Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Spuneam si mai sus... problema exista de cand am masina. Am incercat mai multe versiuni de mape de injectie si originale si modificate. Motorul are acelasi comportament.
Skip ads

  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Acum am vazut topicul, am si eu aceeasi problema, acel balans si oscilatie a rpm cu +/- 50 dar numai in plaja de turatii 2200 2400 si numai in treptele 2 si 3. Singura diferenta e ca la mine e 17 cdti. Face si la mers normal si pe tempomat, DAR nu mereu. 3 zile face una nu. Facea si inainte de remap, face si dupa. Maiandrei spunea ca e posibil sa fie senzorul pedala acceleratie, asta inainte sa activez tempomatul, dar acum m-am convins ca face la fel si pe cc.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Fratilor m-ati inteles gresit. Injection quantity este un parametru calculat de ECU pe baza informatiilor primite de la pompa de injectie si nu este un parametru impus de ECU asa cum e la motoarele common rail (unde se da semnal pe fiecare injector in parte).Prin marime de iesire eu inteleg un inpuls(in cazul de fata electric) catre o anumita componenta pentru a isi modifica starea. Cantitatea de motorina injectata este pur o valoare "indirecta" calculata pe baza unor impulsuri electrice pentru a fi vizualizata de catre noi atunci cand facem diagnoza, nu reprezinta un parametru de lucru al ECU.
ECU lucreaza strict cu impulsuri electrice. Pompa de injectie are senzori care transmit semnale electrice catre ECU, spill valve este unul dintre acele componente care primeste un anumit curent si regleaza debitul de motorina ce trece prin pompa in functie de voltajul curentului. Din cate stiu eu este la baza un solenoid care deschide sau inchide un "robinet". Ca orice "robinet" acesta se mai poate si gripa si poate sa execute mai greu o comanda.
DJ- iti recomand asa faci o curatire cu Winn's - nu are ce sa strice- cel mult nu schimba cu nimic datele problemei, dar eu tind sa cred pe baza experientei care am avut-o cu curatirea ca masina va merge mai bine.
Referitor la Winn's - cumpara un bidon de tabla de 1l parca (pe care scrie "diesel purge sistem" parca), ia 3 ml de furtun care sa intre in stutul de la returul pompei, il tai in doua, bagi cate un capat al fiecarui furtun obtinut in cutia cu solutie iar celelalte doua capete le conectezi dupa cum urmeaza: unul la returul pompei de injectie iar celalalt la conducta care iese din filtrul de motorina catre pompa. Operatia de curatire a bine a se face cu motorul la temperatura de lucru.
Apoi pornesti masina si o lasi sa functioneze cu solutia timp de 15-20 min. Dupa asta opresti si lasi masina timp de alte 15 min. Dupa care pornesti din nou si timp de 10 min faci acceleratii pana la 3500- 4500 ture si poti sa o tii cateva secunde acolo, pentru a deschide injectoarele si spill-ul pana la maxim. Dupa aia deconectezi furtunele si conectezi instalatia masinii. Cam asta e, nu e mare inginerie.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Pompa de injectie "trimite" catre ecu informatii despre turatia ei si despre temperatura motorinei cu ajutorul senzorilor prevazuti in acest scop. Atat. Cantitatea de motorina injectata si avansul sunt marimi care vin de la ecu si care trebuie executate de pompa de injectie. Valorile pentru cantitate si avans, sunt dependente de aproape toti senzorii motorului ca: pozitii pedale, debitmetru, temperatura, turatie motor, temperatura antigel, presiune pe admisie etc. (aveam un tabel dar nu cred ca e cazul sa-l caut). Deci timming control valve si spill valve sunt niste elemente de executie in acest sistem. "Informatia" despre cata motorina trebuie injectata la un moment dat este transmisa de la ecu spre calcu de injectie printr-un semnal de 5V modulat in latime (factor de umplere). La iesire din calcu de injectie semnalul modulat in latime este amplificat pana la 160V si 8A varfvarf necesar pentru actionarea lui spill valve. Spill valve lucreaza in impulsuri - comuta permanent. Rolul lui spill valve este de a dicta cat din motorina din camera de inalta presiune sa se intoarca inapoi in camera de joasa presiune a pompei. Este montata pe retur. Astfel, daca spill valve nu este alimentata (este deschisa) nu alunge nici un gram de carburant in injector. Daca dimpotriva spill valve este alimentata (este inchisa), atunci intreaga cantitate de motorina pusa in miscare pompa de inalta presiune ia drumul injectoarelor. In functionare normala se comuta cu o frecventa f. mare intre inchis si deschis iar cantitatea necesara a fi injectata este dependenta de cat la suta din timpul unei perioade de oscilatie este valva inchisa. Asa se explica faptul ca nici un motor nu porneste cu mufa de la spill valve scoasa. Cred ca e suficient cu teoria spill valve. Dca cineva mai vrea amanunte sa zica.
Ceea ce incerc eu sa demonstrez este ca spill vale la @djtaotao nu are nimic.
E clar ca ecu lucreaza cu impulsuri electrice ca doar nu are nici conducte nici parghii.
"Voltajul curentului" este constant, factorul de umplere este variabil.
Skip ads

  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Initial zici ca:
popescu iulian a scris:injection quantity este un parametru dat de pompa nu de ECU

Apoi zici ca:
popescu iulian a scris:Injection quantity este un parametru calculat de ECU

Hai sa n-o cotim sau sa ne bagam in discutii cu jdemii subintelesuri si termeni de prin teoria sistemelor. Sa ne exprimam clar, concis si corect.
Ce am aratat eu in filmulet este 100% parametrul de diagnoza injection quantity care se vede clar ca, cade. E la fel de clar ca este doar o marime calculata pe baza parametrilor de intrare si a mapei de injectie. Eu imi puneam cumva problema sa nu fie un fel de feedback intre calculatorul de injectie si ECU. E clar ca nu sta un omuletz in pompa cu vreo scula sa masoare si sa-mi zica mie ca acum trece 5mg/stroke de motorina.
Deci, reformulez: ce parametru de intrare sau factor mecanic ar putea influenta atat de mult caderea parametrului de diagnoza "injection quantity"? Pentru ca, cade injection quantity->masina da in nas.

Voi incerca Wynn's doar ca sa stiu ca am mai incercat ceva.

Daca un moderator considera ca am acaparat topicul colegului cornel_02, il rog sa mute subiectul meu intr-un topic adecvat sau sa-l constituie intr-unul nou. Multumesc.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Ma voi referi la parametri de intrare. Schema bloc este urmatoarea:



Unde:
A2 Control unit - Anti-lock Brake System
A7 Control unit - Diesel
A9 Control unit - Glow time
A10 Control unit - Injection pump
A17 Control unit - Immobilizer
A19 Control unit - Engine cooling module
A55 Adjustment unit - Electronic climate control
B3 Switch - Oil pressure
B12 Sensor - Coolant temperature
B18 Sensor - Load pressure
B19 Sensor - Pedal position
B24 Sensor - Vehicle speed
B34 Impulse sensor - Crankshaft
B46 Air mass meter
B60 Sensor - Fuel temperature
B106 Sensor - Position, shaft, injectionpump
B110 Sensor - Atmospheric pressure
D2 Multi Info Display
D3 Color Info Display
D4 Graphic Info Display
E31 Controls - Air conditioning
H1.2 Telltale - Oil pressure
H1.3 Telltale - Preheating
H1.6 Telltale - Engine
H1.22 Indicator - Coolant temperature
H1.24 Tachometer
M19 Motor - Radiator fan
M41 Pump - Diesel
R7 Filter heating
S3.4 Switch - Cruise control
S28 Switch - Clutch Pedal
S43 Switch - Stop lamp, double
Y4 Solenoid valve - Exhaust gas recirculation
Y8 Solenoid valve - Boost pressure regulation
Y33 Valve - Timing control
Y34 Valve - Spill

Problema seamana cu vechea intrebare: " Cine a aparut primul - gaina sau oul ?"
E clar ca oul e injection quantity. Dar cine e gaina ? Daca e una din marimile de intrare trebuie sa fie una din cele de pe schema. Diferenta dintre gaina si ou este ca gaina apare prima. Nu poti vizualiza toti parametri si sa vezi daca nu cumva marimea-gaina cade cu o fractiune de secunda inainte de caderea oului ?

Si inca ceva: Am senzatia ca load pressure nu trece de un maxim si ca de fiecare data cand atinge acel maxim se manifesta simptomul. Cumva e limitata de ceva fizic aceasta presiune ? Ecu daca "vede" ca presiunea nu creste asa cum ar trebui, atunci limiteaza si injection quantity. Fara aer suficient ecu nu injecteaza motorina inutil. E posibil sa pierzi niste presiune de aer pe tubulatura de admisie, intercooler...... tot traseul dintre debitmetru si motor. Priveste graficele: de fiecare data cand "cade" injectia, presiunea e la maxim.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
@taotao - cumva turatia la care iti face problema asta nu e aceeasi cu turatia la care iarna cu motorul rece pompa de injectie isi schimba zgomotul facut si define extrem de galagioasa?
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Eu stiam ca iarna zgomotul vine de la injectoare.
Sa zicem ca da, dar nu vad legatura.
Skip ads

  • popeye

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Tg-Jiu
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2006

  • Mesaj Privat
daca iti spun ca motoarele de 1,7 toate fac asa...Nu stiu de unde dar am incercat cateva si am ramas uimit...pierderea de putere in jurul de 2000 de ture se simte doar cand pui in miscare cei 70 de caluti, sa zic asa..daca schimbi pe la 4-5000 deja se simte..pana in viteza a doua..La mine am curatat si rascuratat tot (de la turbina pana la prezonul de la roata Smile)) E adevarat ca nu am avut posibilitatea de a masura anumite valori..dar oricum nu-i dau de cap. de un an m-am lasat pagubas.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Nu toate. Doar a mea. Sad
Tot ce am condus pana acum a mers brici si am mai condus si eu vreo 5-6 y17dt-uri.

Azi i-am dat Wynn's. 20 minute mers la ralanti, 15 minute pauza, 15 minute m-am jucat cu acceleratia de la 800 la 5000 rpm in diverse combinatii (bruste, domoale, spritzuri etc.) pana s-a consumat bidonul.
Nici un rezultat. Nici macar placebo. Sad


  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
1. Ai dreptate @djtaotao, nu toate fac asa ca altfel nu mai discutam subiectul.
2. Cu solutia Wynn`as fi pariat ca asta e rezultatul.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Oul...











Skip ads

  • fan_florea

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Cu aceeasi problema ma confrunt si eu ! Singura data cand am crezut ca am scapat de "datul in nas " a fost dupa ce am schimbat debitmetrul : 5-6 000 km nu a mai facut si chiar ma speriasem .... acum si-a revenit la normal ( adica da in nas din nou ). Se pare ca trebuie adaugata si problema asta la Y17 pe aceeasi lista cu calculatorul de injectie , senzorul RPM , debitmetru , motorina in ECU .... Chiar sunt curios daca se gaseste rezolvare ca eu unul am incetat sa mai sper !
  • popeye

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Tg-Jiu
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2006

  • Mesaj Privat
pe loc nu se simte nimic. Cel putin la masinile pe care eu le am incercat. Dar in viteza I si in a II a, cand schimbi pe la 4000-5000 de ture se simte acasta pierdere de putere. Ia orice 1,7 la galopat si vei vedea. sa fi dat eu doar peste astfel de masini?(ma refer la cele pe care le-am incercat)
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Nimeni nu merge asa, adica sa schimbe viteza la 4000-5000rpm. La 4700-5000 intervine limitarea electronica si cred ca asta simti tu ca pierdere de putere. In cazul meu, eu vorbesc de un mers mai sportiv in care accelerez pana la 3500rpm, in intervalul in care debreiez - schimb treapta apoi ambreiez turatia scade pe la 2000rpm si cand reiau acceleratia brusc, undeva in jurul 2200rpm, cade injectia asa cum se vede in grafice.
  • popeye

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Tg-Jiu
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2006

  • Mesaj Privat
cred ca am exagerat putin turatiile. exact. este o pierdere la 2000.. asa e. nu e limitarea. se simte si pierderea de cuplu dupa 3000 dar e cu treaba ei. E un bug pe undeva si eu nu am reusit sa l descopar si crede ma ca m-a disperat aceasta tampenie. Dar am simtit aceasta pierdere de putere la toate motoarele de 1,7(acelea pe care le am incercat, evident). si inca ceva...eu mai merg pana intervine limitarea...nu dati cu pietre..

si inca ceva...incearca un cdti...mor de curios..asa ca idee.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Am scris eu mai sus ca a mea face la fel.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ups... nu stiu cum de mi-a scapat. Azi am observat ca parametrul "actual injection start" e cam "out of range". Adica 10 °CA la 88 °C - temperatura motor, iar marja din TIS este 15 ... 20 °CA. Are cineva idee ce parametru de intrare hotaraste cat trebuie sa fie avansul la injectie? Banuiesc ca unul din senzorii de turatie... dar care e cel mai important: turatie volanta sau turatie pompa?
  • marian_astra

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2009

  • Mesaj Privat
cornel_02 a scris:
xcuseme a scris: 2. posibil sa mai fie si de la EGR... tin minte cand l-am curatat acum ~1 an jumate parca facea mult mai putin cand era EGR curat.


Nu are cum sa fie nici din EGR deoarece l-am curatat chiar eu de curand si atunci am constatat ca functioneaza.

Salut..imi poti explica si mie cum ai curatat valva egr..pt ca eu am niste probleme cu masina si incerc prin eliminare,,adik sa curat cat mai multe pana isi revine ..ms mult
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Spor la citit: https://www.clubopel.com/vie...ghlight=egr+y17dt
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR