Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • danieel

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2007 19cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Nu era ironica observatia .....era o constatare directa daca lucrurile stau intrun anumit fel.Dar in privinta celor 2 tipuri de motor diferenta de cai este mica ,si eu cand am fost la Opel mi-au zis ca au motoare cu 101-120-150,etc si sa imi aleg ......sunt deacord cu remapare de la 101 la 120 ,ca asa e proiectat sa suporte....dar nu cred ca e bine daca ai 101 sa faci remap la 150 sau 200 ,dau un exemplu .....Eu nu sunt profesor in motoare si deaceia am niste nelamuriri si dubii in sensul ca nu stiu daca e bine sa faci remap la un motor obosit doar de dragul de a avea multi cai ,fara sa iti zica si urmarile negative...... pe buna dreptate am intrebat de ce nu fac asta cei de la GM care sunt direct interesati ca motoarele lor sa fie cele mai bune ......daca ma uit pe topicuri cele mai multe au probleme cu kitul de ambreiaj etc,....si surpriza vine ca majoritatea au multi cai.In concluzie as fi vrut sa vad ca ,in reclamele de remap se spune ca poti avea surprize neplacute si ca viata motoarelor si a piselor aferente vor ceda inainte de termen,dar atunci iti cam pierzi clientii.
Skip ads

  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Sincer nu inteleg ce urmaresti. Faci antireclama? Tocmai ti-am scris eu cum e cu ambreiajul si tu o tii lunga. Pui niste frane mai bune cum am facut eu, planetarele se strica oricum daca se strica. Inchipuie-ti remaparea asta ca si cum acceleratia ar mai avea vreo 3-4cm cursa dupa ce ajungi cu ea la podea.
Nu faci remaparea sa mergi cu pedala la fund non-stop. De asemenea eu nu consider un motor la 200 000km obosit, mai ales daca e ingrijit. Cate masini din romania cu km dati inapoi la 80mii n-au fost remapate si ele aveau saracele 250mii. Si inca merg, culmea.
Eu n-am vazut pe aici multe probleme de ambreiaj, nu cumva te-ai uitat pe forumu de loganuri?
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
danieel iti voi raspunde eu...
Am cochetat cu ideea asta a remaparii... am renuntat la un moment dat la gindul ca e un cistig prea mic pt benzinara mea.. am revenit asupra ideii dar deja aveam mici probleme la motor (ciupeste ulei, se pot gasi posturile mele mai detaliate prin alt eparti ale forumului).
Pt ca am un bun amic care lucreaza la "concurenta" (VW) am dezbatut mult problema asta iar cel mai bun exemplu e chiar din curtea lui.
Iata ce scrie pe un site de profil vizavi de unul din motivele pt care nu se livreaza din start un motor mai puternic:
"De obicei o versiune mai puternica si mai scumpa a masinii apare pe piata dupa 1-2 ani de la lansarea modelului initial, pentru a mentine treaz interesul publicului pentru modelul respectiv. Cresterea de putere de la un model la altul este realizata de catre producatori in principal prin modificarea parametrilor ECU-ului."
Bun sa exemplific: motorul 1.9 TDI echipeaza atit VW cit sialelalte din grup: Skoda, Seat, etc)
Prin 2000-2001 Skoda avea la vinzare acest motor cu 90 si 101 CP in timp ce VW avea 105 si 114. Mai tirziu au aparut cele de 130 (parca) ba chiar si cel de 150 (pe Sharan)
Daca dai click aici o sa ai o surpriza privind acest motor
D-aia l-am si dat ca exemplu. E acelasi motor cu puteri mergind intre 55kW si 118kW.
Acum, revenind in lumea noastra...
Daca:
1. iti faci tuningu' cind deja ambreiajul tau are oarece uzura
2. esti obisnuit cu masina ta intr-un fel
3. descoperi brusc ca lucrurile sint cam altfel dupa tuning
4. te cam dai rau la ea (cu ranjetul de rigoare pe fata)
atunci e pe undeva normal sa ingrosi rindul celor care scriu pe forum ca le-a crapat ambreiajul

de ce nu fac asta cei de la GM care sunt direct interesati ca motoarele lor sa fie cele mai bune ......daca ma uit pe topicuri cele mai multe au probleme cu kitul de ambreiaj etc,....si surpriza vine ca majoritatea au multi cai

e haos in afirmatia asta, lucrurile sint amestecate... Explicatia cu de ce nu fac astia motoare tocmai ti-am dat-o...
Daca tu cumperi masina cu motorul de 101 e una, te vei obisnui cu ea intr-un fel , daca ai cumpara-o DIRECT DE LA GM cu 150 e alta, pornesti de la 0 cu alt stil, uzura porneste si ea la fel....

BTW... citi amici ai care si-au overclockat procesoarele?
Dintre ei citi si le-au prajit pt ca au mers prea departe?
Banuiesc ca ai auzit acu' citiva ani de cel mai overclockabil proc de la AMD (ala de 1,7 parca - mergea pina la vreo 3 daca retin bine). La un moment dat il luai cu 50 USD si daca stiai cum sa "te joci" cu tot sistemul aveai performantele unui sistem cu proc de 7-8 ori mai scump...

I rest my case.


Ultima modificare facuta de zafirul la Vin 08 Jan, 2010 10:27 pm
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Vrei sa ti se spuna ca masinile remapate au viata mai scurta? Da. Asa e. Cat de scurta? Depinde cat intinzi coarda.
Daca fumezi si bei traiesti mai putin? Posibil. Daca fumezi 3 pachete pe zi si bei 1l de vodca ai toate sansele sa dai coltul destul de repede.
Atat timp cat se pastreaza o limita decenta si masina e in stare buna, probabil ca nu va avea probleme un numar destul de mare de km. Daca iei o batranica la 200 000km, ii mai pui 40 de cai si ii dai in gorna ai toate sansele sa pice ceva. Logic nu?
Multumit?
Skip ads

  • danieel

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2007 19cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2008

  • Mesaj Privat
aco_008 ----Tu nu poti intelege ce urmaresc ,deoarece nu urmaresc nimic deaia nu intelegi,pun niste intrebari simple la care tu nu esti capabil sa raspunzi...daca am o nelamurire nu inseamna ca fac antireclama(nimic nu e perfect pe lumea asta ),sau numai parerile pro sunt acceptate?!..... .ia exemplu de la colegul @ claudiu__ care a explicat ceva concret si pertinent ......tu stii doar sa pleci de pe loc patinand si mai stii ca ai ceva mare in partea dorsala cand nu poti depasi ceva mai lung....Pai se vede ce bun meserias esti si tu si mecanicul care descface o piesa care e buna si pe urma o pune la loc .... pe urma prin eliminare afla defctul (sau habar nu aveati cum e un ambreiaj defect). Depinde ce inseamna la tine multe probleme cu ambreiajul (probabil ar trebui sa fie 99% din membrii dupa tine cu probleme ca sa zici si tu ca sunt multe probleme) .....In concluzie daca esti capabil si vrei sa imi dai niste detalii concrete(nu aberatii specifice) despre avantaje si dezavantaje ale remapului,si de ce nu o fac cei de la GM,e ok, daca nu scuteste-ma de presupuneri aberante ca nu sunt interesat de asa ceva .....
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Ok te scutesc.. scuze daca te-am deranjat. Totusi nu plec de pe loc patinand Rolling Eyes si nici multe din lucrurile pe care le-ai scris mai sus nu le fac.
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
danieel, cristidb a dat un raspuns unora din intrebarile tale.
inaintea lui am facut-o eu.
vad ca raspunsul tau e destul de stufos dar la adresa altcuiva...
Sa inteleg ca nu te-a interesat ceea ce am zis noi si esti de fapt interesat de un flame?
  • danieel

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2007 19cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc lui :
Claudiu__,,,,Zafirul----- care au avut curajul sa raspunda direct la ce ma "doare" si au considerat problema mea una simpla si fireasca!A discuta in contradictoriu eu consider ca e un progres daca e facut la subiect si cu dovezi concrete.

@cristidb---- nu vreau sa mi se spuna ce ar vrea urechea mea sa auda ,vreau sa stiu adevarul deoarece cand am intrebat lucrul asta ,singurul motiv pe care l-am avut in minte a fost sa aflu parerea celor care se pricep deoarece adevarul e undeva la mijloc .....dar unii au inceput sa ma atace mascat fara motiv.

aco_008 ----nu mai deranjat ,dar tu nu mi-ai adus un argument pertinent si la subiect

Va multumesc inca odata si cei ce mai au alte pareri ii rog sa le spuna .

P.S-Daca multumesc inseamna ca imi doresc un flame?Nu am nimic cu nimeni ....se simte cineva vizat?nu cred ca ar trebui ....dar eu aplic un principiu si anume daca vrei adevarul .....te pui in ambele ipostaze si sunt atat "acuzator"cat si aparator .....dupa ce aflu parerile trag concluzii deoarece am toate datele sa o pot face.
Skip ads

  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
usor usor ati ajuns la off topic

parca era vorba de impartitul hartilor de remap si nu de fiabilitatea motoarelor cu remap ..
  • sebi4fc

  • Mesaje scrise: 1,576
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Exista si plusuri si minusuri in remaparea unui motor da sincer ca posesor de disel rempat si fost posesor de benzina remapat nu am decat cuvinte de lauda.
In linkul alaturat aveti hartile Dyno inainte si dupa remapare a 3 motoare, 1.7CDTI - 1.9CDTI - 2.0DTI.
https://www.clubopel.com/vie...asc&start=860
  • danieel

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2007 19cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Merci Sebi ,deaceia am vrut sa aflu parerile pro sau contra deoarece cei de la reprezentanta Opel mi-au zis ca nu imi recomanda remaparea daca nu e venita din fabrica (oricum eu sunt lamurit de capacitatea unor angajati de la Opel).
  • sebi4fc

  • Mesaje scrise: 1,576
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Daniel daca vrei ne intalnim sa vezi cum se comporta masina acum dupa remapare.Conditia sa fie uscat asfaltu.
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Am avut si eu discutia asta si depinde mult de ce parte a baricadei esti.

Daca castigi bani din asta, e clar ca ai sa ascunzi pericolele sub o fraza de genul "depinde cum mergi". Evident, cum nu poti demonstra cum mergi (ca doar nu ai un logger pe care sunt inregistate continuu turatiile, temperaturile interne si externe, pe cativa zeci de mii de km, si asta cu o frecventa de cateva ori pe secunda), cei care fac bani din asta te vor gasi vinovat daca se intampla ceva.

Daca esti beneficiar a unei rempari, din nou depinde de istoricul de dupa. Daca tii masina numai 30mii km si nu a apucat sa ti se intample nica, ai sa spui ca "e sigur 100%". Nu conteaza ca peste inca 20mii km ii pocneste lu ala de dupa, tu nu o sa afli. Daca o tii vreo 60mii si incepi sa ai probleme, ai sa spui ca "e sigur 50%" si poate ai sa devii anti remap.

Daca nu castigi bani din asta si nu esti nici beneficiar, atunci ori ai avea nevoie si ti-e frica ori nu ai nevoie. Si atunci ai sa spui ca "e periculos 100%".


De curiozitate, eu am facut calculul dupa formulele celor de la Garret si, cel putin la VNT-uri, tuningul e in afara limitei de siguranta teoretice (probabilitatea de surge power mare). Practic, materialele din care e facut un motor (inclusiv turbina) permit un stres mai mare decat cel pentru care a fost proiectat si exact asta se exploateaza in domeniul tuning. Clar, cativa o vor pati, pentru cu toleranta aia se consuma la un moment dat, dar depinde mult de cum se merge si de norocul omului.


Eu personal, sunt pentru un tuning moderat si calculat. Hartile turbinelor se gasesc pe net, formulele se gasesc pe net si sa pot baga foarte usor intr-un Excel, deci va puteti face singuri calculele. Apoi, stiindu-va stilul de mers, puteti estima cat din timp veti fi in afara zonei de siguranta a turbinei. Succes! Smile

P.S. Eu am tuning de 45mii km si merge ca la primul km de dupa tuning. Nu simt nici o pierdere de putere dar am un suierat. Foarte probabil e o fisura foarte mica si greu de gasit in circuitul de aer, dar nu am chef sa inlocuiesc toate tuburile numai pentru asta. De ce cred asta? Au fost desfacute toate colierele si prinse din nou si zgomotul a disparut pentru vreo luna. Apoi a reaparut.

P.S. 2 Parca era vorba de datul la liber al hartilor, nu? Smile
  • danieel

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2007 19cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc,@dodo_13 ai explicat si tu foarte realist si concret cum stau lucrurile,si ma bucur ca si tu ai inteles nedumerirea mea ,si ai luat-o ca atare fara sa stai sa te gandesti ca oare nu urmaresc antireclama etc ....Apropo de intrebrea ta daca sunt pro sau contra remap, nu stiu deoarece nu am convingerea ca vreau sau nu .....deoarece pentru mine este un necunoscut si in plus cei de la Opel mi-au zis sa nu fac remap ca imi distrug masina inainte de termen si deaceia am pus intrebarea firesca zic eu ....de ce nu fac cei de la GM lucrul asta ?....Sunt convins ca orice mecanism e bun ,atata timp cat functioneaza,pe urma incerci sa zici ca nu e bun sau ca nu ai stiut sa il exploatezi etc.........
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Remap!?! simplu, 1,9 dth, stock 150 cp, dupa remap 200, insa ai un ranjet dupa aia, nepretuit. Am eu cu 25 CP in plus.

Cat despre fisiere remapate. Am eu sau vi le modific eu. Evident, contra cost, dar la un pret putin mai mic decat un specialist. Aveti vreunul curajul sa puneti de la mine? Very Happy (glumesc, nu am, e doar o exemplificare) Vreau sa spun ca nu se merita sa le iei de la vre-un carpaci care face "TDI-uri" de 90 cp la 93 cp, iar pretul e cu 15% mai mic ca la un specialist.
Mi se pare destul de rezonabil sa-i dai lui @maiandrei 300 euro, obtii o lucrare de calitate iazr in caz de ceva, ai pe cine da vina(vezi @Dodo_13)
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Ca ai pe cine da vina nu te ajuta la nimic, oricum tu suporti pierderea. Dar atat timp cat e o pierdere financiara acceptabila (termen care difera de la un om la altul), atunci e bine. Personal, sunt convins ca zgomotul e de la tuning si ca nu ar fi aparut in conditii normale, dar atat timp cat e (inca) singurul incovenient, nu am de ce sa ma plang (prea tare ).

Cat despre fisiere care se dau la liber pe net, eu zic ca e un mare risc. Daca ma duc la maiandrei, macar stiu ca au mai facut-o si altii si stiu ca e un fisier sigur. Dar sa le iau de pe net mi se pare nebunie. E de ajuns un singur bit gresit ca sa-ti omori motorul.
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Daca cineva are 1.7 cdti 101 cai remapat la 130 cai, inca 10 cu acelasi motor, din acelasi an, cu aceeasi versiune de soft, pot folosi fisierul remapat al primului. Bineinteles ca nu o sa aiba aceeasi liniste sufleteasca precum ar avea daca fisierul lor ar fi remapat si reinstalat in ecu, dar cel mai probabil masina ar functiona la fel de bine in ambele cazuri.
Am un prieten care a primit o remapare in fata blocului cu niste fisiere existente in calculator de la o remapare anterioara acum 2 ani. Masina merge bine si in zi de azi, dovada ca daca au fost ambele 2005 si au avut aceeasi versiune de soft, nu au aparut alte probleme.

Personal, nu imi pare rau nici o secunda de alegerea facuta (EDS), am platit un pret corect pentru ce am primit, cel mai probabil imi voi remapa toate masinile pe care le voi detine in viitor. In nici un caz nu m-as zgarci la cateva milioane, ca apoi sa ajung sa mi vad motorul distrus in cativa km, cel mai bine platesti mai mult si apelezi la profesionisti.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Fisiere remapare...
de ce nu le imparte nimeni cu colegii forumisti?!

Asta era tilul si subtitlul, deci sa raminem la subiect.
Omul dupa ce a dat ceva bani pe undeva vroia moca ceva fisiere, nu de alta dar e membru...si alti membri doresc scos bujii moca, diagnoza moca doar asa...ca sunt membri de parca platesc ceva cotizatie ca la ACR si au acces la... Ca membru ai acces la N informatie dar pina la un punct, forumul contine multe dar nu cred ca multi dupa ce isi bat capul cu diverse vor spune "secrete", este munca lor si daca vrei sa beneficiezi bine, daca nu spor la studii.
  • mirac

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1995 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2009

  • Mesaj Privat
salut.nu stiu cate remapari face pe luna o firma specializata dar la 250e sau 300e mi se pare mult.poate daca ar avea preturi pe jumatate ar avea de 3 ori mai multi clienti si un castig la final de luna mai mare.decat tunuri mai bine rulaj ,mai ales ca nu este un lucru absolut necesar.singuru lucru care m-a impedicat pana acu este pretul nu grija ca mi se scurteaza viata motorului sau alte lucruri de genul asta.dar asta este doar parerea mea
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
mirac, de ce nu mergi tu la magazin sa le zici sa iti dea painea cu 1 leu, nu cu 3, ca decat "tunuri" le-ar merge mai bine cu rulaj mare?
bineinteles, parerea mea
Mai mult au zis pe aici "cum poa' sa iti ceara cineva x sute de euro pentru 30 minute de munca". Pai iti zic cum, e ca la doctor, si doctorul poate sa iti citeasca un buletin de analize in 5 minute, si sa isi dea seama ce are. Un neavizat, daca citeste ce scrie in buletinul ala, se uita ca matza in calendar./ Diferenta? Doctorul are in plus 6 ani de scoala, 5 de rezidentiat.... Asa ca tu, cand mergi la doctor, tariful pentru citit buletinul de analiza nu e doar pentru cele 10 minute de consultatie. Platesti si cota parte din anii de scoala, timpul consumat cu cititul "bibliilor", banii platiti de doctor ca sa achizitioneze acele biblii... samd.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR