- ammorex112
- **
- 90 mesaje
- din 02 Jul 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
ammorex112
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
- coldbreath11
- **
- 101 mesaje
- din 24 Sep 2007
- Tigra 1998 X16XE
- Bucuresti
coldbreath11
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1998 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2007
- Mesaj Privat
mecaNIK a scris:... stabilim o ;auditie;si mai vedem poate... pana atunci apare si stetoscopul de care am atata nevoie sa nu ma trezesc cu un maner de surubelnita infipt in cap intr-o buna zi
Salutare. Cu mine cand stabilesti o "auditie" pt a mea Tigra X16XE, consumatoare de ulei si generatoare de zgomote din zona ambreiaj / cutie de viteze?
- mecaNIK
- OP
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Urate obiceiuri are masina ta,dupa ce ca-ti mananca banii dati pe ulei cu nerusinare tot ea cu scandal..... Glumeam,acum vad ca te-am cam neglijat,obisnuinta de a intra si a verifica ultimile mesaje inseamna si sa ignori fara sa vrei pe cei aflati pe cealalta pagina imi cer scuze si ramane sa stabilim de maine cand vrei ..astept un semn.
- coldbreath11
- **
- 101 mesaje
- din 24 Sep 2007
- Tigra 1998 X16XE
- Bucuresti
coldbreath11
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1998 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2007
- Mesaj Privat
mecaNIK a scris:... ramane sa stabilim de maine cand vrei ..astept un semn.
De indata ce voi primi salariul intarziat voi da un semn( ca nu pot sa vin cu mana in fund). Spune-mi daca ne putem vedea in w.end(ca principiu) si eventual lasa-mi pe privat zona si un numar de telefon. Multumesc anticipat.
P.S.: Masina mai are obiceiul sa-si domoleasca acele zgomote din cand in cand. Sper sa nu se sperie de tine si sa faca liniste.
- cristi_80MRA
- *
- 8 mesaje
- din 17 Nov 2009
- Astra 1999 X16XEL
- Prahova
cristi_80MRA
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2009
- Mesaj Privat
nu stiu daca aici trebui sa postez sau nu dar am si eu o astra g din 2000 cu mototr 1.6 16v X16XEL , nu stiu daca este normal sau nu dar a mea face cam asa: la consum NUMAI in oraj ajunge la 13l/100km in afara ia cam 6.5 la un mers normal de 100 - 120km/h , iar in faza cu uleiul consuma cam 2 linii pe joja la vreo 5000km , nu stiu daca este normal sau nu , dar astept niste raspunsuri de la voi. va multumesc mult, masina am cumparato de la un spaniol si avea 118.000 km acuma are 148.000 km.
- mecaNIK
- OP
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
cristi_80MRA n-ai gresit postand aici doar ai facut poate cativa colegi invidiosi pentru ca ei chiar si dupa reparatie pot doar visa la un consum atat de mic de ulei,recunosc depinde mult de maniera de condus,regimul de turatie,uleiul folosit...etc dar nu in ultimul rand de cate ori km.aia au fost dati innapoi.Am spus-o si alta data Vectra mea avea 268.000 km. REALI am desfacut motorul si camasile erau in stare noua,reparatia a iesit perfecta ...nu acelasi lucru s-a intamplat cu motoare cu mult mai putini km. afisati pe bord iar concluzia e simpla ...nu mai credeti ceea ce se poate modifica in 2 min. si este o practica curenta,singura metoda de evaluare e demontatul .
- coldbreath11
- **
- 101 mesaje
- din 24 Sep 2007
- Tigra 1998 X16XE
- Bucuresti
coldbreath11
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1998 X16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2007
- Mesaj Privat
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salutare la toti
vin si eu cu o intrebare catre mecaNIK
am desfacut motorul si avem diametrul la cilindrii 79.45mm, fara pic de umar sau de ovalizare, asta inseamna ca au fost hornuiti cilindrii? sau asta e dimensiunea normala,(eu stiam dar nu sunt sigur ca diametrul standard trebuie sa fie ~78.85mm)?
am o fanta la segmenti de 2.5-3mm si nu i-am mai schimbat, pistoanele erau pline de depuneri mai ales canalele segmentilor, cei de ungere nu prea isi mai faceau bine treaba caci erau coxati ca si cei de foc si de raclare(canalul segmentilor de raclare era complet stupat de calamina).
mi s-a parut un joc destul de mare al pistoanelor in cilindru cand pistoanele erau la pmi, la pms diferenta de diametre parea mai mica -posilil cilindrii sa fie conici din constructie? cu baza mica sus?
intrebarea mea este, dupa dimensiunile cilindrilor e posibil ca acestia sa fi fost hornuiti/alezati fara sa se fi schimbat pistoanele
cum vi se par dimensiunile cilindrilor dar si fanta segmentilor?
motorul e x16xel, consuma cam 1l la 1500km , (ulei aral 10w40, cu castrol tot cam atat manca) asta dupa ce am schimbat semeringurile de supape, am curatat scaunele supapelor si supapele care erau pline de calcina si depuneri, scaunele supapelor se prezentau relativ ok -le-am frecat al mana si bormasina cu pasta abraziva.
in camera de ardere si in capul pistoanelor aveam depuneri groase de ulei ars -ca o mazga, acum la pornire rece imi bate un culbutor 2-3min.
multumesc anticipat pt raspuns
vin si eu cu o intrebare catre mecaNIK
am desfacut motorul si avem diametrul la cilindrii 79.45mm, fara pic de umar sau de ovalizare, asta inseamna ca au fost hornuiti cilindrii? sau asta e dimensiunea normala,(eu stiam dar nu sunt sigur ca diametrul standard trebuie sa fie ~78.85mm)?
am o fanta la segmenti de 2.5-3mm si nu i-am mai schimbat, pistoanele erau pline de depuneri mai ales canalele segmentilor, cei de ungere nu prea isi mai faceau bine treaba caci erau coxati ca si cei de foc si de raclare(canalul segmentilor de raclare era complet stupat de calamina).
mi s-a parut un joc destul de mare al pistoanelor in cilindru cand pistoanele erau la pmi, la pms diferenta de diametre parea mai mica -posilil cilindrii sa fie conici din constructie? cu baza mica sus?
intrebarea mea este, dupa dimensiunile cilindrilor e posibil ca acestia sa fi fost hornuiti/alezati fara sa se fi schimbat pistoanele
cum vi se par dimensiunile cilindrilor dar si fanta segmentilor?
motorul e x16xel, consuma cam 1l la 1500km , (ulei aral 10w40, cu castrol tot cam atat manca) asta dupa ce am schimbat semeringurile de supape, am curatat scaunele supapelor si supapele care erau pline de calcina si depuneri, scaunele supapelor se prezentau relativ ok -le-am frecat al mana si bormasina cu pasta abraziva.
in camera de ardere si in capul pistoanelor aveam depuneri groase de ulei ars -ca o mazga, acum la pornire rece imi bate un culbutor 2-3min.
multumesc anticipat pt raspuns
- mecaNIK
- OP
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Fanta segmentilor este astronomica iese din discutie functionarea corecta cu ei, referitor la conicitate si diametrul cilindrului nu pot tine minte toate valorile si orice motor desfac o fac numai cu documentatia pregatita.Inclusiv fanta segmentilor este printre altele in relatie cu diametrul alezajului nefiind valabila o valoare stass ea fiind mult diferita intre un 76,xx - 101,xx majoritatea autovehiculelor.Despre impresia ca pistoanele acestor tipuri de motoare sunt cam mici pe camasa spunea si un coleg de pe forum ,si eu am parerea asta valori exacte aflu numai prin mail de la firma cu care lucrez.Am inteles din mesajul tau ca motorul deja l-ai montat si banuiesc faptul ca nu esti multumit de consumul de ulei,la asemenea fanta e normal,ramane sa vedem ce-i cu diametrul cilindrului asa ca nu cred sa fie o urgenta,pentru ca depinde cat de repede primesc raspuns.Despre honuit este posibil,am intalnit de curand,honuire,pistoane de cota de reparatie dar cu segmenti standard...adica bani aruncati pe fereastra,si redesfacut motor ...problema rezolvata doar cu un set de segmenti de cota de reparatie corecta.Consumul de ulei pe langa stres si bani are si alt efect ,depunerea de calamina ori depozite uleioase mult mai repede decat normal,iar cele de pe canale de ungere ori din segmentii de ungere duc la uzuri mult mai rapide decat normale,este un efect in cascada.Cum aflu valori te contactez.
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
multumesc pt respuns
da intr-adevar motorul l-am desfacut si montat prin martie, cu segmentii acestia
imi cer scuze pt greseala facuta - fanta la segmenti era intre 0.25-0.30mm? in cazul asta cum e fanta? ar trebui schimbati sau sunt ok?, probabil s-au hornuit cilindrii si sau folosit aceleasi pistoane cu segmenti noi si de asta pare mare diferenta intre piston si cilindru.
ce parere aveti daca pun ulei 15w40, exista vreun risc? macar pe sezon cald - vara
am sentimentul ca imi consuma mai mult ulei cand e motorul rece,
mentionez ca atunci cand foloseam castrol nu prea auzem bataia culbutorului, oricum dupa ce am desfacut motorul si l-am montat am folosit numai aral 10w40, am pastrat ordinea culbutorilor, nu i-am schimnat intre ei tocmai sa nu am surprize, poste sa fi lovit eu unul din ei, imi amintesc ca am scapat pe jos unul, dar nu s-a zgariat.
ma gandesc ca imi consuma ulei pe la ghiduri, desi nu ma observat joc al supapelor in ghiduri, cred asta deoarece compresia inainte sa il desfac era de 15bar(probabil camera de ardere era micsorata de la depunerile de ulei) acum e de 12.5 bar pe fiecare cilindru, masurata cu motorul cald, cum vi se pare compresia?
motorul trage bine zic eu avand in vedere ca are doar 1600cm3 si e montat pe o vectra b care e destul de mare.
bujiile sunt curate(inainte sa umblu in motor erau afumate) si au o culoare gri deschis cu perle(sclipesc particule pe electrozi) am mai scris in discutia asta depre culoarea lor si faptul ca in catalogul de la NGK de diagnosticare a starii motorului dupa culoarea bujiilor spun ca acesata culoare se datoreaza benzinei proaste si ca ar trebui folosita benz de 98-100
da intr-adevar motorul l-am desfacut si montat prin martie, cu segmentii acestia
imi cer scuze pt greseala facuta - fanta la segmenti era intre 0.25-0.30mm? in cazul asta cum e fanta? ar trebui schimbati sau sunt ok?, probabil s-au hornuit cilindrii si sau folosit aceleasi pistoane cu segmenti noi si de asta pare mare diferenta intre piston si cilindru.
ce parere aveti daca pun ulei 15w40, exista vreun risc? macar pe sezon cald - vara
am sentimentul ca imi consuma mai mult ulei cand e motorul rece,
mentionez ca atunci cand foloseam castrol nu prea auzem bataia culbutorului, oricum dupa ce am desfacut motorul si l-am montat am folosit numai aral 10w40, am pastrat ordinea culbutorilor, nu i-am schimnat intre ei tocmai sa nu am surprize, poste sa fi lovit eu unul din ei, imi amintesc ca am scapat pe jos unul, dar nu s-a zgariat.
ma gandesc ca imi consuma ulei pe la ghiduri, desi nu ma observat joc al supapelor in ghiduri, cred asta deoarece compresia inainte sa il desfac era de 15bar(probabil camera de ardere era micsorata de la depunerile de ulei) acum e de 12.5 bar pe fiecare cilindru, masurata cu motorul cald, cum vi se pare compresia?
motorul trage bine zic eu avand in vedere ca are doar 1600cm3 si e montat pe o vectra b care e destul de mare.
bujiile sunt curate(inainte sa umblu in motor erau afumate) si au o culoare gri deschis cu perle(sclipesc particule pe electrozi) am mai scris in discutia asta depre culoarea lor si faptul ca in catalogul de la NGK de diagnosticare a starii motorului dupa culoarea bujiilor spun ca acesata culoare se datoreaza benzinei proaste si ca ar trebui folosita benz de 98-100
- nitrouxm
- **
- 140 mesaje
- din 02 Jun 2007
- Vectra 1996 x16xel
- Caras-Severin
nitrouxm
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2007
- Mesaj Privat
mi_lau_19
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2009
- Mesaj Privat
dak puteti sa ma ajutati si pe mine cu un sfat va rog. am un vectra b din '97 1600cm 16 v X16XEL.dimineata porneste putin mai greoi nu stiu de ce. motorul merge bn dar ii vine din cand in cand sa nu mai traga in sarcina si sa nu mai urce mai mult de 1500-2000 de rot/min,iar dak opresc pe loc si o accelerez in gol in blana urk turometrul pana la 3000-3500 rot/min iar apoi scade in relanti tinand cont k acceleratia este in blana.te rog mult dak poti sa imi dai si mie un sfat.apropo becul cu motorasul galben nu se aprinde.mi_lau_19 este adresa mea de mess dak vreti sa intrati sa ma ajutati si pe mine. am observat acum in urma k de obicei nu vrea sa mai traga dupa ce trece de 85 de grade.ms mult de tot
boboopel
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bihor
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2009
- Mesaj Privat
VEROLIUB
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1997 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
VEROLIUB
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1997 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
mi_lau_19
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Cypher
- **
- 317 mesaje
- din 08 Jan 2009
- Vectra 2008 Z16XEP
- Bucuresti
Cypher
- Mesaje scrise: 317
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut,daca tot e un topic pentru X16XEL vin si eu cu cateva intrebari:
Am schimbat pompa de ambreaj. Pe cea veche urmele de uzura erau destul de mari pentru vechimea ei (mai putin de un an). Masina parca trage mai bine,pedala de ambreaj e mai ferma,dar problema cu viteza intaia tot nu a disparut. Viteza intaia intra mai greu,dar cand cutia e calda merge mai bine. Ca sa bag intra intaia trebuie sa trag spre a doua si dupa aceea sa bag efectiv intra intaia. Daca incerc lejer sa introduc in viteza,aceasta se duce spre a 3-a.
Poate fi din cauza rulmentului de presiune?
De unde pot cumpara SH un rulment de presiune?
Problema cu viteza poate fi si din timonerie?
Am schimbat pompa de ambreaj. Pe cea veche urmele de uzura erau destul de mari pentru vechimea ei (mai putin de un an). Masina parca trage mai bine,pedala de ambreaj e mai ferma,dar problema cu viteza intaia tot nu a disparut. Viteza intaia intra mai greu,dar cand cutia e calda merge mai bine. Ca sa bag intra intaia trebuie sa trag spre a doua si dupa aceea sa bag efectiv intra intaia. Daca incerc lejer sa introduc in viteza,aceasta se duce spre a 3-a.
Poate fi din cauza rulmentului de presiune?
De unde pot cumpara SH un rulment de presiune?
Problema cu viteza poate fi si din timonerie?
- mecaNIK
- OP
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Precizia selectorului n-are de-a face cu rulmentul de presiune,acesta(selectorul) se regleaza pentru remedierea problemei.Mergi la un mecanic care stie despre ce-i vorba si se rezolva in max 15 min.Daca selectia s-ar fi facut corect fara miscari spre alte trepte(a-2-a) si doar opunea rezistenta doar la treapta respectiva si doar la rece era din vascozitatea uleiului.
- Cypher
- **
- 317 mesaje
- din 08 Jan 2009
- Vectra 2008 Z16XEP
- Bucuresti
Cypher
- Mesaje scrise: 317
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- OP
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Atunci ramane exclusiv reglajul timoneriei cu precizarea ca in functie de jocurile din articulatii peste anumite limite vor face imposibila readucerea selectorului pe traiectoria corecta.In orice caz este foarte neplacut dar usor de remediat ....te asteptam cu rezolvarea defectiunii,poate foloseste si altora.
La dotare tehnica trecem cel putin o rampa ...altfel nici sa nu te gandesti la rezultate multumitoare.
La dotare tehnica trecem cel putin o rampa ...altfel nici sa nu te gandesti la rezultate multumitoare.