Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • stefan_punk

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
As vrea si eu sa aud de la proprietari de Astra H pe motorina cu motoarele de 1,3 CDTI-90 cai ,1,7 CDTI- 80 cai, 1,7 CDTI- 101 cai sau 1,9CDTI 120 cai cam ce performante ati avut cu masina legat de viteza maxima , consumul de combustibil in oras sau inafara lui, de fiabilitate etc.
Sunt in acest club opel de un an cu opel astra caravan de 1,7 TDI care si-a gasit sfarsitul in urma unui accident rutier. Trebuie sa recuperez banii de la asigurari si vreau sa mai pun ceva banuti si sa iau o masina mai buna decat cea pe care am avut-o.
Va multumesc si astept toate parerile voastre
Skip ads

  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Eu zic ca depinde ce gen de sofer esti si ce astepti de la o masina (in ce categorie de varsta te incadrezi, daca ai interes pentru sportivitate, sau dimpotriva, pentru consum, etc).
Cunoscand persoane care au toate motoarele enumerate, avand ocazia sa aflu una alta despre ele, pot sa iti spun ca toate sunt bune. Bineinteles ca o sa aflii chichitzele cu timpul, dar ca motoare sunt bune si poti alege linistit oricare din cele enumerate.

Ca parere personala:
- nu as alege 1.7 CDTi de 80 de cai pt ca nu are rost. La consum e tot cam ca si celalalt, de 101 cai.
- daca vrei cel mai mic consum, alege 1.3 CDTi, este si mai ieftin ca taxe si e totodata mai puternic decat cel de 1.7 CDTi 80 de cai.
- daca vrei putere mai mare, o solutie buna este 1.9 CDTi de 120 de cai.
- daca vrei mai mult, alege 1.9 CDTi 150 de cai. Diferenta intre cel de mai sus si acesta este ca primul are 8 Valve iar al 2 lea, 16 Valve. Cel de 150 de cai are un sistem de admisie variabila montat in interiorul galeriei de admisie care se defecteaza periodic, cam dupa 60 000 - 80 000 km. Din cauza asta, se inlocuieste galeria de admisie, generand costuri suplimentare fata de motorul de 120 CP, care nu are acest sistem cu probleme. Galeria costa undeva la 1000 RON, eu zic un cost totusi acceptabil.

Eu am motorul de 150 de cai, resoftat la 200 de cai si sunt extraordinar de multumit (vezi semnatura). Viteza maxima - 230 km/h, e limitata electronic, cred ca ar merge mai mult (minim 240 km/h).
Consumul in oras nu trece de 9 L / 100 km iar in afara daca merg sportiv e undeva la 6.8 - 7.2 L / 100 km. Daca merg la consum pot sa scot 5.3 - 5.6 L / 100 km fara probleme.

Succes!
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
In orasul meu, cu aer conditionat, cel de 150CP ajunge si la 10l/100km. Daca ar fi sa aleg dintre toate motoarele de acolo, mai ales daca faci sub 25mii km pe an, as alege un altul: un benzinar de 1.6 115CP. Consumul declarat e mai mult decat decent si e un motor de care am auzit numai de bine. Am doi amici cu motorul asta si sunt foarte multumiti: se si infinge, nu consuma enorm, cutia de viteze nu agata ca la un diesel, ambreiaj moale si e si foarte silentios in oras. Peste 25mii km pe an cred ca 1.9 120CP e cea mai buna alegere, e de departe cel mai fiabil dintre cele enumerate de tine.
  • stefan_punk

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
e un inceput de discutie va multumesc pentru pareri si astept in continuare proprietari de masini anumerate mai sus

Eu am mersul echilibrat cand sportiv cand batraneste deci ma pot clasifica in amandoua ca idee deci 1,3 ar fi lenes dar economic , 1,7 ar fi mediu economic si performanta iar 1,9 ar fi mai costisitor (taxe-consum) dar cel mai sprinten

Vreau parerea oricui indiferent ce argumente bune ori rele are pentru a ma ajuta sa imi aleg masina
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Corect dodo, daca nu faci cel putin peste 25.000 km/an ia-ti motor pe benzina.
@c_pantazescu, vezi ca exista admisie cu design nou care n-ar trebui sa mai faca probleme. Mie nu mi se pare acceptabil ca la fiecare 60 000 de km sa schimb admisia.

Dintre motoarele enumerate as alege 1.9 120cp (sa lasi bani deoparte pentru volanta)
  • deleted-18718

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
tonytm a scris: daca nu faci cel putin peste 25.000 km/an ia-ti motor pe benzina.

Da de ce ? Pe mine( 1.8i 140cp) fiecare 100 km, ma costa ( asa groso modo) cam 10 ron mai mult , decit pe un CDTI 120/150cp, ''rivali mei'', deci la 15.000 km intr-un an = economie de 1500 roni, de banii astia iei cauciucuri, faci revizii etc. Unde mai pui ca CDTI 150 cp, ma bate din orice punct de vedere.
Pt Astra H, cred ca 1.9 CTDI 120 cp sau 1.7 CDTI 125 cp e ideal restu de motoare le iei numai daca nu ai bani suficienti.
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
nu cunosc la h-uri ,dar un prieten are 1,3cdti.
masina face km. la greu [cred ca are peste 300.000]
este foarte multumit de ea.
e perfecta pentru Romania.
corecta obsevatia : #pune bani pentru volanta deoparte#.
i-ti doresc sa faci alegerea potrivita.
nu uita:1.3 cdti are distributia pe lant.[f.f.bune motoare]
zafira mea [pe lant] are348.000 si jar haleste.
nu te gandi sa-ti iei alta marca in afara de OPEL.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
kzz a scris:
tonytm a scris: daca nu faci cel putin peste 25.000 km/an ia-ti motor pe benzina.

Da de ce ? Pe mine( 1.8i 140cp) fiecare 100 km, ma costa ( asa groso modo) cam 10 ron mai mult , decit pe un CDTI 120/150cp, ''rivali mei'', deci la 15.000 km intr-un an = economie de 1500 roni, de banii astia iei cauciucuri, faci revizii etc. Unde mai pui ca CDTI 150 cp, ma bate din orice punct de vedere.
Pt Astra H, cred ca 1.9 CTDI 120 cp sau 1.7 CDTI 125 cp e ideal restu de motoare le iei numai daca nu ai bani suficienti.


doar volanta o pun la calcul si ti-am dat peste cap tot Laughing
Skip ads

  • deleted-18718

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Trebuie sa gandesti optimist, si nu va pica nimic. De vreo 5-6 ani am schimbat masinile anual ,toate SH din Germania, am mers cu ele aprox. 25 mii cu fiecare si avut NOROCUL sa nu se defecteze nimic.
stefan_punk daca vrei sa iei un anumit motor eu zic sa il iei si punct, pt ca de fiecare se va vorbi si de bune si de rele, si zi-ne( daca nu e secret) cam de cati bani vrei masina ?
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Motorul tau pe Astra consuma in oras cu un litru mai putin decat la tine, masina fiind cu 150Kg mai usoara. 1.6 consuma cu inca un litru mai putin, deci calculul tau nu e chiar corect. Diferenta de consum urban reala intre 1.6 115CP si 1.9 120CP la 100km este de 2 litri, adica vreo 70mii lei. Mai pune la socoteala ca nu mergi numai urban, iar extraurban diferenta scade la 1-1.5litri. Deci putem spune ca diferenta pe 25mii km e undeva la 450 de litri, adica cam 400EUR. Punem diferenta de impozit si de RCA de vreo 100EUR in favoarea benzinarului si mai raman 300EUR. Da, cei 1300RON ramasi sunt o suma frumusica, dar pe termen lung o scoti din revizii mai scumpe. Plus, castigi confortul de care am vorbit deja.

Si daca esti asa nemultumit de masina ta si iti place motorul de 150CP, hai sa facem schimb. Eu renunt la putere pentru confort. Tu poti sa renunti la confort pentru putere?
  • deleted-18718

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Nu asi trece de pe Vectra pe Astra niciodata, nemultumirea mea se leaga de motorul 1.8i 140 cp, nu stiu cum sa ma explic , nu merge ca un motor de 140cp, pana la 3000 rpm e mort complet dupa aceia merge de rupe tot, nu are constanta ,plus consuma de te doare capu.
Vectra elegance 1.8i era la aceias pret cu Astra cosmo 150cp, cand am luat masina ,atunci am ales confortul.
dodo_13, cred ca ai zis odata ca ai luat Astra in loc de Vectra tocmai ca nu ai
nevoie de spatiul suplimentar pe care il ofera, si preferi sa dai banii pe motor in schimb, te-ai rasgandit intr timp.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Evident ca nu vreau sa o dau, vroiam sa vad daca esti atat de suparat pe motorul tau incat ai fi in stare sa dai masina din cauza asta.

Eu cred ca supraevaluezi 1.9cdti-ul de 150CP, mai ales ca te compari cu cei cu Astra, ceea ce evident nu e corect. Mai toti de pe forum cu Vectra 1.9 150CP raporteaza consum de 10l/100km in oras. Iar timp-ul declarat de 0-100km/h de 9.8sec nu este mult mai mic decat cel de pe 1.8 de 10.5sec.

Probabil ca tu ai vrea sa simti ca te infinge in scaun de la 2000 de ture cum e la diesel. Pai scuza-ma, dar daca comparam cadranele de la cele doua modele vedem ca 4000RPM la benzina e unde e 3000RPM la motorina, iar 3000RPM la benzina e cam unde e 2200RPM la motorina. Si crede-ma, si dieselul e destul de mort la 1500RPM, mai ales daca bagi pedala in el. Am fost chiar surprins cand am probat prima data o Vectra 1.9 150CP, pentru ca nu tragea cu adevarat fantastic decat daca trecea de 2500RPM. In rest, nu am vazut mare diferenta de Vectra mea 1.8 122CP tunata la 137CP la vremea aia.

Vrei sa te iei de un 1.9 150CP? Schimba ca si el, intre 4000 si 6000 (adica intre 3000 si 4500, pe cadranul diesel). Nu ai sa-l faci, evident, dar nici nu ai sa ramai de papagal.


Hai sa analizam niste timpi:
Vectra 1.9 150CP 120-150km/h, tr.4: 6sec (http://www.youtube.com/watch?v=-T3DqsfLWT4)
Vectra 1.8 122CP 120-150km/h, tr.3: 7sec (http://www.youtube.com/watch?v=A6sHJMkpb5A)

Banuiesc ca 1.8 140CP face mai bine ca cea de 122CP, deci s-ar putea sa vorbim chiar de acelasi timp.
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
asta-i firea omului, daca-i cret vrea par drept, daca-i drept vrea cret Laughing
  • deleted-18718

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Corect tonytm, daca luam CDTI, ziceam: mama ce zgomotoasa-i, vreau benzina.
Sincer, sunt suparat pe motor, si o sa vand masina din cauza motorului peste un an si jumate dupa ce termin leasingul. dodo_13, datele tale sunt foarte corecte dar senzatia cand conduci masina efectiv, e alta.
Eu mai am o masina in familie BMW320d -136cp , pai masina aia asa merge de parca ar avea 250cp ,eu spun cea ce simt cand conduc pt ca la detalii tehnice sunt bota .
Am parere buna despre CDTI 150 cp, dupa ce am condus o Astra cu astfel de motor, Vectra 150 cp nu am condus .
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
La puteri egale performantele sunt cam egale. Ce castiga dieselul la intervalul mai mare in care puterea e aproape de valoarea maxima si cutia in 6 trepte pierde din cauza greutatii mai mari a motorului si a randamentului mai slab al cutiei in 6 trepte fata de una in 5.
Depinde mult de ce vrei de la o masina. Eu de exemplu am vrut in primul rand sa nu ma plimbe prin service, sa nu aiba un costde achizitie prea mare si sa traga decent. In concluzie am ales un 1,6 de 115 cai.
Consuma putin mai mult decat un 1,9, dar nu semnificativ, nu se poate remapa la peste 160 de cai, dar e foarte probabil sa nu-i pun decat consumabile cativa ani buni. Nu are debitmetru, nu are volanta dual mass nu are turbina.
Legat de felul cum trag sub 3000 de ture 1,6 si 1,8 VVT, cred ca sunt reglate pentru emisii mici pentru ca dupa remapare comportamentul motorului s-a schimbat mult in bine sub 3000 rpm.
Recomandarea mea pentru cine nu face multi km e benzina, 1,6 si 1,8 se descurca foarte bine pe astra.
Daca as lua diesel m-as opri la 1,9 dar la acceasi bani probabil 1,6 turbo e o alegere mai buna. In niciun caz 1,3 pentru ca e prea lesinat.
  • TDriver

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Eu am motorul 1.9cdti-120 cp cu optiune sport pe Zafira.Am optat pentru aceasta motorizare dupa ce am studiat diverse pareri.Fara problemele care apar la cel de 150 cp si cu destul nerv in el.Am luat masina SH din Germania la 140.000 km si am ajuns acum la 205.000.Deocamdata nu am ajuns la probleme cu volanta dar am luat nota.Consumul mediu aratat de calculator este in cei 60.000 km de 7.2l,pe ultimii 4500 km este 6.2.Sper sa nu se rida dar la mers pe autostrada,in viteza a 5-a,2000 ture am un consum de 2.8-3.2 l.Pe serpentine,daca este calcata,din viteza a 3-a iti da senzatii si pot sa spun ca personal ma distrez facind multe masini cu pretentii sa stea pe dreapta.Sunt supermultumit de acest motor iar singura problema pe care am avut-o a fost cu furtunasele de la DPF care au cedat la 200.000 km si au blocat atit DPF cit si EGRul.Costurile de inlocuire te fac sa albesti instantaneu dar multumita informatiilor din club si ajutorului lui Maiandrei totul s-a rezolvat superrezonabil.Acum este din nou o racheta cu dimensiuni de tanc.Deci,1.9 cdti-120cp !
  • stefan_punk

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Va multumesc foarte mult pentru aprecieri si pareri, eu voi dispune undeva la 7500 euro sincer avand in vedere ca merg cu masina undeva la 28000 Km /an prefer diesel-ul . Marea majoritate a Km ii voi face tot in oras astfel incat nu imi permit benzina. Cat despre vectra imi cer scuze dar nu stiu multe despre ea si pot spune ca mie imi place mai mult aspectul Astrei H.
Mi se pare interesant si motorul de 1,3 Cdti avand 90 cp ma gandesc ca este bunicel (taxe / mici consum mic) dar sincer cred ca este un motor micut pentru aceasta masina (astept proprietari sa ma contrazica)
1,7 Cdti de 101 Cp mi se pare echilibrat consum/ taxe/ putere
1,9 Cdti este un motor bun indiferent daca vorbim de 120Cp sau 150 Cp dar si consumul pe masura nu cred ca m-ar avantaja foarte mult. Voi ce consum aveti in oras sau extraurban?
  • Tzepozzz

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y 17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
daca o sa mergi majoritatea km in oras eu zic sa alegi mototrul de 1,3 ...90 CP sunt suficienti in oras, iar in afara orasului poti sa stai linistit ca nu te face loganu'.
  • Viz

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Daca ai fost multumit de "sportivitatea" lui 1.7 DTI o sa fi multumit si de 1.3 CDTI Smile

Daca esti genul de sofer, care intre doua semafoare ajunge la 100+ km/h atunci motorul chiar este mic. Motorul este facut sa te deplasezi din punctul A in punctul B in conditii de siguranta/comfort...Din cate stiu 1.3cdti(90CP) a inlocuit modelul 1.7CDTI (80 CP), daca gresesc, rog corectati-ma.
Singura problema a motorului este ca trebuie turat, eu in mod normal schimb vitezele in intervalul 2500-3000 rpm.

Consumul inregistrat de mine in cei 21.000 de km este de:
Urban: 7.5 L
ExtraU: 4.8 - 5.5 L (in functie de viteza de deplasare)

Daca as fi in situatia sa aleg iar Opel Astra, as alege tot motorul de 1.3, dar cu cutie easytronic.
Gasesti aici mai multe detalii(sau ma poti contacta pe PM): https://www.clubopel.com/vie...p?p=605094#605094
  • stefan_punk

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Smile ma bucur sa aud si economisti pe acest forum dar trebuie sa recunosc ca 1,3 este prea economicos , as face un test drive ca sa ma conving nu de altceva dar imi este teama sa nu fie mai lenes decat DTI-ul de 1,7 , s-ar putea la viteze mari sa fie foarte galagios , apropos ce viteza maxima prinde 1,3CDTI.
Pentru cei ce au 1,7 CDTI m-ar interesa si de la ei ce performante au avut cu masina legat de viteza, economie(consum) si fiabilitate
Va multumesc astept in continuare pareri
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR