Ai uitat parola?


  • dragoshelu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2006

  • Garaj Mesaj Privat
kata a scris:Fara suparare, dar definia Aerului Conditionat, nu este "Un sistem care RACESTE si DEZUMIDIFICA aerul ", ci este "un sistem care aduce aerul la o temperatura data (conditionata de catre utilizator)". In ceea ce priveste partea de dezumidificare, se stie clar, ca vaporii de apa din atmosfera condenseaza la rece si nu pot fi regasiti la temperaturi reci (de sub 20*C). Acestia condenseaza pe instalatia rece a AC-ului, fiind astfel eliminata din atmosfera, daca vreti, fiind un efect secundar al unui sistem de AC.
Cu totii stim, ca daca aerul este umed, respiri mai greu, si la fel de bine stim cu totii ca daca ar fi mai uscat, te simti mai bine. Tocmai de aceea, acest efect secundar este privit ca fiind benefic la sistemul de AC, cand defapt acesta este doar un efect secundar, negandit initial de catre cei care au dezvoltat AC-ul.

Daca o luam un pic logic, ar rezulta asta :

- Valva interioara, sau radiatorul din bord, sau schimbatorul de caldura (cum vreti voi sa-i spuneti) da o temperatura constanta, de sa zicem 10 - 15 * C ;
- La iesirea din acel schimbator de caldura, aerul trebuie sa aiba tot in jur de 10 - 15 grade, indiferent de temperatura initiala a gazului

Spuneti-mi ca logica mea e varza ... sau nu. Dar vreau o explicatie logica.
Oricum, la mine am observat ca daca pornesc AC-ul, se incalzeste habitaclul mult mai repede, decat fara AC pornit. Aici chiar nu aveti cum sa spuneti ca nu e asa, pt ca organizez un demo, cand o fi frig rau afara. Laughing

la mine nu e asa! pot sa pornesc si ac-ul dar pana nu se incalzeste apa din motor ..baga tot aer rece ..
  • jE

  • Mesaje scrise: 9,617
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Z18XE din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
ok, un sistem de aer conditionat face ce a zis Kata. dar, din cate stiu eu, la masina (cu exceptia climatronicului, unde treaba e controlata de tot felul de servomotorase, si poate sa mai aiba si alte sisteme adiacente) treaba sta cam in felul urmator:
exista 2 fluxuri de aer, unul care vine de afara (asa numitul aer rece) si unul care e trecut printr-un radiator, pentru incalzire, (asa numitul aer cald) radiator care foloseste energia termica din lichidul de racire al motorului (asa numitul lichid de racire, sau antigel). Potentiometrul ala cu rosu si albastru comanda o clapeta care functioneaza pe principiul robinetului monocomanda din bucatarie, adica in capete obtureaza un circuit (cel de aer rece, daca il dai in capat la rosu, cel de aer cald daca il dai in capat la albastru, imaginati-va un Y, cu clapeta la punctul de intersectie) sau variaza, in pozitiile intermediare, debitele de aer, astfel incat noi sa obtinem la duza de aer si in masina teperatura mult dorita. Butonul de A/C porneste (la masinile care au acest buton si restul angrenajui) un compresor care functioneaza ca la frigider: raceste un radiator. acest radiator (element sau cum vreti sa ii ziceti) se afla pe circuitul de aer rece, permitand sistemului sa puna la dispozitia confortului nostru aer mai rece decat cel de afara, daca, de exemplu, cel de afara, are 25 grade (asa numite Celsius).
Deoarece functionarea acestui compresor se face prin angrenarea lui de catre motor (probabil prin folosirea unor elemente asa numite intermediare) efortul depus de motor pentru a face aceasta operatiune "costa" combustibil. De aceea la unele masini, daca nu e nevoie (afara sub o anumita temperatura, de exemplu) chiar daca apasam butonul de A/C (chiar, ati observat ca pe butonul ala apare un fulg de zapada? cum credeti ca butonul ala o sa incalzeasca aer?) compresorul nu va porni. Daca sistemul functioneaza corect, se presupune ca, chiar daca compresorul ar porni, nu ar reusi sa coboare temperatura aerului exterior mai jos decat e deja, asa ca... nu are sens.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,343
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH/PSG16 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
La A/C manual, compresorul nu porneste sub +9grdC. Senzorul de temperatura exterioara da informatie la ECU si acesta mai departe la HACM (heater and cooling module). Acesta controleaza:
1. Bobina compresorului;
2. Electroventilatorul pentru A/C;
3. Electroventilatorul pentru racire antigel;
De asemeni compresorul nu porneste daca in instalatia de inalta presiune, freonul nu are o presiune mai mare de 0,8 bar, HACM considera ca nu este freon. Senzorul de presiune freon este montat in capul filtrului acumulator si comunica direct cu HACM.
Iata schema de principiu a unei instalatii de A/C manuale:

Compresorul nu raceste un radiator (condensator), ci comprima freonul care prin destindere la valva de expansiune creeaza temperatura scazuta in evaporator (de fapt pe tot circuitul valva-evaporator-conducta compresor), ventilatorul aerotermei introducand aerul racit in habitaclu.
  • AIR_jhanes

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra ey7 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jul 2006

  • Garaj Mesaj Privat
diferenta intre aer conditionat si clima este ca la clima face si cald in habitaclu ... adica condensorul din fata masinii face frig si ala din habitaclu cald, adica are o supapa in plus .
  • misu_imv75

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: craiova
  • Masina: Vectra z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
AIR_jhanes a scris:diferenta intre aer conditionat si clima este ca la clima face si cald in habitaclu ... adica condensorul din fata masinii face frig si ala din habitaclu cald, adica are o supapa in plus .


Diferenta din punct de vedere constructiv este mult mai mare, nu o simpla supapa ... climatronicul are multe servo clapete si senzori si o groaza de electronica, acestea fiind inexistente la Ac Exclamation
  • AIR_jhanes

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra ey7 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jul 2006

  • Garaj Mesaj Privat
ce zici tu e climatronic - adica cel care tine si temperatura automat la un nivel presetat de sofer sau stiu eu cine.... dar intrebarea era intre clima si aer conditionat
  • misu_imv75

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: craiova
  • Masina: Vectra z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Eu nu stiu sa existe Ac, clima si climatronic Very Happy.......AC-ul este sistemul de racire/incalzire cu reglaje manuale, iar clima ( climatronic stiu ca e marca inregistrata VW ) are aceleasi elemente constructive de baza ca AC-ul (compresor,condensator,vas uscator,vaporizator ), dar partea de reglare cald/rece ( la AC comanda manuala cu cable Bowden ) este electronica, din panoul de comanda putandu-se alege temperatura ,directia si viteza curentului de aer Idea si avand si functia auto cu ajutorul careia poti mentine o temperatura fixa in habitaclu....
Daca vreunul din colegii forumisti stie ca exista 3 sisteme de climatizare , adica...AC...Clima...Climatronic... il rog sa-mi explice si mie diferentele si functionarea acestora Question
  • pony_burn

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jul 2006

  • Garaj Mesaj Privat
voi va certati aici care stie mai multi termeni...si fiecare e cu parerea lui, asa ca hai sa o scriu si eu pe-a mea:
cred ca pe masina exista doua mari tipuri de instalatii A/C manual si A/C automat.
Clima presupune controlul a mai multi parametri ai aerului (gen umiditate, particule. etc)
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 891
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega Y22DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Haideti sa o luam cu inceputul. In primul rand insasi fabricantul OPEL scpecifica in manualele de utilizare ale autovehiculelor mai noi (gen VECTRA C) ca exista 3 TIPURI DE VARIATIUNI ALE A/C-ului, acestea fiind (CITAT DIN MANUAL, pentru a nu exista neintelegeri din traducere):
- Air conditioning system : As a supplement to the heating and ventilation system, the air conditioning system cools and dehumidifies (dries) inflowing air. If cooling or dehumidification is not desired, switch off cooling in order to save fuel.
Cooling switches off automatically at low outside temperatures.
- Automatic air conditioning system : Provides a uniformly comfortable interior regardless of the weather, outside temperature or season. To ensure a constant and comfortable climate in the vehicle, the temperature of the inflowing air and the air-flow rate are changed automatically based on climate conditions outside the vehicle. Temperature changes due to external influences, such as direct sunlight, are automatically compensated.
- Electronic climate control system : Provides a the greatest amount of comfort in the interior regardless of the weather,
outside temperature or season. To ensure a constant and comfortable climate in the vehicle, the temperature of the inflowing air, the air-flow rate and the air distribution are changed automatically according to climatic conditions outside
the vehicle. The air is automatically regulated in accordance with the settings personally selected for the driver and passenger sides. Temperature changes due to external influences, such as direct sunlight, are automatically compensated.
Data is shown on the information display. Setting modifications are briefly shown in the information display, superimposing over the currently displayed menu.

In ultima categorie intra si termenul de CLIMATRONIC, DUAL-SIDE CLIMATRONIC, ETC.
  • laurscr

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2007

  • Garaj Mesaj Privat
ce probleme ar putea aparea daca montez in habitaclu un termostat electronic prin care sa comand functionarea aerului conditionat ... ?
  • Mircea[SB]

  • Mesaje scrise: 674
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1.7 TDS TC4EE1 din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
of of of ce neintelegeri aveti voi ........ dapai saracii de noi care nu avem nimik .......... de care sa zicem ca e mai bine Rolling Eyes
eu unu mas multumi si cu a/c normal decat sa deschid geamau ca sa vina tot caldura de afara ........ da asa o parere personala la a/c dc nu poti sa ii dai drumu numai umpic de tre sa il lasi pana ti se face frig ? Wink
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 816
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z20LET din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Sep 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Pentru dezaburirea rapida a parbrizului, se recomanda pornirea compresorului pentru scurt timp. Pe langa functia de racire, compresorul asigura si dezumidificarea aerului.

AC vs. climatronic....

Climatronicul mai are in plus un senzor de temperatura aflat pe bord, niste motorase si clapete si panoul de comanda. La Opel, climatronic = ECC (Electronic Climate Control).

La ambele, este obligatorie pornirea compresorului cel putin 1 data pe saptamana, indiferent de anotimp, pentru prelungirea duratei de viata a sistemului.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 1,7cdti din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Este necesar ca AC-ul sa fie pornit doar o data pe luna, indiferent de anotimp si conditiile meteo, timp de cateva minute, pentru a asigura buna s-a functionare.Asa este mentionat in manualul de utilizare al Opelului Astra G.
  • mariusnegru

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z17dtl din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mar 2008

  • Garaj Mesaj Privat
are cineva aer conditionat acasa? stiti ca el face si rece si cald? este foarte usor sa inversezi sensul de incalzire. asa ca nu e exclus ca la o masina sa faci sa bage aer cald prin sistemul de aer conditionat si nu neaparat prin caloriferul cu apa
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,521
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Cred ca lumea s-a lamurit deja, a avut doi ani la dispozitie. Eu am climatronic pe masina si pot sa spun urmatorul lucru: pana apa nu e calda in calorifer nu are de unde sa bage caldura. Asta fara vreun sistem auxiliar. Dar asta deja nu mai tine de climatronic.
  • bucifer85

  • Mesaje scrise: 397
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra z19dth din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jan 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Cum a ramas , baga cald pe AC ?
Ma duc sa fac o proba , acum .....

Nu merge
Tre' sa se incalzeasca motorul
  • vladf

  • Mesaje scrise: 2,177
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Oricum si in timpul stationarii in maxim un minut deja pe fantele de aerisire intra aer caldut (cel putin la mine) indiferent de temperatura exterioara.
Deci mi se pare ca oricum un dispozitiv ce ar incalzi ceva mai repede habitaclul e in plus... (in mers, adica in cuplu...in maxim 5-6 sute metrii intra aer cald).

Ce nu inteleg e de ce porneste compresorul si iarna..la minus 10-20 grade cand pornesc caldura pe Hi.
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,090
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2007

  • Garaj Mesaj Privat
nope, climatronicul baga aer cald si cu motorul rece DACA este dezactivat ECO; optiunea ECO pur si simplu 'omoara' compresorul; daca nu e compresor, rece-cald e doar din ce are motorul la ora aia...a se vedea ce scoate vara la 40 de grade afara cand ai ECO si desi pui pe LOW, baga cald ....
Dar cu compresorul pornit, ca orice aparat banal de conditionare a aerului, poate da cald sau rece, fara orice alt aport de afara (motor, apa de racire a lui etc)

Very Happy
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,090
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2007

  • Garaj Mesaj Privat
vladf a scris:Oricum si in timpul stationarii in maxim un minut deja pe fantele de aerisire intra aer caldut (cel putin la mine) indiferent de temperatura exterioara.
Deci mi se pare ca oricum un dispozitiv ce ar incalzi ceva mai repede habitaclul e in plus... (in mers, adica in cuplu...in maxim 5-6 sute metrii intra aer cald).

Ce nu inteleg e de ce porneste compresorul si iarna..la minus 10-20 grade cand pornesc caldura pe Hi.



pentru ca ai climatronic, optiunea ECO o ai scoasa, iar cliamtronicul cauta cel mai eficient mod de a face temp pe care ai setat-o; cu compresorul pornit ajunge iarna mai repede la 28 de grade iar vara mai repde la 16
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,521
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Off: @indy tu ai climatronic?

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata