Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am decis sa atentionez posesorii de masini cu respectivul cod motor asupra unor probleme cel putin ciudate intalnite de mine la respectivul model in ultimii 5 ani.Aproape toate motoarele desfacute de mine au avut probleme cu tachetii,adica mai bine zis supape blocate,arcuri tasate...etc si destule cu mizerie in tacheti.Reziduurile de ulei,praf,gudron,funingine si mai rau aditivi care n-au ce cauta in respectivele motoare obtureaza incet incet circuitele de ungere numai pentru tacheti in numar de 'doar16'si asa ajunge un motor silentios in felul lui sa sune a tractor .De obicei zgomotele ciudate din zona tachetilor debuteaza cu aparitii intermitente doar la anumite turatii,la rece cand e uleiul prea vascos sau la cald...si incet incet incep sa macine nervii...si bineinteles banii.Simpla schimbare a unui tachet obosit rezolva 'partial' si 'pe moment' in stilul romanesc problema fara a interveni asupra cauzei adica mizeria indepartata,curatati toti tachetii,canalele de ungere, si verificat,ori marit presiune ulei nu face decat sa amane aparitia altei batai in aceeasi zona.
Alta minunatie intalnita de mine doar la tipul asta de motor este distributia,mai bine zis montarea facuta defectuos,nu se rupe .nu bate ...doar ca motorul merge cu un consum marit si urca lent in turatie fara sa aiba nici un cod de eroare sau altceva ,asta datorita grabei cu care se monteaza o curea pe cele doua axe cu came care dupa parerea mea au semnele un pic decalate.Mai pe larg folosirea calei de la GM nu garanteaza mereu montajul corect si trebuie miscat motorul inainte inapoi sa fie sigur respectivele semne fata in fata.Repunerea distributiei in acest fel ,cel putin asa au spus clientii reduce consumul,urca mai repede in turatie....Pentru carcotasii care vor intreba ce are de-a face consumul cu semnele le spun ca sunt strans legate intre ele fiind vorba despre o intarzaiere ori avans la deschidere a supapelor deci consum ,si performante sigur influentate.Am scris despre aceste lucruri deoarece si eu am avut acest motor pe masina(cu aceeasi problema)si culmea ca am mai intalnit-o la multe masini iar descoperirea ei e cam dificila mai ales ca nu exista simptome prea vizibile.Am fost multumit de vivacitatea lui,consum mic pentru performante multumitoare ...si mai ales foarte silentios in relanti si regimuri joase si medii de turatie .
Skip ads

  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salutare,
De acord cu tine mai ales la partea cu decalarea distributiei. Eu am cumparat masina cu distributia decalata, adica evacuarea era cu un dinte mai sus(mai inainte) si cum ai spus si tu nu simteam decat ca avea variatii de turatie la ralantiu, consumul pot sa zic ca era mai mare cam cu un litru/100km, urca mai greu in turatii si in decurs de 3 luni cat am mers cu distribuita decalata mi-a dat 2 ori eroare de la senzorul de detonatie , am descoperit abia cand am schimbat distributia, am pus-o la punct pe cea noua, am vericat-o invartind motorul 2 ture pana a ajuns la semn si am pornit
A pornit ok motorul numai ca de atunci am o bataie la un culbutor cand motorul e rece, apoi nu se mai sesizeaza- bataie care inainte nu exista, ralantiul numai oscila si era un pic mai in vana
Am demontat chiulasa, am spalat-o suflat-o cu compresorul pe toate canalele, am rectificat scaunele si am curatat supapele si culbutorii, tot mai am o bataie la rece, care nu ma deranjeaza prea tare, am masurat compresia -are 12.5bar pe fiecare cilindru si nu au ovalizare, diam lor este intre 79,45-79,80mm - o fi OK asa?
Singura problema care a ramas este ca imi consuma in cotinuare ulei mai ales la rece, cand merg des prin oras, ma gandeam sa folosesc ulei pt clima moderata adica mineral 15w40, ce parare ai?
multumesc pt raspuns
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
15W40 este un ulei pe care nu ti-l recomand indicele respectiv fiind intalnit numai la minerale care asa cum spuneam depun mult gudron si se depun foarte repede,cu consecintele enumerate in celalalt post.Am studiat tipul asta de motor si al consider un pic deficitar la capitolul ungere in partea superioara exact acolo unde e nevoie de un debit suficient pentru a mentine tachetii in presiune.Nu te lasa inselat de uleiul pe care-l vezi cand desfaci capacul de umplere de la tacheti ,presiunea trebuie sa fie in ei degeaba e pe afara balta.In documentatii primite de la Opel se spune ca citez' Se considera normal zgomotul de tacheti imediat dupa pornire la rece cu conditia sa nu depaseasca 2min.....acelasi lucru se spune si la motoarele facute de GM cele 16v pentru gama Daewoo.Dupa golirea fiecarui tachet in parte se poate observa starea arcului care impinge pistonasul de pe mijloc in acest fel facand posibila compensarea jocului intre cama si coada supapei,starea supapei de retinere a uleiului se vede tinanad tachetul in tensiune apasat si dupa usurinta cu care elimina uleiul faci o evaluare.Obligat eu maresc si presiunea pompei de ulei deoarece in timp prin marirea jocurilor datorita uzurii lagarelor in miscare scade si presiunea in chiulasa unde tachetii abia asteapta sa inceapa zarva.Legenda cu aruncatul simeringurilor e doar poveste deoarece intre lagar si mansonul de etansare radial sau simering exista la orice motor degajare de retur ulei ori gauri deci imposibil de facut presiune ,presiunea trebuie sa fie pe lagare acolo unde niciodata nu trebuie sa se rupa filmul protector.Am facut asemenea modificari la un X16XEL si merge de doi ani numai in turatii iar momentan nu da semne de oboseala ,mentionez ca uleiul a fost la inceput CASTROL 5W40 pe care-l consuma si la 10W40 n-au mai fost probleme.
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
am inteles deci nu e recomandat sa bag ulei mineral in motor
momentan am 10w40 Aral dar cred ca o sa revin pe Castrol,
culbutorul bate pana in 30sec dupa care nu se mai aude, eu m-am gandit ca e de la ulei caci cu Aral am vazut ca si becul de la presiunea uleiului nu se stinge instat sau imediat cum facea cand foloseam Castrol, insa am zis ca e scump castrol de asta vruiam un ulei 15w40 caci e si mai ieftin si poate consuma si mai putin
multumesc pentru sfaturi
Skip ads

  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
mecaNIK, te rog sa-mi spui si mie cum se mareste presiunea pompei de ulei, la masina din semnatura.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
In functie de ce am de reparat la motor aleg doua variante
1.Se ridica pe cric roata dreapta fata scoasa distributia,capacele prinse pe motor si se vede simeringul de distributie pe care ar fi bine sa-l schimbi daca ai dubii in privinta lui iar piesa de aluminiu pe care este montat este chiar corpul pompei care se prelungeste de la mijloc spre dreapta sus cu o proeminenta in capatul careia se afla un dop cu cap hexagonal.Acela este chiar dopul supapei de presiune.
2.Sau prin fata dar se demonteaza alternator acelasi dop se vede imediat sub alternator .Singura problema este ca sa faca operatiunea cineva care a mai calibrat asemenea pompe sa nu strici ceva,pericole altele nu exista atat timp cate vei folosi un ulei de vascozitatea recomandata pentru motorul asta .Inca odata sa nu folosesti aditiv pentru marit presiunea deoarece pe moment dispar zgomote dar in timp respectivul aditiv de depune in tacheti si ori blocheaza pe max. si nu mai permit inchiderea supapelor ori blocheaza accesul uleiului in interior si incep sa bata mai rau.
  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns dar, nu mi-ai spus ce se gaseste sub dop si cum se face reglajul. Eu am crezut ca sub acel dop se afla doar un arc si o bila. Te intreb, pentru ca sa stiu cum sa tratez problema in cazul in care o intalnesc.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pai stii exact ce se afla acolo o bila care incet incet inainteaza in scaunul pe care etanseaza si un arc care se mai inmoaie si el ,deci scade presiunea la care deschide ,aia e interventia adaugarea unei piese care sa comprime si mai mult acel arc marind astfel presiunea lacare deschide supapa.N-am o cota anume deoarece singura grija e sa nu comprimi de tot arcul respectiv,atat c asemenea modificari fac la multe masini dar cel mai deficitar e Opelul la capitolul presiune.
Skip ads

  • nickm

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2008 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Probabil ca si daca schimbam arcul cu unul nou se rezolva problema, pentru ca bila, banuiesc ca nu se adanceste foarte mult in scaun. Oricum, multumesc pentru lamuriri.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu se poate schimba nimic la acesti tacheti,doar unul nou e solutia pentru ca riscul de a da din nou distributia jos plus axele cu came...plus etc e prea mare sa merite efortul.Care e bun merita folosit care nu schimbat oricum nu prea cedeaza multi 2-4 dar pana la 16 mai e mult de numarat...bani.Bine in service nu e timp de bibileli si nici riscul de a nu merge totul struna nu si-l pot permite ca asta inseamna timp si bani pierduti ...si au si ei un plan de facut,adica scuze TARGET sa nu intelega oricine despre ce-i vorba. Smile
  • cornel2cornel

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Interesanta teoria cu distributia nepusa bine la punct si tind sa cred ca este perfect adevarat. Motorul asta face un paralelism intre senzorul ax came care este montat pe axul de evacuare si knok senzor care asculta detonatia motorului si-si face electronic avansul de aprindere, nemaitinand seama de senzorul vibrochen implicit PMS. De aici si puterea scazuta implicit consum si poate si asta ar fi motivul afumarii numai anumitor bujii.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Da el face corelarea intre cei doi senzori...numai ca magaria se intampla cu cea de la admisie si daca-ti mai spun ca multi gresesc inceputul montarii distributiei unui X16 XEL si anume nu monteaza corect pompa de apa(ea fiind excentrica) si intinzatorul merge la maxim si tot nu intinde suficient culmea cu celeasi efecte...trage greu urca greu in ture ,daca insisti si accelerezi brusc are cateva ezitari si apoi merge ..si toate astea fara nici un soi de eroare.Ceea ce m-a determinat sa scriu acest topic a fost faptul ca anul trecut un amic si-a luat o Vectra din Germania cu acest motor si culmea nu tragea suficient la prima vizita i-am masurat compresia una destul de perversa 12,5-13.0 adica nici, nici, s-au schimbat filtrele,bujii. tot ce era necesar dar a refuzat sa umblu la distributie deoarece neamtu i-a schimbat-o la cumparare.S-a chinuit el un an si ceva masina consuma de rupea ,si la fel cu acceleratia in podea aveai 60 in 2 km.Acum 6 luni a cedat si mi-a lasat-o cu indicatia 'se schimba,se regleaza ,se verifica nu conteaza ce masina ori merge ori ai da foc' prima miscare capacul jos si stupoare totul aschimbat dar urme de marker pe rotile de curea ceea ce m-a dus imediat la concluzia ca ca cine a facut treaba era desenator nu mecanic.In primul rand am scos un pumn de caucuic facut farame din curea datorita strangerii la maxim ,apoi pusa pe punct axa cu came in urma cu un dinte.Am pus-o la loc si masina tasneste acu' atat cat ai permite motorul de 1.6 si simti ca ai cei 100 de cai ...culmea compresia un plus de 0.5 bar consumul scazut spectaculos si nu mai miroase a gaze nearse in evacuare.Ca o ciudatenie ceva observat si de mine viteza maxima spune el nu mai este 190 -200 ci pe la un 180 parca nu mai vrea ...este posibil dar cum si cu slanina-n pod si cu s... nu se poate i-am recomandat sa o lase asa.Mentionez ca erori masina nu avea nici inainte nici dupa aia iar noi ne-am ghidat dupa parametrii de functionare inainte si dupa si atat,inclusiv sunetul din admisie la accelerari bruste indica o functionare corecta. Am considerat ciudat sa vina nu mai putin de 5 masini intr-un an cu aceeasi problema si de aceea am pus-o pe forum cu mentiunea ca este mai mult pentru uzul mecanicilor si mai putin pentru experimente facute de amatori ca se poate lasa cu supape strambe si alte avarii.Totodata mentionez ca nu este vorba de vreun up-grade ori tuning sau cresteri spectaculoase de puteri ci doar aducerea motorului in parametri normali adica 100 de cai frumosi si consum decent.
Skip ads

  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salutari mecaNIK,
Intrebarea la toate observatiile tale pertinente ar fi urmatoarea....Cati mecanici vopsiti din service-uri stiu despre aceste chestii, strict pentru tipul asta de motor? Eu unu am serioase indoieli vazand service-uri pompoase si "iside" salariati "carne de tun" platiti prost pentru experienta lor indoielnica!
Multumiri pentru informatiile pertinente! Cele bune!
  • cornel2cornel

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
teoria ca teoria dar practica te omoara. Fara cativa ani in spate de mecanica nu ai cum sa le stii pe toate.
Stima mecaNIK. Totusi, crezi ca afumarea anumitor bujii isi are radacina aici?
  • oKrime

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Salut mecaNIK, nu stii cat costa sa schimbi tacheti +curatat +manopera ?
  • nitrouxm

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
ma bucur ca se gasesc si colegi care vor sa impartaseasca si la altii din problemele cu care s-au intalnit la acest motor, eventual rezolvari.
De al meu nu ma plang momentan ........scanteieste , benzineste si porneste Smile pe mine ma deranjeaza prostul lui obicei de a savura ulei cam 1l la 2000 de km .......nu se satura numa cu benzina si asa piperata !
La inceput i-am pus 5w40 gm,aral,castrol care lua 1l la 1000km .......apoi i-am pus 10w40 castrol si acum am elf care ia mai putin 1l la 2000km.
Suntem ceva minti luminate si de accea va propun sa intelegem acest motor si poate reusim cumva sa corectam ceea ce altii au lasat de izbeliste cu consumul de ulei. Am mai intalnit si oameni fericiti care cred ca nu au avut nici un interes sa minta (pentru ca nu isi vindeau masinile)ca nu le consuma ulei deloc pana la 10000km.
Poate sa spuna cartea ca e in grafic consumul la mine dar eu nu pot sa-l suport asa de mare . Acum a venit vremea proasta dar am in plan sa desfac motorul si sa curat canale pistoane, chiuloasa , tacheti sim la supape si am si niste segmenti de la motor in 8v cu dimensiunile exacte care nu cred ca dauneaza daca ii pun.
Mai mult ca sigur e plin de depuneri din ulei la cat consuma si cu ocazia asta verific si toate jocurile care nu mi se par ok.
Totusi am vazut ca altii au schimbat si sim la supape ,segmenti si tot consuma ulei ............intreband mecanicii spun ca pana se formeaza segmentii dupa cilindru consuma ulei in primii 10000 de km, altii spun ca se largesc canalele segmentilor pe pinstoane si atunci in functionarea lor permit sa urce uleiul in capul pistonului si sa-l consume............
astept si parerile voastre..................
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
cornel2cornel poate fi si asta cauza afumarii bujiilor ,daca e vorba doar de anumite atunci e alta cauza,pentru ca logic ori toate ori nici una daca e numai o defazare de axa cu came.
nitrouxm Acest motor e foarte sensibil la calitatea uleiului,a combustibilului(daca ajungi la compresia data de producator min.15)fa o proba cu 100+ sa vezi diferenta,injectoarele se infunda cam des ,iar bujiile sa fie cele prescrise eu pun BKR5EP de la NGK si sunt multumit.Consumul de ulei in general incepe de la simeringuri si am mai intalnit destul de des segmenti sparti inclusiv la masina mea aveam 2 iar largirea canalelor de segment indica urme de inceput de gipaj,ori motor cu f f multi km.Al meu la reparatie avea 268.000km.(reali)iar camasile erau in stare aproape noua.
  • VEROLIUB

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1997 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2009

  • Mesaj Privat
salutari pentru toti utilizatorii, am o vectra b, ce pot sa zic am incercat diverse tipuri de ulei si le cam consuma, ultimul skimb l-am facut cu un elf cel mentionat de nitrouxm, ce sa zic ,de consum, urmaresc nuivelul uleiului si nu scadde semnificativ, la 4000 km si un pic a consumat vreo 300 g de ulei cu toate ca motorul e destul de galagios, masina n-a prea fost intretzinuta , are 230000 si un pic(nu stiu daca-s reali:-?), sunt multzumit de consumul de benzina, relativ mic, mai ales ca a venit si iarna, masinutza merge bine deocamdata ... salutari din tm boieru nitro Very Happy
  • nitrouxm

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
apropo de compresie:
la pistoanele 1,2,3 am aprox. 14 masurat la cald (ca nu aveam timpul necesar sa astept sa se raceasca) si la 4 16.
Acum sunt un pic in ceata ........mecanicul mia zis ca e ok asa.........dar nedumerirea mea suna asa:
- e posibil totusi sa consume ulei si de la segmenti daca compresia e totusi mare( excludem simeringurile de supape care o sa le schimb)?
@mecaNIK - e posibil ca la cele 3 pistoane sa am segmenti rupti? pentru ca el merge ok ,nu tremura, nu bate, (decat un pic vreo 2 tacheti ) trage bine zic eu , mai mult de 170km/h nu am mers ca nu ai pe unde si cred ca mai mergea pana la vreo 190 tinand cont ca am cutie scurta .
Recent am facut un drum de 2000km cu un consum de 6l/100km (mers regulamentar!) si de ulei aproape 1.5l Sad
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
E posibil sa ai compresie si sa consume ulei cauze pot fi griparea segmentilor in canale datorita depunerilor de calamina in urma consumului(arderii uleiului),incarcarea suprafetei de razuire de pe segmentul raclor cu calamina si acelasi lucru se intampla avand in vedere ca el aduna uleiul de pe camasa,astea fiind cauzele datorate consumului si/sau calitatii proaste a uleiului,decalirea segmentilor si cel de radere nu mai preseaza suficient pe camasa sa ia uleiul ,scaderea de compresie datorita uzurilor segmentilor e compensata cu depunerea de calamina din camera de ardere deci ai compresie acceptabila dar asta nu inseamna ca ai si fanta corecta......intalnesc tot felul de uzuri care mai de care mai ciudata.Dupa depunerile pe care le fac aceste motoare cred ca era bine sa fi mers cu ulei sintetic si totusi 5w-40 al consuma rapid...ramane varianta 10w-40 si ceva de calitate.Simpla masurare de compresie spune o valoare de presiune si atat...facand masuratori succesive;la rece,la cald..si dupa ce pui cateva picaturi de ulei in capul fiecarui piston tragi o concluzie mai aproape de realitate.Efectul in cascada al uzurii consuma ulei,reziduurile se depun pe segmenti si consuma si mai mult, cu cat se depune mai mult creste consumul...pana te apuci si-l faci bucati,altfel nu scapi.Si alta treaba intalnita de mine buna de retinut...segmentii aproape perfecti si totusi consuma ulei,deoarece pur si simplu nu mai stateau lipiti cu putere pe camasi ci aproape lipiti in canale cand i-am deformat,surpriza numai cel de ungere s-a rupt ceilalti erau transformati in sarme decalite ,asa ca aimulte variante de uzuri,cel mai simplu cand poti apuca-te de reparat ,pentru ca scapi in primul rand de stresul consumului si se amortizeaza din cheltuielile pe care le faci acum in plus.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR