Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
De ceva vreme si se pare ca din ce in ce mai pregnant se produce un fenomen despre care nu am gasit nimic scris. De fapt nici nu stiu cum sa-l caut fiindca si mie mie greu sa-l descriu. Problema apare cand masina se deplaseaza in oricare din treptele de viteze si aproape cu orice viteza. In momentul in care nici nu accelerez nici nu sunt in frana de motor, se produc niste pendulatii, oscilatii, zvacniri ale puterii motorului, suturi. Motorul parca ar fi la limita intre a "trage" si a fi antrenat de inertia masinii. Cel mai usor ajung la manifestarea fenomenului cand sunt cu pilotul automat activat. Se poate observa si pe turometru cum motorul este "nehotarat" intre a-si creste turatia sau a o scadea cu pana la 50 rpm. Perioada oscilatiilor este de 0.5-1 sec. Pentru a iesi din aceste pendulatii ori accelerez usor ori franez putin. Eu imi imaginez ca exista un joc pe linia de trensmitere a miscarii intre arborele cotit si roti. Odata sincronizata turatia motorului cu viteza de deplasare se ajunge la un echilibru care permite "jocului" sa oscileze. Sa fie discul de ambreiaj cu arcurile rupte? Nici nu stiu daca are arcuri de fapt. Are? Am inteles ca volanta nu ar fi ca masa dubla, asa e? Sau joc in cutia de viteze? in planetare?
Ce credeti ?
Multumesc anticipat.
Skip ads

  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Patesc si eu chestia asta... de f mult timp (~3ani). Probabil asa face ea...

Cu pilotul activat: probabil esti in panta, masina intra in frana de motor, apoi viteza scade sub cea setata, apoi se hotaraste sa accelereze, etc... ciclul se repeta. Sunt anumite situatii in care tempomatul se comporta cam aiurea, mai ales unde exista pante f mici.

Fara pilot (aici patesc cel mai des). Cred ca sunt mai multe cauze:
1. modul cum stai cu piciorul pe pedala de acceleratie... eu patesc mai ales in panta, cand ma "relaxez" pe acceleratie. Trebuie sa fii mai hotarat, ori accelerezi ori o lasi in frana de motor. Patesc mai ales in treptele de viteza 2 si 3.

2. posibil sa mai fie si de la EGR... tin minte cand l-am curatat acum ~1 an jumate parca facea mult mai putin cand era EGR curat.

3. ai putea verifica si suportii centrali de la motor... cel din fata si cel din spate undeva sub volan. Daca sunt rupti, aceasta miscare se amplifica.

Stai relax, eu zic ca e normal... mai ales ca intrarea in frana de motor e destul de violenta.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc de confirmare @excuseme. Credeam ca numai la mine se produce fenomenul. In timp mi-am deprins piciorul ca sa pot evita manifestarea escesiva a pendulatiilor. Si cred ca ai dreptate cu tampoanele motorului. Cel putin cel din fata arata cam "obosit".
Insa as vrea sa stiu sigur daca volanta e cu masa dubla sau nu. Si daca eventualele arcurile rupte in discul de ambreiaj ar putea contribui la aceasta problema. Poate acele arcuri ar trebui sa preia din pendulatii. Ce e drept simt o oarecare rigiditate in cuplajul ambreiajului. Nu e suficient de elastic. La plecarea de pe loc trebuie ridicat mai finut decat la alte masini ca sa pot obtine o pornire lina. De tras trage f. bine nu patineaza deloc.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Sa nu ma intelegeti gresit, nu e vorba de "intreruperi" in functionarea motorului asa cum au interpretat unii... Motorul "trage" f. bine. Cel mai important ar fi sa aflu daca volanta e cu masa dubla...
Skip ads

  • bc_50_yul

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 y17dt 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Si eu patesc la fel dar nu am pus pe seama unei anumite probleme asta. Deci nu cred ca are ceva ci mai degraba ca asa e ea.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Eu am mai condus si alte masini identice care nu manifestau acest simptom. In plus nici a mea nu se comporta chiar asa acum cativa ani sau acum aproape 100 mii km. Ceva se intampla acolo. Oricum daca e sa crape ceva va anunt ce a fost.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
xcuseme a scris: 2. posibil sa mai fie si de la EGR... tin minte cand l-am curatat acum ~1 an jumate parca facea mult mai putin cand era EGR curat.


Nu are cum sa fie nici din EGR deoarece l-am curatat chiar eu de curand si atunci am constatat ca functioneaza.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Pentru @cristi_bv:
Simptomul pe care l-am descris eu nu are cum sa se manifeste in gol. Problema mea e o "nehotarare" (daca ii pot spune asa) a motorului de a "trage" sau a ramane in frana de motor. Acest fenomen nu are cum sa apara in gol si se manifesta indiferent de temperatura motorului. Dependent de temperatura motorului am o usoara variatie de turatie la ralanti doar atunci cand motorul e rece, si nu cred ca ar fi vreo legatura intre cele doua probleme. Sau o fi ?
Skip ads

  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca vad ca tii mortis sa afli ce fel de volanta e pe y17dt (desi nu vad cu ce te ajuta) atunci iti spun eu ca e simpla iar discul de ambreiaj este cu arcuri. Multumit?
EGR-ul poate influenta chiar daca tu sustii ca l-ai curatat, e posibil sa ai ceva uzura pe ax si atunci apare un prag in care el se poticneste pana a inchide sau deschide.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Cand am curatat EGR-ul am verificat imediat ce l-am demontat, daca axul isi facea intreaga cursa. Am observat ca portiune de ax care culiseaza in bucsa fixa prezenta luciu metalic, semna ca nu era blocat. Ma interesa despre volanta dubla deoarece, dupa cum am mai scris, simt si o rigiditate in cuplajul ambreiajului la plecarea de pe loc si chiar si la schimbarea vitezelor. Parca lipseste ceva care ar trebui sa amortizeze socurile.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pai... cine amortizeaza socurile?

Sunt arcurile de pe discul de ambreiaj si tampoanele de la motor.
Cele din urma se verifica mult mai usor si se remediaza ce e stricat. Dupa care, daca tot esti nemultumit, te bagi la ambreiaj.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Poate e vreun joc in cutia de viteze sau in planetare sau oriunde altundeva pe lantul cinematic. Speram ca cineva sa fi rezolvat problema si sa aiba un punct de vedere ferm. Ca sa verific daca e din tampoanele motorului ar trebui sa observ cumva daca motorul se hatana cand se intampla minunea. Cum sa fac asta ? Cu o camera vindeo montata sub capota...
Skip ads

  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ia uitati-va putin si pe filmul de mai jos. Eu patesc un fel "dat in nas", dar doar la accelerari bruste dupa ce schimb viteza. In special in treptele inferioare. Accelerez brusc pana la 3500 rpm schimb brusc intr-a doua, iar accelerez brusc si pe la 1800-2000rpm da usor in nas. Pe film se vede cel mai bine de la minutul 3:43 pe graficul negru, cel de jos, parametrul "injection quantity", are o cadere exact in momentul cand da in nas. De mult caut explicatii. Am schimbat calculator de injectie, ECU, debitmetru nou, senzor presiune turbo... degeaba.


  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dupa ce am vazut filmuletul pot spune ca daca analizam curbele de la cantitatea de motorina si cea de la presiunea din admisie vom vedea ca urmeaza cam acelasi tipar. Daca nu gresesc cantitatea de motorina injectata este influentata si de presiunea din admisie, prin urmare daca ECU sesizeaza o scadere de presiune in admisie reduce si motorina. De aici apare caderea de turatie si implict cuplu. Ramane sa vedem de unde apare acea scadere de presiune in admisie. Cauze ar putea fi datorate: EGR, turbina, sistem vacuum, sistem admisie aer(colier slabit), galerie de admisie,- astea mi-au venit in minte acum. Daca mai e ceva, se poate verifica.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze lui cornel_02 ca deviez putin discutia spre ECU si parametri acestuia, dar poate si la el e o problema de genul asta. Poate ca nu a avut ocazia sa analizeze parametri motorului sub forma grafica asa cum am facut eu.

Eu m-am gandit altfel si va rog sa ma contraziceti daca gresesc.

ECU lucreaza cu doua tipuri de parametri:

1. parametri de intrare (senzori care masoara ceva): senzor pedala de acceleratie, mass air flow, boost pressure, temperatura motor, senzori turatie volanta si pompa injectie, temperatura motorina, presiune atmosferica, temperatura ambianta

2. parametri de iesire (de comanda): injection quantity (semnalul dat spre calculatorul de injectie->spill valve), timing control valve, electrovalva EGR, boost pressure command -> electrovalva wastegate. Or mai fi si altii dar nu-mi amintesc de ei. I-am enumerat pe cei esentiali.

Din cate se vede pe grafic, caderea cea mai spectaculoasa apare la injection quantity care este un parametru de iesire si nu pare a fi influentata de nici un parametru de intrare (cel putin nu e asa de evident). Automat daca pica injectia, cel putin unul din parametri de intrare are tentinta sa o urmeze. De exemplu mass air flow.

Am o intrebare idioata, pentru ca nu stiu cum lucreaza mecanismul distributiei. E posibil ca intinzatorul curelei de distributie sa fie cauza acelei caderi pentru injectie? La accelerari bruste intinzatorul sa cedeze astfel incat desincronizeaza putin pompa de injectie. Mentionez ca, daca merg batraneste, cu accelerari domoale, motorul se comporta nomal, nu da in nas.
Alta intrebare: e posibil ca parametrul "injection quantity" sa fie un semnal de tip feedback provenit din calculatorul de injectie si nu de tip comanda de la ECU?

Vacuumul si tubulatura sunt verificate si paraverificate.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ce ai spus e in mare adevarat dar cu mici precizari:
1.intinzatorul curelei de distributie este fix nu flexibil, deoarece nu ai distributie variabila.
2. injection quantity este un parametru dat de pompa nu de ECU (deoarece nu este injectie comon rail ) iar deschiderea injectoarelor e facuta de pompa nu de ecu.
3.MAF-ul citeste cantitatea de aer care trece prin el, nu este influentat de injectie in mod direct ci indirect prin scaderea RPM.

Acestea fiind spuse se poate suspecta si spill-valve ca fiind cu probleme, ceva depuneri de sulf. Incercati o curatire a sistemului de injectie ( winn's) si pot fi sanse de redresare. djtaotao - la tine asta suspectez ca e daca spui ca la accelerari liniare si usoare nu are acest comportment. dar totodata mai poate fi si tija de la westgate nitel gripata daca spui ca apare in plaja de 1800-2000 ture. Poti incerca sa o gresezi sa vezi daca mai face si dupa aia.
Cam astea sunt ideile mele pana acum. Daca imi mai vin va spun.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
2. Prin ce senzor de pe pompa stie ECU se masoare injection quantity? Esti sigur cand afirmi cele de mai sus? Pentru ca la diagnoza apare ca unitate de masura mg/stroke.
3. Pai asta si ziceam, scade injectia, scade turatia, scade MAF.

Am desfacut de pe pompa spill valve si arata bine, pe exterior... o sa incerc si un Winn's.


Am desfacut turbina, e OK, tija wastegate lucra bine, nu-i gripata. In plus m-am jucat cu multe... am anulat tot circuitul de vacuum care controleaza EGR-ul si wastegate-ul, fara schimbari in bine sau rau in mersul motorului legat de problema mea. Am anulat EGR-ul cu dop pe galeria de evacuare, la fel, fara rezultat notabil.

Aaa... in plus am galeria de admisie luna. Very Happy Very Happy


Imi tot amintesc ce am mai facut si ma mananca sa tot editez mesajul asta...
M-am jucat si cu diferite mape de injectie, ca ziceam ca softul din ECU e prost... degeaba...
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Domnilor,
Injection quantity este o marime de iesire, nu masurata ci calculata de ecu, ca fiind cantitatea optima de motorina necesar a fi injectata pentru a obtine efectul dorit in conditiile date. Ca urmare graficul pe care il vizionam noi reprezinta marimea calculata de ecu si trimisa spre a fi executata de unitatea de control a injectiei si spill valve. Nu e nici un feedback. Traseul este: ecu (care calculeaza injection quanity) -> calc. inj. -> spill valve. Deci, daca in grafic apar anomalii gen caderi sau intreruperi, atunci aceste anomalii vin ori dintr-una din marimile de intrare ori e o problema cu ecu. Daca graficul e ok nu inseamna ca totul e in regula pentru ca e posibil ca spill valve sa nu executa corect comenzile primite. Din cate am inteles eu de la tine, nu e spill valve pentru ca ai reusit sa vizualizezi caderea in graficul cantitatii de motorina.
Intinzatorul curelei de distributie, acel arc ce tensioneaza cureaua isi indeplineste menirea pana in momentul strangerii surubului ce fixeaza rola intinzatoare. Odata strans acest surub, arcul nu mai are nici un rol. Rola intinzatoare este fixata ferm si cureaua ramane tensionata cu forta pe care arcul a impus-o. Nu cumva ai surubul slabit ?

Una peste alta problema ta e total diferita de a ta. La mine trage f. bine in acceleratii oricat de bruste.
Poate la tine nu are suficient aer (filtru sau intercooler infundat) iar ecu in lipsa oxigenului reduce quantity injection.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pai asa stiam si eu despre injection quantity pana ma contazica popescu iulian.
Si singurele anomalii ale marimilor de intrare care ies in evidenta odata cu caderea injectiei sunt cele de turatie crankshaft respectiv pompa injectie (astea fiind deja strict dependente de injectie). ECU-ul e bun. L-am testat pe alta masina si merge bine.

Ar fi adevarata teoria mea daca ar fi cum zici tu la intinzatorul curelei de distributie? Ar ceda arcul doar la accelerari bruste si s-ar desincroniza pompa? Sincer nu m-am uitat nicodata sa vad cum arata distributia.

Daca ar fi infundat intercoolerul sau filtrul ar iesi valori anormale la mass air flow respectiv boost pressure.

Legat acum de problema ta. Cand au aparut pendularile? Ai avut tot timpul tempomat? Au aparut cumva dupa ce ai montat tempomatul? Ai incercat sa vezi cum se comporta masina cu un alt ECU sau sa pui ECU-ul tau pe alta masina?
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
@Taotao, vad ca ai remap, inainte facea asa?
Eu cu motorul stock am aceasta cadere de putere undeva putin peste 2000 rpm, asa face de cand am luat-o. Daca accelerezi usor se simte clar, daca o calci tare nu e asa evidenta.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR