Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • nicu_cv

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2011

  • Mesaj Privat
salut baieti am un opel vectra b diesel 2.0 este adevarat ca daca se rupe bujia in chiloasa sau se strica filetul la chiuloasa trebuie schimbata chiuloasa
Skip ads

  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
daca se rupe bujia in chiulasa, nu este musai sa schimbi chiulasa (se poate scoate si reface acel filet sau se majoreaza filetul si se face reductie), ce-i drept este un perete subtire la chiulasa de nu poti face reductie cu filet mai mare de 12(asta daca nu se cumpara acel set de 10 reductii)
  • Giurca

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2002 2000tdi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2011

  • Mesaj Privat
salut!va rog, cine se pricepe la vectra b, am nevoie urgent de ajutorul vostru!
am o vectra b model din 2001 si motor de 2000 tdi. de cateva luni imi apare pe computer un mesaj care cred eu ca se refera la frane...nu stiu deloc franceza si scrie "garniture du frains". cam tot de atatea luni am observat ca s-a cam puturosit in sensul ca pleaca f greu de pe loc si nu are viata decat cand intra turbina in funct, dupa 2500 de turatii. de obicei circul cu ea in bucuresti dar azi, cand am mers putin afara din oras am observat ca, desi apas acceleratia la blana, vectra mea nu depaseste 110 km la ora.

va rog sa ma ajutati cu un sfat, dati-mi o idee!

multumesc anticipat si astept raspunsurile voastre!
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
salut
am si eu o intrebare,sau poate ma ajuta careva cu ceva poze din EPC cu componentele chiuloasei,ma intereseaza sistemul de actionare al supapelor.

@claudiu sper ca nu e nici o problema daca am luat o poza de a ta.


Se vede talpa injectorului,iar celelate 4 piese sunt culbutorii?Camele de pe ax apasa pe fiecare dintre ei?Ce piese sunt intre camele axului si supape?

Eu am o bataie din zona aceea,cand desfac busonul de la ulei se aude mult mai tare.Cineva mi-a zis ca este uzat locul unde calca camele.
Acum este prea frig,ca vreau sa desfac capacul de sus sa vad daca se vede ceva uzura.Oricum vreau sa ma documentez inainte sa ma apuc de treaba,sa stiu cam ce piese imi trebuie.
O sa pun si o filmare in care se aude acel zgomot/cloncanit,pana acum nu am mai auzit nici un x/y20dth sa faca asa tare,cam toate fac dar a mea e sub orice critica.Daca o pornesc se aude si dupa ce ma departez cam 50-80 m,am un vecin cu acelasi motor pe masina si zici ca e benzinar,se poate compara cu un 1.9 audi/wv.

Multumesc
Skip ads

  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Cam ce distanta trebuie sa fie intre cama si culbutor la rece?
  • johnnytuch13

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu un zgomot in zona aia, cica la mine ar fi de la tacheti, dar nu se aude la relanti, ci foarte putin in prima secunda din momentul in care apas acceleratia.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
@johnny-si la mine se aude cand accelerez,in prima secunda dar cred ca stiu cam ce este....

Azi am fost la 2 servisuri destul de bune,iar apoi si la reprezentanta,surpriza,am primit de la toate trei acelasi raspuns : ”injectoarele”,nu mai pulverizeaza bine;cei de la opel si inca un servis mi-au recomandat sa nu desfac motorul,ca nu este o problema grava si sa incerc un aditiv bun + ceva forje,adica 3000+.

Deocamdata o las asa si o sa incerc un aditiv sau doar 3000+,ca fapt divers am vazut ca un culbutor este cam 100ron x 16 buc=nu se merita , ca mai trebuie schimbate si duze injector,oringuri,suruburi,garnituri + multe altele+manopera = cam 1000euro,iar masina valoreaza 4000.Asa mai bine iau un motor cu 400 euro cand moare asta si gata treaba.
  • johnnytuch13

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Aditiv si turatii 3000+ mananca deja a mea. Stii cumva daca iti creste si consumul cand injectoarele nu pulverizeaza cum trebuie? Am un consum enorm in ultima perioada. Ce as vrea sa mai incerc acum e o curatare a injectoarelor cu solutie Wynn's, dar dupa parerile colegilor de forum nu pare sa faca minuni.
Skip ads

  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Nu cred,treaba cu consumul,sau cel putin daca va creste nu este de ordinul 2-3 litri la suta,poate undeva de 0,5l/100km.Oricum in perioada asta si eu am un consum cam de 10 litri in oras,dar nu ma speri deocamdata.

pana la urma nu bag nici un aditiv ca nu prea i lauda lumea,nici eu nu cred ca fac minuni.Poate pana la urma in vara tot voi schimba diuzele,dar pana atunci dau muzica tare si nu se mai aude nimic Very Happy
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salutare! adrian terinte intre culbutori si axa cu came exista talpa culbutorilor


cat despre schimbatul duzelor, daca nu mai pulverizeaza si deschid la mai putin de 185 bari(aceasta este valoarea minima din carte) poti sa-i bagi mama aditivilor ca nu le poti face nimic.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
salut

merci claudiu,cand se mai incalzeste o sa desfac capacul sa vad cum arata acea talpa.Cred ca se pot schimba destul de usor si nu vor fi scumpe.

eu nu prea am incredere in aditivi,poate pana in toamna o sa schimb si diuzele injectoarelor
  • visanstefan

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
salut!
(x20dtl vectra b hatchbak din 97)
de curand am constatat ca imi face presiune in vasul de expansiune cand turez peste 3000RPM si imi sufla apa din borcan Sad
apa nu imi urca in bord doar ca imi baga aer in instalatia de racire...Am fost la reprezentanta la rucom craiova si baietii mi-au zis ca am garnitura de chiulasa putin ciupita si scapa presiune Neutral
Intrebarea mea este...daca este doar putin ciupita, mai este nevoie de planeitate?
In plus la magazinul de piese auto mau intrebat daca a mai fost desfacut motorul Confused dar am luat masina la mana a-2a si nu stiu acest aspect....sa iau garnitura cu 1 gaura sau cu 2 gauri?
Ms. Si astept un raspuns va rog!
Skip ads

  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salutare! daca-ti face presiune in vas, este probabil sa fie garnitura; oricum, daca dai chiulasa jos este bine sa faci planeitatea inainte de montare. Exista probabilitatea ca motorul sa fie de fabrica cu garnitura de reparatie. La motorul meu de exemplu am gasit garnitura de reparatia a 2-a(adica ultima) si am pus tot de reparatia a 2-a.In poza este incercuita zona in care sunt gaurile pe garnitura(poate sa fie si taietura).
  • visanstefan

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
claudiu_opel a scris:salutare! daca-ti face presiune in vas, este probabil sa fie garnitura; oricum, daca dai chiulasa jos este bine sa faci planeitatea inainte de montare. Exista probabilitatea ca motorul sa fie de fabrica cu garnitura de reparatie. La motorul meu de exemplu am gasit garnitura de reparatia a 2-a(adica ultima) si am pus tot de reparatia a 2-a.In poza este incercuita zona in care sunt gaurile pe garnitura(poate sa fie si taietura).



maine la ora 13:00 il astept pe domnul mecanic sa imi desfaca motorul, nu stiu ce garnitura este acum pe masina Smile
insa presiune imi face in vas (completez 1 data la 2 zile cu 300G de antigel), dar temperatura nu a urcat niciodata peste 90g C. si ma gandesc ca chiulasa nu este ovalizata. cat de garnitura, la fel si mecanicul meu mi-a zis sa o iau pe cea cu (2gauri) exact ca a ta.
Cat a durat toata operatiunea de schimbare a garniturii? si ce sfaturi imi dai, sau eventuale ponturi pentru a ma ajuta;)
ms de raspuns!
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salutare! zona unde sunt taieturile(gaurile) se vade si inainte sa demontezi, presiune oricum face(este normal pana la 1,2 bari din cate stiu eu) pentru ca este sistem perfect etans si se incarca la presiunea atmosferica iar atunci cand se incalzeste se dilata si este normal sa faca presiune. Pentru a limita aceasta presiune, in capacul vasului tampon exista o supapa care deschide la 1,4 bari. Daca nu pe acolo iese antigelul, este posibil sa-l pierzi prin alta parte si sa demontezi(daca nu ai demontat deja) chiulasa degeaba. La mine a durat operatiunea de demontare cam 2 dupamieze, iar cea de montare o zi plina. De ajutat mai mult nu pot mai ales daca tu ai ales sa mergi la mecanic...presupun ca mecanicul tau stie ce are de facut. Oricum pentru linistea ta pune rigla pe chiulasa dupa demontare si daca este nevoie(si sigur este) refa planeitatea.
  • visanstefan

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
claudiu_opel a scris:salutare! zona unde sunt taieturile(gaurile) se vade si inainte sa demontezi, presiune oricum face(este normal pana la 1,2 bari din cate stiu eu) pentru ca este sistem perfect etans si se incarca la presiunea atmosferica iar atunci cand se incalzeste se dilata si este normal sa faca presiune. Pentru a limita aceasta presiune, in capacul vasului tampon exista o supapa care deschide la 1,4 bari. Daca nu pe acolo iese antigelul, este posibil sa-l pierzi prin alta parte si sa demontezi(daca nu ai demontat deja) chiulasa degeaba. La mine a durat operatiunea de demontare cam 2 dupamieze, iar cea de montare o zi plina. De ajutat mai mult nu pot mai ales daca tu ai ales sa mergi la mecanic...presupun ca mecanicul tau stie ce are de facut. Oricum pentru linistea ta pune rigla pe chiulasa dupa demontare si daca este nevoie(si sigur este) refa planeitatea.


salut!
din motive de sanatate domnul mecanic nu putu azi sa vina si o lasaram pe luni Smile
Iar zona de care spui tu, nu se vede, am incercat sa ne uitam din N unghiuri....dar nu se vede ce garnitura este pe masina Sad
cat despre presiunea din sistemul de racire, este ca a fost atat de mare incat pana acum am schimbat 3 bushoane, de obicei face presiune numai dupa 2000RPM
inca mai sper sa nu fie nevoie de planeitate....am mare nevoie de masina si imi trebuie cat mai repede.

mersi mult pt raspuns si pt sfaturi! numai bine!
  • visanstefan

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
am schimbat garnitura Smile
nu a necesitata planeitate. am montat chiulasa si motorul merge ca inainte Smile
  • bn12cos

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1996 1,7d
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2011

  • Mesaj Privat
visanstefan a scris:am schimbat garnitura Smile
nu a necesitata planeitate. am montat chiulasa si motorul merge ca inainte Smile

are cineva idee cat ar fi o chiloas pt motor 2.0diesel de 101 cai ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR