Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
salut. am studiat cam tot ce s-a scris legat de aceasta discutie si mai rau m-am incurcat. povestea este urmatoarea: destul de mult timp (cam 3 ani, de la momentul achizitionarii) am mers cu un zgomot suplimentar la motor, pe care l-am banuit a fi de la esapament, nu m-a deranjat pt ca suna putin mai "rally". in iarna trecuta am inceput sa aud totusi in zona alternator-distributie zgomote. am dat jos alternatorul si am schimbar rulmenti plus carbuni. l-am pus la loc dar zgomotele au ramas in partea de jos. mi-am dat seama ca pompa de apa nu mai are viata lunga, asa ca am decis shimbarea ei. am schimbat-o la opel dibas, odata cu ea si distributia pt ca rulmentii de la role erau dusi. de la momentul in care am dat jos alternatorul si pina la schimbare pompa apa si distributie au trecut cam trei luni, timp in care masina a fost trasa pe dreapta, o mai porneam la 2-3 zile, ca sa nu moara bateria sau sa nu inghete ceva pe acolo. dupa operatia de la service , a doua zi m-am intors la ei si le-am spus ca tacane ceva, si inainte nu se auzea. banuiam ca un tachet. ei au confirmat ca este un tachet sau mai multi si mi-au spus ca se mai intimpla, posibil ca un tachet sa nu se mai amorseze , sa se fi murdarit vreun canal, ceva, mai ales daca masina a stat nefolosita ceva mai mult timp. au spus ca ar trebui turata mai mult si posibil sa taca. culmea, au turat-o de fata cu mine si tacanitul a disparut...( nu mai zic de profesionalismul celor de la dibas, care pina nu le-am facut reclamatie pe mail, inclusiv la opel romania nu s-au deranjat sa ma cheme sa imi schimbe pompa de apa, cu toate ca platisem avans pe piesa de 2 saptamini. ulterior m-au tratat ca pe un rege, m-au lasat sa imi aduc piesele pt distributie eu, fara costuri de manopera suplimentare, mi-au aratat piesele vechi si le-au pus pe cele noi de fata cu mine, mai ca ma pupau undeva...asa, ca in romania). ca idee am intrebat de unde baraie si au spus ca am spart burduful de admisie(!). in fine, dupa citeva intrebari puse prin 3 serviceuri si satul de tot atitea cauze am demontat eu singur tot ce am putut pe exteriorul motorului si am descoperit ca era garnitura de admisie impuscata si in plus ii lipsea si o bucatica chiar linga valva EGR. ok, surpriza mai mare a fost ca a mai si mers dupa ce am montat totul la loc, bineinteles cu garnituri noi. zgomotul a disparut, consumul a scazut, numai lucruri bune...in teorie. dupa ceva km in vara aceasta, am inceput sa aud tachetii...de la pornire, la accelerare (mentionez ca oricum la mine este o regula sa incalzesc putin motorul, cel putin pina tace pompa de la injectia de aer). am schimbat uleiul de curind si am pus Valvoline DuraBlend 10w-40, pentru ca am acelasi ulei pe masina de serviciu (renault megane 1 1.6 16v) si se comporta foarte bine, mai ales ca masina de munca are 10-30 porniri pe zi si n km zilnici in bucuresti si in afara. eu foloseam Q8 5w-40 excel plus aditiv in opel. o schimbare este legata de tacheti (daca ei bat intr-adevar), la pornire nu mai tacane, la ralanti nu, au doar o plaja la o anumita turatie ( si in gol si in sarcina) cind tacane dupa care nu se mai aud, (sau zgomotul este acoperit de motor la turatii mai mari). nu pot mentiona turatia de la care se aud pt ca nu am turometru (cutie automata). de obicei ciulesc urechile cind trec pe stradute inguste si prin locuri in care se reflecta zgomotul motorului si la turatii mai mari nu ii aud( zic eu). problema este : oare se auzea tacanitul si inainte de a inlocui garnitura de admisie, pompa de apa si distributia si era printre zgomotul " de fond" sau nu? zgomotul este in partea de sus , pe linia axei cu came din partea de sus. mentionez ca daca scot busonul de la ulei in timpul functionarii motorului , piesele innoata in suficient ulei. daca ii dau putin in goarna pe strada si ajung la turatii mari , probabil ca se amorseaza tachetul sau tachetii si la o urmatoare accelerare nu se mai aud a bate...(insa dupa un timp in care merg normal in trafic zgomotul revine) .acum...astept si eu comentarii sau sugestii, ca sa stiu daca imi iau elan sa desfac motorul sau mai merge asa...deja masina are 208.000km.
Skip ads

  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Probabil unu dintre ei are un pic de uzura dar eu zic sa nu-ti faci probleme . Daca zgomotul se amplifica atunci ar trebui sa te ingrijorezi .
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Le stiu de foarte pretentioase motoarele Opel in general si x16xel in particular uleiul ce calitate si FARA ADITIVI.Eu am remediat foarte multe asemenea probleme inclusiv la masini 'forjate demontand axele cu came,golit fiecare tachet in parte,verificat daca se mai incarca cu ulei sau nu,si atentie daca retine uleiul ori supapa pe care o are e deja dusa,unele au avut arcurile din interior tasate deci imposibil sa se mai umple...si cam atat.Trebuie ceva experienta,si rabdare dar te asigur ca odata bine facuta operatiunea o sa fii multumit,pentru ca in lipsa tacanitului de tacheti este un motor foarte silentios mai ales in relanti,iar daca stii se poate mari presiunea din pompa de ulei.Am un motor asa facut de 2 ani si ce forja vede saracu' ma mir cum de n-a crapat pana acum,dar retine uleiul este la nivel,de calitate si FARA ADITIVI.Ele oricum se infunda dupa un anumit numar de km. dar in combinatie cu reziduuri de aditiv ars e combinatia perfecta de distrus tacheti la x16xel.Repara-l si ramai la un ulei bun,o sa fii multumit de rezultate garantat.
  • izabel

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Vectra 1997 x16xl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2010

  • Mesaj Privat
recomand tratament xado tub de 9mg cam 80 lei se vede schimbarea
Skip ads

  • gabriel_stg

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2000 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2013

  • Mesaj Privat
buna,am un opel vectra b 16 16v z16xel din 97 pana acum mi-a mancat zilele recent am schimbat distributia uleiul sonda landa filtre si de polen. bun pana acum de o perioada a inceput sa se auda un tacanit in motor din cate stiu eu sunt tachetii ce sanse am sa nu desfac motorul ulei am suficient nu mai stiu ce sa fac cu motorul asta. Multumesc
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Singura sansa ca sa nu demontezi nimic la motor este sa gasesti pe cineva cu trusa de adaptoare pentru masurat presiunea la ulei ,altfel totul este ghici si sunt mari sanse sa muncesti si mai ales sa cheltuiesti foarte multi bani degeaba.Daca presiunea este mica sa eviti folosirea de solutii minune ca se vor depune pana la sfarsitul verii in motor si o iei de la inceput, se poate demonta baia de ulei sa se verifice sorbul si sa maresti presiunea de ungere din supapa de pe pompa,asta cere ceva experienta si multa rabdare.
  • gabriel_stg

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2000 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2013

  • Mesaj Privat
am sa revin sa vad ce rezolv
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR