Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
daca au iesit bine noxele te sfatuiesc sa lasi in pace catalizaotrul
Skip ads

  • crysty4ever

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salutare la toata lumea.Am si eu o problema la masina mea,un Opel Vectra B motor 1,6 x16xel.
De vreo cateva zile motorul trepideaza rau de tot la relanti,iar daca accelerez putin nu se mai simte nici o trepidatie.Ma poate ajuta cineva si pe mine cu un sfat ceva?
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Din ce spui, se pare ca merge in trei pistoane...in cel mai simplu si ieftin caz e vorba de o bujie....scoate pe rand cate o fisa si vezi daca sunt modificari in mersul motorului...daca merge si mai prost sau daca se opreste, inseamna ca nu sunt probleme pe pistonul respectiv....daca nu se intampla nimic cand scoti fisa, incearca sa schimbi bujia pe pistonul respectiv, daca nici atunci nu merge bine testeaza fisele si daca nici atunci nu dai de buba mai vorbim.
  • crysty4ever

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Ok,multumesc de raspuns.Am sa incerc si va dau de veste ce se intampla.
Skip ads

  • petrica popa

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2010

  • Mesaj Privat
citony2004 a scris:Din ce spui, se pare ca merge in trei pistoane...in cel mai simplu si ieftin caz e vorba de o bujie....scoate pe rand cate o fisa si vezi daca sunt modificari in mersul motorului...daca merge si mai prost sau daca se opreste, inseamna ca nu sunt probleme pe pistonul respectiv....daca nu se intampla nimic cand scoti fisa, incearca sa schimbi bujia pe pistonul respectiv, daca nici atunci nu merge bine testeaza fisele si daca nici atunci nu dai de buba mai vorbim.







Se da greu capacul(carcasa)de deasupra chiuloasei,cel prin care trec fisele de la bujii.Vreau sa curat clapeta,EGR si ce mai este pe acolo.Dupa cum ti-am spus nu prea trage si parca un pic da in nas la plecarea de pe loc ,dar foarte putin.In rest sta bine la relantiu,merge rotund si porneste foarte bine dimineata,dar parca merge infundat si este puturoasa.Daca vrei da-mi un bip la tel.0747134233 si i-ti explic,te rog.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Uite studiaza si pe aici: Curatare valva EGR
si aici: Intreruperi acceleratie
Nr meu nu este secret, dar ti-l dau pe PM. Nu sunt specialist, dar atat cat stiu pot sa iti spun. Si pe mine m-au ajutat altii la timpul meu....acolo se discuta mai exact problema ta...aici se discuta la nivel ceva mai complex, distributia si tachetii nu sunt lucruri sa le faci in spatele blocului....sa speram insa ca nu vei avea nevoie sa cunosti asa ceva.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@citony cand face oscilatiile alea in relanti da niste bobarnace in iac.
eu banui ca e de la iac.
ciudat ca face doar pe gaz dar merita sa incerci.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
@marian_sro: am incercat si variante din astea neortodoxe...negativ din pacate.
@mecaNIK: am folosit de cand am luat masina numai uleiul si filtrul din imagine, DOAR cumparate din Germania....ma sfatuiti sa merg pe acelasi ulei sau am variante mai ieftine pe la noi? Castrol-ul il iau cu 55 EUR din Germania, si consum de la schimb la schimb cam 6 litri. Citeam pe un forum Opel din Germania ca ei folosesc cu succes LIQUI MOLY, ELF si chiar GM. As folosi mai ieftin dar nici nu vreau sa fac rabat de la calitate.

Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
la nivelul asta sau peste gasesti liqui moly. poti pune si 10w40 fara probleme. 130 ron 5 l.

eu nu mai am incredere in castrol si mobil. gm-ul era cam apa dupa 3000 km la mine.vorbesc de 10w40.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
5w-40 cam subtire pentru gurmandul X16XEL si restul de coduri cu X-uri.Cele mai bune rezultate s-au obtinut cu 10w-40
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns. 10W40 tot de la Castrol Germania? sau avem variante de alte marci eficiente si la noi?
  • SuperB

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2010

  • Mesaj Privat
In cartea tehnica e recomandat 10w40. la un service mi-a pus prima data 5w40 si era prea subtire imi manca destul de mult pu urma cu 10w40 nici nu sesizezi pierderi.
Skip ads

  • petrica popa

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Pentru cei ce se pricep,va rog sa dati un diacnostic sa inteleg si eu,va rog.Test facut pe masina mea.Model x16xel,
Date and time>,09/03/2011. 16:04

Workshop information:

Please add your workshop
name in the settings window


Selected model>,1996,Vectra-B,Engine,X 16 XEL

Control Unit:

Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Normal timing parameter set.

RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001000432
ProgrammingDate: 19970628
systemSupplierECUHardwareNumber: 16202280
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 16202319 NL
systemSupplierECUSoftwareNumber: BZKU
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0004
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D96003
systemNameOrEngineType: X16XEL

Identifier: 0102


Negative answer to service 0x30
The reason is: 0x22
conditionsNotCorrectOrRequestSequenceError


Negative answer to service 0x30
The reason is: 0x22
conditionsNotCorrectOrRequestSequenceError


Negative answer to service 0x30
The reason is: 0x22
conditionsNotCorrectOrRequestSequenceError


Negative answer to service 0x30
The reason is: 0x22
conditionsNotCorrectOrRequestSequenceError


Negative answer to service 0x30
The reason is: 0x22
conditionsNotCorrectOrRequestSequenceError


Measuring blocks information:

System Voltage,14.3 V
Immobiliser,Active
Immobiliser Signal,Received
Fuel Pump Relay,Active 0V
TPS Signal (Throttle Position Sensor),0 %
TPS Signal (Throttle Position Sensor),0.68 V
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure),0.24 bar
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure),1.17 V
Coolant Temperature,89 °C
Coolant Temperature,2.05 V
Intake Air Temperature,6 °C
Intake Air Temperature,3.12 V
Transmission Coding,Manual Transmission
Park/Neutral Switch,R-D-3-2-1 12V
A/C Information Switch,Inactive 0V
A/C Load Signal (Air Conditioning),Inactive 0V
Injection Pulse,2.7 ms
Clear Flood Mode,Inactive
Spark Angle before TDC (Top Dead Centre),10 °CA
Knock Cell Number,10
Cyl.1 Knock Retard,0 °CA
Cyl.2 Knock Retard,0 °CA
Cyl.3 Knock Retard,0 °CA
Cyl.4 Knock Retard,0 °CA
Secondary Air Pump Relay,Inactive
Air Control Solenoid,Inactive
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation),0 %
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation),0 %
Fuel Tank Ventilation Valve,0 %
O2 Sensor,941 mV
Air/Fuel Ratio,14.6
O2 Sensor Loop,Open
Air/Fuel Status,Lean
O2 Integrator,127 Steps
O2-Loop BLM Enable (Block Learn Map),Active
O2 BLM Cell Number (Block Learn Multiplier),18
O2 BLM Cell Content (Block Learn Multiplier),116
Engine Speed,850 RPM
IAC Control Enable (Idle Air Control),Active
Idle Air Control,21 Steps
Desired Idle P-N,150 RPM
Idle Adjust P-N,Modified
Desired Idle Drive (R-D-3-2-1),850 RPM
Idle Adjust Drive (R-D-3-2-1),Not Modified
Desired Engine Idle Speed,850 RPM
Idle Adjust,Not Modified
Engine Load,9 %
Torque Control,Inactive
A/C Relay (Air Conditioning),Inactive 12V
Air Conditioning,Not Present
Vehicle Speed Pulse,Received
Vehicle Speed,0 km/h
Telltale (Check Light),Off 12V
Blink Code Request,Inactive 12V
Dec. Fuel Cutoff (Deceleration),Inactive
Full Load Enrichment,Inactive
  • petrica popa

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru sugestii,ma gindeam ca va dati cu parerea.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Datele postate de tine sunt prea multe pentru a le intelege pe toate. Cele mai multe dintre ele par normale. Trebuie sa intelegi ca cei mai multi dintre noi, cand au nevoie si cand fac astfel de teste se duc la cineva care are progranul si laptop-ul si mai ales, care stie sa "citeasca" ce spune acel program si iti poate da sfaturi competente.
Aici pe forum, daca vrei sa fii ajutat, explici pe larg cum se comporta masina, apoi aceia dintre noi care se pricep sau care au patit la iti dau sfaturi, tu iti bagi manuta in masina si vedem ce iese. Apoi, daca nu ii dai de cap, va trebui sa ajungi la un specialist in acesti tip de motor (sunt probabil, cel mult, doar cativa in tara), nu la orice mecanic care a mai lucrat la masini. Aceasta este cred si ideea acestui topic, si anume sa descoperim si sa intelegem particularitatile acestui tip de motor (si nu sunt deloc putine).
Din ceea ce mi-ai explicat la telefon am inteles ca ai mici probleme cu tachetii, ramane sa vedem daca reusesti sa faci poze cu distributia, cum ti-am explicat, si apoi sa asteptam parerea d-lui mecaNIK, daca este sau nu pusa corect.
Crede-ma ca tipul asta de motor iti solicita cel mai mult rabdarea dar, cum spunea si dl. mecaNIK, are si punctele lui forte.
  • nicu_opel

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salutare la toti,

Am citit toata discutia cu tachetii si am o intrebare:
- Motorul meu, bineinteles un X16XEL, are bataie de culbutori la rece care dureaza intre 2-4-5min dupa care devine muult mai silentios, insa si cand e cald daca asculti atent cu urechea pe el se aude o bataie
In vara trecuta i-am inlocuit culbutorii dar totusi bataia a ramas
Ma gandeam sa aplic metoda de comprimare a arcului supapei de presiune a uleiului, adica mai exact sa pun intre acel surubul cu hexagon de 24 si arc o saiba subtine, ca o moneda de 1ban sa zicem dar mai subtire, astfel incat sa comprime putin arcul.

Ce parere aveti? Are rost sa umblu acolo?
Dar se poate sa dau jos acel surub fara a demonta si suportul de la compresorul de AC? Apoi e greu de pus la loc surubul din cauza arcului?

Cei care ati umblat la acea supapa ce sfaturi imi dati?

Multumesc
P.S.Becul de presiune la ulei se stige imediat ce a pornit motorul iar de aprins in mers nu l-am vazut niciodata, din asta ar trebui sa cred ca nu ar fi probleme cu presiunea uluiului.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
nicu_opel a scris:Becul de presiune la ulei se stige imediat ce a pornit motorul iar de aprins in mers nu l-am vazut niciodata, din asta ar trebui sa cred ca nu ar fi probleme cu presiunea uluiului.


Da...asa sa intelegi teoretic...practic ar fi bine sa o masori cu un "dispozitiv cu ceas" (o sonda cuplata la un manometru) special pe care sa-l conectezi la instalatia de ungere.
Dar din ce spui, daca iti permiti, cel mai util pare a fi verificarea tachetilor.
  • nicu_opel

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2011

  • Mesaj Privat
pai daca am schimbat tachetii se presupune ca numai trebuie sa ii verific
am vazut in carte cum se masoara presiunea insa nu am dispozitivul cu manometru care sa masoare presiunea uleiului.
Idea este ca bat numai culbutorii de la evacuare pe cilindrul 3sau 4, restul sunt ok - am ascultat cu surubelnita.
intrebarea mea e daca se umbla greu la acel surub, daca se pune greu la loc, ma gandeam sa adaug un distantor de 0.8-1mm poate max1.5mm, in felul asta sa nu comprim prea mult acel arc si deci sa nu creasca prea mult presiunea uleiului
bataia de culbutori a aparut dupa ce am pus la punct corect distributia - era decalata cu un dinte evacuarea(inainte)
  • D.dany

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1998 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salutare. Am un astra G x16szr (motor monopunct),problema e ca de ceva timp bate un tachet cam de vreo 2 luni a aparut zgomotul. E nevoie sa-l schimb urgent sau nu , bataia nu este una urata din punct de vedere zgomotos ,dar bate si la relantiu si la turatie cu acelasi zgomot ,uleiul l-am schimbat acum trei saptamani un castrol magnatec 5-40w .Consumul de ulei este mic cam de 200g la 10000km parcursi intr-un an (asa am apreciat eu cand am pus uleiul intr-un bidon gol tot de castrol ).Cu ulei asemanator mi-a venit in 2008 masina din Germania, deci este al treilea schimb de ulei pe care l-am facut . Problema sa fie de la axul cu came ? Pt. ca in 2008 cand am schimbat distributia mecanici de la servisul unde am fost mi-au rupt o ureche de la capacul culbutorilor, acolo unde vine montat axul cu came , mai exact unde vine semeringul la axul cu came si pinionul de la distlibutie .Si am mai gasit o problema ,semnul de pe pinion nu a fost aliniat cu semnul de pe carcasa diferente de 1mm apreciatde mine spre inainte , fapt care ma cam rupt la consumul de benzina. Si treaba asta am vazut-o cand am aliniat pinioanele la distributie pentru a da jos distributia si pinionul de la axul cu came pt.ca sa scchimb semeringul ,finca meseriasi atunci mi-au pus tot semeringul vechi si compromis la arc. De ce am facut operatiunea asta pt. ca i-mi curgea ulei pe la semering .Asa ca schimband uleiul am schimbat si semeringul punand unul nou . acum stau mai bine cu consumul de benzina si porneste si mai usor motorul. osa incerc sa pun niste poze cu capacul de culbutori sudat .
I-mi poate da cineva un sfat in legatura cu tachetii ?
Va multumesc.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
nicu_opel a scris:am vazut in carte cum se masoara presiunea insa nu am dispozitivul cu manometru care sa masoare presiunea uleiului.

Stii vorba aia romaneasca: 'Hai ca esti carcotas!"....pai nu trebuie sa ai dispozitivul...normal ca nu ai cum sa il decat daca il cumperi sau daca il confectionezi. Varianta a doua e de preferat, nu? Cauti un manometru clasic de acela sin care aveau tractoarele pe vremuri, care functioneaza pe direct printr-o conducta de cupru si nu prin traductor. Te duci la un strungar si iti confectioneaza reductia de cuplaj si gata "dispozitivul"...
nicu_opel a scris: bataia de culbutori a aparut dupa ce am pus la punct corect distributia - era decalata cu un dinte evacuarea(inainte)

Pai si atunci cum ai dedus tu de aici ca ai probleme cu presiunea?...eu nu iti recomand sa te bagi la reglatul presiunii pana nu o masori.
In rest numai de bine.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR