Ai uitat parola?


  • Paulll

  • Mesaje scrise: 1,980
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A17DTS din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Vreau sa imi schimb actuala masina (Vectra B 2.0 DTI) cu o Vectra C, dar nu stiu care din aceste motoare diesel este mai fiabil:
1. 1.9 CDTI de 120Cp
2. 1.9 CDTI de 150Cp
3. 2.0 DTI de 101Cp

Va rog sa argumentati alegerea facuta.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 4,029
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mar 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Ca si posesor de 1.9 CDTi de 150CP (Z19DTH):
1.9 CDTi de 150CP iti ofera satisfactie, poti sa ii faci un tuning reusit de 185CP sau fortat de 200CP Wink
1.9 CDTi de 120CP nu pot sa ma pronunt, oricum este mai uzual intalnit ca si varu-su de 150CP
2.0 DTI de 101CP este un motor cu cele mai putine probleme din seria enuntata de tine dar si cel mai "slabut"

CristianTM.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,262
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum Z19DTH 190CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
1.9 cdti de 120 cp. Daca vrei ceva mai puternic ia 150 dar sa te astepti la unele probleme in plus.
  • asdhj

  • Mesaje scrise: 313
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra A17DTJ din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Aug 2008

  • Garaj Mesaj Privat
2.0 DTI de 101Cp mi se pare un motor mai reusit fata de celelante
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,262
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum Z19DTH 190CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
2.0 dti are un mare minus
Este euro 3 si nu stii ce taxe vor aparea intr-un an doi
Pe langa asta nici nu se compara ca putere cu celelalte 2.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 8,290
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra Z19DTH 200CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
1. 1,9 cdti 150 cp pentru remap la 200 cp si apoi satisfactie Very Happy Chiar si cu problemele pe care le are eu zic ca se merita cel putin pentru cei 200 cp dupa remap. Consum mai mult decat acceptabil pentru 200 cp.
2. 2,0 dti pentru fiabilitate, dar lipsa satisfactie chiar si cu remap. Consum cam maricel pentru performantele modeste pe care le ofera.
3. 1,9 cdti 101 sau 120 cp, mai bine 2,0 dti cu remap.

Ca sa revenim la intrebare, 2,0 dti este destul de fiabil, fiind in familia opel din 1997, conceptia BMW, urmas al 2,5 dti cumparat direct de la BMW.
1,9 cdti este de conceptie fiat, chiar daca poarta amprenta opel, mai are unele lipsuri legate de fiabilitate, dar totusi vorbim despre ele dupa 200.000 km.
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 1,796
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
recomand in cunostinta de cauza : 2.0 dti.
experienta mea cu 2.0dti@td : peste 330.000km cu y20dth si 85.000 cu x20dth. [cu modestie] . zafira A si vectra b.
sa o iei de la un propietar serios si ingrijita.
actual cu zafira mea y20dth 348.500km, daca ti-o dau pe mana-: nu-i dai 100.000km [nici nu-mi trece prin cap s-o vand]
si mai usor cu remaparile.nu le place la dieseluri astfel de modificari

succes si.........2.0dti ,y20dth
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,349
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Apr 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Ca proprietar de 1.9 cdti 120 cp sunt super multumit si in viitor am de gand sa-i fac un remap la 150 sau 160( mai ma gandesc la care din variante). Este un motor destul de economic si fara mari intretineri. Cele de 1.9 au cutii in 6 rapoarte si sunt foarte benefice la drumuri lungi (economie de carburant)
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,428
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Deocamdata raman la ideea ca Y20DTH e cel mai fiabil motor diesel de la Opel,doar deocamdata...E dezavantajat ca e de conceptie mai veche,Euro 3 si cam lenes defel.Acum faptul ca ziceti voi ca Y20DTH remapat e mai bun decat Z19DT stock nu-i totuna.Odata cu remaparea apar niste consecinte in functie de stilul de mers,poate sa fie la fel de fiabil in continuare evident.Motoarele Z19DT/DTH sunt mai rafinate,puternice,in 6 trepte si Euro 4,clar sunt in avantaj,doar distributia care e pe curea te pune pe ganduri,e un cost in plus la un anumit interval de timp,pe cand la Y20DTH se schimba povestea.Z19DTH e un pic mai gurmand,dar mai puternic,pe cand Z19DT e echilibrat in ceea ce priveste consumul/puterea.Eu sincer nu m-as mai intoarce la Y20DTH,oricat de fiabil ar fi,cand m-am suit la Vectra am ramas perplex,nu ma asteptam sa fie o diferenta chiar atat de mare.
Eu recomand 1.9CDTI 120 de cai,daca vrei ceva mai multa putere,varianta de 150.Sa nu crezi ca 1.9CDTi de 120 si 150 cai sunt diferite doar prin soft,cel din urma are 16V fata de celalalt care are 8V.
  • Paulll

  • Mesaje scrise: 1,980
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A17DTS din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
tonytm a scris:..............Daca vrei ceva mai puternic ia 150 dar sa te astepti la unele probleme in plus.

La ce tip de probleme sa ma astept?
Poti sa dai mai multe detalii?
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,698
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Sep 2006

  • Garaj Mesaj Privat
tija swirl care se schimba cu tot cu galerie adimisie si turbo= o gramada de bani


volanta cu masa dubla care cedeaza in jurul a 150 k km , ambele sunt f costisitoare si sunt probleme tipice la 1.9 120 sau 150 cp .... dar macar scapi de 2.0 dti de 101 cp, nu cred ca se merita sa iei vectra c pentru motorul de 2.0 DTI care tu deja il ai
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,262
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum Z19DTH 190CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Problema comuna ambelor motoare este volanta.
z19dth are-n plus tija swirl (nu exista pe z19dt si trebuie schimbata doar admisia, fara turbo) + un egr care ar fi mai problematic(din auzite pentru ca n-am intalnit pana acum).

Niciunul dintre motoare nu are probleme legate de turbo.
Tija swirl se verifica relativ usor (ridici capacul si verifici sub rampa comuna daca este ulei sau tija e la locul ei). Am vazut destule z19dth-uri cu tija la locul ei dar am vazut destule si cu probleme).
  • Tabac

  • Mesaje scrise: 566
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra Z22SE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Am condus Signum din 2004 echipat cu motor Z19DT, pot sa ma declar foarte multumit de consum si performante. De celelalte nu voi pomeni, pentru ca nu cunosc decat din auzite. Daca ar fi dupa mine as alege un motor intermediar ca putere cand vine vorba de dieseluri...parerea mea!
  • hot

  • Mesaje scrise: 957
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra Z-1.9-DT din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Sondajul nu este relevant dar cel putin afli cate ceva despre aceste motoare.De ce nu este relevant:intrucat fiecare isi va lauda motorul care il are pe masina(sau daca nu o face direct o face indirect in cea de a doua fraza).
Daca vrei intra pe siteurile straine(mult mai populate de vectre C vei constata ca cel mai problematic este motorul de 1.9 cdti de 150c.p.,acest lucru fiind normal intrucat la ei se vinde cel mai mult acest motor(de aici si irelevanta cautarii)vezi forumul vectra C din UK).
Fiecare are propria experienta cu motorul de pe masina proprie.Cel mai bine ti-ar putea spune cineva care a avut toate aceste trei motoare pe vectra C si care le-a condus cel putin 100.000 km.
Sfatul meu este urmatorul:cel mai bun este motorul cu cei mai putini km deci cel mai nou intrucat dupa 100.000 km apar probleme la majoritatea tipurilor de motoare(nu scriu din auzite ci din experienta avuta cu 9 masini proprietate).
  • petru_79

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Oct 2009

  • Garaj Mesaj Privat
2.0 DTI ca sa nu ai dureri de cap si nici aer in buzunare. Smile
  • ionutxxl

  • Mesaje scrise: 1,314
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra y20dth din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Apr 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Ca posesor de y 20 dth ma declar multumit de el Smile ca avantaje si dezavantaje
Avantaje
-motor mai fiabil si mai putin pretentios si complicat decat celelalte
-distributie pe lant -deci o cheltuiala in minus
-injectoare mecanice si intr-un cuvant nu ai probleme cum sunt cele common rail pe modelele cu z cu rampa comuna ,senzori si alte chestii electronice
-nu am auzit probleme la turbo pana acum la modelele y20dth am intrebat prin diverse serviceuri si la G&p suceava si nu prea au avut cazuri Smile
-cum se spunea si mai sus sunt motoare fiabile se trag din BMW si stiu unele cu 350000km fara probleme fata de z care sunt de conceptie Fiat
Dezavantaje zic eu...
-norma poluare euro 3 si sper sa nu bage vre-o taxa surpriza pe la anul ....
-un consum de carburant cam maricel fata de Z
-un motor zgomotos fata de z
-cam puturoasa la sprint ,dar dupa treapta a 3 super multumit se duce racheta Embarassed
-5,5 l de ulei in baie fata de 4,3 cum au z deci o cheltuiala in plus l-a consumabile
-bratele spate c-am pacatoase la aceste modele pana la face lift au bucsa oscilanta care se duce relativ repede dar se potrivesc si cele pt face lift dar sunt putin mai scumpe
C-am atat... cele spuse mai sus sunt din experienta proprie si din cele vazute si auzite prin serviceuri si de la posesorii de z prcum si multe pareri impartite de pe forum ..
Eu cand am achizitionat masina in martie 2007 nu aveam cunostinta de motorizari,euro3sau 4 sau de club opel, asa ca masina am luat-o pur si simplu ca mi-a placut modelul si voiam vectra c diesel , la vremea acea eu am dat 10200 euro in germania plus 1875 euro taxa de inmatriculare pt euro 3 de la vremea acea din care am recuperat 800 ...stiam doar de face lift dar nu te puteai apropia de ele la ce preturi erau in 2007......
Nu regret alegerea facuta si sunt multumit de motor iar daca ar fi sa aleg tot y20dth as alege singurul lucru pe care l-am regretat a fost taxa de inmatriculare de la vremea aceea probabil daca eram documentat ca exista si euro 4 si la modelele fara face lift poate aveam z dar daca asa a fost sa fie a fost o alegere buna si ma declar complet multumit de acest motor
  • Kara67

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 19DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Mar 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Ca sa poti sa-ti dai cu parerea, ar trebui sa fi mers cu cele trei motorizari. Eu personal le-am incercat pe toate astfel : 20 DTi- cca 3000 Km, 1,9CDTI-120CP aprox 5.000 Km si 1,9CDTI-150CP 59.000 Km-pana acum.
Astfel, din punctul meu de vedere 1,9 CDTI-150CP este cel mai performant dintre cele comparate. Difera de cel de 120CP, nu numai prin nr supapelor(16), dar are si o axa cu came in plus, fapt care-l face mult mai eficient
Cat priveste fiabilitatea.... aici e chestie de cum si unde conduci masina, cum o intretii si nu in ultimul rand de ce noroc ai, ca diversele componente sa OK dpv al calitatii.
De exemplu Vectra 1,9CDTI-120CP model 2005 , i-a cazut turbina la 45.000 Km; La Vectra mea 1,9 CDTI 150CP, volanta a dat semne de oboseala la aprox. 20000 Km(dar am schimbat-o in garantie).
De 20dth(2004) pot sa spun ca este mult prea mic (ca putere) pentru o caroserie atat de mare. Este foarte zgomotos, consuma mult si abia pleaca de pe loc (comparativ cu celelalte doua). De fapt asta a fost primul Vectra C pe care l-am condus si sincer am fost dezamagit. Nu ma pronunt asupra fiabilitatii fiindca nu l-am avut prea mult pe mana.

PS
Daca ar fi sa aleg acum, mi-as lua un 3,0 CDTI cu CV manuala care este poate cel mai rafinat motor diesel ce poti sa-l iei cu bani relativ putini. Pacat ca Taxa de mediu, impozitele si asigurarile, sunt prohibitive.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,469
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Y20DTH este de departe cel mai fiabil dintre cele 3. Nu cred totusi ca trebuie luat in calcul pentru o eventuala schimbare. Care ar fi rostul sa schimbi acuala masina (vectra b) cu alta mai noua cu maxim 2 ani (vectra c 2002-2003)? Decat o astfel de schimbare, mai bine iti pastrezi masina.
Ramane sa alegi intre cele 2 de 1.9. Eu as merge pe cel de 150 cp chiar daca are, teoretic, mai multe probleme de fiabilitate.
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,317
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra Z19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jan 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Drogas a scris:tija swirl care se schimba cu tot cu galerie adimisie si turbo= o gramada de bani
volanta cu masa dubla care cedeaza in jurul a 150 k km , ambele sunt f costisitoare si sunt probleme tipice la 1.9 120 sau 150 cp .... dar macar scapi de 2.0 dti de 101 cp, nu cred ca se merita sa iei vectra c pentru motorul de 2.0 DTI care tu deja il ai


Dragos, am impresia ca vorbesti putin din auzite, te rog nu te supara ca iti spun...
Masina mea are 183 000 km si volanta e ok, chiar saptamana trecuta a verificat-o mecanicul si mi a zis ca nu sunt probleme (de 20 000 km am remapul de 200 de cai, deci si mai mult stres asupra volantei si ambreajului).
Turbina mea la 182 000 km a fost data jos si inlocuita din cauza unei fisuri in galeria de evacuare, care este din fonta. Cu ocazia asta am vazut cum arata paletele turbinei, nu o spun ci o spune mecanicul, arata foarte foarte bine. In plus, noua turbina se comporta identic cu cea veche, inca o dovada ca turbina de 182 000 km mergea perfect.
Galeria de admisie costa 10 milioane. Noul model de galerie nu mai prezinta vechile puncte slabe care o faceau pe cea veche sa pice, motiv pentru care am convingerea ca va trece ca durata de viata de 100 000 km (eu am tras de a mea, model vechi circa 90 000 km). In 100 000 km masina probabil ca o va vinde si nu isi va mai bate capul.
EGR ul se curata foarte usor si nu prea are ce sa se strice la el, nu mai e cu membrana care poate sa se sparga, este actionat de un solenoid care e bulletproof, parerea mea...
Concluzia este ca fiecare motor din cele enumerate are plusuri si minusuri. Fiecare isi ia ce doreste...
  • Paulll

  • Mesaje scrise: 1,980
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A17DTS din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
c_pantazescu a scris: In 100 000 km masina probabil ca o va vinde si nu isi va mai bate capul.

Eu vreau sa imi cumpar o masina SH pentru ca bani de una noua nu am.
Deci sunt sanse sa o cumpar la peste 100.000 Km
La tine la cati Km a cazut turbina si galeria de admisie?

Chestionar

Care din aceste motoare diesie este mai fiabil pe Vectra C?
1.9 CDTI de 120 Cp 31%
1.9 CDTI de 150 Cp 40%
2.0 DTI de 101 Cp 28%
254 voturi

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata