Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu te grabi momentan,lasa-i sa mearga o perioada cu uleiul pe care l-ai pus acum, poti avea surpriza ca dupa 500km sa taca sa zicem ,uleiul din interiorul lor se inlocuieste foarte greu cu cel nou pe care l-ai pus acum.Tachetii care nu reusesc sa se umple in timp normal cartea spune aprox.2 min. dupa pornirea motorului pot fi stricati de loviturile camei deoarece distanta e prea mare iar pistonasul din interior loveste arcul de intindere,acesta nu e facut pentru functionare ci pentru a prelua jocul dintre coada supapei si axa cu came incarcand pistonasul de compensare atunci cand este destins deci neactionat,adevarat ca si presiunea de ulei are rolul ei .Decat sa dai banii in faza asta pe demontat axa cu came,inlocuit si pretul tachetilor mai bine masori presiunea de ulei sa nu ai surprize ,ea poate fi ridicata fara demontat prea multe.Trebuie cautata cauza ,nu tratat efectul pentru ca altfel vor ceda tachetii unul cate unul .....
Skip ads

  • fantasyc

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 di 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2009

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Nu te grabi momentan,lasa-i sa mearga o perioada cu uleiul pe care l-ai pus acum, poti avea surpriza ca dupa 500km sa taca sa zicem ,uleiul din interiorul lor se inlocuieste foarte greu cu cel nou pe care l-ai pus acum.Tachetii care nu reusesc sa se umple in timp normal cartea spune aprox.2 min. dupa pornirea motorului pot fi stricati de loviturile camei deoarece distanta e prea mare iar pistonasul din interior loveste arcul de intindere,acesta nu e facut pentru functionare ci pentru a prelua jocul dintre coada supapei si axa cu came incarcand pistonasul de compensare atunci cand este destins deci neactionat,adevarat ca si presiunea de ulei are rolul ei .Decat sa dai banii in faza asta pe demontat axa cu came,inlocuit si pretul tachetilor mai bine masori presiunea de ulei sa nu ai surprize ,ea poate fi ridicata fara demontat prea multe.Trebuie cautata cauza ,nu tratat efectul pentru ca altfel vor ceda tachetii unul cate unul .....



asta inseamna ca ar trebui sa mai astept , aveti dreptate pt ca noul ulei 5w 40 care l-am pus la schimbarea distributiei nu a produs imediat zgomotul ci la 1 ssaptam maxim , dar oricum mi se pare un consum mare la motorul asta de 1.4 cca 13% asa imi consuma inainte 1.4 breack, o sa astept sa vad cum functioneza . MUltumesc inca o data...
  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Asa imi ia si mie in oras, in afara se duce pe la 6 %.
Problema cu tacanitul o am si eu. Chestia e ca la mine s-a accentuat tacanitul dupa schimbul de ulei, tot cu mobil1 5w40(in el nu stiu ce ulei a avut). Tacanitul se aude pana se incalzeste motorul. Acum urmeaza sa-i pun un ulei 10w40, sa vedem cum se comporta.
  • fantasyc

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 di 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2009

  • Mesaj Privat
bogdanbdl a scris:Asa imi ia si mie in oras, in afara se duce pe la 6 %.
Problema cu tacanitul o am si eu. Chestia e ca la mine s-a accentuat tacanitul dupa schimbul de ulei, tot cu mobil1 5w40(in el nu stiu ce ulei a avut). Tacanitul se aude pana se incalzeste motorul. Acum urmeaza sa-i pun un ulei 10w40, sa vedem cum se comporta.


la mine se aude non stop sa vad cum se comporta, dar mi se pare exagerat de mare ca si consum, ma gandeam sa pun un gaz ...
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
bogdanbdl a scris:Asa imi ia si mie in oras, in afara se duce pe la 6 %.
Problema cu tacanitul o am si eu. Chestia e ca la mine s-a accentuat tacanitul dupa schimbul de ulei, tot cu mobil1 5w40(in el nu stiu ce ulei a avut). Tacanitul se aude pana se incalzeste motorul. Acum urmeaza sa-i pun un ulei 10w40, sa vedem cum se comporta.

Uleiul 15w-40 e contraindicat pe timp de iarna nu mai zic de faptul ca uleiul mineral nu mai face fata solicitarilor dintr-un motor asa pretentios la capitolul asta cum e toata gama ECO-TEC de la Opel , 5w-40 e consumat ,ori prea subtire pentru pompele de ulei obosite ....si a ramas un 10w-40 ca fiind cea mai buna varianta.Acum marca de ulei ramane la alegerea fiacaruia functie e parametrii luati in calcul doar vascozitatea asta e cea mai buna.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Toni cum stam cu reparatia? Sa nu crezi ca am incercat sa te demoralizam cu sfaturile,oricare varianta o alegi este vorba despre masina ta si ai ultimul cuvant,faptul ca nu faci un RK nu micsoreaza cu nimic meritul tau ca folosind sfaturile unora dintre noi o sa faci o lucrare de care sa te mandresti iar limita de 30-40.000 km cred ca o sa o depasesti usor.Astazi am mers cu Vectra ma simt bine in ea fata de masini cu mult mai noi ,iar cutia aia automata pe care tin minte ca o ai tu ar fi facut plimbarea si mai placuta in aglomeratie,.....pentru imagini si cum ai scos detaliile 10 cu plus ,la fel si sotiei pentru impresia artistica obtinuta cu mutunachele care mai inveseleste putin atmosfera,te rog doar sa faci o poza cu distributia si o rigla trecuta prin centrele suruburilor care fixeaza rotile de curea de la axele cu came sa evidentieze locul unde trebuie aliniate semnele iar secretele problematicului XEL vor fi expuse si in imagini.Asteptam vesti bune.
  • maricel80

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 x 16 xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2008

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:senzorul de temperatura motor? ala poate da figurile astea.cel cu 2 fire.da info despre temperatura motorului la ecu.daca spune gresit ecu baga multa/putina benzina.
Pe tester imi indica bine temp motorului iar senzorul l-am masurat comform autodata......
  • petrica popa

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Salutare mecaNIK,sunt din Tulcea si vreau sa-ti dau o speta.Am un motor x 16xel adus in Decembrie din Germania.Problema este ca nu trage,adica urca cam greu in demaraj.Mentionez ca porneste foarte bine dimineata ,relantiul sta normal,nu da in nas cind o accelerez brusc,este ca si cum nu ar lucra EGR la diesel.Pe scurt este cam puturoasa,Am schimbat filtrele mai putin cel de benzina fisele sunt noi,au fost schimbate de neamt.Daca vrei ,te rog iti pot da mai multe detali la tl.0747134233,da un bip.Se aude un sunet infundat se tureaza motorul ,cam greu si i-mi este frica sa intru in depasiri mai rapide.V-as ruga pe toti membrii care pot sa dea un sfat sa scrie pe forum sau sa-mi dea un bip pe telefon.Scuze dar scriu cam greu.
Skip ads

  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
@fantasyc.. asculta sfatului d-lui mecaNIK si abandoneaza ideea oricarui fel de aditivi de ulei si de benzina...aditivii de ulei au fos inventati de japonezi si americani acum cca 25-30 de ani, la momentul cand, la noi erau numai Dacii iar pe afara, in majoritate motoare non-euro, atunci cand motoarele erau mai putin fiabile iar carburantii produceau o gramada de probleme. Actualmente toate uleiurile de pe piata sunt suficient de aditivate, suplimentul de aditiv adaugat de unii in motoare fac mai mult rau decat bine.
@mecaNIK..Departe de mine gandul ca a incercat cineva sa ma demoralizeze, dar eu sunt mai pragmatic de felul meu. Adica imi calculez, din motive financiare, daca o anume investitie merita facuta sau nu. Si sincer, daca as mai fi avut o alta masina, balanta ar fi inclinat catre dezmembrare, asa am decis ca daca ma incadrez in 1.000 lei o repar.

Cu privire la reparatie am vesti bune dar si rele.
Sa incep cu cele rele: cum spuneam intr-un post anterior, alaltaieri seara am venit prea tarziu si nu am reusit sa mai fac poze la chiulasa, dupa reparatie, pt ca se descarcase camera. Ieri am fost de serviciu, si chiar in ziua in care s-au efectuat cele mai importante operatiuni si nu a fost nimeni sa faca poze (astfel ideea colegului si prietenului meu StefanTolos de a face un tutorial s-a destramat, iar gibilan o sa traisca). Am citit tot ce scris dl. mecaNIK cu privire la punerea la punct a distribuitei si speram sa nu aiba timp mecanicul ieri de ea. Din pacate insa, repunerea chiulasei, a distributiei si a evacuarii s-a efectuat inca de ieri, intrucat o alta lucrare programare ieri s-a anulat. As fi vrut tare mult sa fac poze cu punerea la punct a distributiei ca sa pot avea confirmarea de la dl. mecaNIK ca este totul ok.
Cand am ajuns eu, azi de dimineata stateam asa:

Am ajuns cu garnitura de admisie, si daca tot era demontata de pe motor, a fost bine curatat de garnitura veche, am dat cu spray si corpul clapeta si EGR, desi nu parea sa fie nevoie.


Pe scurt s-a montat totul la loc, cabluri cat cuprinde, furtune si furtunase de GPL, vacuumuri fara numar, etc
Vestea buna e ca dupa ce am dat la automat cca 10 sec cu bujiile demontate pt amorsarea instalatiei de ungere in general si pt amorsarea tachetilor in special, dar si ca sa auzim ceva zgomote suspecte, totul a fost ok.
Apoi s-au montat bujiile si s-a pornit, totul ok...a pornit ca si cand ar fi fost oprit ieri, la sfert cum se zice...a pornit cu pompa de aer suplimentara, aceasta s-a oprit dupa cca 2 min, s-a completat cu antigel si acum urmeaza probele de oras in zilele urmatoare.
Maine sper sa pot pune filmuletul cu pornirile.
Multumiri inca o data d-lui mecaNIK pt indrumari, dar si celorlalti pt sfaturi si incurajari.
Respect tuturor!
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
pai e bine. adica a reusit.
ramane de vazut daca segmentii nu sunt gripati.eu sper sa nu.inainte iti lua ulei mult?
apropo supapele de x20xev nu se potrivesc la x16xel. am o informatie neverificata ca ar merge de c20xe.

@mecanik ai idee in baia de ulei de la x16xel mai exista o pompa de ulei doar pt arbore? am demontat un x20xev si am gasit o pompa de ulei?! antrenata de arbore printr-un pinion.

oare asta sa faca diferenta la lipsa de presiune la unele x16xel?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu exista ,sigur e doar una singura ea fiind pozitionata in fata motorului si se vede cand demontezi distributia ..in baie e doar sorbul care duce la ea.Problema lipsei presiunii de ulei e foarte des intalnita la Opel eu mai jonglez cu supapa aia de suprapresiune dar daca exista jocuri mari in lagare,pot fi la vibrochen ori axe cu came,pinioane si corp pompa de ulei uzate nu prea mai exista alternativa decat reparatii costisitoare.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
@marian_sro: nu stiu cum sunt segmentii, dar fiinca nu "dansa" pistonul in camasi, banuiesc ca nu erau probleme. Inainte de lucrarea aceasta consuma cam 1 litru de ulei la 5.000 - 6.000 km.
Cum am promis revin cu filmulete, cam scurte, dar edificatoare:
Mai intai a fost invartit motorul de cateva ori fara bujii:

S-au montat bujiile si a pornit "la sfert", ca de obicei:

Dupa 30 secunde am scos capacul de la ulei, si am vazut ca urca ulei la axe.

Dupa cca 2 minute de la pornire s-a oprit pompa de aer si motorul s-a auzit in toata splendoarea lui, asa cum il stiam, linistit si silentios:

Revin azi cu detalii dupa ce ma duc sa refac reglajele la GPL.
Mult bine tuturor.
Skip ads

  • maricel80

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 x 16 xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Stalling or bad idling 100-500 m after cold start by outer temperatures less than 10°C. Immediately after stalling serious or no restart possible, because the engine turns without compression. This affects vehicles on short distance journies in combination with regular low engine speed driving. Affected Engines: X14XE, X16XE and X16XEL.

Cause: Loss of compression due to sticking exhaust valves.

Attention: No TC’s are set! For an secure diagnosis, see diagnosis instruction

IMPORTANT: The herein described process affects only the exhaust valves.

To apply the field remedy, please proceed as described in the
service instructions for Corsa-B/Tigra, Astra-F, Astra-G, Zafira, Vectra-B
respectively:
- Remove the cylinder head.
- Remove camshaft on the exhaust side only.
- Dismantle cylinderhead on exhaust side only.
- Rework valve guides with a handreamer (KM-6022).
Attention: Reaming only by hand, because of the coaxiality of the guides and
shafts.
Use the reamer for max. 10 cylinderheads.
Regrind valve seats with paste.
- Fit modified valve guide sealings on exhaust side.
- Assemble cylinderhead and refit to engine.

Urmeaza sa verific toata chestia asta,revin cu amanunte.

  • petrica popa

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Chiar nu vrea nimeni sa-mi dea si mie o mina de ajutor? Va rog frumos,am postat mai sus problema mea.
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
catalizatorul cum sta ?
daca este infundat de acolo ai problemele
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
@maricel80: te rog sa imi spui si mie de unde ai scos citatul in engleza. Este foarte interesant si cred ca explica, in prima lui parte, ce s-a intamplat cu motorul meu.
@petrica popa: sa stii ca pot fi multe cauze la motorul asta. Poate ar fi indicat sa incepi cu o "curatare de admisie", galerie admisie, corp clapeta, motoras pas cu pas, EGR, si ia in calcul si ceea ce a spus colegul mai sus cu catalizatorul, dar abia dupa aceste operatiuni. Daca nu ai mai facut aceste operatiuni te sfatuiesc sa fii foarte atent cand desfaci si vei sti sa le pui la loc sau sa mergi la cineva care SIGUR a mai pus mana pe un motor la fel.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
maricel80 a scris:Stalling or bad idling 100-500 m after cold start by outer temperatures less than 10°C. Immediately after stalling serious or no restart possible, because the engine turns without compression. This affects vehicles on short distance journies in combination with regular low engine speed driving. Affected Engines: X14XE, X16XE and X16XEL.

Cause: Loss of compression due to sticking exhaust valves.

Attention: No TC’s are set! For an secure diagnosis, see diagnosis instruction

IMPORTANT: The herein described process affects only the exhaust valves.

Urmeaza sa verific toata chestia asta,revin cu amanunte.

dancuciureanu a scris:Chiulasa ta pare ok dar trebuie putin alezat scaune supape, inlocuit toate supapele, toate ghidurile supape pe noul cod si simeringuri supape.

Ati avut dreptate, chiulasa era ok. Mai mult nu mi-am permis sa-i fac, insa din ce citesc ce ati scris d-voastra si maricel80 sunt probleme cu aceste ghiduri de supape?
Ce inseamna ghiduri de supape pe noul cod?
Ar fi trebuit schimbate si supapele sau doar inlocuite ghidurile cu alt model, mai nou din ce inteleg?
De ce? Cele vechi nu dau randament?

P.S. Un fenomen vechi, de care credeam ca scapasem, a revenit aseara la la reglajul GPL-ului. Pe benzina merge foarte bine motorul, relantiul stabil, insa pe gaz continua sa faca aceste fluctuatii. Dupa doua ore de tocat nervi, benzina si gaz am renuntat si amanat pt luni.

  • maricel80

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 x 16 xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2008

  • Mesaj Privat
[quote="citony2004"]: te rog sa imi spui si mie de unde ai scos citatul in engleza. Este foarte interesant si cred ca explica, in prima lui parte, ce s-a intamplat cu motorul meu.
Citatul l-am gasit in TIS opel. CUMVA GHIDURILE AU CODURILE ASTEA? 24405805, 6 42 014 (STANDARD)
SAU 24438044, 6 42 015 (SUPRADIMENSIONAT) ASTA DA IN [/b]EPC[b] PT.MOTORUL Z16XEP PE X16XEL NU AM GASIT NIMIC.
  • petrica popa

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc citony 2004 pentru sfat,am sa ma apuc de treaba.Am mai desfacut toata admisia la astra 2.0dth singur,dar este un pic altfel.Trebuie sa dau si capacul(carcasa) de deasupra chiuloasei pe unde intra bujiile?Si inca ceva,dimineata,dar nu mereu tacane un tachet doi sau ma rog ce tacane doar pentru citeva secunde,iar apoi nu se mai aud toata ziua.Sa fie de la tipul de ulei?Am bagat mobil 10w40.
  • petrica popa

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2010

  • Mesaj Privat
krashy22 a scris:catalizatorul cum sta ?
daca este infundat de acolo ai problemele




Nu l-am verificat,pentru ca nu stiu cum.Dar cind am inmatriculato in Decembrie au iesit gazele bine.Se demonteaza repede catalizatorul si ce proceduri trebuie urmate.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR