Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
ROBERTby2000 a scris:majoritatea astrelor gasite cu antigel cu silicati(albastru) aveau probleme cu termoflotul(racitorul de ulei) inclusiv al meu (y17dt)
am facut o clatire de 2 ori cu apa dupa care am pus noul antigel (aral fara silicati)
cartea tehnica spune: cel cu silicati poate aduce avarii grave ale componentelor din aluminiu;deci pt. motoare mai noi de 2000 se foloseste cel fara silicati.
-antigelurile nu se amesteca: rosu la rosu verde la verde...etc.


Nu stiu ce carte tehnica a citit Robertby2000.
CEl cu silicati NU ATACA ALUMINIUL;silicatii se pun tocmai pt protectia metalelor din motor.
Cei fara silicati,descoperire mai noua,dar de calitate,contin agenti inhibitori organici,mai stabili in timp decit cei anorganici adica silicati.
Nu amestecati cele 2 categorii pt ca se formeaza silicagel,ce poate obtura anumite orificii si nu este solubil in vreun solvent,din cite stiu.Mai bine spalati de 2-3 ori cu apa distilata pt siguranta.
Skip ads

  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ieri am schimbat si eu lichidul de racire. Nu stiu ce culoare avea cel dinainte ca era tot numai rugina si pilitura de fier (din aceea cu care se "lipesc" radiatoarele).
Oricum, am pus antigel roz Petrom combinat in raport 1:1 cu apa distilata. Pe sticla de antigel scrie: "contine monoetilglicol si contine agenti inhibitori de coroziune" - ma gandesc ca e ok si nu contine silicati, deci sper ca e potrivit pt masini de dupa 2000.
Inainte de a pune antigelul nou am clatit instalatia cu apa si nu au mai intrat decat 5 litri (cin 7.1 cat scrie la carte) in instalatie.
  • sirblue

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am cumparat si io antigel de curand si am ramas surprins cand vanzatoarea mi-a aratat 3 tipuri de antigel: albastru, rosu si roz;
- albastru (cu silicati) - pentru masini pana in 2000
- rosu (fara silicati) - pentru masini dupa 2000
- roz (fara silicati) - universal, se poate amesteca cu cel albastru sau rosu.
E corect?
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
sirblue a scris:Am cumparat si io antigel de curand si am ramas surprins cand vanzatoarea mi-a aratat 3 tipuri de antigel: albastru, rosu si roz;
- albastru (cu silicati) - pentru masini pana in 2000
- rosu (fara silicati) - pentru masini dupa 2000
- roz (fara silicati) - universal, se poate amesteca cu cel albastru sau rosu.
E corect?


Cel universal nu are deloc agenti inhibitori de coroziune ci doar monoetilenglicol,si se poate amesteca intr-adevar cu oricare
Skip ads

  • bar0n

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2005

  • Mesaj Privat
am si eu problema cu ambele tipuri de antigel in instalatie.

as vrea sa aprofundam mai mult spalarea, de cate ori sa golesc/umplu si sa pornesc/incalzesc si opresc/racesc motorul ? ar trebui sa folosesc tot apa distilata pentru spalare? voi ce ziceti?

am astra g 1.6 z16xe din 2001. deci ar trebui sa pun antigel rosu. in TIS zice 50%/50% presupun ca nu e nici o problema daca pun 3 litri antigel si 3.6 litri apa.
  • cristivw

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
HELP!!!
am o astra... motor 1.7dti, fabricatie 2001. am schimbat de curand antigelul. la service mi-au pus albastru. faza dura este ca de atunci de cand l-au schimbat, m-am trezit "inundat". (a se citi topicul cu o-ringurile de la radiatorul de caldura - pe acolo curge antigelul in habitaclu, imbiband carpetele).

sa inteleg ca acel antigel albastru mi-a facut praf oringurile?

concret si scurt pe doi... ce imi recomandati pt 1.7dti din 2001? roz, rosu, sau galben? am citit si tot ma uit aiurea... chiar nu vreau sa mai patesc nimic rau. sub nici o forma nu vreau sa pice si pompa de apa!
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
la masinile dupa 2000,sigur rosu/portocaliu,fara silicati!
Ati patit cam la fel ca Zafirul Sad
La a mea inca nu stiu de care trebuia ca e chiar din 2000 si nu am aflat din ce luna,dar tot din-asta am pus
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
eu cica am OMV coolant plus. albastru. Ata ete, de asta am pus in primavara, cand am schimbat radiatorul, si nu stiam multe.

pe http://www.autoprodac.ro/info.htm:
"OMV Coolant Plus - Antigel

Antigel concentrat ce asigura o protectie deosebita sistemului de racire al autovehiculelor inclusiv a celor din aluminiu. Pentru diluare se poate utiliza apa potabila sau apa distilata. Este miscibil si cu alte produse similare pe baza de etilenglicol. Este garantat minim trei ani in exploatare"


pe cutie:
Kuhlerfrostschultz entha"lt: 1,2-Ethandiol; 2-Ethilhexansa"ure, Natriumsalz; Gefahrensa"tze
restul sunt, din ce mi-am dat seama, indicatii generale (sa nu il bei, sa nu il folosesti ca si condiment in ciorba sau la spalat vasele, etc), dar @$#$%%^%^^$%^$*&*(#%!@#$@#$ de la omv nu au pus si eticheta in limba romana (o alta dovada ca unii sunt mai egali in fata legii decat altii). Cineva care stie chimie in limba germana imi poate spune sigur daca trebuie sa ma apuc sa strang bani de radiator? Smile


PS: a" e un a cu 2 puncte deasupra.... e mai greu cu diacriticele in limbi aliene...
Skip ads

  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Antigelul respectiv nu ataca aluminiul,poate nu ofera o protectie corespunzatoare insa doar garniturile de cauciuc au fost afectate sau poate a fost o coincidenta;deci nici pompa de apa nu e in pericol.
De la OMV intr-adevar varianta Coolant SF e fara silicati,silicon free,dar v-au pus cel mai ieftin.
Luati de la opelshop sau din alta parte antigel bun,dar atentie sa spalati de 2 ori circuitul cu apa distilata,ca daca asta e cu silicati se fac depuneri cind se amesteca ;si cind desfaci busonul iese cam 75% din lichid,restul ramine prin circuit.
  • mad max

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Pentru opelurile mai vechi (gen Kadett E, Astra F , Vectra A) se poate folosi fara urmari antigel rosu(tip G12) dupa o spalare prealabila a sistemului de racire???
  • qwertyus1

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2006

  • Mesaj Privat
atentie ca nu culoarea conteaza ci ce este in antigel!!! eu am exact invers am nevoie de rosu..dar am albastru! pentru ca fiecare producator a pus ce culoare ia trecut prin cap... asa ca se afla pe piata si cu silicati verde si fara silicati tot verde! sau rosu! sau albastru! CITITI CARE ESTE CONTINUTUL BIDONULUI SI LASATI CULORILE! important este ca masinile de dupa 2000 sa fie cu continut scazut de silicati!
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
1.7dti_edition2000 a scris:Antigelul respectiv nu ataca aluminiul,poate nu ofera o protectie corespunzatoare insa doar garniturile de cauciuc au fost afectate sau poate a fost o coincidenta;deci nici pompa de apa nu e in pericol.
De la OMV intr-adevar varianta Coolant SF e fara silicati,silicon free,dar v-au pus cel mai ieftin.
Luati de la opelshop sau din alta parte antigel bun,dar atentie sa spalati de 2 ori circuitul cu apa distilata,ca daca asta e cu silicati se fac depuneri cind se amesteca ;si cind desfaci busonul iese cam 75% din lichid,restul ramine prin circuit.


am citit in manualul de reparatii opel astra g/zafira.referitor la diferentele intre antigelul rosu si albastru.asta dupa ce am citit alte posturi de pe forum
Skip ads

  • Catalln

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Tot am citit pe ici pe colo, ca cei care au pus antigel verde/albastru in loc de rosu le-a facut praf oringurile si/sau radiatoarele, eu cred ca ma aflu de partea cealalta a baricadei.
Masina am cumparato din Germania cu antigel de culoare roz/rosu dupa o patanie cu furtunul dintre radiator si motor am pus tot antigel rosu (Hepu 12G) bine inteles dupa ce am clatit bine instalatia mai ales radiatorul.
Asta se intampla prin octombrie anul trecut, acum de cateva zile am vazut ca se umezeste in zona radiatorului la capete (la imbinari).
Masina este din 97, motor X16XEL, cred ca radiatorul este din aluminiu si a fost schimbat pentru ca este foarte curat la exterior, asta a fost motivul pentru care am si pus tot antigel rosu.

Din ce citisem probleme au fost doar daca puneai albastru in loc de rosu, se pare ca m-am inselat.
  • cripto

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2008

  • Mesaj Privat
confirm ca nu se mai respecta culorile:
http://www.wynns.be/product...;p=90501&l=EN

concentrat este albastru, diluat capata o nuanta verzuie,
caracteristici:

Anticorrosion protection of all metals and alloys used in the cooling system.
Compatibility with rubber and plastics used in the cooling system.

eu am corsa din 2002 si cand am luat masina a avut unul care se decolorase de vechi(concentrat era suficient),

cred ca o sa il las in masina, are cineva alta parere ?

cel mai bun antigel pe care l-am folosit G12 roz l-am gasit la dedeman, dar trebuie sa va uitati pe rafturi sus, sus ca astia il afiseaza doar iarna Wink
  • alynutzu_cvm

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Am o ASTRA fabricata pe 1/03/2000. In momentul de fata are in borcan antigel rosu. Dupe e am citit in cartea masinii de Etzold si am observat ca acolo scrie :'' Pentru masinile fabricate inainte de luna a 10/2000 se foloseste antigel albastru iar pentru cele fabricate dupa luna a 10/2000 se foloseste cel de culoare rosie. '' Acum dupa ce am citit si din ce ziceti voi nu stiu ce sa fac? Sa-i las rosu?....sa-i pun albastru? Motorul este y17dt
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Eu am o Astra y17dt fabricata in 05.2000. Initial avea lichid de racire de culoare verzuie (cu silicati), iar apoi (incepand din anul 2005) am completat (sau schimbat total) numai cu antigel de culoare roz (fara silicati). Si merge brici. Antigelul l-am cumparat numai de la reprezentanta Opel (ca pret este la fel ca la magazinele de piese auto).
  • alex83kid

  • Mesaje scrise: 741
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2009

  • Mesaj Privat
am schimbat si io antigelul de curand si iam pus aral dar albastru nu stiam ca este asa complicat si cu antigelul asta inainte avea culoarea roz.am citit pe bidon si nu scria ca contine silicati.
acum rugamintea mea este daca ma putesti ajuta cu un sfat si sa imi spuneti ce sa fac sa il las asa sau sa il schimb cu roz.
se poate intampla ceva la motor?
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Mai apare un aspect: antigelul rosu/roz e de doua feluri: pe baza de monoetilenglicol (ca majoritatea antigelurilor) si pe baza de propilenglicol. NU SE AMESTECA!
Avantajul celui cu propilenglicol e ca se poate turna "crud", nu necesita dilutie cu apa, el nu ingheata ca si cel cu etilenglicol. Dezavantajul e cel de pret, e mai scump, din cauza asta se practica inca dilutia si la el.

Ca atare, si la cel rosu/roz trebuie stiut ce e in instalatie si ce contine cel nou. Nu sinteti siguri, schimbati tot, altfel se produc reactii.
  • parazitu7eu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2008

  • Mesaj Privat
am o vectra b din 2000 nu stiu luna fabricatiei si as vrea sa pun antigel rosu . ce se intampla daca golesti bine instalatia de cel verde si pui rosu?astept un raspuns multumesc
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
respecta culoarea pe care o ai in vasul de expansiune , daca vrei sa nu ai probleme cu sistemul de racire
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR