Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Tocmai ce am urcat dealul timp de vreo 3 minute, cu motorul turat in jur de 2000-3000 ture si am parcat masina in garaj. Apoi am aruncat un ochi sub capota si am observat ca se aude un suierat din vasul de expansiune. Temperatura apei de pe indicator arata sub 90C, putin peste prima gradatie de sub cea de 90. In vas mai era apa cam 1/4-1/3. Cand m-am uitat ultima data nivelul era la 1-2cm sub linia de mijloc a vasului.
Alta prostie care am facut-o e ca am incercat usor sa strang capacul. Suieratul s-a intensificat si au urmat unele bolboroseli ce veneau pe furtunul de la radiator in sus. Chiar de fiert nu s-a apucat, dar banuiesc ca nu sunt prea departe de acea situatie.
Va rog sa imi spuneti daca e normal acel suierat pt acest motor, adica e normal sa se atinga presiunea de deschiderea a supapei din buson, sau busonul e defect?

Merci!
Skip ads

  • nyckolae

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Posibil sa fie ciupita garnitura de la chiuloasa sau alta fisura pe blocul motor ca ar fi o chestie foarte grava,din cauza ca nu se face bine compresia intra aer si de aia face acele bolboroseli in vasul de expansiune. Mergi la un mecanic dar sa iti verifice in primul rand garnitura de la chiuloasa.
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Cred ca nu am fost destul de explicit.
Singura chestie ce fasaia era capacul de la vas.
Eram in garaj si era liniste. De fasaia si in alta parte sigur auzeam, desi de fasaia uneva inauntru s-ar putea sa fie mascat.
Motorul e c16nz.

Azi voi incerca sa incalzesc motorul treptat si sa verific daca face presiune desfacand capacul. Dupa rationamentul meu daca totul este ok ar trebui sa fie presiune in vas si sa fasaie doar cand il desfac, in rest sa taca. Daca ar scapa prin alta parte nu ar putea acumula presiune.
Oricum ieri s-a apucat de bolborosit DOAR DUPA ce am invartit putin de capac. Pana atunci doar fluiera usor. Cum am invartit a inceput sa sufle mai puternic si sa se auda bulbuci cum trec prin furtunul dinspre radiator. Apa inca nu era la nivelul la care fierbe.
De aceea parerea mea e ca singurul loc prin care scapa presiunea era capacul. Altfel ar fi trebuit de multa vreme sa bolboroseasca.
Alta chestie: Am mai mers cu ea asa mai in forta si nu mi-a disparut deloc lichidul din vas. PAstra avelasi nivel, desi chestia cu fasaitul doar acum am observat-o.
Fac experimentele si va mai tin la curent.


Inca o chestie, termostatul e blocat pe deschis, de asta sunt sigur. Motorul se incalzeste greu, iar radiatorul primeste caldura imediat ce pornesc motorul.

Mentionez ca doar de 3 luni cand am luat masina am inceput sa studiez cum e cu motoarele si sa experimentez cate putin. Experienta mea deocamdata este precara.
  • Tazz

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Tigra 1995 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2008

  • Mesaj Privat
cumpara un capac nou si scapi de belea... capacul are o valva de supra presiune care poate sa fie defecta....sau garnitura de la CAPAC nu mai e buna!daca ai termostatul blocat pe deschis nu ai cum sa arzi ganitura de la chiuloasa, pt ca motorul nu ajunge nici macar la temp optima de fct!
multa bafta
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,536
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
1..cel mai ieftin -ai capacul de la vas defect..adica valva aia de purjare; solutie...fa schimb cu un coleg, prieten pentru cateva zile si studiaza fenomenul. Presiunea de pana la 1 atm in circuitul de racire e normala.
2...mai naspa..e garnitura de chiuloasa arsa si baga compresie in circuitul de racire...solutie: se ischimba garnitura de chiuloasa. Dar e neaparat necesar sa verifici intai prima varianta.
Capac cred ca gasesti la dezmembrari..dar o s ail iei cu tot cu vasul de expansiune..sau la o reprez. Opel. Revin: cauta un coleg cu Opel si roaga-l sa faceti schimb de capace cateva zile.

Bafta.
Nu uita sa postezi deznodamantul. Smile
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am deschis capota cu motorul rece si am strans de furtunul dintre radiator si motor. Fasaia capacul. Nu am apasat tare, deci nu cred ca aveam cum sa deschid supapa de protectie la suprapresiune. Probabil garnitura e defecta, desi din ochi arata ok.
Am reasezat capacul intr-o pozitie in care nu sufla.
I-am dau putina viteza pana cand acul a ajuns la jumatatea distantei dintre 90C si urmatoarea gradatie de sub ea. Am ridicat capota si a fasait discret timp de vreo 5 minute apoi s-a oprit.
Am strans cu mana de furtunul dintre radiator si motor si nu mai fasaie deloc. Nu am strans tare de teama sa nu cedeze ceva.
Lichidul din vas a ramas la aproape acelasi nivel de cand am marcat ultima data vasul acum o luna si jumatate. Ma gandesc ca daca ar fi fost garnitura de chiulasa distrusa ar fi trebuit sa se piarda din lichid.
Concluzia care o trag eu este ca s-a defectat capacul, deci voi cumpara altul nou.

Alta intrebare: Ce valoare au gradatiile nemarcate de pe scala temperaturii?
E normal sa porneasca ventilatorul la viteza minima cand temperatura se apropie de 90C?
  • Tazz

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Tigra 1995 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2008

  • Mesaj Privat
normal temp de fct e 95-98 la 98-102 intra ventilatoarele....si readuc temp la 95 cand se opresc sau trec pe treapta cea mai mica!
in geneneral lichidul de racire tre sa stea la jumatea gradatiilor ceasului din bord!!!
  • ph 17 mag

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1994 c18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
cumpara un capac nou
si la mine era defect numai ca era supapa blocata pe inchis si facea presiune prea mare in instalatie
l-am cumparat nou si am scapat de problema
costa 11 lei
Skip ads

  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Dezmodamantul este ca am fost la mecanic si mi-a spus ca probabil garnitura nu se asezase cum trebuie. Am si facut un drum de 50km, nu a suierat deloc, nu a picurat, nu a disparut din lichid.
Totusi am comandat astazi un capac nou, just in case, nu saracesc fara 15 lei.

Am o alta intrebare daca se poate. Nu sunt acasa si nu am acces la documentatia de opel. Nu mai functioneaza un bec de faza scurta si maine as avea alt drum de facut.
Va rog sa ma ajutati pentru a termina treaba mai repede, deoarece nu prea am mult timp la dispozitie pt reparatie.
Intrebarile ar fi :
1.Exista sigurante si circuite separate pentru faza scurta din stanga si dreapta la vectra A ?
2.ce fel de bec imi trebuie? Nu stiu care-s h1, h2, h nu stiu cat, dar am cunostiinte bune de electrotehnica si electronica, deci habarnist nu sunt.
Spuneti-mi doar modelul ca sa stiu ca nu imi vinde cel de la magazin ceva incompatibil.
3. Exista ceva trucuri care trebuie sa le stiu cand desfac farul?

Merci mult!
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,536
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Cred ca ai circuite separate. Becul de care ai nevoie e H4..e cu 2 filamente. Tehnica e oarecum simpla, similara cu cea de la Dacia. Grija la terminare sa asezi bine mansonul acela de protectie ca altfel o sa iti intre praf in far. Bafta.
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
hai ca am rezolvat. super simpla treaba, timpul era f scurt de aceea am vrut sa mai aflu una alta inainte sa ma apuc de treaba.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,536
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Daca tot ai trecut de 10 posturi, baga-ti masina in semnatura si eventual un link spre pagina unde ne-o prezinti. Cu placere. Razz
Skip ads

  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal. schimba capacul vasului de expansiune si rezolvi problema. bafta.
  • RazvanRZV

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Salut , cred ca am si eu acceasi problema cu tine sharky. Am schimbat termonstatul, deci nu este de la el , am schimbat si un furtun care era crapat si pierdeam antigel pe acolo . Si dupa toate astea pe deasupra vasului se aude un fluierat imediat ce pornesc motorul si accelerez putin. Nu am avut fluieratul asta pana sa schimb termostatul si furtunul acel buclucas.
Tu ai rezolvat schimband capacul sau tot vasul ?
Am pus si poza pe unde se aude fluieratul acela


Mersi de raspuns!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR