Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Calibra
  • Gepetto

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2004

  • Mesaj Privat
cineva poate sa-mi explice si mie cat de cat cam ce inseamna SFi-ul asta, cu ce se ocupa, ce stie si ce poate!?...si daca se poate schimba chipul, cam cati cai as mai putea scoate in plus... :?:
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Scrie chiar pe capac.....Sequential Fuel Injection....adica injectie de benzina secventiala, that means, fata de fratele mai mic c20ne, care dadea scanteie chiar daca pistonul nu se afla la compresie, motoru C20XE, adica SFI, da scanteia la cele 2 pistoane atunci cand trebuie, si nu iroseste scanteia pe celelalte 2 care sunt la evacuare ... asta se face cu ajutorul amplificatorului de bobina care este o chestie neagra cu o mufa mare, si senzorul Hall-Effect care e pus pe corpul distributor, acesta trimitand cate un impuls computerului pt a-i spune care pistoane trebuie "scanteiate"

si normal, poti sa-l modifici sa-i mai dai niste cai..

chip, filtru sport (dar sa-i asiguri un flow de aer rece ca altfel mai rau ii faci), evacuare marita, directa , injectoare de turbo, pompa, regulator reglabil de benzina.. .ar fi mai multe
  • DnI

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2004

  • Mesaj Privat
sau mai bine ii bagi turbo si ai terminat balciu Wink
  • Gepetto

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2004

  • Mesaj Privat
tobe am, chip am, filtru ar mai fi de schimbat...a, si Tox, daca ai xenoane pe ea, ce i-ai facut sa mearga, cam cat te-a costat?
Skip ads

  • Gepetto

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2004

  • Mesaj Privat
ma gandisem si eu sa-i caut un turbo, dar pe langa el mai tre' schimbate mai multe alte chestii, si cred ca la urma urmei s-ar putea sa nu iesi cu mult mai scump daca i-as cumpara tot motorul de C20LET...si atunci chiar ca am terminat tot balciul...
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ce rol mai are atunci senzorul knok - montat pe blocul motor pe partea cu electromotorul?
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
robert, nu mai stiu exact, parca si ala da un timing la ECU. era prin cartea de service.

Gepetto: m-au costat 400 de euro, si calibra mea e singura din bucuresti care are asa ceva. garantat
  • Gepetto

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2004

  • Mesaj Privat
tox: stii ce cod tre' sa afiseze calc de bord pentru motorul asta, adica XE...vad ca si tu ai XE...al meu a fost schimbat, initial avand NE, si nu stiu daca a fost schimbat si calc de bord. cum pot afla?
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
pe placuta cu seria de caroserie care e in fata la motor, pe randul codului d culoare mai e un numar din 2 cifre care tre sa corespunda codului care iti apare pe computer cand apesi simultan cele 2 butoane mari cand ai contactul pus
  • Gepetto

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2004

  • Mesaj Privat
acolo e un ne din trei cifre...parca 511, care nu cred ca are vreo treaba cu motorul...si oricum cred ca nu MAI are legatura ca a fost schimbat motorul si ma interesa daca calc de bord corespunde motorului care este acum pe masina...asta pentru ca mi se pare ca arata ca mic consumul...si apropos de SFI, ziceai ca da scanteia alternativ pe cate doua pistoane, dar atunci un simplu delcou ce mai face?
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
@roBERT
Senzorul knok are rolul de a trimite catre ECU informatii privind cifra octanica a benzinei cu care functioneaza motorul in acel moment.Practic daca senzorul detecteaza detonatii necontrolate , ECU "taie" din avans...
  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ToX a scris:Scrie chiar pe capac.....Sequential Fuel Injection....adica injectie de benzina secventiala, that means, fata de fratele mai mic c20ne, care dadea scanteie chiar daca pistonul nu se afla la compresie, motoru C20XE, adica SFI, da scanteia la cele 2 pistoane atunci cand trebuie, si nu iroseste scanteia pe celelalte 2 care sunt la evacuare ... asta se face cu ajutorul amplificatorului de bobina care este o chestie neagra cu o mufa mare, si senzorul Hall-Effect care e pus pe corpul distributor, acesta trimitand cate un impuls computerului pt a-i spune care pistoane trebuie "scanteiate"



Stii tu ceva, dar nu e chiar asa ... SFI se refera la injectie si nu la aprindere, si anume ca la C20XE fiecare injector se deschide la momentul optim pentru cilindrul pe care il deserveste. La C20NE (Motronic 4.1) injectoarele se deschid doua cate doua (injectie grupata), iar la sistemele mai vechi injectoarele se deschid toate odata. Castigul pentru SFI e in consum (oarecum, diferenta e mica), in timp ce la injectia grupata puterea obtinuta e putin mai mare.

La motoarele de pe Calibra se foloseste distribuitorul si o singura bobina pentru aprindere, si scanteia vine numai la momentul oportun. Sistemul la care se da scanteie de doua ori pe ciclu, odata la capatul evacuarii si odata cand trebuie, se numeste "distributorless - wasted spark", unde se foloste o bobina la 2 cilindri, fara distribuitor.
Skip ads

  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Senzorul knock detecteaza detonatiile aparute din cauza conditiilor nepotrivite de temperatura/compresie/avans etc si corecteaza avansul de aprindere si eventual timpul de injectie pentru a readuce motorul in regim normal. ECU nu se bazeaza pe senzorul knock, acesta e doar o metoda de protectie a motorului, pentru ca in mod normal hartile din ECU sunt proiectate astfel incat sa nu apara detonatii.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Ai dreptate , poate nu m-am exprimat cum trebuie.
In mod normal ECU nu se bazeaza pe senzorul knock , acesta nu intervine decat in situatii exceptionale .
  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ca la mine.....
intervenea cand imi era lumea mai draga (in forja, la liniutzi LEGALE etc), atunci imi taia parca aprinderea si masina se punea in bot.
era din cauza mufei care se topise si firele atingeau intre ele. Smile
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
dap, am gresit, am incurcat scanteia cu benzina Smile logic ca n-are cum sa dea scanteia altfel ca doar e cu distribuitor pe axa cu came, nu cu DIS. Si despre computerul de bord... teoretic, am spus , pe placuta de pe capota , pe acelasi rand unde se afla codul de culoare al masinii, mai trebuie sa fie un nr format din 2 cifre. Ala este codul cu care e programat computeru de bord care iti arata consumu shi toate alea..
  • dor

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2005

  • Mesaj Privat
radu a scris:ca la mine.....
intervenea cand imi era lumea mai draga (in forja, la liniutzi LEGALE etc), atunci imi taia parca aprinderea si masina se punea in bot.
era din cauza mufei care se topise si firele atingeau intre ele. Smile



stiu ca a trecut ceva timp de cand ai scris asta, dar te rog sa ma ajuti ca am o problema similara cu masina mea.
cand imi e lumea mai draga , da in nas.
deci da in nas cand accelerez brusc, daca o iau treptat , merge bine, dar la acceleratii brutale da in nas si mai da si rateuri cate o data.
  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
pai, inainte de toate citeste codurile de eroare, se face f simplu, cu o agrafa pusa intre pini a si b de la mufa de diagnoza. citeste la "cum sa.." si ai sa vezi. apoi posteaza codurile de eroare gasite k sa fie mai usor de stabilit problema
  • dor

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2005

  • Mesaj Privat
imi pare rau dar trebuie sa ai rabdare cu mine pentru ca sunt novice.
o sa incerc sa citesc codurile de eroare daca imi spui si unde mi le afiseaza, ca nu am calculator de bord.
  • dor

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2005

  • Mesaj Privat
abia am venit cu masina de la diagnosticare ( la reprezentanta opel) am schimbat un senzor de la arborele cotit si dupa aceea am facut din nou diagnosticarea. mi s-a spus ca totul e ok.
intr-adevar nu mai am problema pe care o aveam inainte( mi se aprindea becul de check engine si se oprea motorul cand luam piciorul de pe acceleratie dupa ce o turam mai taricel), dar nu mi-a disparut problema cu datul in nas.
specific din nou tipul motorului : 1400 cmc, 16 v, x14xe
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Calibra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR