Ai uitat parola?


  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 4,040
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Salut !

Am deschis acest topic si pe un alt forum (Vectra-c.com) dar fara nici un rezultat, de aceea il deschid si aici.
Motorul meu este Z19DTH, 150CP, Vectra-C 2005.
Masina merge bine, DAR,... de ceva vreme incoace Boost Pressure nu mai este egal cu Boost Pressure Command si acest lucru ma dispera !
Am nevoie de un sfat profesional, nu presupuneri ...pe cat posibil. Cu siguranta sunt pe acest forum cativa care se pricep dar stau in umbra sau nu vor sa raspunda.
Am atasat date de la o diagnoza recenta. Mai demult Boost Pressure era egal cu Boost Pressure Command la orice RPM, acum e diferit !
http://img85.imageshack.us/img85/3953/rpm1.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/7598/rpm2.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/6113/rpm3.jpg
http://img32.imageshack.us/img32/5043/rpm4.jpg
http://img2.imageshack.us/img2/7730/rpm5.jpg
http://img2.imageshack.us/img2/2728/rpm6.jpg

Noile mele concluzii, dupa ce m-am uitat pe niste citiri mai vechi :

15.12.2008 (raspuns bun)
Engine Speed: 2608 RPM
Calculated Air Flow: 144 Kg/h
MAF Sensor: 144 Kg/h
Barometric Pressure: 101 kPa
Boost Pressure Command: 120 kPa
Boost Pressure: 120 kPa
EGR Position Commandes: 37%
EGR Pulse Ratio: 39%

02.06.2009
RPM Engine Speed: 2583 RPM
Calculated Air Flow: 148 Kg/h
MAF Sensor: 148 Kg/h
Barometric Pressure: 98 kPa
Boost Pressure Command: 120 kPa
Boost Pressure: 119 kPa
EGR Position Commandes: 38%
EGR Pulse Ratio: 38%

25.09.2009 (raspuns inegal)
Engine Speed: 2580 RPM
Calculated Air Flow: 165 Kg/h
MAF Sensor: 165 Kg/h
Barometric Pressure: 100 kPa
Boost Pressure Command: 120 kPa
Boost Pressure: 130 kPa
EGR Position Commandes: 38%
EGR Pulse Ratio: 38%

Dupa aceste date trag concluzia ca ar fi MAF de vina! Un indiciu de la un reprezentant Opel a fost sa schimb EGR.

CristianTM.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,263
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum Z19DTH 190CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Cand am facut schimb de debitmetre cum era boost pressure? Nu-mi mai aduc aminte.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 4,040
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
ATENTIE, de la o anumita turatie lucrurile se inverseaza. In datele de mai sus motorul cere 120kPa si turbo baga 130kPa, de la o anumita turatie in sus, motorul cere 140-160kPa si turbo ...ramane pe loc.

CristianTM.
  • guliver

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A18XER din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Se pare ca e o problema des intalnita...si eu ma confrunt cu ea.....o sa incerc intai prin curatarea elecrovalvei sia EGR
  • guliver

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A18XER din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Boost Pressure Command: 120 kPa
Boost Pressure: 130 kPa

Valorile astea sunt la relanti?
Cand turezi masina cum merg valorile? Tind sa se egalizeze?
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,263
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum Z19DTH 190CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Engine Speed: 2580 RPM

parca de pe la 3000 incolo incepe sa fie invers, din overboost in underboost

Foarte ciudata problema are Cristi Laughing
  • guliver

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A18XER din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Aceeasi prbl o am si eu...am facut in seara asta un test si la relanti imi aparea o diferenta mica de presiune intre cele 2 valori....dar cand o turam pe la 4000 diferentele se mareau semnificativ......mecanicul meu mi-a schimbat electrovalava de la turbo, am refacut testul si valorile nu se mai distantau.....erau sensibil egale.....+- 5 unitati...acum ramane sa vad la drum lung daca mi se mai aprinde martorul.....
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,263
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum Z19DTH 190CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
electrovalva unde e pozitionata?
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 4,040
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Uite-o:



CristianTM.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,263
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum Z19DTH 190CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
aia ai verificat-o Sad
  • guliver

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A18XER din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Daca ai verificat-o vizual nu ai cum sa-ti dai seama daca e defecta sau nu....eventual monteaza alta de la cineva si pune-o pe tester...si vezi valorile...
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 4,040
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
guliver a scris:Daca ai verificat-o vizual nu ai cum sa-ti dai seama daca e defecta sau nu....eventual monteaza alta de la cineva si pune-o pe tester...si vezi valorile...


3 bucati am testat, cu toate facea la fel, nu e de acolo. Inclin spre MAF (debitmetru) sau EGR.
Cu prima ocazie o sa le schimb cu amandoua cu altele NOI.

CristianTM.
  • guliver

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A18XER din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Era cineva pe forum cu aceeasi problema......boost pressure negative deviation.....dupa ce a incercat toate metodele ( electrovalva, EGR, etc) si facea la fel s-a dus la o reprezentanta OPEL si aia i-ar fi reglat presiunea turbinii....nu stiu prin ce metoda...eu stiam doar ca turbina vine cu presiunea reglata din fabrica...si ca nu e bine sa se umble ulterior....
Sper sa gasesti rezolvarea.....
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,263
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum Z19DTH 190CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Eu am boost pressure negative deviation de la cele mai mici turatii pana la cele mai mari Laughing Dar eroare imi intra doar peste 3500 ture. Ciudat e ca in vara totul a revenit la normal si nu imi mai facea overboost. Acum iar a inceput si vreau sa curat boost pressure sensor.

La Cristi e foarte ciudat, la turatii mici e overboost (negative deviation) si in turatii mari underboost (positive deviation).
  • guliver

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A18XER din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Boost pressure- negative deviation am si eu.......am luat o alta electrovalva sa vad daca mai apare prbl.......Tony poti sa-mi spui unde e pozitionat senzorul boost pressure?
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 4,040
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Iti raspund eu, chiar daca l-ai intrebat pe #tonytm, daca ai Z19DTH, uite-l -->


Senzor murdar :
http://www.vectra-c.com/for...ust2009/lesj5.JPG
Senzor curatit:
http://www.vectra-c.com/for...ust2009/lesj6.JPG
[Ultimele doua imagini luate de pe vectra-c.com]

CristianTM.
  • guliver

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A18XER din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Mc. Cristi......in legatura cu boost pressure.....la ce turatii iti intra masina in avarie?
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 4,040
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
guliver a scris:Mc. Cristi......in legatura cu boost pressure.....la ce turatii iti intra masina in avarie?

Doamne fereste ! Nu am vazut asa ceva pe masinuta mea si sper sa nu vad prea curand Very Happy
E doar un moft de al meu de a vedea din nou presiunile egale asa cum erau odata !

CristianTM.
  • guliver

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A18XER din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Daca nu ti se detecteaza nicio eroare atunci iti faci prbl. degeaba......mai nasol era daca ti se afisa ceva in bord cum mi se intampla mie la drum lung.....si-mi limiteaza turatia.....
  • fratila

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Sep 2009

  • Garaj Mesaj Privat
AM AVUT SI EU PROBLEMA CU BOOST PRESURE NEGATIVE SI IMI INTRA SEMNUL CU MASINUTA CU CHEITA (SISTEMUL DE AVARIE )DE MA ENERVA SI PANA LA URMA AM DAT JOS TURBINA SI AM CURATAT-O SI MERGE BRICI MASINA SI TURBINA TOARCE....

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata