Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • bylekk

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Salut. Poate exista deja un loc in care s-au discutat aceste probleme, dar va marturisesc sincer ca, desi rasfoiesc de ceva vreme, inca nu am reusit sa leg problemele intre ele, chiar daca au aparut simultan....Sad

Este vorba despre un Opel Astra Caravan, Y17DT, constructie 2001.

Povestea:

Intr-o zi, cand am pus lichid de parbriz, am observat filetul umed la unul dintre injectoare (al treilea, din stanga catre dreapta).
Masina mergea ok.
In alta zi au aparut ceva trepidatii, dar s-a dovedit ca era vorba de echilibrat roti, presiuni, geometrie.A mers ok.Filetul tot umed.
Am facut o pana, am pus rezerva.Au aparut vibratii.Am schimbat rotile directoare, sa fie pereche, echilibrat etc
*
Am observat ca persista un trepidaj, care de data asta se simtea putin si in schimbatorul de viteze.
Nestiind care poate fi cauza, m-am gandit ca poate fi tot de la roti, asa ca am fost sa le echilibrez din nou.
Trepidajul persista.
Doua zile mai tarziu, ies la un drum de 30 km.
La aprox 50km/h, turatia in scadere de la 2300 rpm la 1800 rpm se simtea un trepidaj, un tremurat, perceptibil tot mai clar, cu mana dreapta pe schimbator.
M-a depasit un tip si am ramas in urma lui la 2-3 metri.
Am utilizat motorul: turatii pana in 3500 rpm, mai putin, frane, etc. la viteze in jurul a 110-115km/h.
Aproape de destinatie, am oprit la un semafor, portiune de drum in lucru.
Am observat atunci ca incepe sa miroase a fum, a gaz de esapament in cabina.
Fiind in spatele lui m-am gandit ca poate o fi de la masina lui. Am oprit ventilatie cabina.
S-a facut verde si am plecat mai departe. Am pastrat o distanta relativ constanta in spatele lui de aprox. 100 m, pentru a inlesni depasirile celor care erau mai grabiti ca mine.
Spre surprinderea mea, mirosul de fum a continuat sa persiste, iar tremuratul sa fie mai puternic.
Parametrii erau OK. Temperatura motor: 87-89 grade, fara martori aprinsi la bord.
Am tras pe dreapta. Am vazut ca iesea putin fum de undeva din spatele chiuloasei dar nu mi-am putut da seama de unde precis.
Fiind o situatie de urgenta, am mai facut 2 km si am ajuns la destinatie. Am parcat si m-am uitat din nou. Iar nu mi-am dat seama de unde iese fumul.
Dupa 4 ceasuri am fost nevoit sa ma intorc. Aveam de facut 30 km neaparat, asa ca am pornit.
Motorul a pornit imediat, dar a aparut mirosul de fum. Am mers mai departe si am actionat butonul de recirculare aer in cabina pentru a bloca aerul dinspre motor.Am deschis si geamul din stanga.
Dupa 30 km m-am uitat sa vad ce e..era deja intuneric, dar am observat ca am lasat urma pe asfalt. Nu stiam de la ce e. Am presupus ca poate fi ulei, dar pentru a masura nivelul trebuia sa astept un timp, asa ca am lasat-o pana a doua zi.
A doua zi am masurat nivelul uleiului, iar acesta era putin peste maxim. Este posibil ca cel care mi-a schimbat uleiul sa-mi fi pus o idee mai mult.
Am dedus ca era vorba de motorina. Am pornit motorul, am ridicat capota, si am observat ca facea ca toti dracii, tremura din toate incheieturile. Mi-am adus aminte de filetul umed de la injector.
Am deschis busonul de la chiuloasa si am acoperit cu palma. Am observat ca exista presiune in aerul care iesea pe acolo. Nu foarte mare, dar exista.
Apoi am incercat sa caut un mecanic…dar, era sambata, si nu am gasit pe nimeni.

Problemele:
- motorul trepideaza foarte tare;
- unul dintre injectoare este umed la filet;
- curge motorina pe sub scut intr-o veselie;
- scoate fum de la motor de undeva din spatele chiuloasei, de dedesupt;
- intra miros de gaz de esapament in cabina;


Nedumerire: este posibil sa se fi stricat unul dintre injectoare, iar ca urmare a trepidatiilor sa se fi slabit o conducta de motorina care sa duca spre injectoare, iar curgerea sa apara de acolo?
Marturisesc ca nu prea m-am mai confruntat cu mecanica auto. Sad...Dar n-as vrea sa ma duc total nepregatit la un mecanic. Am inteles ca daca ar fi problama de injector, e o chestiune delicata, iar bani de aruncat pe geam n-are nimeni.

Multumesc, ma bucur ca pot spune cuiva lucrurile astea si sper ca poate ma va indruma cineva cat de putin..Smile
Skip ads

  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
motorina scursa pe scut am avut si eu, dar nu curgea intr-o veselie cum spui ca se intampla la tine, si nici trepidatii sau fum, la mie s-a dovedit a fi valva de avans de la pompa de injectie, problema cu care s-au confruntat multi colegi opelisti, s-a remediat cu o pasta gen poxipol sau altceva mai special. Deja urca motorina pe fire pana la ECU, si aveam cateva picaturi in mufa M ... nu stiu dac te ajuta catusi de putin, dar poate intervin alti colegi forumisti mai experimentati, iti doresc bafta si remedierea cat mai gabnica
  • bylekk

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2009

  • Mesaj Privat
florindinica a scris:motorina scursa pe scut am avut si eu, dar nu curgea intr-o veselie cum spui ca se intampla la tine, si nici trepidatii sau fum, la mie s-a dovedit a fi valva de avans de la pompa de injectie, problema cu care s-au confruntat multi colegi opelisti, s-a remediat cu o pasta gen poxipol sau altceva mai special. Deja urca motorina pe fire pana la ECU, si aveam cateva picaturi in mufa M ... nu stiu dac te ajuta catusi de putin, dar poate intervin alti colegi forumisti mai experimentati, iti doresc bafta si remedierea cat mai gabnica


Multumesc de raspuns... ma voi uita atent la ce se intampla pe acolo. Momentan masina am lasat-o in orasul de bastina, si cred ca o sa caut un manual Astra G sa vad ce mai e pe acolo, circuitul de combustibil...Wink
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Problema cu pierderea de motorina in caz ca este acea valva de care se vb mai sus trebuie sa orezolvi cat mai repede , daca motorina ajunge in ECU si il inunda posibil sa ai probleme mari din cauza asta asa ca nu mai sta .
Skip ads

  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
daca nu e valva de avans, o problema celebra la y17dt, atunci schimba garnitura de la injectoru 3, si urmareste daca mai picura. poate ca motorina se prelinge pe marginea motorului incins si de aia face fum ...
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Da, prima oara rezolvi problema cu injectorul, si verifici mufa de la ECU, cum au zis colegii mai sus. Apoi restul, daca mai e ceva.
Si inca ceva: ar fi bine sa mai scoti din ulei, daca este peste nivel, cum zici tu.

Bafta!
  • bylekk

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Mersi frumos de opinii... Am rezolvat problema... Era vorba de o conducta de la un injector...Nu ajungea motorina la el...Asta era problema...Numai bine...Wink
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
bazare a scris:daca nu e valva de avans, o problema celebra la y17dt, atunci schimba garnitura de la injectoru 3, si urmareste daca mai picura. poate ca motorina se prelinge pe marginea motorului incins si de aia face fum ...

Teava care intra in injector are un cap conic , nu are garnitura si etanseaza atunci cand este stransa pe injector .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR