Ai uitat parola?


  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XER din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Cu totul de acord cu DB77AAA, cu o singura mentiune. Am si un Peugeot 206 diesel de 64 CP la care se opreste AC, nu pentru economie, ci ca sa mareasca puterea motorului. La acceleratia in rampa se opreste aerul conditionat pana cand motorul incepe sa se tureze normal. Cred ca este conceput asa pentru ca este un motor de mica putere (o ciudatenie de motor de 2000 cm cubi care scoate doar 64 CP).
  • colbert

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1.7 cdti Z 1.7 DTH din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Mar 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Tare sunt eu curios cum poti face intr_un habitaclu de aproximativ 2mcubi o temperatura de 17 la sofer si 23 la pasager?Asta vorbind de bizonic!
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XER din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Nu poti face decat sa foloseti fantele prin care iese aerul cald/rece stanga/dreapta. Exista optiunea de a face mai rece/cald in doua parti ale masinii, adica stanga/dreapta si in plus in spate, care la Vectra (in spate) nu este chiar bi-zonica. La masinile echipate cu asa ceva ai mai multe optiuni, dar am raspuns strict la ce ai intrebat.
Sa stii ca chiar merge chestia, ma refer la Vectra C.
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 783
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salut. Interesante discutiile. Posesor de AC sunt, si va zic ca la noi conteaza mai mult fudulia....
Dupa 4-5 drumuri cu AC, stii cum sa-l reglezi sa nu sufle nici tare nici incet...
Eu dau pe dezaburire si bate pe parbriz, si lateralele le pun pe geamuri si bate pentru cei din spate. Nu ma deranjeaza absolut deloc, nici pe mine, nici nevasta si nici juniorul de 2,5 ani. Dau pe 2 ventilatia si aerul cel mai rece. Nu se intampla aboslut nimic
Nu e o diferenta chiar atat de mare dupa ce ai facut cateva drumuri cu AC stii exact setarile. Diferenta este de cele 3-5 de secunde in care invarti de rotite ca sa dai aerul pe unde vrei tu....
Adevarul e ca noi, romanii, uitam atat de repede de unde am plecat.... Ce bine era la Dacie cu 2 geamuri deschise.... Acuma nu mai e bine daca dai tu de 2 rotite acolo....fudulie curata neamule. Noi ne facem atatea probleme si lumea merge pe drumuri cu masini de 25 000 cu geamul intredeschis ca le consuma mai mult cu AC... Razz
Desteapta-te romane!
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,390
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1.6 din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Sep 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Daca urmez logica ta inseamna ca si geamurile electrice sunt tot fudulie. Diferenta este de cele 3-5 secunde in care dai la manivela.
Alte exemple ar fi senzorul de ploaie, senzorii de parcare, oglinzile incalzite (diferenta de doar cateva secunde pt a da de maneta de stergatoare, pt a a scoate capul pe fereastra sa te uiti in spate, pt a deschide geamul si a sterge oglinda), etc Rolling Eyes

Legat de climatronic, nu vad de ce ar consuma mai mult decat AC-ul manual. Chiar e posibil sa consume mai putin (ex: cele cu compresor cu cilindree variabila).


Ultima modificare facuta de Mikki la Joi 09 Jul, 2009 12:16 pm, modificat de 3 ori in total
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,241
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
ar mai fi de adaugat niste fudulii Mr. Green
servofrana, servodirectia, abs-ul, tc, ids....

bunicu nu avea asa ceva pe masina si sunt convins ca tot cam 4-5 drumuri i-a luat pana s-a obisnuit cu masina
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,354
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Normal ca e mai bun sa ai clima eventual bi-zona.
Fudulia e alta, omul vrea la masina n dotari si cucurele dar nu are ce minca, sta in chirie si nu circula cu masina decit rar ca benzina e scumpa...si ca sa fie circul complet mai face si credit pentru tigaia lui bengoasa de i se bulbuca ochii cind vede rata cum creste si creste...
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,168
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Y 17 DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Eu am la vectra clima bizonica si as schimba'o oricand pe AC normal... Smile Asa credeam si eu ca setez temperatura dorita si nu mai umblu... povesti, cand e prea frig cand e prea cald. Stiti in cate meniuri trebuie sa intrii ca sa pornesti compresorul de aer la vectra c?
la astra e mult mai simplu/comod: pornesc ventilatia, o reglez pe parbriz si picioare si voila, ma duc pana in zalau fara sa'i mai port grija.
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 2,089
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra C20NE din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Senzorul de ploaie aia e cea mai tare dotare.
Oare acu ploua , sa pornesc stergatoarele? sau nu ploua ?

Cel mai tare e cand nu merge senzorul , sa nu pornesti manual stergatoarele pentru ca daca senzorul nu le-a pornit atunci nu e nevoie Very Happy


O intrebare pt cei cu cliamtronic > merge sa dati dezaburire + rece la parbriz si picioare in acelsi timp?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Bineinteles.

Eu de cativa ani buni tin temperatura la 21 grade, ca e vara, ca e iarna. Pe Auto si atat.
Iarna se mai intampla sa trec pe ECO. E mult mai simplu decat meniul Vectrei C, intr-adevar. Un buton la vedere.

Al naibii climatronic, chiar isi face treaba.
Am vazut si ce distractiv e cu AC - ba mori de cald, ba iti clantane dintii. Dar si cand reusesti sa il reglezi, e mult mai fain decat climatronicu'
  • Roly

  • Mesaje scrise: 438
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 1.6 SIDI din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2009

  • Garaj Mesaj Privat
@elegance - Stiti in cate meniuri trebuie sa intrii ca sa pornesti compresorul de aer la vectra c?
Ce este asa greu? Apesi butonul rotativ de la clima invarti la dreapata pana la a/c on si mai apesi odata. VOILA. Razz
Si nu poti compara Vectra c cu Astra g.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,161
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia A20DTH; din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
george_fusneica a scris: Noi ne facem atatea probleme si lumea merge pe drumuri cu masini de 25 000 cu geamul intredeschis ca le consuma mai mult cu AC... Razz
Desteapta-te romane!


Aia care merg cu geamurile deschise..o fac pentru ca au migrene provocate de AC sau clima. Mersul cu geamurile deschise afecteaza aerodinamica masinii, crescand consumul..aproape ca si folosirea AC. Smile Pe distante scurte job-home, si eu prefer geamul deschis..pana ajung acasa nu se raceste masina si pe de alt parte merg tot drumul cu jet puternic de aer rece, in climat cald..mai bine deschizi geamurile si in 30 sec atmosfera dsevine suportabila, dupa care pastrezi dopar unul din ele intredeschis.

AC/clima consuma mult doar la inceput. Dupa ce aerul a fost racit, consumul se reduce(manual/automat).
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,168
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Y 17 DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Roly a scris:
Si nu poti compara Vectra c cu Astra g.

Unde ai vazut ca am comparat vectra c cu astra g? Rolling Eyes
Roly a scris:Apesi butonul rotativ de la clima invarti la dreapata pana la a/c on si mai apesi odata. VOILA.

Deci pentru tine e mai simplu sa intrii in meniu, sa navighezi pana la AC, sa'l pornesti si sa iesi din meniu decat sa apesi un singur buton. ON/OFF Laughing Shocked
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,161
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia A20DTH; din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Poti sa il lasi tot timpul activat, climatroniocul..daca vrei sa il opresti, dai ventilatia pe 0..daca vrei sa ai totusi ventilatie..dai temperatura mai jos sau mai sus pana se opreste ventilatia..si gata. Fara sa mai intri in meniu.
  • Roly

  • Mesaje scrise: 438
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 1.6 SIDI din 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2009

  • Garaj Mesaj Privat
@ elegance - Deci pentru tine e mai simplu sa intri in meniu, sa navighezi pana la AC, sa'l pornesti si sa iesi din meniu decat sa apesi un singur buton. ON/OFF
Pai la mine compresorul este pe ON de cand a dat caldura , deci nu mai trebuie sa navighez. Twisted Evil Idea
  • vladf

  • Mesaje scrise: 2,177
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Am si eu o precizare, desi e cam tarziu.

La climatronic cand setezi 16C sa zicem nu baga temperatura minima posibila combinata cu debitul maxim de aer ci baga aer racit la aproximativ 16C (asta dupa ce am observat eu) la debitul ales.
Personal nu cred in senzorul interior care masoara temperatura habitaclului. (folosit pentru climatronic)

Nu pot instala TIS ca as cauta acum.
  • m.nyck

  • Mesaje scrise: 410
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Jun 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Spunea cineva pe prima pagina parca ca trebuie sa pornesti climatronicul saptamanal pentru o durata de viata mai lunga.
Si iarna ce faci? Pentru ca eu am climatronic pe masina si in cartea masinii scrie clar DACA TEMP. EXTERIOARA E MAI MICA CU 2SAU 3 GRADE decat temp. setata in interior compresorul este oprit automat indiferent de setarile din habitaclu.

