu stiu daca neaparat doar la diesel dauneaza dar filtrele sport datorita constructiei de a permite intrarea unei cantitati mult mai mari de aer permit in aceiasi timp si intrarea unei cantitati mai mari de praf si alte chestii care in timp dauneaza motorului. Acum unii zic ca ptr a evita asta pun filtruul sport in cutia initiala in locul filtrului normal dar se pare ca asta face inutila investitia in filtrul sport, reducandui performanta. In alta ordine de ideei din ce am mai citit eu se pare ca nu prea merita filtrul sport, care iti adauga ceva in jur de 3-5cp sa zicem, daca e singura modificare sport pe care o faci.


Cititi cu atentie comentariile si nu va pripiti in afirmatii

https://www.clubopel.com/lin...p;category_id=002

...ma cam indoiesc ca o firma mare ca Magnum sa-si permita sa faca asemenea comentarii doar de dragul marketingului...dar cine stie?...a facut cineva probe pe timp mai indelungat cu diverse filtre?...daca da, sa ne spuna si noua concret ce s-a intamplat...nu tre sa ne luam totusi dupa unii mecanici mai conservatori Wink


Ultima modificare facuta de eduard33 la Vin 03 Mar, 2006 10:33 pm
  • ochiu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2005

  • Mesaj Privat
salut am si eu o ascona de 85kw m-ar interesa ce filtru si ca evacuare sport sa-i pun .ce marca sj cam la ce sume se ajunge .
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
la ora asta se pare ca au probleme cu site-ul astia de la magnum...anyway...cauta si tu cu google si o sa gasesti sigur preturi si firme...
preturile oscileaza in fct de marca si caracteristici...in vitan sunt mai ieftine dar cred ca sunt made in vaporeanca Very Happy
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
mihaifri a scris:Confused dauneaza sau nu filtru sport la motorul diesel 1,7 dti

*
La motorul tau, daca e "stoc" mai mult dauneaza, caci lasa sa treaca mai multe particule abrazive. Totul e o afacere de compromis intre filtrare si pierderea hidraulica generata de "dopul" care este filtrul.
Eu asi pune mai curand un filtru de calitate, de exemplu unul de la "Mahle", sau ma rog... grupul din care fac parte ei...
Cat despre cresterea puterii datorata unui filtru "Dolby cu pedale" (pardon... sport) pe un motor TD de serie, iti propun o experienta simpla... cel mai bun filtru (din PDV al pierderilor hidraulice, evident...) este Rolling Eyes FARA filtru Rolling Eyes
Deci scoate-l provizoriu (pe timp frumos si intr-o zona fara praf, evident), da o tura prin oras si da-ne si noua de stire daca simti ceva... eu zic ca nu vei simti nimic Cool
Dupa aceea iti tragi singur concluziile si iei hotararea cea mai buna...
  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
stie cineva cum se curata un filtru sport?
lasand la o parte solutiile care exista pe piata de 1 milion
.......apa cu sapun ?!Smile
  • deleted-24653

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ca tot se discuta despre filtrele sport, eu am gasit modelele astea care mi s-au parut interesante. eventual, daca se pricepe cineva, merita luat asa ceva pentru 1.7 td, 1686 cc? in principiu, mi-as lua al doilea model ca sa nu mai schimb filtrul la fiecare cateva luni.


  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Sincer...eu as merge tot pe filtru clasic la masina. Am incercat si eu odata sa fac o smecherie la filtru, in sensul ca am luat un ac si am dat mai multe gaurele la filtrul meu de aer de pe masina. Masina se infigea mult mai bine, insa dupa 2 saptamani mi s-a stricat debitmetrul de aer...
Skip ads

  • deleted-21201

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
am mers si cu filtru sport si cu cel normal; diferente sunt ceva de genul: la cel normal am scos un consum in afara orasului de 5.9, mers pana in 3000 de turatii, la cel sport cel mai mic consum a fost de 6.3 dar cu cu filtrul normal masina este mai ''puturoasa'', demarajul care il am cu ea cu filtru normal sa mutat putin mai sus pe la 3000 de rotatii, cu cel sport era undeva la 2000 2500 de ture. Il pun pe cel sport inapoi dupa cel curat, masina este mai vioaie si se aude si mai bine Smile)
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
La 1.7 TD e risipa curata... Rolling Eyes
  • deleted-24653

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2008

  • Mesaj Privat
nici macar din punct de vedere al investitiei pe termen lung nu se merita la 1.7 td? poti sa dai cate argumente pentru afirmatia ta? mersi.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Nu merita. punct.
... creste uzura, e scump, nu aduce putere in plus (extrem de putina, in cazul general, zero taiat in 4 la un diesel de conceptie veche)
Ce "investitie pe termen lung" Evil or Very Mad
Evita sa crezi bulshitu' de la firmele de tuning si a saiturilor "capuselor" care traiesc de pe urma lor. Mint, pe bani... Confused


Ultima modificare facuta de sorin666 la Dum 07 Jun, 2009 11:16 pm
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
eduard33 a scris:la ora asta se pare ca au probleme cu site-ul astia de la magnum...

*
Mda, atat de "prestigiosi" sunt, ca nu au bani sa tina un server in priza... Twisted Evil
  • deleted-24653

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ma refer la cel de-al doilea filtru din pozele de mai sus. investitie pe termen lung, adica doar sa-l curat cand e nevoie si sa nu mai cumpar cate unul la cateva luni. eu nu te contrazic pentru ca nu ma pricep, dar vreau argumente ca sa iau decizia corecta bazata pe logica.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Il speli, dupa aceea dai cu ulei "omologat" de ei, la fel de scump ca un filtru de hartie Rolling Eyes, O parte din "noroi" nu iese, dupa 3 spalari jucaria e imbasita total... Crying or Very sad
Nu zic ca nu s-ar putea obtine ceva imbunatatiri, pe departe mai putin spectaculoase decat in exagerarile constructorilor, dar reale, LA MOTOARE SUPER-PERFORMANTE, dar nu la al tau.
In plus, NU EXISTA MINUNI, eficacitatea gazodinamica ridicata si restrictionarea particulelor nu "se mananca" simultan; Motor liber = motor care manaca praf...
Sincer, uite pozele imbietoare de pe net si cumpara-ti un filtru de calitate... Mann, Mahle, Bosch, etc, etc...
  • deleted-24653

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2008

  • Mesaj Privat
mersi pentru explicatii. oricum nu caut sa castig cai putere, ci sa ajut motorul sa functioneze normal, sau eventual mai bine. deocamdata am filtru mahle. cel din poza este k&n.
Filtru K&N
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR