Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • mariocove

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
salut ! despre sezonul rece pot sa spun asa: 1)Racleta,trebuie avuta la indemana,si una buna,fara sa zgaraie(stiu ca merge si o carcasa de caseta audio dar e preferabil sa fie totusi o racleta).2) Bateria : de obicei iarna ne lasa daca e obosita,asa ca lasati-va ceva banuti de o parte,ca nu se stie... si ca o completare,atentie cu muzica pornita,farurile aprinse pe timpul iernii cu motorul oprit,s-ar putea sa ii fie fatale bateriei "obosite" 3) Termostatul : Foarte important,daca e "relativ" blocat pe deschis veti avea consum mare,lipsa de caldura,uzura in plus a motorului. 4)Cauciucuri+jante schimbate conform temperaturii:bineinteles ca trebuie sa fie "de iarna",adica jante de tabla rezistente si gume de iarna.5)Bujiile+fisele,indiferent benzina sau motorina,sunt si ele ft importante,daca nu este o buna scanteie,pornirea va fi greoaie si va solicita bateria.6)Combustibilul :aveti grija ce si cum bagati,este preferabil ceva bun,nu stiu in ce masura se amesteca apa cu...dar se pare ca se amesteca! Cat despre pornirea "de pe loc" la rece am citit intr-un manual de intretinere de...dacia papuc,si zicea asa: pt benzina :se va lasa in jur de 1 min motorul la relanti dupa care se va porni la drum,fara a se ambala excesiv(probabil max 2500-3000 de ture),motorul se incalzeste in mers.atunci cand a ajuns la temperatura optima (85-95 grade)masina se poate folosi pentru a atinge performantele maxime ale motorului.deci prieteni,inainte de a pleca la drum cu masinuta voastra,verificati cele de mai sus plus nivelul antigelului si concentratia sa,lichidul pt spalarea parbrizului,functionarea corecta a sistemului ABS,functionarea sistemului de dezaburire,o carpa pt stergerea geamurilor pe interior si poate nu ar strica si niste manusi si o caciula...ca nu se stie...dimineata nu e ca dupa-amiaza.Va doresc tuturor pe timpul iernii DRUM BUN !
Skip ads

  • Byke

  • Mesaje scrise: 3,358
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Pregãtirea pentru drum. Scurt sau lung, e relativ. Poþi avea job-ul la 10 km ºi sã rãmâi blocat în trafic 3 ore, neavând unde sã-þi parchezi maºina.
Pentru mine, deci, iarna, pregãtirile sunt la fel în orice condiþii:
1. Rezervorul sã fie minim 80% din capacitate.
2. Cauciucurile de iarnã, întreþinute, dar pe care mã bazez doar 20%. Nu îmi schimb stilul de condus din cauza lor, de bune ce sunt.
3. Lichid spãlat parbriz de calitate îndoit cu alcool sanitar de calitate. DE CALITATE! La -28 grade, pe M2 prin Ungaria eu fãceam cu nervii cã amestecul meu minune nu mai fãcea faþã. Neavând duze încãlzite, am fãcut grãtãrel în jurul duzelor ºi a parbrizului. Micii au fost buni.
4. Sunt împotriva racletelor, bureþilor de ºters condensul sau abureala. Pentru zãpadã am o perie finã cu perii lungi ºi moi, pentru geamuri îngheþate decât sã zgâriu sticla, mai bine dau cu spray, are efect într-un minut, împotriva aburiri geamurilor folosesc AC-ul din dotare combinat cu cãldura set on max.
5. Haine de tot felul de rezervã în maºinã. Deh, 3 kg în plus, creºte consumul.
6. Lanternã funcþionalã sau cu dinam incorporat: lumina fiind mai puþinã în emisfera nordicã cine ºtie când ai nevoie de un lãmpaº.
7. Telefon mobil încãrcat full.
8. Deschid garajul, pornesc motorul, scot maºina, închid garajul ºi plec. Nu turez, nu forþez, toarce ca o drujbã. Ajunge în parametri optimi cam într-o sãptãmânã. De-aia nu folosesc maºina pentru fiecare franzelã.
9. Maºina am luat-o de nouã, toatã documentaþia primitã cu ea am citit-o din titlu pânã în cuprins, nicãieri nu zicea de cartoane puse la radiator sau alte elemente de tuning polar. Se încãlzeºte foarte greu în condiþii de temp. medie -15 grade, asta e, ne îmbrãcãm.
10. Voi apela ºi eu la silicon pe chedere, consider utilã treaba.
11. Aceeaºi motorinã Evo de când mã ºtiu, fie iarnã, fie varã.
12. Nu ies în trafic pânã nu am toate geamurile curate ºi transparente. Urãsc pe cei ce circulã observând traficul din jurul lor printr-un hublou cât litera asta: "O"
L.E. 13. Lanþurile antiderapante omniprezente alãturi de ºosetele de rezervã.
  • vectraph

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2006

  • Mesaj Privat
foarte tare postul lui byke Smile mai ales sosetele de rezerva Smile
la mine procedura e cam asa
-pornit motorul si lasat in pace pana cand aud motorasul de la socul automat ca tace din gura, dupa asta plec la drum si nu trec de 2700 rpm pana nu ajung la 70 de grade si de 3000 doar dupa ce ating magicul 90. chiar si asa iarna nu trebuie fortat motorul mai ales in oras datorita opririlor cotidiene, si motorul sufera stressul de incalzire - racire si tot asa.
-gasiti la bata niste creme pentru intretinere pantofi care sunt foarte bune pentru chedere si nu lasa urme grase.
pentru parbriz am o rigleta caucicata pe care o folosesc doar daca nu e inghetat tun. daca e atunci am un spray special pt asta.
la fel cum au zis colegii mai sus filtre si ulei schimbat daca nimeriti revizia inainte de iarna, daca nu macar filtrul de aer care in combinatie cu aerul umed si mizeria din aerul de bucuresti isi pierde repede randamentul.
atentie la baterie ca si ea e cu cantec
toate cele bune!
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
in plus, tin in masina un robot de pornire foarte puternic.
are trei functii: compresor,lanterna, cabluri pornire. este excelent.
il am de 6 ani si este omniprezent in masina.
chiar am ajutat si alti colegi de trafic cu baterii descarcate.
Skip ads

  • Cristy_13

  • Mesaje scrise: 763
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
@vectraph
Nu cred ca e tocmai bine sa lasi motorul pornit pana tace socul, in carte scrie ca pornesti motorul si pleci, nu conteaza temperatura de afara.
  • serkan

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2007

  • Mesaj Privat
la mine urca foarte greu temperatura lichidului de racire,acul se stabilizeaza la 85 de grade ,aceasta sa fie temperatura optima?,iarna cind este rece pot merge si 20-30km pina mi se ridica un pic acul la temepratura,am uitat sa precizez am o vectra 2001,motor 2000 ,y20dth..ce se poate face mai ales ca creste consumul in mod vizibil
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
schimbarea termostatului?
  • vectraph

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2006

  • Mesaj Privat
@cristy
pai spre deosebire de diesel din cate stiu motorul pe benzina se lasa putin la relanti dupa care pleci...
Skip ads

  • Cristy_13

  • Mesaje scrise: 763
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
vectraph a scris:@cristy
pai spre deosebire de diesel din cate stiu motorul pe benzina se lasa putin la relanti dupa care pleci...

Nu!
Da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine. La motoarele pe benzina pornesti si pleci. Fara Spam
  • ratoiu2001

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@serkan Nu te speria cu temperatura apei iarna la un y20dth.Pe toti care ii cunosc si au acest motor mi-au spus ca iarna de abia se tine pe undeva pe la 80 grade.
@vectraph Daca ai pleca cu un diesel imediat dupa ce ai pornit, turbina ce ar zice?
  • beast

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z12-XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Edwin a scris:
cj79raa a scris:electronistule, asta cu statul la relanti la diesel, ma cam pune pe ganduri si ma streseaza. se aplica tot timpul sau doar dimineata la pornire? doar iarna sau si vara? spre exemplu prinzi o coloana pe centura bucurestiului (dau exemplul asta ca am patit-o) unde am mers 1 ora asta vara doar treapta 1 si stat la relanti pana m-am saturat. trebuie lamurita problema. mai asteptam sa vedem, poate ne lamureste cineva de ce nu e bine sa stam mult la relanti.
Edwin, cum intru in meniurile ascunse? Shocked
ce parere aveti ca in loc de aditivi sa bagam un capacel de spirt in benzina sau motorina? iarna.

Incerc sã-þi rãspund tot eu:
1. Pe consola centralã ai butonul Setings. Comuþi pe meniul audio, dupã care apeºi pe butonul Setings pentru cca 10 secunde pânã auzi un bip. Dupã acea cu butonul BC navigezi in meniurile ascunse ºi acolo vei gãsi ºi temperatura antigelului.
2. Un motor diesel se încãlzeºte mai greu decât unul pe benzinã. De acea dupã cca 30-60secunde de la pornire se pleacã la drum ºi se turazã la circa 2000-2500 rot/min pentru a ajunge cât mai repede la temperatura optimã de funcþionare ºi a reduce timpul in care frecarea pieselor este mai mare. Dacã laºi motorul la relanti se încãlzeºte mai greu,deci perioada in care frecarea pieselor datorate temperaturii scãzute creºte,cea ce duce la o uzurã mai accentuatã a pieselor motorului. Dupã ce motorul ajunge la temperatura optimã poþi sã laºi motorul la relanti cât vrei, uzura va fi doar cea normalã. Aºadar nu te speria dacã stai mult la stopuri,( dacã motorul funcþioneazã la temperatura optimã) va creºte doar consumul. Numai bine


salut edwin

Poti sa-mi spui exact cam ce reprezinta aceste meniuri ascunse si daca pot sa fac si eu ceva modificari acolo? Sunt vreo 5 sau 6 meniuri care apar la fiecare apasare a butonului BC de pe consola......eventual pot sa fac si ceva poze. Merci.
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
@beast, nu trebuie sã faci poze, le vãd ºi eu in fiecare zi ( meniurile secrete ). Pentru a inþelege semnificaþia acestor meniuri te rog citeºte acest topic: https://www.clubopel.com/vie...cunse&start=0
In meniurile secrete nu poþi face modificãri, sunt meniuri cu informaþii despre funcþionarea motorului, al sistemului audio etc. numai bine
Skip ads

  • vectraph

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2006

  • Mesaj Privat
eu asa stiu de la nea mecanicu meu ca recomandare... in orice caz eu asa fac la mine si totul e ok.
cumva stiti vreo solutie de geamuri ca sa nu mai inghete? sau sa previna pojghita aia de pe geamuri?
toate cele bune!
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am inteles ca se vinde mai nou o folie pe care o pui pe parbriz seara, iar dimineata o scuturi de zapada si gata. E vreo 5 lei la hipermarketuri.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
sa va spun ce am eu in masina: -o ladita demontabila din plastic in care am in permanenta:
-una cutie cu pocnitori (pentru iesirile la urs)
-briceag solid
-cabluri de curent
-compresor la 12 volti
-sufa de tractare pe care am folosit-o doar ca si tractor, niciodata ca remorca. Wink
-1l lichid de parbriz
-una pereche manusi din piele pentru interventii iar in caz de nevoie -pentru caldura (a nu se intelege ca le dau foc!)
-1l apa plata
2-3 conserve , da,da, conserve
-una baterie de 12v de la un UPS dezafectat, plina ochi mereu, poate fi de ajutor la pornire.
-una cartela SIM neactivata pentru cazuri extreme.
-la drumuri lungi, nelipsita canistra metalica plina cu motorina.
........nu mai stiu ce am pe acolo, oricum, nu am lanturi.
planuri: -Statie CB de emisie-receptie.
  • florin_darabut

  • Mesaje scrise: 199
  • Locatie: Arad
  • Masina: Frontera 1994 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Byke a scris:Pregãtirea pentru drum. Scurt sau lung, e relativ. Poþi avea job-ul la 10 km ºi sã rãmâi blocat în trafic 3 ore, neavând unde sã-þi parchezi maºina.
Pentru mine, deci, iarna, pregãtirile sunt la fel în orice condiþii:
1. Rezervorul sã fie minim 80% din capacitate.
2. Cauciucurile de iarnã, întreþinute, dar pe care mã bazez doar 20%. Nu îmi schimb stilul de condus din cauza lor, de bune ce sunt.
3. Lichid spãlat parbriz de calitate îndoit cu alcool sanitar de calitate. DE CALITATE! La -28 grade, pe M2 prin Ungaria eu fãceam cu nervii cã amestecul meu minune nu mai fãcea faþã. Neavând duze încãlzite, am fãcut grãtãrel în jurul duzelor ºi a parbrizului. Micii au fost buni.
4. Sunt împotriva racletelor, bureþilor de ºters condensul sau abureala. Pentru zãpadã am o perie finã cu perii lungi ºi moi, pentru geamuri îngheþate decât sã zgâriu sticla, mai bine dau cu spray, are efect într-un minut, împotriva aburiri geamurilor folosesc AC-ul din dotare combinat cu cãldura set on max.
5. Haine de tot felul de rezervã în maºinã. Deh, 3 kg în plus, creºte consumul.
6. Lanternã funcþionalã sau cu dinam incorporat: lumina fiind mai puþinã în emisfera nordicã cine ºtie când ai nevoie de un lãmpaº.
7. Telefon mobil încãrcat full.
8. Deschid garajul, pornesc motorul, scot maºina, închid garajul ºi plec. Nu turez, nu forþez, toarce ca o drujbã. Ajunge în parametri optimi cam într-o sãptãmânã. De-aia nu folosesc maºina pentru fiecare franzelã.
9. Maºina am luat-o de nouã, toatã documentaþia primitã cu ea am citit-o din titlu pânã în cuprins, nicãieri nu zicea de cartoane puse la radiator sau alte elemente de tuning polar. Se încãlzeºte foarte greu în condiþii de temp. medie -15 grade, asta e, ne îmbrãcãm.
10. Voi apela ºi eu la silicon pe chedere, consider utilã treaba.
11. Aceeaºi motorinã Evo de când mã ºtiu, fie iarnã, fie varã.
12. Nu ies în trafic pânã nu am toate geamurile curate ºi transparente. Urãsc pe cei ce circulã observând traficul din jurul lor printr-un hublou cât litera asta: "O"
L.E. 13. Lanþurile antiderapante omniprezente alãturi de ºosetele de rezervã.



Laughing Laughing Laughing


Man super tare explicatia.Colegi de la servici au zis ca sunt nebun dar am ras de mam tinut de burta.Felicitari
  • bodyaron

  • Mesaje scrise: 257
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Si eu fac exact ca si colegul vectraph si plec dupa ce scade turatia, adica cca1 min
  • colbert

  • Mesaje scrise: 314
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2009

  • Mesaj Privat
sa va spun ce am eu in masina: -o ladita demontabila din plastic in care am in permanenta:
-una cutie cu pocnitori (pentru iesirile la urs)
-briceag solid
-cabluri de curent
-compresor la 12 volti
-sufa de tractare pe care am folosit-o doar ca si tractor, niciodata ca remorca.
-1l lichid de parbriz
-una pereche manusi din piele pentru interventii iar in caz de nevoie -pentru caldura (a nu se intelege ca le dau foc!)
-1l apa plata
2-3 conserve , da,da, conserve
-una baterie de 12v de la un UPS dezafectat, plina ochi mereu, poate fi de ajutor la pornire.
-una cartela SIM neactivata pentru cazuri extreme.
-la drumuri lungi, nelipsita canistra metalica plina cu motorina.
........nu mai stiu ce am pe acolo, oricum, nu am lanturi.
planuri: -Statie CB de emisie-receptie.
Dar unde pleci frate ! in Himalaya?


--------------------------------------------------------------------------------
  • colbert

  • Mesaje scrise: 314
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2009

  • Mesaj Privat
invest20042001 a scris:sa va spun ce am eu in masina: -o ladita demontabila din plastic in care am in permanenta:
-una cutie cu pocnitori (pentru iesirile la urs)
-briceag solid
-cabluri de curent
-compresor la 12 volti
-sufa de tractare pe care am folosit-o doar ca si tractor, niciodata ca remorca. Wink
-1l lichid de parbriz
-una pereche manusi din piele pentru interventii iar in caz de nevoie -pentru caldura (a nu se intelege ca le dau foc!)
-1l apa plata
2-3 conserve , da,da, conserve
-una baterie de 12v de la un UPS dezafectat, plina ochi mereu, poate fi de ajutor la pornire.
-una cartela SIM neactivata pentru cazuri extreme.
-la drumuri lungi, nelipsita canistra metalica plina cu motorina.
........nu mai stiu ce am pe acolo, oricum, nu am lanturi.
planuri: -Statie CB de emisie-receptie.
Eu iti sugerez sa iei si o oala cu grasime de balena si 10 Kg de petrol lampant!
  • vectraph

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2006

  • Mesaj Privat
nu cred ca omul pleaca in expeditii, dar ce are el acolo e perfect ok mai ales daca face drumuri lungi. ia ganditi-va la toti cei care au ramas impotmoliti in zapada pe drum...
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR