Ai uitat parola?


  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 5,023
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit Low Voltage si
P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit High Voltage
Este o problema cunoscuta la motoarele Z16XEP.
Daca ajungeti la reprezentanta cu aceasta eroare, vi se spune sa inlocuiti galeria de admisie.
Nu e vina lor, asta e rezolvarea cunoscuta de ei (si de mine pana ieri).

Costuri: 3400 lei galeria, 400 lei manopera instalare. Sau pe garantie, pentru norocosi.

Am intalnit-o de cateva ori pana acum, insa ieri i-am venit de hac Wink

Simptome:
Doar se aprinde beculetul enervant (masinuta cu cheita).
Si ce daca? ar zice unii. In primul rand, e enervant. In al doilea rand, daca ai tot timpul beculetul aprins nu stii cand apare alta problema.
Daca aveti si alte simptome (gen tremurat), nu va incadrati la aceasta rezolvare. Ma contactati si studiem.

Cauza:
ECU vede o tensiune prea mica pe senzorul pozitie TW la initializare si are impresia ca e intrerupt sau ca e scurt la masa.

Solutie:
Ii aratam lu' ECU ca nu e niciun scurt si nicio intrerupere.
In primul rand, verificam senzorul (gasiti mufa lui in partea dreapta a galeriei de admisie, adica inspre baterie):

Pentru norocosi, exista mufa X63 care e mai accesibila:


Pin 1 - fir NegruAlb
Pin 2 - fir Maro
Pin 3 - fir RosuAlbastru
Practic e un potentiometru care, masurat cu un ohmmetru, are urmatoarele valori:
~7.2 Kohm intre pinii 1 si 2 indiferent de pozitia cursorului;
~1.6 Kohm intre 3 si 2, respectiv 8.8 Kohm intre 3 si 1 cand cursorul e la minim (adica lasat liber);
~8.8 Kohm intre 3 si 2, respectiv 1.6 Kohm intre 3 si 1 cand cursorul e la maxim (adica la aprox 90 grade);
Chiar daca nu are fix valorile astea, nu va impacientati. Daca aveti variatie de rezistenta intre minim si maxim, e ok.
Nu intram prea mult in amanunte, ca sa nu para prea complicat Smile

Se adauga una bucata rezistor de 330 ohm (era OK si 680) in serie cu potentiometrul:
"Low" - pe firul Maro (adica la pinul 2)
"High" - pe firul NegruAlb (adica la pinul 1):


In acest fel, la initializare ECU vede o tensiune de ~0.4V in loc de ~0.1V si nu mai da eroare. Totul e in regula, aceasta valoare este perceputa ca si pozitie 0%.
Am efectuat toate testele posibile, fara sarcina (cu Tech2) cat si in sarcina. Twinportul se comporta excelent.

Cam asta e tot.
SUCCES!

Later edit:
Inlocuit poze crapate de imageshack, actualizat valoare rezistor, "High" se rezolva in mod similar, inserand aceeasi valoare pe firul NegruAlb.
Poza cu rezistorul inseriat si degete murdare e recuperata de pe un forum bulgaresc Smile
Ma bucura sa vad ca ideea a fost preluata in diverse tari, o simpla cautare pe google dupa "P1113 680" ma face sa zambesc.


Ultima modificare efectuata maiandrei la Mar 04 Nov, 2014 3:48 am, modificat de 12 ori in total
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,375
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa Z10XEP din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Nov 2007

maiandrei multumim inca odata pentru gasirea solutiei si la aceasta problema.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 5,023
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

In mesajul anterior ziceam "Este o problema cunoscuta la motoarele Z16XEP pe Astra-H".
La fel si la Astra-G. Azi am testat un pic mai mult pe Astra-G.

Daca aveti o unealta de diagnoza la indemana, efectuati test de Twinport. Daca nu puteti efectua test direct din meniu, mergeti pe parametri motor si observati valorile la Port Deactivation Position Sensor in timp ce apasati ferm pedala.
Daca vedeti 0.1V, respectiv 4.5V cand e actionat, se rezolva cu metoda de mai sus.
  • Moshuuuu

  • Mesaje scrise: 792
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mar 2008

@maiandrei putem sa discutam in particular mai in detaliu despre problema?(pe messenger daca se poate)
Senzorul este cumva cel din poza a 3-a?
  • cireapd

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Zafira din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Apr 2008

nu stiu daca sa mai discutat problema altundeva dar de curand am gasit o astra cu aceeasi problema,rezolvarea colegului nu regleaza in intregime reglajele, am fcut ce spune colegul dar consumul de combustibil sa triplat, intr adevar s a stins check ul daca mai aeti ideii
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 5,023
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

Este aberant.
  • cireapd

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Zafira din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Apr 2008

ce anume e aberant? , nu mi dau seama , iti spun am facut operatiunea sambata nu zic , clientul intr u fel e multumit, dar m a sunat si mi-a spus ca masina consuma triplu, crezi sa mai fie ceva ce am omis,eu am scule profesionale pot sa mai verific doar sa mi dai o idee, mersi oricum esti un domn
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 5,023
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

Considerand ca in mod normal consuma 11-12, acum consuma 35 l/100km? Asta este aberant.
Da, in mod sigur alta este cauza. De o asemenea crestere a consumului nici sonda lambda nu cred ca e in stare.

Nu stiu ce ati fi putut omite.
Poate cel mai simplu test este sa urmariti consumul pe un traseu predefinit, cu si fara modificare.

Cereti si furnizati cat mai multe detalii cu putinta. Ca la doctor.
Si atentie, pacientul minte. Nu o zic eu, o zice Dr. House. Eu pot doar sa confirm, din experienta.


Ultima modificare facuta de catre maiandrei la Lun 20 Sep, 2010 10:31 pm, modificat 1 data in total
  • cireapd

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Zafira din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Apr 2008

am schimbat sonda lambda,era defecta oricum
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 5,023
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

Ceilalti nu au avut nicio problema, nici cu consumul, nici de alt fel.
  • blackcat

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z16XEP din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Aug 2008

@maiandrei
Nu se poate inlocui doar acest senzor, fara a fi necesara inlocuirea galeriei de admisie?
Imi poti da mai multe detalii despre functionarea acestui senzor? Cum "simte" acest senzor pozitia TW - prin cuplaj mecanic sau in functie de diferenta de presiune creata in galerie la deschiderea TW? Ce anume determina ECU sa citeasca o tensiune de 0,1V in loc de 0,6V - defectarea senzorului sau o problema cu cablurile+conectica dintre ECU si senzor?

Putin off-topic: mie mi-a aparut problema asta dupa ce la plecarea de pe loc am uitat sa mai apas acceleratia si mi s-a oprit motorul. De atunci, din cand in cand mi se aprinde "masina cu cheita" in timpul mersului si dispare dupa oprirea si repornirea motorului.
Crezi ca este suficienta doar stergerea erorii din memoria ECU sau este necesara aplicarea solutiei gasite de tine?
Masina: ASTRA G, 2006, Z16XEP, 50.000 km
  • Moshuuuu

  • Mesaje scrise: 792
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mar 2008

aceiasi problema o am si eu ...nu poti inlocui doar senzorul acela...trebuie toata galeria ...am schimbat eu senzorul si tot asa face...
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 5,023
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

blackcat, senzorul este practic un potentiometru rotativ. Eroarea apare din cauza uzurii mecanice a parghiilor. Cred ca se poate folosi si un manson, dar mi se pare mai elegant cu rezistor.

Moshuuuu, lucrezi cumva la reprezentanta? Nu trebuie inlocuita nicio galerie...
  • blackcat

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z16XEP din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Aug 2008

Multumesc pentru raspunsuri
  • cireapd

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Zafira din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Apr 2008

revin cu detalii, intr-adevar am omis sa verific mai atent parametri nu stiam ca pe testeul de opel imi da si tensiunea senzorului ,(defapt asta era) pe bune era defect senzorul era de inteles ca ecu trebuie sa stie unde ii este clape iar fentarea lui a dus la cresterea consumului , acuma ca , am spus ca sa triplat , de exemplu satu mare cluj (180 km ) 37 litri : shock: cam mult ,dupa parerea mea consumul ar trebui sa fie in jur de 12 litri .
mai intrebat imi pare ceva de sistemul lui ,este pe baza de electrovalva ,iar ecu in functie de senzorul de presiune iti regleaza clapeta respectiva,posibil ca si variaanta ta sa fie functionala dar eu unul daca as avea bani as prefera metoda ortodoxa, nu este bani carpim ,
mersi oricum , cu stima i resprct
  • mazsola

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Sep 2009

@Maiandrei

Am acest simptom cam de o saptamana incoace la un Astra G de 3 ani (prima defectiune serioasa aparuta). Am localizat senzorul (cred) si conectorul lui cu 3 pini prin pipaire insa n-am putut efectua nici o masuratoare (nici nu vorbesc de inserarea rezistentei sugerate) din cauza accesibilitatii foarte proaste. Problema ca pot sa scot mufa din senzor, dar nu pot sa trag de cablu pentru a sectiona firul maro. Vad ca ai reusit chiar sa faci o fotografiei operatiei cu rezistenta direct pe cablu - asta inseamna ori ca ai tras mai mult de cablu, ori fotografia (deci operatia) a fost efectuata pe capatul celalalt al cablului (partea din stanga al motorului - parca acolo iese cablul, chiar sub actuatorul levierului twinport. M-ar ajuta foarte mult daca ai putea sa-mi clarifici acest lucru. Mentionez ca la partea electronica m-as descurca (sunt de meserie), dar cu mecanica stau foarte prost - ar fi prima operatie de acest gen Smile. Merci anticipat!
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 5,023
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

Salutare

Am eliberat cablul (e prins cu un soricel la mijlocul galeriei) si astfel am reusit sa lucrez la el pe partea dinspre distributie.

A trecut mai bine de un an de la prima reparatie (eu personal am reparat vreo 4) si am primit feedback-uri pozitive si de la altii. Inca nicio problema. Imi pare rau ca nu scriu si aici cei ce-si rezolva problemele, sa se vada ca ideea a fost buna si poate fi aplicata cu succes.

LE: am dat o cautare dupa aceasta eroare pe gogule. Am gasit referinte despre tutorialul meu pe un forum nemtesc, unul englezesc, unul croat si inca unul romanesc, de "electronisti". La straini nu poti sa ai vreo pretentie, dar romanasul care si-a rezolvat problema a scris in felul urmator:
cineva a scris:
altcineva a scris: daca este senzorul de pozitie al clapetelor turbionare, cum te uiti la motor, in drepta in spate sub admisie , este un senzor identic cu cel de pe c 16 nz (senzor de clapete, monopunct).

MULTUMESC INTRADEVAR ERA SENZORUL DE POSITIE AL CLAPETELOR TURBIONARE
DUPA MASURATORILE REALIZATE AM AJUNS LA CONCLUZIA CA IMI TRIMITEA IN ECU LA INITIALIZARE O TENSIUNE DE 01 VOLTI PREA MICA . CE CREDETI CA AM FACUT ? CA SA NU MAI CAUT ALT SENZOR SI SA DEMONTEZ GALERIA AM INSERIAT PE FIRUL MARO O REZISTENTA DE 680 OHMI ASTFEL ECU IMI VEDE ACUM O TENSIUNE DE 0.6 V IN LOC DE 0.1 V .
MASINA PORNESTE MERGE ROTUND SE ACCELEREAZA RELANTIU STABIL OMUL E MULTUMIT CA A SCAPAT MAI IEFTIN LA REPREZENTANTA AU VRUT SA I INLOCUIE GALERIA
MULTUMESC MULT COLEGIILOR PENTRU INFORMATII BAFTA

  • mazsola

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Sep 2009

@Maiandrei

Merci pentru raspuns - deocamdata ramane sa-mi rezerv ceva timp pentru a efectua operatia si revin cu rezultatele.

Pe net am mai intalnit (pe un forum rusesc, tradus cu Google Translate) un remediu mai putin elegant : au pus ceva bucatele de tabla sub actuatorul electromagnetic al levierului twinport. Astfel s-a creat probabil o deplasare al intregului ansamblu levier-potentiometru, facand ca tensiunea de pe cursorul acesteia sa nu mai coboare sub 0,3-0,4V.

O alta solutie a fost coborarea cu Tech2 (sau poate alt diagnostizor?) a pragului respectiv pana la 0,1-0,15V - chiar s-a sugerat ca pragul de 0,3-0,4 original este o eroare de fabricatie/proiectare de la Opel. N-am putut s-o incerc pentru ca nu am in sertar o astfel de jucarie Sad Testorul simplu pe care mi l-am confectionat singur nu poate programa asemenea parametrii.

Ramane de vazut cum se comporta in timp solutia - eu am doar 52.000km si deja am potentiometrul uzat ? Fie ca cauza problemei este marirea jocului dintre levier si axul potentiometrului, fie deteriorarea stratului rezistiv sau cursorului acestuia, asta ar trebui sa ne dea de gandit pentru ca dupa un timp situatia ar putea reaparea chiar cu modificarile facute. 0,6V-0,1V= 0,5V - atata este "corectia electrica" necesara care reprezinta 10% din 5V alimentare ceea ce este foarte mult dupa parerea mea pentru 52.000km la bord
  • mariusgtcopel

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1.8 xer din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Mai 2009

Eu unul am facut aceasta operatiune la maiandrei in urma cu 1 an si circa 15000km si totul este ok pana in prezent.
Desi imi cumparasem si senzorul nou tot nu a mers imi dadea aceeasi eroare.
Asa ca rezistenta aceea face minuni.
  • ady negoita

  • Mesaje scrise: 421
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra Z16XEP din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Feb 2008

Am si eu o intrebare,daca nu am probleme de genul celei de mai sus,si totusi pun acel rezistor,are ceva?

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide