Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Cand am cumparat masina(acum vreo 10luni), proprietarul mi-a zis ca recent a schimbat distributia, pompa de apa, etc. Zilele astea m-am gandit sa-l intreb totusi la cati km a schimbat distributia sa stiu peste cate mii de km trebuie sa o schimb si eu. Mare mi-a fost mirarea cand mi-a zis ca la 80k a schimbat cureaua de distributie si la 90k pompa de apa. Acum masina are in jur de 147k si sper sa fi inteleg eu gresit.
Ce ar trebui sa schimb? Eu am gasit pe net ca ar trebui sa schimb:CUREA DISTRIBUTIE, ROLA INTINZATOARE DISTRIBUTIE, ROLA GHIDAJ DISTRIBUTIE 1, ROLA GHIDAJ DISTRIBUTIE 2,POMPA APA. Mai e si altceva?

PS: scuze pentru caps, am dat copy-paste.
Skip ads

  • moldovan_nicu74

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Eu am un astra f din 1992 si la mine am schimbat curea distributie,rola intinzatoare (una bucata)si pompa de apa.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu trebuie sa schimb inafara de distributie si: CUREA TRANSMISIE CANELURI, ROLA INTINZATOARE TRANSMISIE, ROLA GHIDAJ TRANSMISIE?
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Dupa schimbarea distributiei trebuie reglat avans-ul? Intreb deoarece mecanicii astia am impresia ca sunt mai prosti ca mine, trebuie sa le zici exact ce sa faca, nu prea iau initiativa.
Skip ads

  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Avansul la XEL e pe baza hartilor din ECU, n-ai nici o treaba cu el. Eu am schimbat tot ce tine de distributie (ca ai scris tu cu Caps prima data) si mecanicul mi-a zis ca ar fi fost frumos sa-mi iau si kitul de transmisie, sa nu se bage de doua ori. Nu cred ca e cazul sa schimbi si cureaua de transmisie, pentru ca aia se schimba mult mai usor decat distributia. Ideea e sa schimbi si pompa de apa si cu ocazia asta - antigelul (ai nevoie de 6 litri, preparat, adica 3 litri concentrat).
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Abia am fost si am ridicat kit-ul de distributie, pompa de apa si cureaua transmisie. Am fost foarte mirat cand am fost sunat sa vin sa iau piesele, credeam ca dureaza mai mult. Luni urmeaza montajul la mesterii nr 1 care sunt pe langa locul de munca.
N-am reusit insa sa-mi cumpar o piesa aparent neinsemnata: o bucsa(cred ca asa ii zice) de la schimbatorul de viteze, cea care este chiar langa cutia de viteze. La mine are joc si nu intra in viteza I prea bine, uneori trebuie sa ma lupt cu schimbatorul, de regula cand e frig. Daca stie cineva unde pot gasi asa ceva, il rog sa-mi lase un PM.
Ce marca de antigel imi recomanzi?

Multumesc pentru ajutor.
  • EL-GABRY

  • Mesaje scrise: 1,477
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Foloseste antigel G12 (roz) orice firma.Eu am folosit Aral,dar sunt nenumarate firme.Daca ai antigel G11 (verde sau albastru) sa NU completezi cu G12.Dar daca schimbi tot antigelul,nu e o problema.Vezi concentratia cu apa distilata cum o faci.Eu am pus 1:1.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Pana la urma am lasat soarta sa decida, le-am zis celor de la service sa se ocupe de antigel, nu stiu ce au pus acolo. Service-ul inca era in renovari dar fiind un client fidel m-au primit. Am lasat masina si dupa pauza de masa m-am dus sa vad cum decurge treaba:
-mi-au facut schimbatorul de viteze sa mearga bine in I-II. trageam de el si la un moment dat mai aveam putin si cumparam cutie de viteze noua sau alte prostii pentru ca nimeni nu stia care e problema
-au schimbat antigelul, distributia, pompa apa si cureaua de accesorii(transmisie)
-mi-au fixat o problema de care n-aveam habar la alternator, un scartiit de la nu stiu ce carbune

Pana acum toate bune pana m-am uitat la motor si l-am vazut ca horcanea de parca era pe moarte. Tremura de parca nu era prins in nimic si micuta vibratie de la toba de esapament s-a transformat intr-o miscare haotica. Baietii stind ca aveam probleme cu un furtun au incercat sa-l schimbe, dar s-au uitat si au vazut ca aveam unul original, au verificat toate contactele, toate furtunasele de vacuum, totul ok.
Am zis sa fac un test agrafa sa vad ce are: 12-12-12-12..incredibil.
Am platit pentru manopera si spaga de rigoare dupa care am plecat la servici. Urmeaza sa vad diseara daca ii dau de cap, pana atunci poate vine cineva cu o sugestie, la ce m-as putea uita. La relanti, poate si in mers, nu mi-am dat seama, vibreaza puternic motorul si toba.

LE: se poate sa nu fi montat corect distributia? Ma gandesc ca daca greseau un dinte apareau probleme mai grave decat o vibratie a motorului.
LE2: mesterii mi-au zis ca mergea f. bine motorul si brusc s-a auzit un fasait si motorul a inceput sa mearga haotic, desi seful lor tot ii dadea cu asa era cand a ajuns la noi.
Skip ads

  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Astra X16XEL a scris:... brusc s-a auzit un fasait si motorul a inceput sa mearga haotic

Uite ºi sursa problemelor tale. Un furtun dus de acas, probabil de aceea mergea aiurea ºi înainte sã schimbi distribuþia. Dã cu privirea ºi aparatul foto pe acolo, sã ºtim ºi noi unde sã ne uitãm, dupã ce identifici buba.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Ma gandeam ca e EGR-ul, dar de unde fasaitul? Ca mi-a dat eroare o data, am dat o talpa si s-a fixat, l-am curatat la baterie ca nu vroiam sa-l scot si cam atat. Niste prieteni mi-au zis sa verific bujiile desi n-au mai mult de 14k si sunt beru ultra-x sau ceva de genu.
N-ar trebui sa-mi apara o eroare?

LE: din raspunsul tau reiese ca problema nu e de la distributie.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Aseara am pus vreo 20l de benzina(efix+carera 100) + solutie curatat injectoarele si nimic. M-am gandit ca poate e de la injectoare.
Masina tremura in continuare, dar nu e un tremurat rapid, e unul constant la 1-2secunde si e asa de puternic ca se misca masina pe arcuri. Cel mai bine se simte pe loc dar si in mers tremura, doar ca fiind in miscare nu e la fel de vizibil.
Din interiorul masinii se aude un suierat usor dar cand ridic capota se aude doar cum motorul merge corect o perioada scurta de 2 secunde iar apoi inca vreo 2-3 secunde incepe sa bolboroseasca din ce in ce mai puternic.
M-am tot holbat vreo 3ore la motor, am mai impins furtunele sa nu fie vre-unul slabit si m-am uitat dupa fire care stau aiurea in aer, NIMIC. Crying or Very sad

Suieratul din interiorul masinii de la ce ar putea fi?

LE: N-am facut poze deoarece nu am vazut nimic ciudat sau care sa-mi atraga atentia, in plus am fost ocupat sa schimb becurile ca mi se pareau cam galbene. Masina accelereaza bine dar mi-e frica sa nu ma trezesc cu motorul in flacari. Crying or Very sad
LE2: EGR-ul sigur nu e deoarce turatia e constanta la relanti si nu-mi da in nas in mers.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Acum am fost la service sa faca aia ceva, le-am dus masina buna am luat una proasta. N-aveau nici cheie de bujii, le-am facut eu rost de una dupa vreo 20min, au desfacut cateva bujii aratau perfect asa ca s-au gandit sa traga de niste fire prin zona in care au lucrat. Deodata motorul mergea bine..nu foarte bine dar nu mai horcaia de parca era pe moarte. E vb de senzorul din poza urmatoare:

E posibil sa fie senzorul sau un fir intrerupt? Daca stie cineva, il rog sa-mi dea un raspuns rapid pentru a putea lua masurile necesare inainte de a se agrava defectiunea.

LE: Senzorul poate avea un impact asa major asupra felului in care merge masina si sa nu apara la testul agrafa? Shocked

Multumesc anticipat.
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
senzor temperatura motor.da informatie pt ecu.e foarte posibil sa fie de acolo , totusi ar fi trebuit sa dea eroare.scoate mufa si da scu spray de contacte.sigur e oxidata.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Pana la urma e SONDA APA sau SONDA APA CONTROL DISTRIBUTIE? Am gasit pe autokarma si vad ca pretul nu e prea mare.

LE: daca ar fi mufa oxidata n-ar trebui ca ecu sa ignore senzorul? Daca scot mufa merge bine, cu mufa pusa incepe sa tremure urat.
LE2: vad ca un sezor e pentru temperatura din bord(1 contact) si unul pentru ecu(2 contacte).
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Senzorul asta poate determina o pornire greoaie dimineata? Trebuie sa tin contactul 3-4 secunde pana porneste motorul, desi inainte doar roteam cheia si pornea instantaneu.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Azi m-am dus si am luat SONDA APA CONTROL DISTRIBUTIE, marca facet la 40Ron. Am schimbat senzorul in 5minute in parcarea din spatele blocului cu pierdere minima de antigel, in jur de 100ml si asta pentru ca am vrut sa curga putin ca nu gaseam garnitura de pe sonda veche si mi-era sa nu ramana in interior.
Am dat cheie, inceputul era promitator dar cand a inceput sa se incalzeasca masina la fel. Din numele piesei si din comportamentul masinii am dedus ca distributia a fost montata gresit. Adica la rece merge relativ ok, pana se incalzeste motorul si cand ar trebui sa inceapa sa mearga mai bine de fapt face exact invers.

Intrebarea mea ar fi: la ce service as putea verifica eventual ajusta montajul curelei de distributie?(de preferita in sectorul 6) In mod sigur e cu 1-2 dinti pusa aiurea ca altfel nu-mi pot explica cum de masina mergea bine(adica avea un tremurat usor al tobei si am dedus ca ar fi cureaua de distributie care n-a mai fost schimbatat de 67.000km) sa mearga acum ca o caruta. Efectiv sare spatele masinii pe arcuri 2-5cm, parca as avea suspensie hidraulica.

Multumesc si sper sa primesc un raspuns cat mai rapid.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Cum n-am primit nici un raspuns la intrebarea mea, am ales sa folosesc "gugal", o unealta utila recomandata si de Vanghelie. Am gasit Auto Blitz Service pe Timisoara nr 60-62(nr asta incepea intr-un loc si dupa 500m aflai ca esti tot la nr ala dar a-b-c-d..etc) care face de la tinichigerie si vopsitorie auto pana la cip tuning. Oameni profesionisti care pot rezolva orice problema, mai ales ca aveau diagnoza, curatare injectoare, etc.
De aici povestea se complica. Ajung la service-ul minune dupa grele cautari si dau peste femeia de servici care ma indruma la mecanicii ce incepusera lucrul la 8 dar la ora 9 ei inca erau la cafea. Erau asa de ocupati ca nu stiau cu ce sa inceapa dar dupa multe rugaminti mi-au pus masina pe rampa sa vada daca e distributia cum le zic eu.
Dupa 30minute in care toti se holbau, unul tinea becul, unul surubelnita, alti 2 aratau cu degetul, 2 faceau lupte..in fine ati prins ideea, vine concluzia: e pusa prost distributia. O putem pune noi dar te costa inca 450Ron ca e dificil si dureaza muuult, cam 1 ora. Accept desi dupa matematica mea nu prea se explicau banii.
Dupa alte 30minute incepe sa se auda motorul cu pacanituri, tremurat, injuraturi si alte alea. Mai trec 30minute, timp in care tot cadeau piese de pe masina si unul dintre mesteri imi face semn cu mana sa ma apropii exclamand cu mandrie: DECI? De data asta in loc sa tremure masina scotea un zgomot metalic ca si cum pistoanele se loveau aiurea in interiorul motorului la care cate unu' isi mai dadea cu parerea ca-s supapele, ca ei au invartit 5 DINTI si asa trebuie sa fie. Nu erau nici ei convinsi de prostiile pe care le debitau, asa ca s-au pus din nou sa desfaca, de data asta si partea superioara a motorului sa vada cum se invart piesele.
Dupa 6 ore in care au pus si dat jos distributia au ajuns sa faca masina la fel cum era initial si erau mandri, ca ti-am facut-o era aiurea montata, 2 Dinti aiurea pusi (ei au miscat initial 5 Dinti, asa ca ori au dat peste cap distributia cu 7 ori cu 3 dinti, oricum nu e bine) dar probabil un senzor e dat peste cap si ar trebui dat jos EGR-ul.
Mai apar alte personaje in schema si dupa ce au mai dat jos distributia de 2 ori si au reglat-o au ajuns la concluzia ca trebuie sa puna masina pe tester sa afle daca trebuie sa desfaca motorul sa schimbe supapele si sa mai dau vreo 15-20milioane sau schimba un senzor. Deja cand a venit testerul si i-am explicat cum e cu mufa, ca are 10pini cineva mi-a facut semn sa-i dau cheile si sa vin alta data cand vor avea mai multe raspunsuri.
Asta era pe la ora 15.30 cand am luat-o spre casa si cand am ajuns lesinat in fata usii mi-am dat seama ca n-am cheile de la casa, ca erau pe brelocul cu cheile de la masina. Du-te inapoi si ia cheile..acolo intre timp ajunsese testerul cu mufa potrivita si facea testele necesare. N-am mai stat sa vad ce-a gasit ca deja stiu ca raspunsul o sa fie : ai niste valve care nu se inchid si trebuie desfacuta masina.
Acum stau si ma intreb care a gresit: primul service de tremura masina sau al doilea service de facea "percutie" cu valvele?

Off Topic: A inceput cea de-a treia editie a evenimentului gastronomic Bucharest Food Festival. E mai bine sa te gandesti la masina cu burta plina.
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Vai de viaþa mea. ªi a ta, dacã mã gândesc... Nasoli toþi mecanicii ãºtia care se leagã la cap de o chestie fãrã sã fie siguri ºi sã ºtie ce fac. Foarte probabil þi-au dereglat distribuþia în aºa hal încât sã loveascã puþin pistoanele în supape; când ai menþionat de zgomotul metalic au început sã mã treacã pe mine fiori pe ºira spinãrii... Senzorul ãla cu doi pini e trecut în toate autodatele ca soluþie minune la aproape toate problemele astea care apar la XEL-uri, deci e OK cã l-ai schimbat. Problema e cã trebuie schimbatã ºi mufa care se cupleazã la el, împreunã cu firele ei care se lipesc pe instalaþia maºinii. E foarte foarte important senzorul ãla, dacã te uiþi pe scheme vezi ce inginerii low cost au fãcut inginerii vieþii când au proiectat sistemul ãsta (adicã nu e redundant de loc, dacã picã ceva e cam gata...)
Sper sã þi-o rezolve, deºi din câte îmi dau eu seama, nu se va întâmpla aºa minune într-un timp relativ scurt...
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
electronistul a scris:Vai de viaþa mea. ªi a ta, dacã mã gândesc...

Inafara de faptul ca pierd o gramada de timp si bani, imi fac nervi ca nu repar bine o defectiune si crapa alte 2-3 piese. Si culmea ca nu e nici una la directie sa zici ca dau cu ea in gropi.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Azi am aflat ca trebuie data chiuloasa jos deoarece au verificat compresia si nu a iesit bine. Pe calculator toti senzorii au iesit in regula.
Maine ma duc sa aflu care e pretul exact si daca imi garanteaza ceva sau doar isi dau cu presupusul. Crying or Very sad
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR