Ai uitat parola?


  • Alexnik

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Am si eu o problema mai aparte si din cate am vazut nimeni nu a mai scris despre asta.
Problema este ca dezaburirea la luneta nu functioneaza desi martorul indica faptul ca aceasta este pornita. Am fost la un electrician care a verificat si a spus ca firele nu sunt afectate si ca rezistentele nu sunt arse. El nu este specializat in Opel si as dori sa imi recomandati si mie un service bun din Cluj-Napoca sau daca ati avut o problema similara sa ma ajutati sa o rezolv.
  • Dorin.Opel

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Principiul de functionare al "dezaburirii" este f simplu. Cand rezistenta de pe luneta este alimentata se incalzeste si astfel isi "face treaba". Prin urmare cred ca ar trebui sa verifici:
1. daca rezistenta nu este intrerupta (se scot cele 2 fire de la alimentare si se masoare cu un aparat de masura)
2. se verifica circuitul de alimentare daca este functional (la comutarea intrerupatorului din bord trebuie sa dea o tensiune ce se masoara tot cu aparatul de masura).
Probleme:
1. Rezistenta este intrerupta -- se poate remedia cu un chit special existent in comert
2. Arsa siguranta de pe circuit
3. Probleme cu intrerupatorul din bord (nu face bine contact)
4. Este intrerupt circuitul de alimentare (strangulat sau "impuscat" vreoun fir)
5. Am impresia ca exista si un releu de cuplare-decuplare (unele masini au si asa ceva pt protectia sticlei cand se uita dezaburirea pornita)....

Daca am omis ceva ....
  • Alexnik

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
multumesc foarte mult
ideea e ca nu am verificat daca exista tensiune pe fire,dar martorul dezaburiri merge. o sa verific firele si daca nu o sa ma interes si de releu
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,198
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia B20NFT din 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Sep 2006

  • Garaj Mesaj Privat
"1. Rezistenta este intrerupta -- se poate remedia cu un chit special existent in comert "

stie cineva un kit mai bun? am folosit pe cel de la loctite si nu am fost multumit de rezultat.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,434
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
http://www.mikado.ro/index....amp;iProduct=2054
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,122
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa B12XER din 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
http://www.conexelectronic....odus.php?id=40076
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 579
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra c18nz din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
salut
am si eu o noua problema
nu imi merge dezaburirea spate luneta
am verificat aproape tot
siguranta - buna
releu verificat si pus si pe baterie - aclanseaza (daca zic bine)
firele ce pleaca de la releu respectiv papucii - bune , exista tensiune atat pe papuci cat si pe pinii releului , adica am bagat releul in asa fel incat sa ramana un pic in afara pinii cat sa pot pune aparatul de masura si pe ei sa fiu sigur ca fac contact papucii cu pinii releului
verificat masa de la hayon - buna
verificat toate firele din spatele releului - bune , exista atat tensiune cat si masa
verificat firele din spatele sigurantei - bune , exista atat tensiune cat si masa
butonul se aprinde inmomentul in care il actionez si aclanseaza si releul
dar NU AM TENSIUNE la firul de plus ( + ) de la hayon - fir de culoare VERDE
STIE cineva traseul acestui fir ?
interb asta deoarece acest fir VERDE care pleaca de la hayon este mai gros decat cel intalnit de mine in manunchiul de sub pragul stanga care are si el tot culoarea verde dar este vizibil mai subtire si nu cred ca este el
DACA STIE cineva care este TRASEUL acestui fir de la HAYON la RELEU il rog sa-mi zica si mie caci ''m-a aburit de tot aceasta dezaburire''
Multumesc
  • cuby

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra c16nz din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
vezi ca e firul rupt intre hayon si caroserie in mansonul de cauciuc
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 579
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra c18nz din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
scuze am uitat sa specific masina
opel astra f hatchback 5 usi din'94 1,8i monopunct 66kw 90cp c18nz
m-am uitat si acolo la hayon dar nu este rupt firul (firul verde) , era doar putin crestata izolatia dar lita firului era intacta.
cred ca singura solutie este sa desfac cam toata plasticaraia , scaune si ce o mai fi si sa urmaresc firul cm cu cm .
apropo stie cineva daca in afara de acel releu si acea siguranta din compartimentul sigurantelor mai exista si alt releu sau vreo siguranta pe undeva ?
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 579
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra c18nz din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
salut - revin
astazi am desfacut si panoul central bord
am desfacut mufa comutatorului dezaburire si am masurat rezistenta intre firul verde care pleaca de la hayon si ajunge la acest comutator si firul negru de la masa si e buna
daca mai are cineva vreo parere e binevenita
si intreb iar : mai exista pe undeva in afara de tabloul de sigurante vreun releu sau vreo siguranta pe undeva ?
  • Fumanchu

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1.6i C16LZ din 1987
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
bai din cate stiu dezaburizatorul nu vine prin manson la haoin....

eu stiu ca undeva pe buza haionului ai trei...picioruse....care fac contact cu trei placute care stau pe marginea portbagajului....iar dezaburirea e piciorusul din mijloc...masa luad-o de pe tabla...

prin manson vine doar stergatorul si parca stropitorul de luneta...


DAR se poate a ma insel.
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 579
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra c18nz din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
ba da vine prin hayon ( spre ghinionul meu )
este un fir verde
in stanga hayonului este un manson de cauciuc in care se afla un manunchi de fire dintre care unul verde pleaca la hayon (+) iar in dreapta hayonului este iarasi un manson de cauciuc in care se afla furtunasul pt spalator hayon si masa si-o ia de pe tabla .
iar la firul verde nu ajunge curent , decat vreo 0,12 v Evil or Very Mad
  • jE

  • Mesaje scrise: 9,609
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Z18XE din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
inseamna ca firul verde e fie intrerupt, fie in scurt cu altcineva
trage fir de la releu pana in spate, inlocuieste firul verde, si vezi daca merge dezaburirea. Daca merge, inseamna ca firul verde e cu problema. Nu te chinui sa il depanezi, ca pierzi prea multa vreme, trage alt fir in locul lui..
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 579
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra c18nz din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
deci - sa va explic ce am facut astazi
(scuze anticipat caci o sa ma cam lungesc)
1.am dat jos tabloul de sigurante
totul pare in regula acolo
singurul fir verde pe care l-am gasit si nu era la fel de gros ca cel de la luneta ''mergea'' la releul stergatoarelor ci nu la releul dezaburirii lunetei
2.am dat jos panoul frontal bord
acolo intr-adevar am gasit un fir verde si mai gros care intra in mufa comutatorului dezaburire
am dat jos comutatorul si am masurat rezistenta intre pinul in care intra firul verde si firul in care intra masa si SURPRIZA nu dadea nici o valoare (atat cu comutatorul pe deschis cat si cu el pe inchis)
am desfacut comutatorul in bucatele dar nu am gasit nimic nelalocul lui sau lipsa sau suspect sau corodat
si am constatat ca atunci cand actionez comutatorul pe dezaburire se face contact intre 2 pini din care pleaca 2 fire : unul maro si unul maro cu alb iar pe pinul in care vine firul verde nu se actioneaza nimic
DAR repet totul pare la locul lui si nimic lipsa
asa ca nu imi pot da seama cum o primi acel fir verde curent ?
or avea legatura cele 2 relee (stergatoare si dezaburire) intre ele ?
3. am tras un fir de la luneta (de la firul verde) si am pus aparatul de masura pe el sa ii masor rezistenta sa vad daca are continuitate SI ARE .
iar cand masor rezistenta firului verde la hayon , punand un fir al aparatului de masura pe firul verde si celalalt pe tabla imi da niste valori total aiurea : ba 13,nustiucat ba 8,.. ba 0,08 ...
ceea ce inseamna ca are un scurt pe undeva
INTREBAREA mea este de la care fir al releului sa trag curent direct la hayon ?
SE POATE ca releul sa functioneze dar in acelasi timp sa nu functioneze in parametrii normali ?
pun alaturi si schema electrica - poate ma lumineaza careva ce sa fac si cum

scuze inca o dat aca m-am lungit atat
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 579
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra c18nz din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
cred ca am sa trag fir direct de la releu
dar nu stiu exact de la care
ce ar trebui sa fac ? sa masor sa vad pe care fir de la releu vine tensiune in momentul actionarii comutatorului ?
mi-e teama ca facand asta sa nu functioneze si altceva dupa aceea , la actionarea comutatorului
sau mai rau sa nu imi mai functioneze nu stiu ce
alatur un desen referitor la cum vin firele in spatele releului
poate isi da careva seama si ma ajuta

  • marius_f

  • Mesaje scrise: 579
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra c18nz din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2008

  • Garaj Mesaj Privat
nu mai are nimeni nici o parere ?
  • cuby

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra c16nz din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
deci: pe rosu gros tre' sa fie 12V; maro-alb, comanda din buton; negru subtire, 12V cu contact; iar pe negru gros, iesirea spre luneta
  • Fumanchu

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1.6i C16LZ din 1987
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
da poate nu ai masa...zic si eu...
  • scanx

  • Mesaje scrise: 713
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Firul negru de diam. 2.5mm va fi plusul care merge spre luneta...
intre acest fir si sasiu masina, trebuie sa ai 12V....cu switch-ul on
mai fa odata masuratoarea pe releu...acolo unde vin firele groase....pe unul din fire ( rosu zic eu ) trebuie sa ai 12V tot timpul, iar pe cel negru vei avea 12V doar cand actionezi switch-ul on...in caz ca nu ai 12V cand actionezi switch-ul, e dus contactul din releu ( desi nu cred )...
masoara rezistenta circuitului de incalzire luneta ( teoretic 6-8 ohm, ceva de genu)...posibil sa ai tensiunea si sa fie circuitul intrerupt ( cum se mai intampla deseori)
toate masuratorile se fac "ferm"...nu stai cu testerul aparatului de masura pe zone oxidate sau cu vopsea.....de acolo ai avut tu acele masuratori anterioare cu erori...
multa bafta
  • cata

  • Mesaje scrise: 327
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Am o parere ca te complici inutil . cel mai simplu este sa identifici releul de dezaburire , ceea ce este f simplu , apesi butonul de dezaburire si asculti cu grija care releu anclaseaza , dupa care pentru confirmare il scoti afara pe cel pe care il banuiesti , apesi butonul si trebuie sa dispara zgomotul . daca totul este OK desfaci releul si vezi sa nu aiba contactele de la platini afumate .Daca totul pare in regula sa identifici plotul ce duce la alimentarea haionului , acesta trebuind sa fie de obicei mai gros decit cel de comanda . daca nu reusesti ia voltmetrul , si cu releul scos masoara tensiunile din soclul lui . Trebuie sa ai un +12 v permanent , o tensiune de comanda pentru releu ,de la buton , o masa ,si in final tensiune de alimentare a haionului Cool . Deci firul acela trebuie sa ajunga cumva la haion , daca nu are vreo mufa trebuie sa aiba culoare pe care o cauti Smile . mai departe odata acest fir identificat poti masura pe el fata de masa rezistenta totala a haionului care trebuie sa aiba cum s a mai spus citiva zeci de ohmi . daca aceasta rezistenta este mult mai mare ai un contact prost sau nu ai masa , sau ai firul intrerupt sau este intrerupta rezistenta de pe haion . incearca ce ti am spus si sigur vei gasi problema , pentru ca este mai simplu de facut decit de explicat ,iar eu am incercat sa explic cit mai detaliat

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata