Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A
  • GLDexTer

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1997 1.4 ECOTEC 90CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Salutare.
De jumatate de an tot foiesc o tigrutza din 97, Albastru Inchis Metalizat, motorizare 1.4 ECOTEC 90 CP or more.
In ultima vreme am 2 probleme de sesizat si asi dori sa ma sfatuitzi ce sa fac.
1. In urma unui impact lateral la neacordare de prioritate rezolvat pe cale Amiabila la asigurator, s-a schimbat usa dreapta si s-a indrepta aripa dreapta spate.
Problema este urmatoarea:
Inclusiv dupa impact cand inchideam portbagajut, geamul dreapta cobora o treime, statea asa pentru 10 secunde dupa care se inchidea la loc. Acest lucru e necesar pentru a evita spargerea geamurilor de la presiunea care se face in interior la inchiderea deatamai haionului.
Dupa ce s-a lucrat la ea in service nu mai face asa si ma ingrijoreaza faptul. Asi dori sa stiu daca e un senzor ceva care sesizeaza ca inchid haionul si pe unde e circuitul lui sa vad sa nu cumva sa fi uitat sa il cupleze la loc cand au indreptat aripa, ca sa remediez situatia.
2. Cam de o luna si ceva de zile am surpriza sa ma trezesc sa imi moare motorul cand tzin piciorul pe ambreaiaj (in general la relanti) sau in timpul mersului uneori da sa se smuceasca, da sa moara dar nu se intampla asta.
Asi dori sa stiu unde e situat filtrul de combustibil sa verific daca nu are mizerie in el sau daca poate fi de la "Fuel Evaporation System" cum am mai citit aici.

Astept cu nerabdare sfaturile voastre.
Skip ads

  • daniel30

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
In sfirsit un galatean Very Happy la problema cu geamul tine apasate amindoua butoanele cam 5 secunde daca nu se rezolva ai un contact in zona gaurilor de scurgere daca au lucrat pe acolo e posibil sa iti sa iti fi rupt vreun fir. La cea de a doua problema sint mai multe posibile cauze. Poate ne vedem prin oras luna viitoare Wink
  • GLDexTer

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1997 1.4 ECOTEC 90CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Acum cobor sa verific chestia cu geamurile.
Cred ca te referi la butoanele de actionare a Geamurilor Electrice de pe geamul soferului ?
Tu nu stii unde e filtru de carburant situat in aceasta masina ? Asi vrea intai sa il verific pe ala si dupa sa incerc altceva.
  • daniel30

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
despre butoanele alea e vorba. Filtrul e sub masina in partea cu busonul de la rezervor cumpara unul nou mai intii si apoi il schimbi sigur e murdar.
Skip ads

  • GLDexTer

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1997 1.4 ECOTEC 90CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Am testat faza cu butoanele Sad nu face nimic altceva decat sa coboare geamurile pana la capat cat tzin pe ele.
O sa vad cand reusesc sa desfac capitonajul sa caut senzorul de care ziceai.
Cat despre filtru daca acolo e trebuie sa vad unde gasesc sa o ridic pentru ca are garda la sol foarte joasa fiind echiparea sport.
  • GLDexTer

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1997 1.4 ECOTEC 90CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Cred ca am rezolvat problema cu innecatul/mortul motorului. Am schimbat si filtrul de aer si de benzina si acum toarce ca o pisicutza.
Filtru de bezina cand l-am desfacut a curs din el inafara de carburantul care era pe circuit si apa oleaca incetzosata si cu impuritatzi. Deci tind sa cred ca de aici era problema.
Cat despre faza cu inchiderea haionului ca nu mai actioneaza geamul din dreapta nu i-am dat de cap.
Am desfacut azi tot interiorul si am gasit pe pistonul din partea stanga a masinii doi senzori care sesizau cat de jos era haionul si sunt ok ca montaj si conectivitate, insa in cablu unu aveam tensiune deci nu cred ca sunt activi. daca stiti cumva ca aceasta actionare sa aiba cumva vreo sigurantza separata in panoul de sigurantze sau vre un releu anume va rag sa imi spuneti sa verific.
Apropo. Cred ca tigrutza e Tigra B ca in zona unde trebuia sa pot face testul cu AGRAFA nu am contact electric decat pe pinul de sus , pe cel imediat urmator fiind doar plastic.
  • alinmuresan

  • Mesaje scrise: 349
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Smile) tigra b e decapotabila, nu are legatura cu agrafa
  • GLDexTer

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1997 1.4 ECOTEC 90CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca atunci cand zici Tigra B zici Tigra TwinTOP ?
Eu ma refeream la tigrutza care are Mufa de diagnoza ca la amaratele noastre LOGANuri. OBD parca
Skip ads

  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
GLDexTer, problema cu coboratul geamului cand inchizi haionul, se rezolva in felul urmator: ridici geamul pana la capat si nu iei degetul de pe buton timp de inca 5 secunde. Dupa ce ai procedat in acest fel, verifici daca geamurile coboara si urca fara sa mai fie nevoie sa tii mana pe butoane. In acest fel trebuie sa procedezi de fiecare data cand iei tensiunea de alimentare a masinii.
Succes!

P.S. Masina ta trebuie sa fie Tigra A daca este din 1997, pentru ca Tigra B sa fabricat ceva mai tarziu.
  • daniel30

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ei nu pune si tu chiar degetul Very Happy ca daca e sa nu merga poate ramii cu cu el pe acolo Laughing
  • GLDexTer

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1997 1.4 ECOTEC 90CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Baietzi oi fi eu nou pe acest forum dar stiu sa respect nishte instructiuni.
Am incercat asa cum mi s-a mai spus si nu am reusit.
Adica tzin apasat pe buton/butoane inca 5 secunde dupa ce ajunge sus dar degeaba.
Cand testez cu inchisul haionul tot asa se comporta Sad adica nu misca nici un geam, decat ca parca da sa mi le arunce afara de la presiune.

Tehnic, am verificat contactele si functioneaza mai putin ca nu am nici o tensiune pe firele care vin la cele 2 contacte cand nu am contactul pus, ceea ce logic luand ar fi trebuit sa am pentru a simti cand se inchide haionul.
  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
GLDexTer a scris:Am testat faza cu butoanele Sad nu face nimic altceva decat sa coboare geamurile pana la capat cat tzin pe ele.
O sa vad cand reusesc sa desfac capitonajul sa caut senzorul de care ziceai.
Cat despre filtru daca acolo e trebuie sa vad unde gasesc sa o ridic pentru ca are garda la sol foarte joasa fiind echiparea sport.


Din ce ai scris tu mai sus, eu inteleg ca tie nu-ti functioneaza ridicarea automata a geamurilor. Acestea urca si coboara numai daca tii degetul apasat pe buton. Daca este asa, nu are cum sa-ti functioneze coborarea geamului din dreapta atunci cand inchizi haionul.
Skip ads

  • GLDexTer

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1997 1.4 ECOTEC 90CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Deci functia de confort sau cum s-o numi, si anume daca tzii cateva secunde pe buton urca singur pana la capat fara sa mai tzin tot traseul MERGE, atat la urcat cat si la coborat. Ceea ce nu merge este functia de coborare automata a geamului din dreapta cu o treime din cursa totala cand sesizeaza ca inchid haionul prin cele 2 indicatoare de cursa aflate pe pistonul din partea stanga a masinii care actioneaza haionul.

Inainte de interventia ce a necesitat decuplarea baterii functiona ceva de genul:
cand inchideam haionul cam la 20% din cursa de coborare a haionului geamui din dreapta se cobora o treime.
in momentul in care haionul era inchis complet, dupa vreo 5 secunde geamul se ridica automat (se inchidea).

Tot acest sistem a fost gandit pentru evitarea realizarii de presiuni prea mari in masina mai ales daca sunt si pasageri in ea si se inchide HAIONUL repede.
  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu Tigra si stiu lucrul asta, numai ca nu eram sigur daca geamurile tale urca si coboara singure. Eu saptamana viitoare demontez interiorul spate pentru ai schimba boxele si cu ocazia asta am sa studiez problema special pentru tine. Daca mai ai rabdare si daca nu rezolvi pana atunci, am sa aflu despre ce este vorba si am sa postez in acest topic. Pana atunci, incearca sa nu trantesti prea tare haionul, sau lasa un geam deschis atunci cand umblii la portbagaj.
  • GLDexTer

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1997 1.4 ECOTEC 90CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Mersi.
Asta fac si eu acum Laughing cand umblu la portbagaj tzin o usa intredeschisa.
Astept cu nerabdare analiza problemei de la tine Smile
  • GLDexTer

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1997 1.4 ECOTEC 90CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Baietzi, mai am o intrebare.
Ce soft e necesar pentru a accesa calculatorul masinii, modelul meu de TIGRA avand mufa OBD identica ca la Corsa C, VW si LOGAN,
pentru ca am cablul de comunicatii si softul pentru VW si LOGAN si asi vrea si pentru TIGRUTZA.
  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu am mai rabdat pana saptamana viitoare si astazi m-am apucat sa demontez Tigruta, in primul rand din curiozitate si in al doilea rand, din dorinta de a te ajuta. Am gasit cei doi senzori despre care spui tu si am constatat ca de fapt sunt doua micro-contacte. Cel de sus, este cel care comanda deschiderea geamului atunci cand inchizi portbagajul. Pe el are doua fire: unul maron care este fir de masa si unul verde cu maron, care trimite masa la modulul de ridicare geamuri. Din cate am inteles eu de la tine, tu ai verificat daca vine plus. Nu trebuie sa vina plus, ci minus. Te rog sa demontezi dinnou panoul din stanga, sa scoti cu grija mufa de la microcontactul de sus (are in lateral o clema pe care o apesi cu degetul sau cu surubelnita) si sa verifici daca pe firul maron vine minus. Daca nu vine, este intrerupt pe undeva si poti sa desfaci firul din cablaj si sa-l legi oriunde la masa. Cel mai important este firul verde cu maron pe care, daca il pui la masa trebuie sa coboare geamul. Daca nu coboara, inseamna ca firul este intrerupt pe traseu. Daca coboara, iar firul maron nu este intrerupt inseamna ca microcontactul tau nu mai functioneaza. Oricum, astept sa faci verificarile pe care le-am descris mai sus si sa-mi comunici rezultatele, pentru a merge cu cercetarile mai departe.
  • GLDexTer

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1997 1.4 ECOTEC 90CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2009

  • Mesaj Privat
THQ Nickm. Nu stiu daca maine (vineri) voi avea timp sa desfac din nou masina dar in weekend sigur ma voi ocupa de acest lucru.
Ciudat este ca aceasta problema a aparut doar dupa ce a fost in service Sad
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR