Ai uitat parola?


  • Stefan_BC

  • Mesaje scrise: 2,944
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Oct 2009

  • Garaj Mesaj Privat
ok asta am inteles cum ne dam seama daca avem acesl QHS,unde este pozitionat in masina?
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XER din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Ma refer doar la titlul discutiei si nu intru in detalii tehnice
Domnilor !
Cand a fost asimilat acest comfort la autoturisme, a fost inventat acel "aer conditionat"- un radiator in plus, un schimbator de caldura si niste agent frigorific (freon),de fapt un frigider pus invers sau mai nou, (vorba vine) "aerul conditionat" din locuinte. Daca apesi pe un buton si dai ventilatia mai mare/mica, iti da aer rece mai mult sau mai putin. Este o descriere simplista, pentru ca se mai poate ajusta aerul mecanic din anumite comenzi actionate manual.
Acel "climatronic" este o evolutie a sistemului de "aer conditionat", la care principiul de functionare este acelasi (tot un radiator in plus, tot o pompa, tot freon), dar controlul temperaturii, a umiditatii, a eliminarii noxelor se face electonic/electiric. Ca are o rezistenta in plus, ca s-ar numi bizonic (reglaj al temperaturii in 2 zone ale masinii), ca are niste fante si in spate sa inclzeasca/raceasca, etc sunt niste evolutii de la principiul clasic de AC.
Parerea mea: un sistem care a evoluat tocmai pentru comfortul celor care il utilizeaza nu poate fi mai slab/prost fata de cel din care se trage.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,174
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia A20DTH; din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Maintenance
In order to ensure continuously efficient performance, the air conditioning compressor must be operated for a few minutes once a month, irrespective of the weather and time of year. The climate control system, if present, handles this automatically while driving. Air conditioning compressor operation is not possible when outside temperatures are low.
If a fault occurs, consult a workshop. We recommend your Vauxhall Authorised Repairer.

...din manual pagina 135, referitor la functionarea compresorului iarna..si la mentenanta sistemului.Smile
  • nedeianu

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Olt
  • Masina: Omega Y25DT din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Am un opel omega din 2003 si azi la temp de 24 grade afara clima nu a vrut sa bage aer rece, baga aerul exact cum era afara. nu au pornit nici ventilatoarele de racire a radiatorului de clima
Stie cineva care ar fi cauza?
Multumesc!
  • 02tes

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z17dtl din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
in habitaclu era exact temperatura selectata de tine . asa ca nu a pornit compresorul , iar ventilatorul de habitaclu a pornit foarte incet , sa recircule aerul de afara foarte putin.probabil ai setat temperatura interioara la 25 grade si masina era undevas la umbra...
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,174
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia A20DTH; din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Variana 2: nu ai pornit clima..adica e pe eco in momentul asta...ca sa verifici...vezi ca pe display undeva scrie ECO.
  • nedeianu

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Olt
  • Masina: Omega Y25DT din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
am dat-o pe 16 grade si tot la fel nu e pe ECO
  • 02tes

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z17dtl din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
uite-te la compsesorul de clima si vezi daca se cupleaza cind dai drumul la clima. cind ai dat-o la 16 grade ventilatorul de habitaclu nu a pornit? nu iti baga ceva aer ? rece , cald, ceva?
  • nedeianu

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Olt
  • Masina: Omega Y25DT din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
da ventilatorul imi baga aerul exact la temp de afara cred ca compresorul nu face nimic. Ventilatorul din interior cand dau la 16 grade baga cu putere dar nu rece.
  • 02tes

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z17dtl din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
este posibil sa :
1 nu ai destula presiune de freon si nu pleaca nici compresorul
2 compresor defect sau siguranta arsa..
  • VIPER1981

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z13DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Salut am si eu o intrebare referitoare la sistemul "QUICKHEAT" (rezistenta care incalzeste mai repede in masina)...la climatronic...cum imi pot da seama daca am asa ceva...si daca am cum imi dau seama de existenta ei...cum trebuie sa setez comenzile panoului climatronic...iar daca am si este arsa siguranta...cum imi dau seama...?
Multumesc...astept un raspuns de la cei care il au...
Bafta...
  • crystian01

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra Z17DTL din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Dec 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Ma bag si eu ca musca-n lapte si pun o intrebare: Am un astra H 2005 cu clima manuala (cu butonul cu steluta, fulgul acela de nea)...... se poate pune clima automata, electronica?.....,dar clima automata bi-zonala?
  • Zamfi

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra Z1,7 DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Dec 2008

  • Garaj Mesaj Privat
aco_008 a scris:Partea care nu se invarte este cumva in interiorul rolei pe care circula cureaua de accesorii, are un fel de ambreiaj si cupleaza in momentul in care este pornit aerul conditionat.


Culmea este ca la mine se invarte tot timpul si cand nu am bifat AC in computer,repectiv cu ECO afisat! Este adevarat ca in momentul cand bifez AC se schimba sunetul motorului...Am inteles ca sunt si modele de compresoare care au in miscare permanenta piesa in cauza .Sau nu si inseamna ca ceva e defect ? Nu mai decupleaza ceva si de aceea se invarte ? Nu am observat cresterea consumului de carburant.Am un H din 2004 1,7 cdti .
  • VIPER1981

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z13DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Salut ... am si eu o situatie care ma cam calca pe nervi...in fiecare primavara trebuie sa incarc instalatia cu freon...peste iarna nu cupleaza deloc compresorul la temperaturi apropiate de 0 grade si drept urmare garniturile cred ca se usuca si pierde freonul...imi poate oferi cineva o solutie pentru acest inconvenient sau este o problema pentru masinile echipate cu climatronic...ma seaca problema asta...
Astept un raspuns...
Va multumesc...
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,174
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia A20DTH; din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Eu nu am oprit clima toata iarna, tocmai pt acest motiv: din cand in cand mai pleaca singura sa isi faca ungere Smile...daca o fi plecat, ca nu am observat...anul trecut am patit la fel cu uscatul garniturilor si pierdut freon...anul asta o s avedem Smile...probabil maine daca o tine tot asa cu cladura Smile
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 767
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa Z17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mar 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Am si eu urmatoarea problema:nu merge aerul conditionat, mai exact nu raceste.
Mentionez ca am o Vectra C 2003 y22dtr 2.2 DTI 125 cp cu Dubluclimatronic.
Am verificat toate sigurantele si sunt ok.
Am facut o diagnoza cu OP-COM si imi spunea acolo Releu Compresor Inactiv desi eu cuplasem aerul conditionat.
Mentionez ca nu am avut erori la diagnoza cu OP-COM.
Am verificat teava de sus din compartimentul motor si se raceste cand dau drumul la aer dar in interior nu introduce aer rece.
Ajutati-ma si pe mine cu sfaturi va rog. Ce pot face in situatia asta? Unde este situat acel releul actionare compresor aer?
Va multumesc.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Te duci la un service si vezi daca mai ai freon in instalatie.
Daca nu atunci faci si un test sa vezi pe unde a scapat.
100-150RON toata smecheria.
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 767
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa Z17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mar 2011

  • Garaj Mesaj Privat
cangri a scris:Te duci la un service si vezi daca mai ai freon in instalatie.
Daca nu atunci faci si un test sa vezi pe unde a scapat.
100-150RON toata smecheria.


Iti multumesc pentru raspuns.
Saptamana asta o sa merg la un service sa remediez problema.
Sper sa nu am pierderi pe la radiator.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,174
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia A20DTH; din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Daca nu ai presiune in instalatie nu iti apare nici o eroare. Dar intri cu o interfata prin setari si pe undeva pe la capitolul AC, o sa iti apara "underpressure"...si atat...ECU nu o interpreteaza ca pe o eroare. Probabil pentru ca defectarea AC nu influenteaza negativ nici functionarea motorului si nici siguranta rutiera.
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 767
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa Z17DTR din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mar 2011

  • Garaj Mesaj Privat
livcro a scris:Daca nu ai presiune in instalatie nu iti apare nici o eroare. Dar intri cu o interfata prin setari si pe undeva pe la capitolul AC, o sa iti apara "underpressure"...si atat...ECU nu o interpreteaza ca pe o eroare. Probabil pentru ca defectarea AC nu influenteaza negativ nici functionarea motorului si nici siguranta rutiera.


Am vorbit cu mecanicul si ma costa 150 Ron incarcarea cu freon cu tot cu substanta fluorescenta pentru identificarea pierderilor.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata