Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Troll the Great

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega 2000 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!

De curând am observat o problema la mașinã: turația scade foarte greu când calc ambreiajul sau uneori nu scade deloc (am așteptat aproape un minut și turația a rãmas pe la 1600-1800 rot/min). Problema apare de obicei în condiții de trafic aglomerat (când înaintezi câțiva metri apoi trebuie sa oprești, iar înaintezi câțiva metri și iar oprești și tot așa). Dupã câteva porniri și opriri ralantiul își revine greu (stã câteva secunde la turația de dinainte sa apãs ambreiajul și apoi coboarã încet) sau nu își mai revine deloc.
Ma puteți ajuta cu un sfat?
Skip ads

  • Tzepozzz

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y 17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cred ca trebuie sa te pregatesti sa schimbi kit-ul de ambreiaj...asa a patit un prieten si asta a fost verdictul.
patineaza vreun pic ambreiajul sau se aude vreun zgomot la relanti?
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@tzepozzz...n-are legatura cu ambreiajul, probabil problema la tine e de la socul automat sau clapeta de acceleratie/senzorul acesteia. inceraca sa le cureti
  • Troll the Great

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega 2000 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Tzepozzz a scris:cred ca trebuie sa te pregatesti sa schimbi kit-ul de ambreiaj...asa a patit un prieten si asta a fost verdictul.
patineaza vreun pic ambreiajul sau se aude vreun zgomot la relanti?

Nu cred sa fie ambreiajul pentru ca nu patineazã și nici nu se aude vreun zgomot... Ambreiajul funcționeazã normal, doar ca uneori am problema asta cu turația.
Skip ads

  • Tzepozzz

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y 17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
atunci incearca cum a zis colegul mai sus.
ti-am sugerat treaba cu ambreiajul pentru ca prietenul ala al meu avea exact aceleasi simptome (am condus si eu masina respectiva si cand luai piciorul de pe acceleratie zici ca avea tempomat, ramanea turata vreo cateva secunde, iar apoi incepea sa scada incet de tot...el avea clapeta de acceleratie curata).
bafta!
  • robertsadu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2009

  • Mesaj Privat
nonea a scris:@tzepozzz...n-are legatura cu ambreiajul, probabil problema la tine e de la socul automat sau clapeta de acceleratie/senzorul acesteia. inceraca sa le cureti


EU AM UN VECTRA 18 16 V 123 CP SI TOT ASA MAM TREZIT CU EA CA SE AMBALA SINGURA IN 1800 SI ERA DE VINA CLAPETA LA CCELARATIE ERA MIZERIE ACOLO TREBUIE CURATATA
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Eu cred ca e de la un furtun, ca-i trage aer fals.

LE: Bine ai venit pe forum @robertsadu. Incearca sa nu tipi, nu e lizibil.
  • aurelio1

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X1,8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
trage aer fals...
Skip ads

  • Troll the Great

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega 2000 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Mulțumesc tuturor pentru rãspunsuri. Cum pot verifica dacã trage aer fals? Unde ar trebui sã mã uit?
  • nicolaeclaus

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Si Vectra mea face identic dar numai dimineata la prima cheie.... dupa 2 min...sau 200 m mers cu ea isi revine..
Curios lucru ca nu tine cont daca este cald/frig afara...daca e dimineata si motorul este racit si nu o las pe loc 1-2 min si plec imediat se accelereaza sg.

Nu ma deranjeaza ...dar sunt curios daca asa trebe sau se remediaza Idea
vectra c z16xe 2005

Multumesc pentru intelegere!
  • aurelio1

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X1,8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
nicolaeclaus a scris:Si Vectra mea face identic dar numai dimineata la prima cheie.... dupa 2 min...sau 200 m mers cu ea isi revine..
Curios lucru ca nu tine cont daca este cald/frig afara...daca e dimineata si motorul este racit si nu o las pe loc 1-2 min si plec imediat se accelereaza sg.

Nu ma deranjeaza ...dar sunt curios daca asa trebe sau se remediaza Idea
vectra c z16xe 2005

Multumesc pentru intelegere!

Pt ca exista pompa de aer secundar care o tine turata{din cate stiu si eu}
  • mariusnegru

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2008

  • Mesaj Privat
salutare tuturor. am un astra g cu motor z17dtl si tind sa cred ca am aceeasi problema. mai exact motorul se tureaza in momentul in care schimb vitezele (calcarea ambreiajului concomitent cu eliberarea acceleratiei) cu aproximativ inca 500-600 turatii/minut. mentionez de asemenea ca nu da erori pe tester (op-com). asta se intampla numai in mers, daca stau pe loc si o turez, turometrul revine imediat la 850. aceste simptome le am de o saptamana si se produc la fiecare schimbare a vitezelor. daca nu calc ambreiajul si doar eliberez acceleratia, masina mai merge 2 secunde cu aceeasi turatie apoi scade incet de tot spre relanti, practic frana de motor este insesizabila. de asemenea nu am nici un service mai pricopsit in zona in care sa pot avea incredere. va multumesc pentru orice raspuns si idee.
Skip ads

  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
mariusnegru a scris:daca nu calc ambreiajul si doar eliberez acceleratia, masina mai merge 2 secunde cu aceeasi turatie apoi scade incet de tot spre relanti, practic frana de motor este insesizabila.

N-am diesel dar nu e normal sa scada usor turatia? Altfel te-ar da cu capul de geam ori de cate ori ai lua piciorul de pe acceleratie. Frana de motor se simte in vitezele inferioare si in functie de cat de turat este motorul.
Cand apesi ambreiajul e normal sa scada aproape de turatia de relanti deoarece e ca si cum ai scoate-o din viteza, nu la fel se intampla cand iei piciorul de pe acceleratie.
  • CosmineLis

  • Mesaje scrise: 359
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2008

  • Mesaj Privat
La mine daca am 2000 de turatii si calc ambreajul ptr a schimba viteza se tureaza dupa ce calc ambreajul pana la 2500 timp de maxim 2 secunde apoi coboara.Tot aer fals o fi?
  • Troll the Great

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Arad
  • Masina: Omega 2000 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cum pot verifica dacã trage aer fals? E vreun test? Ce simptoame ar trebui asa aibã mașina?
  • niladam2002

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2008

  • Mesaj Privat
aceeasi problema o am si eu, am curatat motoras pas cu pas, clapeta de acceleratie, nu trage aer fals (cred Very Happy ) si tot nu ii dau de cap! O sa schimb senzorul de la clapeta de acceleratie si motorasul pas cu pas si o sa va tin la curent cu modificarile in schimbarea comportamentului! Daca a dat cineva de capat, asteptam raspuns cu rezolvarea! Mult succes tuturor!
  • macheta

  • Mesaje scrise: 324
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1995 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
La toate aceste probleme este o singura rezolvare si anume motorasul pas cu pas sau IAC valve sau cum s-o numi acea chestie care tine motorul la relanty in momentul in care nu mai calcam pedala de acceleratie.Cel mai probabil ar trebui curatate sau daca e mai grav inlocuite dar nu costa o avere.Cat despre tras de aer fals:aerul singur nu poate tura motorul deci daca nu calci pedala nu vine combustibil,simplu...
Da si mai poate fi murdara clapeta de acceleratie care se curata foarte usor ,sunt o gramada de topicuri despre aceasta.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
macheta a scris:Cat despre tras de aer fals:aerul singur nu poate tura motorul deci daca nu calci pedala nu vine combustibil,simplu...

Te contrazic. La service-ul la care putrezeste acum masina mea, era un vectra B cu motor x16xel care avea furtunul de la admisie perforat. La relanti statea la 5000ture.
ECU incearca sa regleze cantitate de aer/benzina si motorul ajunge mai turat decat ar fi normal.
  • macheta

  • Mesaje scrise: 324
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1995 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Greseala mea. sorry...nu m-am exprimat corect.Daca clapeta de acceleratie este curata deci inchide admisia de aer la relanti,iar iac-ul este curat deci deschide doar atat cat ii spune ecu,tot la relanti poti sa-i scoti toate furtunele de admisie si nu are voie sa creasca turatia eventual cu 50-100 rotatii pe minut.Asa este logic.
  • sorinrotaru

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Astra X16XEL a scris:
macheta a scris:Cat despre tras de aer fals:aerul singur nu poate tura motorul deci daca nu calci pedala nu vine combustibil,simplu...

Te contrazic. La service-ul la care putrezeste acum masina mea, era un vectra B cu motor x16xel care avea furtunul de la admisie perforat. La relanti statea la 5000ture.
ECU incearca sa regleze cantitate de aer/benzina si motorul ajunge mai turat decat ar fi normal.


Salut.
Am patit aceeasi chestie la Vectra b 1996, benzina, iar tipul care mi-a reparat-o mi-a zis ceva de aer fals. Adevarul este ca s-a remediat problema.
Spuneti-mi si mie ce este ECU.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR