Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Uzura maxima admisa este fixata de producator;totusi ,uzura maxima admisa se calculeaza astfel incat dupa uzura ferodoului de pe suportul metalic,acesta(suportul)sa nu treaca printre disc si etrier,chiar daca unele placute mai au ceva platbande fixate de acestea.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu am inteles nimic din explicatia ta... poate faci un desen ceva sau o explicatie mai logica... care ferodou si ce sa nu treaca printre etrier si disc...
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Esti rau @mikyboy, daca iti lasi imaginatia sa zburde, intelegi ceea ce a vrut sa spuna @gcom61
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Placutele de frana (la franele pe disc) sunt alcatuite dintr-o baza metalica(cea dinspre cilindru hidraulic spre ex.) si un material de frictiune(ferodou).Unele placute au un senzor(contact)care atunci cand uzura ajunge la acea limita,da un semnal(''-'' minus) si semnalizeaza la bord.La auto care nu sunt prevazute cu asa ceva,uzura inainteaza pana la suportul metalic,iar conducatorul auto ar trebuii sa sesizeze un zgomot deosebit la franare si sa schimbe placutele.
Distanta intre etrier si discul de frana nu trebuie sa depaseasca grosimea acestei placute metalice ,altfel aceasta poate scapa printre disc si etrier si ramai fara frana. Oare? Cauta si vei gasi! asta...pt cei care nu stiu cum arata si sunt contruite diverse consumabile...
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
acum am inteles la ce distanta faci tu referire dar sa sti ca sunt multi chiar si "mecanici" care cand monteaza placutele stramba putin acel senzor metalic de uzura (la cele cu senzor mecanic nu electric) ca cica va merge mai mult...
cat despre scaparea placutei intre disc si etrier nu prea vad cum este posibil ca are ghidajele de pe etrier in care sta placuta si oricum nu ajunge brusc la aceea uzura ca sa scape placuta la o franare. eu inca nu am intalnit la nimeni asa ceva si nici cei cu care am povesti atat pe aceast forum cat si in alte parti respectiv pe la reprezentante unde am prieteni...
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Eu am vazut roata blocata(de dacia1300),la care placuta metalica a scapat din ghidaj(spre disc) si s-a blocat;un alt caz,de data asta la tatal meu(tot d1300),placuta metalica a iesit printre disc si suport etrier,iar franarea s-a facut (dupa cateva pedale)direct cu partea din aluminiu dinspre exterior;patanie pe transfagarasan.Cel putin la d1300,foarte putini au schimbat discurile,mai ales dupa ff multi km(840k km din '77) Sad
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Si eu am patit-o cu dacia sa pierd o placuta. Evident, discuri prea uzate.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
totusi sa nu comparam masinile noastre cu Dacia 1300 ca de atunci tehnologia a mai avansat totusi si inginerii de azi (printre care ma numar si eu) nu mai sunt ce erau atunci...
oricum e bine sa se schimbe totul la timp asa cum trebuie ca sa nu avem patanii care ne pot costa viata noastra si a altora. cu frana si directia, amortizoarele si arcurile nu e de joaca...
Skip ads

  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
keopsss a scris:Imi puteti spune si mie cati trebuie sa fie uzura maxima pentru discurile spate la Vectra b2?Sau mai exact cum o masor? Embarassed
Multumesc mult!


ahappyuser a scris:E scris in manualul de reparatii cat e minim, masori cu un subler.


Ca sa readuc topicul in prim plan,pot veni cu o completare..Masori cu sublerul DACA ai sanfrenul facut deja.Daca nu,cred ca ar merge cu un micrometru,ceva.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
S-a inventat si scula pe care o asteptam de mult..
DIRECT pe masina,se fixeaza in locul etrierului
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Adica le si rectififica Very Happy
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
da le rectifica ,dar inainte de rectificare se masoara discu pentru a se vedea daca dupa rectificare mai este in cote,cota minima este de obicei scrisa pe disc,
cutitele iau din disc 0,25 mm pe o parte,se rectifica pana la terminarea cursei pe disc si daca mai sunt pete unde nu a atins cutitu se rectifica iar tot discu pe ambele parti inca o data sau pana iese curat fara pete
se foloseste pentru a indrepta discu daca este ovalizat,dupa rectificare se pun obligatoriu placute noi,raman mici bavuri pe disc si daca placutele sunt uzate bavurile de pe disc provoaca uzura mai rapida a placutelor
la o trecere se rectifica ambele fete ale discului
nu se foloseste la discuri ceramice,sau la cele care au gauri sau dungi/linii din turnare se sparge varfu cutitului imediat,dar sa nu intram in SF-uri
Skip ads

  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
SUPERDRAGOS a scris:S-a inventat si scula pe care o asteptam de mult..
DIRECT pe masina,se fixeaza in locul etrierului


Unde gasesc un service dotat cu scula respectiva ?
Si cum se numeste scula, ca sa sun sa intreb.

Sunt si eu interesat de o planare corecta a discurilor de frana pe mai multe masini ale familiei.

Multumesc frumos!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
SUPERDRAGOS a scris:S-a inventat si scula pe care o asteptam de mult..
DIRECT pe masina,se fixeaza in locul etrierului

ai vazut tu pe undeva aceasta scula? cat costa si pe unde se gaseste?
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
da o cautare pe google dupa Dispozitiv automat de rectificat disc frana e scump rau cat o insignia sh Wink

  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Dacã ajungem și frânele sa le ciuciungarim. ..
Vai cucu nostru. ..
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Decat un gunoi aftermarket prefer unul original in cote,rectificat.
  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Ideea e ca poate avem discuri aproape noi, care s-au ovalizat si se intampla acest lucru daca sunt discurile incinse tare si intra apa pe ele. Atunci merita rectificate. Bineinteles la un cost mult mai mic decat alta pereche de discuri.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR