- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,648 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,648
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
1. Punte spate mai buna ca la Auri
2. Punte fata mai buna ca la Auri
3. Motor mai voinic ca la Auri - probleme cu pompa de injectie-
4. Cuplare 4x4 " la buton" - probleme cu cuplajul vacumatic-
5. Caroserie lucrata mai cu grija decat la Auri.
7. Suspensie mai buna ca la Auri.
8.Cardan spate fara intermediar si flansa flexibila, mai fiabil ca la Auri.
Concluszie: Daca nu esti genu sa te dai cu ea prin paduri, merita un B! Cu conditia sa verifici pompa de injectie si cuplaju vacumatic! Alte probleme nu stiu...
Ia sa vedem motoarele mai voinice..
Diesel torque and HP figures by Steve-diesel engine
FRONTERA A
-2.3---74 kw at 4200rpm Torque 215nm at full revs ( 2.3dtr no figure given)
-2.8---82.2 kw at 3600 rpm 242nm torque at 2100 RPM( 4JB TC )
-2.5---85 kw at 3600 torque 260nm at 1800 revs (VM41 boat engine when running)
FRONTERA B
-2.2DTI---88kw at 3800rpm torque 280nm at 1500 to 2750 rpm ( x22DTH)
-2.2DTI---85kw at 3800rpm torque 260nm at 1900 rpm (y22DTH)
Se observa "cu ochiul liber"ca la 2.5 cuplul maxim se atinge de la 1800 rpm.Kilowatii sunt mai putini cu 3 (trei) decat la cel mai "voinic" motor de B.Cuplul e tot pe acolo.
Deci cu ce e mai voinic,cu 3 kw max..?
Acum daca stai sa privesti la rece,oricare poate avea probleme cu pompa de injectie.
-La A,2.5 suspensia e de B,cardanul la fel (fara flansa),si discuri pe spate,puntea DANA 44.
-Caroseria-depinde cine priveste.
-Punte fata-nu stiu ce sa zic,am impresia ca e DANA 40.
Daca ar fi sa o iau de la 0,acum mi-as lua ori 2.8,si i-as schimba bordul,(urat ca porcu`)ori inca odata 2.5.
Sau una cu motorul in batista,ieftina,si i-as pune 3.1,de monterey,si as avea ce vreau eu..
3.1td-260nm/2000rpm,114 hp-asta cred ca se preteaza sa la remap mai bine ca oricare..Are de unde.
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Fronterele nu au niciunele punti DANA pe fata! Bu are Isuzu! + din cate stiu eu, puntile DANA sunt doar rigide...
Motoarele de 2.2 sunt clar mai bune ca 2.5u - nu fierb, nu consuma asa mult, nu au 4 chiulase, alta tehnologie de injectie)
Interioru e mai frumos, daca mai e si de piele, partial sau integral, chiar e frumos!
Caroseria lucrata mai bine, nu vezi afara prin spatiu dintre usa si stalp; nu intra o gramada de praf inauntru.
Acum, asta e pur parerea mea... cum mi-a fost ceruta...
Nu fi hot, nu compara interioru tau 👽
P.S. Motorul care ma intereseaza la B este: -2.2DTI---88kw at 3800rpm torque 280nm at 1500 to 2750 rpm ( x22DTH)
P.S.2 Ce nu-mi place la B, prea multe plastice... si ma refer in special la bari si praguri...
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
12 HA 016 023 8x39 DANA N 95 AFUA
16 HA 016 045 8x39 DANA N 95 CCMJ
si rulmentii is americani, cota lor nici nu exista in standardul european.
Probalil e o punte chinezeasca cu componente americane!
Eu la Ford am suspensie independenta si fata si spate, dar ambele gurpuri sunt DANA.
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Ca peste tot se discuta ca sunt DANA ca nu sunt DANA... cine vrea sa le laude spune ca sunt DANA, cine nu, spune contrariu...
Vreau sa vad si eu 2 poze pentru comparatie...
" Probalil e o punte chinezeasca cu componente americane!" ( aici ai fost ironic? 🙄 )
Si inca ceva: https://www.independent4x.co...p?products_id=683
Pacat ca nu e o documentatie clara...
Oricum, Frontera are o boala: rupe grupuri fata de cate ori te dai serios ( am un prieten care a rupt 4 pana acum... unu de 2.0i, doua de 2.3 si unu de 2.8...
Punti spate nu am auzit cu probleme...
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,648 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,648
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Fronterele nu au niciunele punti DANA pe fata! Bu are Isuzu! + din cate stiu eu, puntile DANA sunt doar rigide...
Motoarele de 2.2 sunt clar mai bune ca 2.5u - nu fierb, nu consuma asa mult, nu au 4 chiulase, alta tehnologie de injectie)
Interioru e mai frumos, daca mai e si de piele, partial sau integral, chiar e frumos!
Caroseria lucrata mai bine, nu vezi afara prin spatiu dintre usa si stalp; nu intra o gramada de praf inauntru.
Acum, asta e pur parerea mea... cum mi-a fost ceruta...
Nu fi hot, nu compara interioru tau 👽
P.S.2 Ce nu-mi place la B, prea multe plastice... si ma refer in special la bari si praguri...
E,nu,ca te bag sub masina data viitoare cand te vad..sa te frec cu nasu`de punte..
Interiorul de B,(scaunele alea inguste sus)e de o uratenie de neimaginat..Daca ar fi toate chederele la locul lor si usile s-ar inchide bine,crede-ma ca nu intra nici fir de praf/apa.Faptul ca se vede stalpul central cu usile inchise nu e defect,asa a fost proiectata.
Referitor la 2.5,nu fierbe daca ai radiatorul curat si toata instalatia in regula.Faptul ca are 4 chiuloase,fiecare cu garnitura ei,mi se pare un avantaj.Cine stie sa umble iti schimba chiuloasa respectiva in 2-3 ore
2.2 trage dupa 2500 rpm,2.5 dupa 1400-1500.Consuma mult,dar e de preferat sa platesti in timp decat sa dai bani instant pe pompe,senzori si diverse calculatoare presupus defecte.
Deci totul e relativ,si depinde cine priveste..Acuma pentru faptul ca nu se vede stalpul central la B,eu nu as scoate 1500-2000 in plus din buzunar sa-mi iau masina..
cip077- Suspendat
- 1,239 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Daca iti amintesti la FF 2011, m-am uitat sub a ta masina, cand ai dat cu puntea de un bolovan, si din cate tin eu minte nu era la fel cu aia de Bu.
2. M-am plimbat cu Bu si nu mi se pare ca trage peste 2500 ture... dar hai sa nu lungim siru de contradictii, cifrele vorbesc doar " pe hartie". Masinile difera... si cu asta, basta!
3. OK, nu fierbe... desi toti au ventilatoare la buton...si se plang... dar tine tu un 2.5 in ture, mult timp, sa vedem daca ii convine... in rest, nu am ce zice de motor, e cel mai puternic pe Auri! Fata de 2.3u cu care m-am pricopsit eu si e un magar, de-a dreptu...
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
Fiecare model are avantajele si dezavantajele lui.
Si referitor la DANA ... fac si punti bune si proaste (vezi Cherokee si Grand) unde pe fata au saraciile alea de DANA 30 (nu toate), iar pe spate doar cazurile fericite au DANA 44.
- flavicx
- **
- 188 mesaje
- din 29 Jan 2011
- Frontera 2002 Y22DTH
- Alba
flavicx
- Mesaje scrise: 188
- Locatie: Alba
- Masina: Frontera 2002 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2011
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
16 HA 016 045 8x39 DANA N 95 CCMJ
"Hi
the axle is a Salisbury 16HA,we have LSD units for the Rear axle,these cost £585.00,there is no LSD unit for the Front axle,im not sure if there after market units made for the Frontera
Later Fronteras use an American Dana axle which looks very similar to a 4HA but it is NOT the same unit & parts from these axles will not change over.i hope this helps,if we can be of service to feel free to ask any more questions."
P.S.
" The differential (possibly the entire axle assembly) was made by Salisbury, a U.K. division of Dana Corporation. The ring gear in the Salisbury version uses slightly smaller mounting bolts and the pinion shaft is a different diameter than the common version."
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,648 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,648
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- kriu
- ***
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
baba007- Suspendat
- 105 mesaje
- din 17 Dec 2007
- Frontera 2002 2.2 DTI
- Timis
baba007- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 2002 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2007
- Mesaj Privat
cip077- Suspendat
- 1,239 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
Iar turbo intra sub 2000, cu siguranta. Ca nu e recomandat sa o 'scapi' sub 2000 cand ai greutate sau panta, asta e altceva.
S-a plecat de la o intrebare strict cu privire la 'B', si s-a ajuns la comparatii intre 'A' si 'B'.
Daca e sa vb de cuplu si forte, clar un 2.5 este peste un 2.2, dar si 2.2-ul are atuurile lui.