Diferentele sunt enorme intre A/C si climatizare.
Opelu are clima si skoda de la servici A/C. In skoda ori imi ingheata dintii ori picioarele dar tot mi-e cald vara, in opel nu am probleme astea.
  • 02tes

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z17dtl din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
m.nyck a scris:Spunea cineva pe prima pagina parca ca trebuie sa pornesti climatronicul saptamanal pentru o durata de viata mai lunga.
Si iarna ce faci? Pentru ca eu am climatronic pe masina si in cartea masinii scrie clar DACA TEMP. EXTERIOARA E MAI MICA CU 2SAU 3 GRADE decat temp. setata in interior compresorul este oprit automat indiferent de setarile din habitaclu.

Diferentele sunt enorme intre A/C si climatizare.
Opelu are clima si skoda de la servici A/C. In skoda ori imi ingheata dintii ori picioarele dar tot mi-e cald vara, in opel nu am probleme astea.
pentru o functionare " de intretinere" , poti folosi functia DEZABURIRE PARBRIZ, pentru citeva minute , care functie , porneste compresorul sigur....
  • corsamare

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Mar 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Pe Corsa am climatronic (monozona)(sau cum s-o fi numind A/C ul ala automat)
Se poate regla temperatura dorita si separat viteza de ventilare (ca sa nu ajungem sa ne "inghete dintii"). Problema e ca senzorul de temperatura e sub parbriz, directia de suflare se regleaza separat si manual, si e foarte posibil ca sa primim aer foarte rece la picioare, in timp ce fata e lac de transpiratie...(soarele care bate pe bord cere racire maxima, dar directia de suflare, chiar daca e si spre parbriz, raceste senzorul ala foarte greu; doar comanda "dezaburire parbriz" sufla NUMAI pe parbriz cu ventilatia la maxim)
Ideea e ca si la "automat" sunt destule reglaje de efectuat.
Sistemul bi-zona functioneaza pe baza unor dozatoare separate dreapta/stanga a raportului de amestec intre aerul rece/cald, asa incat curentul de aer care "scalda" cele 2 parti are temperaturi diferite (17/22 de grade in exemplul dat), indiferent ca aeru se amesteca apoi - si este evacuat prin circuitul prevazut de constructor, ca doar aerul impins de ventilator nu se acumuleaza in habitaclu!?! (pentru cei care nu inteleg climatizarea aia bi-zonala).
E foarte corecta si observatia ca multi evita sa porneasca AC din motive economice (si eu am vazut recomandarea pornirii odata pe luna a AC pentru a asigura functionalitatea compresorului, mai ales in anotimpul rece)
Ce imi este mie mai neclar e contradictia intre recomandarea aceasta si posibilitatea dezumidificarii aerului - in anotimpul rece, mai ales - si "oprirea automata a compresorului daca temperatura externa e sub cea reglata in interior". Multumesc anticipat celui care ma va lamuri.
Toate cele bune!

PS Pe parcursuri scurte in oras, nu e eficient AC-ul: pus pe "mare", "beneficiem" de un curent glacial combinat cu zapuseala, pana se ajunge la destinatie abia daca se ajunge la o temperatura mai scazuta si trebuie sa cobor in arsita...Sigur ca am consumat degeaba diferenta de benzina; mai eficient e de a deschide larg geamurile si in 1-2 minute temperatura ridicata (de sauna) acumulata in bordul negru sub parbrizul masinii parcate la soare se reduce la temperatura exterioara, pe care o putem suporta combinata cu curentul generat de deplasarea masinii...
Da, climatizarea e cam moft, dar tinde sa devina dotare standard, si faci figura de "rupt in fund" sa nu ai AC, chit ca ai o rabla SH harbuita cu 200000km la bord, sau ca il pornesti 3 minute pe luna, ca nu te induri de costul benzinei suplimentare....
  • vladf

  • Mesaje scrise: 2,177
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
corsamare a scris:
Ce imi este mie mai neclar e contradictia intre recomandarea aceasta si posibilitatea dezumidificarii aerului - in anotimpul rece, mai ales - si "oprirea automata a compresorului daca temperatura externa e sub cea reglata in interior". Multumesc anticipat celui care ma va lamuri.
Toate cele bune!


In manual scrie ca se opreste automat cand temperatura e prea mica, indiferent daca e AC normal sau AC electronic.
Se mai specifica faptul ca se porneste cel putin odata pe luna cu compresorul pornit. Deci nu trebuie decat sa dai drumul la aer pe racire cateva minute.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata