Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Stai liniºtit cã aºa am pãþit ºi eu cu ECU ãla imobilizat. L-am dus la un "mare maestru internaþional" care în afara faptului cã a ieºit cu un tester (deºtept, frumos, tata testerelor, cu interfaþa în limba românã) cu care a încercat sã ºteargã eroarea de imobilizator (care era prezentã), operaþiune care evident cã nu i-a ieºit... nu a mai ºtiut ce sã-i facã maºinii.
În altã ordine de idei, el a avut relaþiile ºi cunoºtinþele prin care am avut maºina funcþionalã a doua zi. S-ar putea ca maºina ta sã iasã mai bine dupã toatã faza asta decât sã se ambiþioneze cei de la service-ul minune la care o duci tu ºi s-o "rezolve" de tot.
Skip ads

  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Acum aflu de la service ca de fapt e normal sa merg cu becul aprins in bord, ca nu se intampla nimic si nu pierd puterea cum afirm eu, ca e normal si ca nu apare eroare pe calculator desi eu la testul agrafa scot 47. Concluzia lor e ca e de la ECU, de cand l-am desfacut pentru chip-ul de tuning, desi de atunci am mers vreo 10.000km. Ce-i drept la un moment dat mi-am pierdut rabdarea si am tras de tabla care acoperea chip-ul si arata cam urat si ai impresia ca s-a umblat serios in el.
Asa ca pentru a elimina si aceasta problema, are cineva un ECU de X16XEL 95 cu imprumut? Adica daca poate sa vina cineva cu ECU pentru 15minute pe Bulevardul Timisoara nr 60-62 maine, 16 Oct pentru a testa daca masina se comporta in continuare la fel.
Multumesc anticipat.

LE: La motorul asta e deajuns sa pui o tabla pentru a elimina EGR-ul si sa nu apara erori? N-ar trebui sa fie rescrisa memoria?
De asemenea daca pun un alt ECU nu trebuie sa rescriu codul de la immobilizer? Trebuie sa gasesc repede o cauza ca nebunii astia mi-au zis ca n-au ce sa-i faca si maine seara trebuie sa iau masina ca altfel ei o tin in parcare si nu-i fac nimic.
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Asta este ... ºi-au gãsit portiþa de scãpare în urmele pe care le-ai lãsat pe ECU tãu ºi vor face orice sã îþi scoatã maºina din service-ul lor, pentru cã n-au habar ce se întâmplã acolo. (bine, cã nici eu nu am, nici tu, dar ... pe noi nu ne plãteºti Wink ) Nu recomand schimbarea ECU, decât dacã eºti 200% sigur cã ai o metodã sigurã de a scrie coduri de chei în ambele ECU-uri, al tãu ºi cel pe care îl împrumuþi. Vei avea nevoie pentru operaþiunea asta de un OpelScanner (cel puþin), sau OP-COM, sau mai bine pe cineva cu Tech1 - 2, ºi mai ales CAR PASS-urile ambelor maºini. Dacã nu eºti sigur de faza cu imobilizatorul ... nu fã ca mine, ca sã plãteºti înzecit dup-aia. Sã nu zici cã n-am zis.

PS: Eu am izbutit sã îmi pornesc maºina mea pânã la urmã, cu un ECU de împrumut, dar tot aºa mi-a mers maºina (rãu) cu ECU omului; problema a fost cã maºina lui n-a mai vrut nicicum s-o ia din loc dupã ce i l-am înapoiat... Imagineazã-þi puþin nervii, stres-ul, jena, ruºinea ºi ce mai vrei tu ... ºi apoi gândeºte-te cã ... e clar cã nu e de la ECU problema ta.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
electronistul a scris:.. ºi apoi gândeºte-te cã ... e clar cã nu e de la ECU problema ta.

Asta zic si eu, cum e posibil sa mearga 10.000km si apoi brusc gata e ECU ca se balbaie masina cand se incalzeste. Daca era ECU presupun ca dadeam la cheie si nu se intampla nimic. Dar ei se bazeaza doar pe faptul ca tabla care acopera chip-ul, bucata aia mica e indoita..ca am tras de nervi de ea, dar in interior n-am apucat sa fac nimic.
Plus ca oamenii se contrazic tot timpul, ba ca instalatia electrica e perfecta dar e un senzor defect si nu stiu care, parca as fi intr-o piesa de Caragiale: "industria e sublima dar lipseste cu desavarsire". Nu mai zic ca le-am zis ca nu merge sa puna un calculator pe masina din cauza immobilizer-ului, nici n-au vrut sa auda, ca ce legatura are, ca merge orice ar fi.
In seara asta teoretic ar trebui sa ma duc sa iau masina DEFECTA, drept urmare le mai dau o sansa, imi iau masina defecta dar si cele 19milioane platite degeaba, sau saptamana urmatoare voi face demersurile necesare la Protectia Consumatorului. In cel mai rau caz imi iau masina defecta, in cel mai bun caz imi recuperez banii si ei isi iau amenda de minim 5000ron. Dar pana la acest pas am inteles de pe site-ul ANPC ca trebuie sa insist la service pentru a rezolva totul pe cale amiabila.
In plus argumentul lor stiti care este? Ca ei nu stiu ce are, nu sunt in stare sa o faca, ca i-au chemat pe altii sa se uite la ea si tot nu stiu care e problema. Culmea nesimtirii ca e mi-au zis ca au pierderi cu mine si prefera sa ma trimita acasa ca ei NU stiu ce are, NU o pot repara si o sa tina masina in parcare sa rugineasca. Deci mai bine sa plateasca prostul decat sa le fie afectat profitul.
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai zi-le ca iti dau 25 milioane (baniii bagati la ei si deranjul) si pleci.
Pentru ECU poti incerca sa vorbesti cu 17dtiedition, e din Bucuresti si de ECU-uri se ocupa.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Azi il sun pe seful de la service, nu raspundea..asa ca m-am gandit sa schimb tactica si sa-l sun pe seful mare. Imi raspunde si de data asta imi zice ca tipii care au venit sa se uite la masina mea o sa mai vina si azi sa ii dea de cap. Incerc sa-i explic in continuare ca nu e de la calculator si ca presupune mai mult decat plug and play; in plus daca era de la calculator nu pornea sau se oprea in mers si nu e cazul. Daca aseara imi zicea ca o lasa in parcare azi era la 180 grade, ca se ocupa si la 3-4 e gata.
Azi pe la 5 ma uitam la telefon si vroiam sa-i sun, deja ma gandeam la ce e mai rau si chiar in secunda aia imi apare: Auto Blitz.
- "Vesti bune domnu', masina e gata"
-Gata, adica reparata sau gata nu se mai poate mai bine?
-"Gata, adica merge SUPER. Era un fir de la EGR intrerupt."
Ajuns acolo mi-a intins seful service-ului cheia si mi-a facut semn spre usa, in genu: "Du-te si nu te mai intoarce". Intr-adevar masina nu mai zvacnea ca pana acum, dar aveam un tremurat rapid si enervant in volan iar pedala de la ambreiaj la fel tremura si ea dar dupa vreo 25minute de stat prin trafic parca se mai domolise tremuratul.

In plus am remarcat o lipsa de putere la acceleratie, o pauza intre apasarea acceleratiei si accelerarea motorului si tind sa cred ca e din cauza unui tunning facut de ei sau din cauza ca n-au schimbat garnitura de la EGR.
Luni seara cand m-am intors la ei dupa doar 2km de mers cu masina,deoarece mi-a aparut eroarea in bord, venise testerul si se tot uitau la timpul injectoarelor care cica n-ar fi fost bun si unul din mecanici se tot juca la rampa injectoarelor, invartea aparent de o rotita. Nu stiu daca e vreo legatura intre tremurat si acea rotita care se afla langa senzorul de aer.

Normal ca nu era sa ajung acasa si sa fie totul ok. Pe drum tot apasam sa curat geamurile si nu venea nimic, asa ca m-am gandit ca e vasul gol. Acasa pun lichid ca nesimtitul pana sus si dau de stergatoare, nu venea nimic. Ma uit la vas si vad ca lichidul curgea pe jos si unde inainte era un motoras acum aveam o gaura. Pompa de la lichidul de geamuri atarna pe jos si probabil e sparta ca parca lipseste o bucata din ea, n-am apucat sa ma mai uit atent ca ma ploua bine.


Dupa povestea asta facem inventarul:
-6milioane piese distributie
-4milioane montat distributie la Nea' Vasile
-19milioane montat distributie, schimbat supape pe care le-au stricat tot ei - Service Autoblitz
- suruburile au fost inlocuite cu altele ca e veche si nu conteaza, pompa lichid geamuri stricata si ce-o mai fi pe acolo - Service Autoblitz
-peste 25l benzina consumati, fie pentru teste fie pentru curatat piese * 4.2Ron 99+ => 100ron rotund
------------------------------------------------------------------------------------------------
30milioane si masina nu mai e ca inainte

Concluzia: daca se intampla vreodata sa mergeti la un service, luati bon fiscal, garantie si eventual faceti o tura cu masina pentru a va asigura ca totul e in regula.

Numai bine
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Astra X16XEL a scris:Luni seara cand m-am intors la ei dupa doar 2km de mers cu masina,deoarece mi-a aparut eroarea in bord, venise testerul si se tot uitau la timpul injectoarelor care cica n-ar fi fost bun si unul din mecanici se tot juca la rampa injectoarelor, invartea aparent de o rotita. Nu stiu daca e vreo legatura intre tremurat si acea rotita care se afla langa senzorul de aer.

Azi am facut testul cu agrafa dupa ce mi s-a aprins in mers becul, mi-au iesit urmatoarele erori:
- 44 air/fuel mixture too lean
- 47 linear gas recirculation position egr
- 61 Fuel tank vent valve
- 56 air control soleniod

In plus azi mi-am bagat capul pe la motor si am vazut ca am o gaura de surub in care nu e infiletat nimic. Suprafata e curata ca si cum in urma cu cateva zile s-ar fi desprins de acolo un surub. Cautand pe google o poza de la motor am dat chiar peste o poza de la @electronistul pe care a postat-o in alt topic in care aveam o problema cu un furtun de vacuum. Zona cu probleme este marcata in imagine cu rosu.



LE: Parca incep sa cada toate de pe masina: oglinda din stanga era data jos azi, semnalizarile fata erau putin aburite si cand am pus mana pe una din ele a cazut geamul si am fost nevoit sa le demontez si sa lipesc geamul la fiecare. Cu ocazia asta am vazut ca oglinda de la semnalizare era pe alocuri putin transparenta. Cred ca si la faruri am cam aceeasi problema deoarece am becuri Philips Xtreme si nu se vede mare diferenta. Se poate sa cumpar doar oglinda si sa o inlocuiesc?
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ce ai încercuit tu acolo este un punct de masã. M-am uitat puþin pe schemã ºi nu prea îmi dau seama care dintre ele e, dar un lucru e sigur: lipsa unei referinþe de masã poate conduce la o funcþionare defectuoasã a întregului sistem de injecþie. Timpii de injecþie sunt calculaþi de cãtre ECU în funcþie de o groazã de parametri (foarte foarte mulþi), printre care ºi tensiunea de alimentare. Pe scurt: un injector se deschide complet în X.Y milisecunde, dacã tensiunea lui de alimentare (pe care ECU o mãsoarã încontinuu) e de 13.5V, ºi e de Z.x milisecunde dacã el are 14.2V la borne. ECU monitorizeazã încontinuu tensiunea de alimentare ºi decide în consecinþã sã deschidã injectoarele mai scurt dacã tensiunea e mai mare, ºi un timp mai lung dacã tensiunea de alimentare e mai scãzutã, în aºa fel încât în cilindru sã ajungã aceeaºi cantitate de benzinã, atomizatã, indiferent de timpul fizic necesar injectorului sã se deschidã complet, care depinde de doi factori: timpul de comadã pe care îl dã ECU ºi timpul în care injectorul se deschide - care la rândul lui depinde de tensiunea la care e alimentat.
Sper cã nu am aberat prea mult pe topicul ãsta ...

Acum, dacã þie îþi lipseºte o referinþã de masã, îþi poþi da seama cã întreaga senzoristicã din zona respectivã (EGR / TPS chiar ºi MAP-ul) sau injectoarele funcþioneazã de la o premisã greºitã - tensiunea lor de alimentare. Normal, cã masa se închide pe alte fire, ar fi culmea sã nu fie proiectat circuitul electric cu puþinã redundanþã, dar un lucru e clar - nu funcþioneazã bine, tocmai din cauza aia.

PS: am scris tot romanul ãsta pornind de la premisa cã þie îþi lipseºte firul de pe ºurubul acela, încadrat în chenar. Wink
PS2: nu cred cã gãseºti undeva numai oglinda.
Skip ads

  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
electronistul a scris:Sper cã nu am aberat prea mult pe topicul ãsta ...
[...]
PS: am scris tot romanul ãsta pornind de la premisa cã þie îþi lipseºte firul de pe ºurubul acela, încadrat în chenar.

Iti sunt recunoscator pentru raspuns, foarte complex si la obiect, altcineva probabil ar fi zis: "cauta firul si pune-l la loc sa vezi ce se intampla".
Firul nu e montat acolo si sper ca mai existe ascuns pe undeva. Ma gandesc ca inginerii germani nu s-au chinuit sa faca un filet intr-o piesa doar ca mesterii nr 1 la care m-am dus eu sa o elimine ca n-au mai gasit un surub. Au o problema cu suruburile baietii astia.

Acum 1ora masina s-a intors la service, am inmanat cheia sefului de service si am tinut sa-i arat care sunt problemele, printre care si EGR-ul care era imbracat in silicon, nu reuseam sa inteleg de ce n-au pus o garnitura noua si au preferat sa-l umple cu silicon. Era silicon pana si pe suruburi.

Numai bine.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Ieri masina a stat in parcare, la fel si azi si poate maine se uita cineva dar vineri cica: "vii sa o iei orice ar fi".
Adica a inceput sa-mi dea mie ultimatum seful service-ului. Ceva de genu' ori suntem in stare sa o facem ori vii sa ti-o iei.
Pana la urma tot ei saracii sunt victime ca tot vin la 2-3 zile si-i stresez ca nu merge una sau alta. Adica oamenii chiar nu inteleg ca eu am venit cu o problema, am plecat cu mai multe defectiuni si cu banii dati.
Daca as fi plecat de la service, masina ar fi mers perfect si dupa 1saptamana m-as fi intors ca nu merge o piesa sau alta as fi inteles sa platesc, dar ei au predat o masina defecta ca fiind facuta de 2 ori si am o chitanta cum ca acum mai bine de 1 saptamana masina a fost reparata.

Dar mai bine sa va scriu ce apare pe site-ul lor: "Service-ul a luat fiinþã în urma unui studiu de piaþã îndelungat din care a rezultat nevoia clienþilor de a fii trataþi în service-uri corect ºi eficient, iar costurile sã fie cât mai reduse."
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,277
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
eu nu inteleg tocmai tu care esti din bucuresti nu ai facut treaba asta la @maiandrei sau la @mecanik...oamenii care nu te-ar fii lasat in ipostaza asta..si fac pariu ca te-ar fii costat si mult mai ieftin....
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Eu m-am dus la acest service doar sa verific daca distributia e bine pusa, ma gandeam ca e un dinte pus prost si tremura. De aici lucrurile au luat o intorsatura urata si nu puteam sa mai apelez la altcineva..dupa doar 1h ajunsesem dator cu 450ron si masina era mai stricata decat initial.
Nici prin gand nu-mi trecea ca o sa ajung sa cheltuiesc atatia bani si sa ajung cu masina stricata. Acum deja nici nu mai conteaza daca masina se repara sau nu, si-au batut joc de mine si trebuie sa plateasca intr-un fel sau altul. Twisted Evil
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Astra X16XEL a scris:Dar mai bine sa va scriu ce apare pe site-ul lor: "Service-ul a luat fiinþã în urma unui studiu de piaþã îndelungat din care a rezultat nevoia clienþilor de a fii trataþi în service-uri corect ºi eficient, iar costurile sã fie cât mai reduse."


Probabil ca ar trebui sa adauge : Am infiintat acest service pentru a pastra aceasta nevoie
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Am ras cateva minute la gluma ta @jE.
Ieri am intrat pe site-ul ANPC pentru a trimite o reclamatie online, acolo am dat peste un site facut de un absolvent de liceu probabil, sau nici macar. Validarile erau de genu minim 5 caractere si maximum era necunoscut, adica desi textbox-ul avea 30caractere puteai sa scrii doar 20 caractere deoarece iti aparea eroare ca nu ai minim 5 caractere, sau fisierul putea avea 5mb maxim dar in practica depaseai 2mb si aparea eroare ca nu ai facut upload la nici un fisier.
La final o mizerie de text in care eram anuntat ca "poate voi fi contactat", asa ca maine trebuie sa ma duc personal la ei cu copii xerox si sa completez un formular. Si apoi urmeaza partea cea mai grea, trebuie sa astept pana la 1luna sa se solutioneze problema, ca asa e la stat.

Culmea e ca nu poti depune plangere inainte de a te tepui, adica mai intai trebuie sa platesti si apoi poti face plangere. Iar daca platesti, semnezi ca ai luat la cunostinta defectiunile si drept urmare nu are rost sa faci plangere, deoarece tu stiai din start problemele.
Citeste Regulamentul!

LE: Sun al service si incep sa-mi fac cruce. Aflu ca de fapt e ECU de vina ca da erori aiurea si nu exista nici o problema la motor, apoi ca de fapt nu le retine ca nu sta aprins becul non stop, apoi ca de fapt pot sa vin sa o iau ca nu au ce-i face, apoi ca pune alt ECU sa verifice, etc.
Desi initial mi-au zis ca instalatia electrica e perfecta, acum de fapt ei cica se refereau la fire. Laughing Nu reuseam sa-l fac sa inteleaga sau nu vroia sa inteleaga ca el nu a pus diagnoza pe fire ci pe ECU si daca mie mi-au iesit erorile cu o bucata de sarma trebuiau sa-i apara si pe diagnoza. Deja incepuse sa faca mishto de mine cu agrafa, camasa sau ce-am facut eu acolo ca eu cine stie ce fac de fapt. Laughing
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Lasã-i sã schimbe ei ECU ºi sã vadã cum merge cu altul. Precizeazã-le cã ai nevoie de CAR-PASS al ECU-lui nou (dacã ai chestia asta pentru maºina ta), în cazul în care (niciodatã) maºina va merge bine cu alt ECU. Mai spune-le ºi cã tu ai chip în cheile tale ºi nu vrei sã pierzi aceastã opþiune, nu vrei sã-þi poatã fi furatã maºina cu o copie chioarã dupã contact.
Poate ai noroc ºi îl înlocuiesc cu un ECU de Vectra B - BZKU, ºi-þi iei chip-ul înapoi Very Happy
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
parerea mea ca nu resesc ei sa faca swap de ecu.testerul pe care il au e un jaf de toate zilele.
@astra16xel eu nu stiu de unde ai atata rabdare.
bafta cu masina!
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
electronistul a scris:Poate ai noroc ºi îl înlocuiesc cu un ECU de Vectra B - BZKU, ºi-þi iei chip-ul înapoi Very Happy

Ehe..de-ar fi asa de simplu. De fapt ei au un alt opel astra f cu acelasi tip de motor si vor sa mute contact, chei, ecu, fire pe masina mea. De aici deja parca ar fi o reclama italiana, platesti cheia si primesti restul bonus la doar pretul de 350euro.

Apropo chip-ul parca era pentru un prieten, nu l-a folosit pana la urma? Sau cum de ai ramas cu el in continuare?

marian_sro a scris:@astra16xel eu nu stiu de unde ai atata rabdare.

Nici eu. Laughing
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Astra X16XEL a scris:Apropo chip-ul parca era pentru un prieten, nu l-a folosit pana la urma? Sau cum de ai ramas cu el in continuare?

N-a mers nici la el. Nu merge decât pe ECU cu codul acela - BZKU.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Imi pare rau, chiar n-aveam de unde sa stiu ca se potriveste pe un anumit cod de ECU, n-a fost intentia mea sa-ti dau teapa. Sad Daca mi-ai fi zis atunci ca nu-ti functioneaza, ti-as fi dat banii inapoi. Poate reusesti sa gasesti pe cineva interesat de cip.
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Nu-i bai. You live, you learn. Embarassed Cre cã pânã la urmã ne învãþãm noi motoarele astea pe de rost, cã poveºti cu mecanici vs. X16XEL am auzit de-acum destule.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR