Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:x16xel nu are mufa de cifra octanica.
Da, motor nou, conceput pentru CO95, "legal", selectorul e inutil
c20xe are si senzor knock si mufa de cifra octanica.
Motor "vechi", conceput inainte de standardizarea "cu forta" de la Bruxell
mufa de cifra octanica s-a pus pe motoarele cu "C".de la "X" in sus nu mai exista.

Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
c20xe poate avea si mufa 95-98.adica teoretic ecu are harta si pt benzina de 98.la fel si c20ne cele mai noi de 94.

la partea cu "standardizarea cu forta" ai mare dreptate.
  • syka

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2003 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2008

  • Mesaj Privat
hai sa reinviem putin toicul acesta Smile .... am tot auzit zvonuri cum ca daca alimentezi cu benzina de cifra octanica mare scade consumul ?!?!?! eu pana acuma alimentam tot cu premium 95 in oras si cand ieseam afara la drum mai lung bagam top premium 99....si am observat o imbunatatire a masinii in ceea ce priveste preformantele...
oare este adevarata faza cu consumul mai mic ? as fi tentat sa bag de 99 daca e adevarat.....
  • ExpressVectra

  • Mesaje scrise: 598
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2009

  • Mesaj Privat
am baga si eu la consum nu am obs vre-o diferenta dar am simtit ceva la acceleratie
Skip ads

  • Daci

  • Mesaje scrise: 1,390
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Eu am incercat si mai mult decat trecerea de la CO95 la CO98. Am facut plinul cu OMV Carrera 100 si am bagat si un Octane booster. Concluzia: poate ca am castigat cateva milisecunde la demarajul de la 0-100km/h, dar nu m-am cronometrat. Consumul a fost acelasi, fara prea mari diferente. Asa ca la motoare mici (al meu spre exemplu Z16XE) nu simti diferente.
  • pancu

  • Mesaje scrise: 279
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Salutare.Am si eu o nedumerire,in sensul ca am auzit la un prieten ca pt un anumit motor pe benzina,trebuie sa-i pun benzina cu cifra octanica care scrie pe capacul de la rezervor.Asta pt ca la o cifra octanica mai mare sa nu arda anumite garnituri,etc....este adevarat?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Este perfect adevarat. La motoarele de generatie noua scrie pe capacul de la rezervor ca merge exclusiv gazolina, gaz lampant iar la diesel chiar si titei, tocmai ca sa nu se arda nici o garnitura de motor. Insa la alea mai vechi este invers. Sunt mai rezistente garniturile si merg cu cifre octanice/cetanice ridicate.








Teoretic in comert gasesti benzina de 95 si cateva tente de 100. Diferenta este oarecum insesizabila. Pur si simplu aia de 100 are o ardere mai buna(nu neaparat mai puternica) decat aia de 95.
Garniturile care la ai pe masina sunt concepute sa reziste la benzina, nu conteaza de care. Nu afecteaza nici componentele interne ale motorului.
In concluzie, daca te tine buzunarul, mergi cu benzina cea mai scumpa, daca nu.....
  • RaDuCu_CostEL

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
La vectra b X16XEL pe care o detin am observat ca merge mai bine cu Petrom 95 decat cu cea de 99+. Cu Petrom 99+ scoate putin fum negru si parca nu trage lafel de bine ca cu cea de 95.
Skip ads

  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 650
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2008

  • Mesaj Privat
O tampenie. Eu am X16XER, deci un motor mai nou si merge cu orice fel de benzina. Ca observatie, daca bag de 100++ (cea mai scumpa), parca trage mai tare, consuma mai putin. Aiurea, incerc sa-i spun nevestei ca voi schimba filtrele la 30.000, injectoarele vor tine vesnic, dar mi-o tranteste sec: "esti un prost". Avem 2 masini. Ea conduce o masina ca un OB(tampoane): Peugeot 206 pe motorina si consuma 6/% in oras. Vectra lu' baiatu' consuma 14 litri/100km indiferent de ce tip de benzina.
M-am uitat la consumul mediu. De 1.275 km nu am iesit din Bucuresti (18 zile). Viteza medie = 14 km/h, consum 14 l/100km
  • pancu

  • Mesaje scrise: 279
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2009

  • Mesaj Privat
V-am inteles ideile,dar mai intreb...daca pe capacul meu scrie sa folosesc benzina 95,credeti ca aceasta benzina de la noi,este la fel ca cifra octanica cu cea din alte tari?...ma indoiesc.,asa ca nici nu stii ce benzina sa folosesti exact.
La noi in romania baga astia si apa in ea si de ex,la unele statii peco,daca scrie pe pompa 10 litri,in rezervor ajung numai sa zic 9,80 litri.
  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:.....Teoretic in comert gasesti benzina de 95 si cateva tente de 100. Diferenta este oarecum insesizabila. Pur si simplu aia de 100 are o ardere mai buna(nu neaparat mai puternica) decat aia de 95.
.....


Nimic mai fals decat explicatia asta. Cifra octanica nu are legatura cu "ardere mai buna" sau alte explicatii de mecanic de cartier.

Pur si simplu o benzina cu cifra octanica mai mare are presiunea de autoaprindere mai mare, deci se poate "indesa" mai mult amestec benzina+aer in motor fara sa se autoaprinda cand pistonul este pe timpul de compresie si astfel se poate obtine o putere mai mare. Bineinteles daca motorul poate sa faca asta si fizic, daca nu atunci folosirea unei benzine cu cifra octanica mare este pur si simplu risipa de bani.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
pancu a scris:la unele statii peco,daca scrie pe pompa 10 litri,in rezervor ajung numai sa zic 9,80 litri.

Esti optimist, nu gluma. Citeste cat s-a vorbit despre asta: https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Si ca sa nu fiu Esti OFF TOPIC https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=51827
Skip ads

  • Iscander_88

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Eu am facut cu Vectra B Y16XE un drum de Constanta Bucuresti si retur cu 99+ si nu s-a simtit nici o diferenta. Nici la consum, nici la putere. Au dreptate ce au spus cei dinainte, daca motorul atinge compresia maxima, sau optima sa zicem, cu o benzina CO 78 de exemplu, o cifra octanica peste 78 nu va aduce nici un surplus de putere. Depinde de foarte multi parametrii de fabricatie si ai mediului ambiant.
  • Iscander_88

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Si ca sa spunem pe itelesul tuturor, benzina CO 99 nu arde mai bine, ci este mai rezistenta la detonatii. Detonatiile sunt aprinderile premature ale amestecului carburant. Daca e aprindere prematura, inseamna ca explozia are loc cand compresia nu este completa, de aici rezultand o pierdere de putere.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cand apar detonatii se pierde putere, doar ca de multi ani motoarele au senzor de detonatii care regleaza avansul incat sa nu apara detonatii.
Daca se pierde ceva putere cu 95, e din cauza avansului mai mic.

Daca producatorul recomanda sa se foloseasca 95, va merge foarte bine cu 95, 98 nu va imbunatati nimic. Daca 98 e benzina recomandata, cu 95 va pierde cativa cai si va consuma o idee mai mult dar depinde si de stilul de condus. Diferenta se simte la sarcini mari.

Motoarele aspirate remapate, sunt reglate sa beneficieze de benzina de 98. Marea majoritate vor merge fara probleme si cu 95, ECU are grija sa nu apara detonatii si scade avansul daca e nevoie. Conditiile in camera de ardere nu se schimba, nu sunt presiuni sau temperaturi mai mari, asa ca daca motorul a fost construit sa suporte benzina de 95 doar prin reducerea avansului ECU poate evita detonatiile.

La mtoarele turbo remapate nu se recomanda benzina de 95 pentru ca din cauza presiunii mai mari pe care o face turbina si excesului de caldura, chiar si cu avans micsorat tot mai apar detonatii.

Aruncati un ochi pe http://eds-motorsport.de si vedeti la ce motoare scrie ca e neaparat necesara benzina de 98 dupa remapare.

Eu cred ca in majoritatea cazurilor benzina de la noi are cifra octanica scrisa pe pompa. Nu mai e ca acum 10 ani cand benzina era plina de apa si rugina.
  • Iscander_88

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2007

  • Mesaj Privat
La facultate fac o materie, combustibili, cu o profesoara din Brosov. Ea spus ca a facut un experiment cu cativa studenti de acolo,au studiat benzina distribuitorilor din Brasov cu un spectometru, pentru a afla substantele si concentratiile din ea. A zis ca toate erau conform normelor. Acum ca normele noastre sunt mai permisive fata de cele din UE, nu avem ce face, dar cica avem benzina buna...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mai este pe forum pusa

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Stie cineva care e cifra octanica recomandata de constructor pentru motorul ala cu care s-a facut testul? Unele japoneze sunt reglate din fabrica pentru 98. In cazul asta e normal sa nu mearga in parametrii optimi cu 95.
  • Iscander_88

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Testele de care zic eu nu s-au axat pe cifra octanica sau vre-o legatura cu motorul in principiu, ci pe compozitia benzine, ce hidrocarburi se afla si in ce concentratie. Teste pentru stabilirea cifrei octanice se fac cu ajutorul unui aparat format dintr-un piston cu compresie variabila .
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Mai este pe forum pusa

Plecand de la aceasta chestie pe care am mai vazut-o si eu pe forum mi-a venit o idee. II rog pe cei care au testere sa imi spuna daca este si posibil.
Sa facem si noi teste pe diferite tipuri de benzina cu acelasi tip de motor. Fiecare sa bage de la alta firma si sa comparam datele, daca nu e clar mai detaliez.
Nu stiu daca testerele pe care le au colegii de pe forum dau si niste parametrii din care sa putem trage niste concluzii(poate parametrii pe care i-au verificat acei oameni la honda aia).
Daca e posibil oraganizam si comparam la intalniri sau cumva.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR