Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • Atty_VectrA

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Salutare,
Am si eu o intrebare pentru cunoscatori. Am verificat de curand placutele de frana ca sa vad cat sunt de uzate ca sa stiu cand sa le schimb (cred ca mai fac vreo 2000km cu ele si le schimb atunci ca trebuie sa fac si schimbul de ulei oricum) dar am observat ca sunt uzate si discurile de frana. In locul unde calca placutele au o uzura de vreo 2mm. Este mult? Ar trebui sa le schimb? Cam cat ar costa o pereche de discuri noi? Ar merita schimbarea? As simti o diferenta la franare? Placutele cam cat costa?
Skip ads

  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Masoara grosimea discurilor de frana si daca ai injur de 8 mm ar trebui sa le schimbi. Ideal este ca atunci cand schimbi placutele sa duci discurile la un strungar. Din cauza uzurii neuniforme o sa dureze ceva km si timp pana cand noile placute o sa se muleze pe discuri, iar frana nu este 100% ok. Asa cu discurile strunjite o sa fie ca noi, la fel ca placutele, iar pasuirea dintre ele sa va face mai rpd. Daca la strunjire discurile ies mai mici de 8 mm, uita de asta, poti sa cumpari mai bine 2 discuri noi.
Discuri - in jur de 200 RON
Placute - in jur de 70 RON
Aproximativ preturile.
  • Atty_VectrA

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2006

  • Mesaj Privat
marius radu a scris:Ideal este ca atunci cand schimbi placutele sa duci discurile la un strungar. Din cauza uzurii neuniforme o sa dureze ceva km si timp pana cand noile placute o sa se muleze pe discuri, iar frana nu este 100% ok. (......)Daca la strunjire discurile ies mai mici de 8 mm, uita de asta, poti sa cumpari mai bine 2 discuri noi.

Cred ca voi schimba atunci discurile de frana odata cu placutele. Nu stiu nici un strungar... si nu cred ca are rost sa ma mai complic. Dupa cate inteleg la strungar trebuie sa merg numai daca nu schimb discurile? Daca le schimb si le pun noi atunci ma gandesc ca franele vor fi mult mai bune si macar stiu ca nu voi mai avea probleme ceva vreme... si pe de alta parte totusi e vorba de frane...si zic ca siguranta conteaza cel mai mult!
P.S. Cam cat ar trebui sa tina niste discuri noi? Stii cumva cat ulei imi trebuie pentru schimb? 4 sau 5l?
  • foca montana

  • Mesaje scrise: 855
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
depinde de foarte multe lucruri. daca mergi sport si nu prea folosesti frana de motor sau franezi agresiv si indelungat se duc mai rpd. si apropo de schimbat tre sa te duci la un baiat care cunoaste ca sa iti spuna daca mai poti merge cu ele asa sau nu. dupa ce le scimbi da vei simti o schimbare la franare dar nu foarte mare
Skip ads

  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
atentie f. mare la urmatorul aspect.. (vorbesc din experienta)
discul tb dat jos nu cu super ciocane... ci cu degripant si o bucata de lemn in care se da cu ciocanul
asta ca sa nu faci praf rulmentii... (stiu cazuri)
dupa aceea curata F.F.BINE de rugina rulmentul, pt ca noul disc nu se va aseza perfect si vei avea bataie... la frine o sa vibreze rau
primii 200-300 km cu discuri si placute noi nu frina violent... si in plus sa nu fii surpins ca nu tin frinele ca inainte de a le schimba.. e nevoie sa se aseze...
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Eu am peste 40.000 de km de cand le-am schimbat, si daca faci in medie 10 - 15.000 pe an 2-3 ani te tin. Asa cum zice si foca, depinde cum mergi.
Ulei nu stiu cat ai nevoie, poti sa iei 5 litri si daca ramana il ai pt. completare ulterioara. Depinde si cati bani ai, daca e scump uleiul, etc. Uita-te in cartea masinii ca scrie acolo.
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
cam putin as zice eu...
teoria zice ca la 4-5 schimburi de placute tb schimbate discurile
daca pui cam 25-30ooo km pt placute atunci ar iesi cam 100-150ooo km (depinzind f. mult de stilul de condus si mai ales de ponderea oras/afara)
eu le-am schimbat la 100ooo si primii 2 ani n-am prea iertat-o (primele 2 -3 schimburi de placute le faceam pe la 20-25ooo, acum merg si 35ooo....)
a, si eram cu uzura cu 1mm sub grosimea minima data de fabricant... si frina de n-avea nici o treaba...
  • foca montana

  • Mesaje scrise: 855
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
zafirul a scris:eram cu uzura cu 1mm sub grosimea minima data de fabricant... si frina de n-avea nici o treaba...


sincer nu trebuie lasata de izbeliste treaba cu discurile am vazut discuri uzate care la o franare foarte bruste s-au spart si de acolo alte belele.....
Skip ads

  • Atty_VectrA

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Discurile si placutele nu le voi schimba eu pentru ca nu sunt prea priceput in ale mecanicii. Voi merge la un service ca sa le schimbe ei(ma gandesc ca nu e primul disc de frana pe care il schimba). Merci pentru informatii!
Intre timp mi-am mai amintit de o "problema" pe care am descoperit-o mai recent. Cand masina sta pornita si scoasa din viteza la relatiu cateodata aud o vibratie mai "urata" in masina si am descoperit ca vine de la schimbator... adica daca il misc putin si il pun in alta pozitie nu se mai aude. Ma gandesc ca exista un arc, sau ceva, care trage de schimbator si il fixeaza intr-o pozitie anume cand este pe liber. Se poate ca arcul asta, sau ce o fi, sa fie slabit si de aia sa tremure schimbatorul mai tare?Daca este asa cum banuiesc atunci se poate ca sa se schimbe arcul asta? Ar fi complicata operatiunea? Poate ma poate cineva cu aceasta informatie.
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
nu spun ca cineva trebuie sa repete asta...
eu pur si simplu nu aveam habar cind trebuie schimbate discurile... mecanicul mi-a zis clar : la urmatorul schimb de placute musai si discurile...si placutele mai mergeau vreo 5ooo... iti dai seama ca nu eram nebun sa dau banii pe placute ca dupa 2-3ooo sa le schimb din nou odata cu discurile...

de la inginerie Wink stiu ca exista o toleranta si in general toate sint supradimensionate dpdv al rezistentei... 1mm e ce am masurat eu empiric ca nu aveam scula specializata dar chiar si asa e cam 12% sub limita data
(imi amintesc de documentarul de pe "descoperi" sau national geographic cu blocul ala din taiwan care s-a prabusit sub greutatea proprie... au ajuns la concluzia ca era o greseala de proiectare si in mod normal ar fi trebuit sa se prabuseasca in cel mult o luna de la construire... a "rezistat" mai bine de citiva ani)

eu cred ca e ca si cu garantia la alimentare... unele produse alimentare pot fi inca f bune la putin timp peste data expirarii..


Ultima modificare facuta de zafirul la Mie 22 Feb, 2006 3:42 pm
  • foca montana

  • Mesaje scrise: 855
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Atty_VectrA a scris:Intre timp mi-am mai amintit de o "problema" pe care am descoperit-o mai recent. Cand masina sta pornita si scoasa din viteza la relatiu cateodata aud o vibratie mai "urata" in masina si am descoperit ca vine de la schimbator... adica daca il misc putin si il pun in alta pozitie nu se mai aude. Ma gandesc ca exista un arc, sau ceva, care trage de schimbator si il fixeaza intr-o pozitie anume cand este pe liber. Se poate ca arcul asta, sau ce o fi, sa fie slabit si de aia sa tremure schimbatorul mai tare?Daca este asa cum banuiesc atunci se poate ca sa se schimbe arcul asta? Ar fi complicata operatiunea? Poate ma poate cineva cu aceasta informatie.


zanganitu ala il am si eu la schimbator dar nu stiu de la ce e cand va fi mai cald intr-un uichend o sa desfac sa vad ce si cum si voi posta
  • obiwankenobi

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Du-te la service si verifica frinele pe stand.Eficienta frinelor este data de mai multi factorii astfel :calitate(important) si grosime placute frina , discuri frina , amortizoare,arcuri si-n final de calitatea lichidului de frina care nu ar trebui sa aiba mai mult de 2 ani si trebuie sa fie corect aerisit.
Cu diagrama de la stand du-te la un mecanic bun si-ti spune exact ce si cum.
Skip ads

  • Atty_VectrA

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2006

  • Mesaj Privat
foca montana a scris:zanganitu ala il am si eu la schimbator dar nu stiu de la ce e cand va fi mai cald intr-un uichend o sa desfac sa vad ce si cum si voi posta

Ma voi mai interesa si eu intre timp ce poate fi dar daca poti posta dupa ce ai verificat treaba asta ar fi super.
Merci la toata lumea pentru informatii si sfaturi!
  • dent

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: timisoara
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2006

  • Mesaj Privat
am avut si eu aceesi problema. era surubul de la timonerie slabit . stringe-l si vezi dupa.
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Atty_VectrA a scris:Salutare,
Am si eu o intrebare pentru cunoscatori. Am verificat de curand placutele de frana ca sa vad cat sunt de uzate ca sa stiu cand sa le schimb (cred ca mai fac vreo 2000km cu ele si le schimb atunci ca trebuie sa fac si schimbul de ulei oricum) dar am observat ca sunt uzate si discurile de frana. In locul unde calca placutele au o uzura de vreo 2mm. Este mult? Ar trebui sa le schimb? Cam cat ar costa o pereche de discuri noi? Ar merita schimbarea? As simti o diferenta la franare? Placutele cam cat costa?


Atty, pentru discuri la uzura ta tre sa le schimbi, costa 136 ron bucata iar setul de placute pentru fata este 57 ron ca si ulei baga Aral 10W-40.
Daca vrei mai multe detalii da mesaj!
  • Atty_VectrA

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Mersi de info dar am schimbat intre timp doar placutele(Lucas 90 RON). Am hotarat sa schimb discurile data viitoare. Skywalker te voi contacta atunci ca sa mai imi dai niste info legat de chestia asta. 10x to all.
P.S. Skywalker ti-am vazut masina acum doua zile prin oras(in complex sau pe langa tineretului)
  • danutzutm

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema cu franele la masina din semnatura...la viteza mare, cand pun frana mai serioasa, trepideaza foarte tare volanul si inclusiv bordul. Vreau sa spun ca in pedala nu simt deloc vibratie. De asemenea, cand merg cu aprox 50-60 km/h aud pe partea stanga fatza un chitzait care dispare daca apas un pic de tot pedala de frana. Sa fie oare discul de vina pentru acea trepidatie deranjanta?
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Ai discurile uzate rau si la mine face asa la viteze mari cand franez. Uzura maxima permisa este de 2.5mm pe fiecare fata a discului cand se schimba discurile automat schimbi si placutele.
  • danutzutm

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Skywalker>> asa a fost. Ieri m-am dus hotarat la mecanic si i-am spus ca vreau sa imi schimbe discurile fatza. Azi am luat masina, am mers in proba (160km/h -> Frana "sportiva"(la limita unde incepe sa fluiere rotzile si intra abs), rezultat: nici o trepidatie in volan. Discurile m-au costat 4,1 milioane ROL manopera 500 mii ca sunt preten cu mecanicu. Cu discurile vechi o sa merg la strung sa vad daca se pot rectifica si poate in viitor cine stie..poate o sa mai fac ceva ture cu ele cand se vor ovaliza astea noi (Doamne fereste).
10x all.
  • Vinti

  • Mesaje scrise: 886
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
am si eu o nelamurire in legatura cu discurile sau cu placutele de frana .....treaba e in felul urmator la discurile din spate placutele nu "calca" pe tot discul ramane o portiune mica sus si jos unde nu ajunge placuta e din cauza la discuri sau la placute asta vreau sa stiu
PS
discul nu e tocit adica nu are santu acela care se formeaza de la placute
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR