- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
Acum am vazut topicul, am si eu aceeasi problema, acel balans si oscilatie a rpm cu +/- 50 dar numai in plaja de turatii 2200 2400 si numai in treptele 2 si 3. Singura diferenta e ca la mine e 17 cdti. Face si la mers normal si pe tempomat, DAR nu mereu. 3 zile face una nu. Facea si inainte de remap, face si dupa. Maiandrei spunea ca e posibil sa fie senzorul pedala acceleratie, asta inainte sa activez tempomatul, dar acum m-am convins ca face la fel si pe cc.
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Fratilor m-ati inteles gresit. Injection quantity este un parametru calculat de ECU pe baza informatiilor primite de la pompa de injectie si nu este un parametru impus de ECU asa cum e la motoarele common rail (unde se da semnal pe fiecare injector in parte).Prin marime de iesire eu inteleg un inpuls(in cazul de fata electric) catre o anumita componenta pentru a isi modifica starea. Cantitatea de motorina injectata este pur o valoare "indirecta" calculata pe baza unor impulsuri electrice pentru a fi vizualizata de catre noi atunci cand facem diagnoza, nu reprezinta un parametru de lucru al ECU.
ECU lucreaza strict cu impulsuri electrice. Pompa de injectie are senzori care transmit semnale electrice catre ECU, spill valve este unul dintre acele componente care primeste un anumit curent si regleaza debitul de motorina ce trece prin pompa in functie de voltajul curentului. Din cate stiu eu este la baza un solenoid care deschide sau inchide un "robinet". Ca orice "robinet" acesta se mai poate si gripa si poate sa execute mai greu o comanda.
DJ- iti recomand asa faci o curatire cu Winn's - nu are ce sa strice- cel mult nu schimba cu nimic datele problemei, dar eu tind sa cred pe baza experientei care am avut-o cu curatirea ca masina va merge mai bine.
Referitor la Winn's - cumpara un bidon de tabla de 1l parca (pe care scrie "diesel purge sistem" parca), ia 3 ml de furtun care sa intre in stutul de la returul pompei, il tai in doua, bagi cate un capat al fiecarui furtun obtinut in cutia cu solutie iar celelalte doua capete le conectezi dupa cum urmeaza: unul la returul pompei de injectie iar celalalt la conducta care iese din filtrul de motorina catre pompa. Operatia de curatire a bine a se face cu motorul la temperatura de lucru.
Apoi pornesti masina si o lasi sa functioneze cu solutia timp de 15-20 min. Dupa asta opresti si lasi masina timp de alte 15 min. Dupa care pornesti din nou si timp de 10 min faci acceleratii pana la 3500- 4500 ture si poti sa o tii cateva secunde acolo, pentru a deschide injectoarele si spill-ul pana la maxim. Dupa aia deconectezi furtunele si conectezi instalatia masinii. Cam asta e, nu e mare inginerie.
ECU lucreaza strict cu impulsuri electrice. Pompa de injectie are senzori care transmit semnale electrice catre ECU, spill valve este unul dintre acele componente care primeste un anumit curent si regleaza debitul de motorina ce trece prin pompa in functie de voltajul curentului. Din cate stiu eu este la baza un solenoid care deschide sau inchide un "robinet". Ca orice "robinet" acesta se mai poate si gripa si poate sa execute mai greu o comanda.
DJ- iti recomand asa faci o curatire cu Winn's - nu are ce sa strice- cel mult nu schimba cu nimic datele problemei, dar eu tind sa cred pe baza experientei care am avut-o cu curatirea ca masina va merge mai bine.
Referitor la Winn's - cumpara un bidon de tabla de 1l parca (pe care scrie "diesel purge sistem" parca), ia 3 ml de furtun care sa intre in stutul de la returul pompei, il tai in doua, bagi cate un capat al fiecarui furtun obtinut in cutia cu solutie iar celelalte doua capete le conectezi dupa cum urmeaza: unul la returul pompei de injectie iar celalalt la conducta care iese din filtrul de motorina catre pompa. Operatia de curatire a bine a se face cu motorul la temperatura de lucru.
Apoi pornesti masina si o lasi sa functioneze cu solutia timp de 15-20 min. Dupa asta opresti si lasi masina timp de alte 15 min. Dupa care pornesti din nou si timp de 10 min faci acceleratii pana la 3500- 4500 ture si poti sa o tii cateva secunde acolo, pentru a deschide injectoarele si spill-ul pana la maxim. Dupa aia deconectezi furtunele si conectezi instalatia masinii. Cam asta e, nu e mare inginerie.
- cornel_02
- OP
- 283 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
Pompa de injectie "trimite" catre ecu informatii despre turatia ei si despre temperatura motorinei cu ajutorul senzorilor prevazuti in acest scop. Atat. Cantitatea de motorina injectata si avansul sunt marimi care vin de la ecu si care trebuie executate de pompa de injectie. Valorile pentru cantitate si avans, sunt dependente de aproape toti senzorii motorului ca: pozitii pedale, debitmetru, temperatura, turatie motor, temperatura antigel, presiune pe admisie etc. (aveam un tabel dar nu cred ca e cazul sa-l caut). Deci timming control valve si spill valve sunt niste elemente de executie in acest sistem. "Informatia" despre cata motorina trebuie injectata la un moment dat este transmisa de la ecu spre calcu de injectie printr-un semnal de 5V modulat in latime (factor de umplere). La iesire din calcu de injectie semnalul modulat in latime este amplificat pana la 160V si 8A varfvarf necesar pentru actionarea lui spill valve. Spill valve lucreaza in impulsuri - comuta permanent. Rolul lui spill valve este de a dicta cat din motorina din camera de inalta presiune sa se intoarca inapoi in camera de joasa presiune a pompei. Este montata pe retur. Astfel, daca spill valve nu este alimentata (este deschisa) nu alunge nici un gram de carburant in injector. Daca dimpotriva spill valve este alimentata (este inchisa), atunci intreaga cantitate de motorina pusa in miscare pompa de inalta presiune ia drumul injectoarelor. In functionare normala se comuta cu o frecventa f. mare intre inchis si deschis iar cantitatea necesara a fi injectata este dependenta de cat la suta din timpul unei perioade de oscilatie este valva inchisa. Asa se explica faptul ca nici un motor nu porneste cu mufa de la spill valve scoasa. Cred ca e suficient cu teoria spill valve. Dca cineva mai vrea amanunte sa zica.
Ceea ce incerc eu sa demonstrez este ca spill vale la @djtaotao nu are nimic.
E clar ca ecu lucreaza cu impulsuri electrice ca doar nu are nici conducte nici parghii.
"Voltajul curentului" este constant, factorul de umplere este variabil.
Ceea ce incerc eu sa demonstrez este ca spill vale la @djtaotao nu are nimic.
E clar ca ecu lucreaza cu impulsuri electrice ca doar nu are nici conducte nici parghii.
"Voltajul curentului" este constant, factorul de umplere este variabil.
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
Initial zici ca:
Apoi zici ca:
Hai sa n-o cotim sau sa ne bagam in discutii cu jdemii subintelesuri si termeni de prin teoria sistemelor. Sa ne exprimam clar, concis si corect.
Ce am aratat eu in filmulet este 100% parametrul de diagnoza injection quantity care se vede clar ca, cade. E la fel de clar ca este doar o marime calculata pe baza parametrilor de intrare si a mapei de injectie. Eu imi puneam cumva problema sa nu fie un fel de feedback intre calculatorul de injectie si ECU. E clar ca nu sta un omuletz in pompa cu vreo scula sa masoare si sa-mi zica mie ca acum trece 5mg/stroke de motorina.
Deci, reformulez: ce parametru de intrare sau factor mecanic ar putea influenta atat de mult caderea parametrului de diagnoza "injection quantity"? Pentru ca, cade injection quantity->masina da in nas.
Voi incerca Wynn's doar ca sa stiu ca am mai incercat ceva.
Daca un moderator considera ca am acaparat topicul colegului cornel_02, il rog sa mute subiectul meu intr-un topic adecvat sau sa-l constituie intr-unul nou. Multumesc.
popescu iulian a scris:injection quantity este un parametru dat de pompa nu de ECU
Apoi zici ca:
popescu iulian a scris:Injection quantity este un parametru calculat de ECU
Hai sa n-o cotim sau sa ne bagam in discutii cu jdemii subintelesuri si termeni de prin teoria sistemelor. Sa ne exprimam clar, concis si corect.
Ce am aratat eu in filmulet este 100% parametrul de diagnoza injection quantity care se vede clar ca, cade. E la fel de clar ca este doar o marime calculata pe baza parametrilor de intrare si a mapei de injectie. Eu imi puneam cumva problema sa nu fie un fel de feedback intre calculatorul de injectie si ECU. E clar ca nu sta un omuletz in pompa cu vreo scula sa masoare si sa-mi zica mie ca acum trece 5mg/stroke de motorina.
Deci, reformulez: ce parametru de intrare sau factor mecanic ar putea influenta atat de mult caderea parametrului de diagnoza "injection quantity"? Pentru ca, cade injection quantity->masina da in nas.
Voi incerca Wynn's doar ca sa stiu ca am mai incercat ceva.
Daca un moderator considera ca am acaparat topicul colegului cornel_02, il rog sa mute subiectul meu intr-un topic adecvat sau sa-l constituie intr-unul nou. Multumesc.
- cornel_02
- OP
- 283 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
Ma voi referi la parametri de intrare. Schema bloc este urmatoarea:
Unde:
A2 Control unit - Anti-lock Brake System
A7 Control unit - Diesel
A9 Control unit - Glow time
A10 Control unit - Injection pump
A17 Control unit - Immobilizer
A19 Control unit - Engine cooling module
A55 Adjustment unit - Electronic climate control
B3 Switch - Oil pressure
B12 Sensor - Coolant temperature
B18 Sensor - Load pressure
B19 Sensor - Pedal position
B24 Sensor - Vehicle speed
B34 Impulse sensor - Crankshaft
B46 Air mass meter
B60 Sensor - Fuel temperature
B106 Sensor - Position, shaft, injectionpump
B110 Sensor - Atmospheric pressure
D2 Multi Info Display
D3 Color Info Display
D4 Graphic Info Display
E31 Controls - Air conditioning
H1.2 Telltale - Oil pressure
H1.3 Telltale - Preheating
H1.6 Telltale - Engine
H1.22 Indicator - Coolant temperature
H1.24 Tachometer
M19 Motor - Radiator fan
M41 Pump - Diesel
R7 Filter heating
S3.4 Switch - Cruise control
S28 Switch - Clutch Pedal
S43 Switch - Stop lamp, double
Y4 Solenoid valve - Exhaust gas recirculation
Y8 Solenoid valve - Boost pressure regulation
Y33 Valve - Timing control
Y34 Valve - Spill
Problema seamana cu vechea intrebare: " Cine a aparut primul - gaina sau oul ?"
E clar ca oul e injection quantity. Dar cine e gaina ? Daca e una din marimile de intrare trebuie sa fie una din cele de pe schema. Diferenta dintre gaina si ou este ca gaina apare prima. Nu poti vizualiza toti parametri si sa vezi daca nu cumva marimea-gaina cade cu o fractiune de secunda inainte de caderea oului ?
Si inca ceva: Am senzatia ca load pressure nu trece de un maxim si ca de fiecare data cand atinge acel maxim se manifesta simptomul. Cumva e limitata de ceva fizic aceasta presiune ? Ecu daca "vede" ca presiunea nu creste asa cum ar trebui, atunci limiteaza si injection quantity. Fara aer suficient ecu nu injecteaza motorina inutil. E posibil sa pierzi niste presiune de aer pe tubulatura de admisie, intercooler...... tot traseul dintre debitmetru si motor. Priveste graficele: de fiecare data cand "cade" injectia, presiunea e la maxim.
Unde:
A2 Control unit - Anti-lock Brake System
A7 Control unit - Diesel
A9 Control unit - Glow time
A10 Control unit - Injection pump
A17 Control unit - Immobilizer
A19 Control unit - Engine cooling module
A55 Adjustment unit - Electronic climate control
B3 Switch - Oil pressure
B12 Sensor - Coolant temperature
B18 Sensor - Load pressure
B19 Sensor - Pedal position
B24 Sensor - Vehicle speed
B34 Impulse sensor - Crankshaft
B46 Air mass meter
B60 Sensor - Fuel temperature
B106 Sensor - Position, shaft, injectionpump
B110 Sensor - Atmospheric pressure
D2 Multi Info Display
D3 Color Info Display
D4 Graphic Info Display
E31 Controls - Air conditioning
H1.2 Telltale - Oil pressure
H1.3 Telltale - Preheating
H1.6 Telltale - Engine
H1.22 Indicator - Coolant temperature
H1.24 Tachometer
M19 Motor - Radiator fan
M41 Pump - Diesel
R7 Filter heating
S3.4 Switch - Cruise control
S28 Switch - Clutch Pedal
S43 Switch - Stop lamp, double
Y4 Solenoid valve - Exhaust gas recirculation
Y8 Solenoid valve - Boost pressure regulation
Y33 Valve - Timing control
Y34 Valve - Spill
Problema seamana cu vechea intrebare: " Cine a aparut primul - gaina sau oul ?"
E clar ca oul e injection quantity. Dar cine e gaina ? Daca e una din marimile de intrare trebuie sa fie una din cele de pe schema. Diferenta dintre gaina si ou este ca gaina apare prima. Nu poti vizualiza toti parametri si sa vezi daca nu cumva marimea-gaina cade cu o fractiune de secunda inainte de caderea oului ?
Si inca ceva: Am senzatia ca load pressure nu trece de un maxim si ca de fiecare data cand atinge acel maxim se manifesta simptomul. Cumva e limitata de ceva fizic aceasta presiune ? Ecu daca "vede" ca presiunea nu creste asa cum ar trebui, atunci limiteaza si injection quantity. Fara aer suficient ecu nu injecteaza motorina inutil. E posibil sa pierzi niste presiune de aer pe tubulatura de admisie, intercooler...... tot traseul dintre debitmetru si motor. Priveste graficele: de fiecare data cand "cade" injectia, presiunea e la maxim.
- xcuseme
- ****
- 1,458 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- popeye
- **
- 153 mesaje
- din 18 Oct 2006
- Astra 2003 Y17DT
- Tg-Jiu
popeye
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Tg-Jiu
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2006
- Mesaj Privat
daca iti spun ca motoarele de 1,7 toate fac asa...Nu stiu de unde dar am incercat cateva si am ramas uimit...pierderea de putere in jurul de 2000 de ture se simte doar cand pui in miscare cei 70 de caluti, sa zic asa..daca schimbi pe la 4-5000 deja se simte..pana in viteza a doua..La mine am curatat si rascuratat tot (de la turbina pana la prezonul de la roata )) E adevarat ca nu am avut posibilitatea de a masura anumite valori..dar oricum nu-i dau de cap. de un an m-am lasat pagubas.
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
Nu toate. Doar a mea.
Tot ce am condus pana acum a mers brici si am mai condus si eu vreo 5-6 y17dt-uri.
Azi i-am dat Wynn's. 20 minute mers la ralanti, 15 minute pauza, 15 minute m-am jucat cu acceleratia de la 800 la 5000 rpm in diverse combinatii (bruste, domoale, spritzuri etc.) pana s-a consumat bidonul.
Nici un rezultat. Nici macar placebo.
Tot ce am condus pana acum a mers brici si am mai condus si eu vreo 5-6 y17dt-uri.
Azi i-am dat Wynn's. 20 minute mers la ralanti, 15 minute pauza, 15 minute m-am jucat cu acceleratia de la 800 la 5000 rpm in diverse combinatii (bruste, domoale, spritzuri etc.) pana s-a consumat bidonul.
Nici un rezultat. Nici macar placebo.
- cornel_02
- OP
- 283 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
fan_florea- Suspendat
- 627 mesaje
- din 30 Sep 2007
- Astra 2001 Y17 DT
- Constanta
fan_florea- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
Cu aceeasi problema ma confrunt si eu ! Singura data cand am crezut ca am scapat de "datul in nas " a fost dupa ce am schimbat debitmetrul : 5-6 000 km nu a mai facut si chiar ma speriasem .... acum si-a revenit la normal ( adica da in nas din nou ). Se pare ca trebuie adaugata si problema asta la Y17 pe aceeasi lista cu calculatorul de injectie , senzorul RPM , debitmetru , motorina in ECU .... Chiar sunt curios daca se gaseste rezolvare ca eu unul am incetat sa mai sper !
- popeye
- **
- 153 mesaje
- din 18 Oct 2006
- Astra 2003 Y17DT
- Tg-Jiu
popeye
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Tg-Jiu
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2006
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
Nimeni nu merge asa, adica sa schimbe viteza la 4000-5000rpm. La 4700-5000 intervine limitarea electronica si cred ca asta simti tu ca pierdere de putere. In cazul meu, eu vorbesc de un mers mai sportiv in care accelerez pana la 3500rpm, in intervalul in care debreiez - schimb treapta apoi ambreiez turatia scade pe la 2000rpm si cand reiau acceleratia brusc, undeva in jurul 2200rpm, cade injectia asa cum se vede in grafice.
- popeye
- **
- 153 mesaje
- din 18 Oct 2006
- Astra 2003 Y17DT
- Tg-Jiu
popeye
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Tg-Jiu
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2006
- Mesaj Privat
cred ca am exagerat putin turatiile. exact. este o pierdere la 2000.. asa e. nu e limitarea. se simte si pierderea de cuplu dupa 3000 dar e cu treaba ei. E un bug pe undeva si eu nu am reusit sa l descopar si crede ma ca m-a disperat aceasta tampenie. Dar am simtit aceasta pierdere de putere la toate motoarele de 1,7(acelea pe care le am incercat, evident). si inca ceva...eu mai merg pana intervine limitarea...nu dati cu pietre..
si inca ceva...incearca un cdti...mor de curios..asa ca idee.
si inca ceva...incearca un cdti...mor de curios..asa ca idee.
- aco_008
- ******
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
Ups... nu stiu cum de mi-a scapat. Azi am observat ca parametrul "actual injection start" e cam "out of range". Adica 10 °CA la 88 °C - temperatura motor, iar marja din TIS este 15 ... 20 °CA. Are cineva idee ce parametru de intrare hotaraste cat trebuie sa fie avansul la injectie? Banuiesc ca unul din senzorii de turatie... dar care e cel mai important: turatie volanta sau turatie pompa?
- marian_astra
- *
- 43 mesaje
- din 15 Sep 2009
- Astra 2001 y17dt
- Bacau
marian_astra
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2009
- Mesaj Privat
cornel_02 a scris:
Nu are cum sa fie nici din EGR deoarece l-am curatat chiar eu de curand si atunci am constatat ca functioneaza.
xcuseme a scris: 2. posibil sa mai fie si de la EGR... tin minte cand l-am curatat acum ~1 an jumate parca facea mult mai putin cand era EGR curat.
Nu are cum sa fie nici din EGR deoarece l-am curatat chiar eu de curand si atunci am constatat ca functioneaza.
Salut..imi poti explica si mie cum ai curatat valva egr..pt ca eu am niste probleme cu masina si incerc prin eliminare,,adik sa curat cat mai multe pana isi revine ..ms mult
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat