Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • deejay4angels

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salutare! Ma poate ajuta cineva cu informatii despre cum se poate masura consumul bateriei, cand motorul este oprit? Bateria pe care o am acum la masina (65Ah) este cam veche (4 ani), insa nu mi s-a intamplat niciodata sa nu porneasca masina. Acum 2 zile am instalat un sistem de alarma eaglemaster, iar ieri masina nu a mai pornit. Am incarcat bateria cu un redresor, am scos alarma, am circulat ieri cu masina, iar azi dimineata a pornit fara nicio problema. Cum am mentionat mai sus, nu stiu daca este de vina faptul ca e bateria veche sau consuma alarma prea mult, dar mi s-a recomandat sa masor consumul in standby. Mentionez ca am un aparat de masura, insa nu stiu cum sa efectuez aceata operatiune... Very Happy
Skip ads

  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
se masoara consumul in miliamperi, direct pe baterie, cu alarma conectata si deconectata. este normal sa fie un consum mic pentru ca masina chiar si fara contact are consumatori. Insa daca la conectarea alarmei consumul creste considerabil, iti dai seama ca de acolo e. Oricum revino aici cu masuratorile.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Cu mutlimetrul setat pe amperaj, scoti borna + de la baterie si "inseriezi" multimetrul cu restul consumatorilor de pe masina...adik pui un fir de la multimetru pe borna si unul pe cablul de plus. Si astepti cam 30-60 sec pt ca abia apoi intra sistemele in stand by. Faci operatiunea cu alarma pusa si nepusa..si apoi continui cu postul lui @bazare
  • deejay4angels

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru informatii, am sa controlez maine si apoi revin cu detalii. Probabil nu prea conteaza care borna e desfacuta, am gasit pe un alt forum detalii asemanatoare pentru masurare, insa cu utilizarea bornei minus: "Am fost sa fac garantia la noul acumulator auto si tipul de acolo a scos fisa minus de la baterie, a pus terminalul neagru pe borna minus de la baterie si terminalul rosu pe fisa, iar multimetrul indica 0.09. Tipul imi spune ca sunt amperi si ca nu se acorda garantie pentru ca aceasta valoare nu trebuie sa depaseasca 0.05". Mi se pare totusi prea putin si banuiesc ca nu este o valoare universala, pentru ca nu cred ca o masina cu multe optiuni consuma in standby doar atat...
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
A mea are consum de 1A in primele 30 sec...dar apoi scade si dupa aprox 1 minut scade consumul la 0.01 A ...posibil sa fie si mai mic, dar nu cred ca il mai detecteaza multimetrul..am ceva din gama hobby .
Cu borna, ai dreptate, nu cred ca are importanta pe care o desfaci.
  • deejay4angels

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am facut testul cu un multimetru din asta pentru amatori, si cred ca e ok instalatia... Dupa ce il conectez si astept cam 1 min ramane la 0.22, insa nu stiu cat de bine functioneaza "scula" asta a mea. Asta pentru ca, dupa ce sta la 0.22-0.23, daca deconectez unul din testere pentru o fractiune de secunda si il pun imediat inapoi, imi arata constant valoarea de 0.03...
Iar cu ocazia acestei verificari se pare ca am descoperit alta problema... Cu motorul pornit am inteles ca tensiunea pe borne trebuie sa fie in jur de 13,5 volti, insa la mine e doar 12.8 (iar daca aprind farurile, aceasta scade la 12,3). Sa fie vreo problema cu alternatorul, chiar daca la bord nu-mi indica acest lucru? Indicatorul se aprinde doar cand pun contactul, iar dupa pornire se stinge. De asemenea cand aprind farurile nu se observa fluctuatii de tensiune, sau probleme de acest gen...
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Sunt probleme la alternator...ar trebui sa iti furnizeze 14.1-14.4 V. Nu cumva ai deconectat vreo borna de la baterie in timp ce motorul mergea? E cel mai simplu mod sa strici releul de incarcare.
In prima faza cred ca ar trebui sa repeti masuratorile si cu alt aparat...poate al tau e decalibrat...sper.
  • deejay4angels

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Asa sper si eu, poate e decalibrat aparatul meu. Nu am deconectat niciodata vreo borna in timp ce functiona motorul.
Multumesc pentru sfaturi, cred ca am sa caut un electrician ca sa verifice cu un aparat mai bun...

p.s. Am verificat si tensiunea bateriei fara sa fie conectata la borna si are valoarea de 12,7. Daca in timp ce aprind luminile scade valoarea asa de mult (sub tensiunea bateriei!), nu ar fi trebuit sa am si vreo avertizare la indicatorul de la bord?
Skip ads

  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
pai daca nu e dusa de tot puntea de diode nu cred ca iti apare nimic in bord. S-au dus 1 sau 2 diode si de aia exista incarcare naspa. Oricum incearca si cu alt multimetru si vezi atunci. Daca bateria e pe la sfarsitul vietii, trebuie sa ai 13.5-14 V cu motorul pornit la relanti, daca e noua trebuie sa ai peste 14.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Posibil ca indicatorul din bord sa se aprinda numai atunci cand moare complet alternatorul...adik absenta completa a tensiunii.
Bateria e ff buna..cu tensiunea asta. Eu am numai 12 V...dar sunt constient ca o sa moara iarna asta.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
bazare a scris: Daca bateria e pe la sfarsitul vietii, trebuie sa ai 13.5-14 V cu motorul pornit la relanti, daca e noua trebuie sa ai peste 14.


De unde stii asta..ca e cazul meu. Dimineatza cu motorul rece si bateria stoarsa de efortul depus la pornire, am 14.1-14.2 V...dupa 20-30 min, scade incarcarea la 13.8-13.9. Pe de alta parte bateria e subdimensionata (60 Ah pe 1.7 cdti) si pe duca (a murit de 2 ori si mai are si peste 4 ani). Eu ma gandeam sa o las sa moara si apoi sa cumpar alta. E posibil sa stic ceva pe partea de alternator?
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
livcro a scris:
bazare a scris: Daca bateria e pe la sfarsitul vietii, trebuie sa ai 13.5-14 V cu motorul pornit la relanti, daca e noua trebuie sa ai peste 14.


De unde stii asta..ca e cazul meu. Dimineatza cu motorul rece si bateria stoarsa de efortul depus la pornire, am 14.1-14.2 V...dupa 20-30 min, scade incarcarea la 13.8-13.9. Pe de alta parte bateria e subdimensionata (60 Ah pe 1.7 cdti) si pe duca (a murit de 2 ori si mai are si peste 4 ani). Eu ma gandeam sa o las sa moara si apoi sa cumpar alta. E posibil sa stic ceva pe partea de alternator?


zic din proprie experienta ... eu azi mi-am cumparat o Varta blue dynamic 74 Ah, pentru ca bateria originala (7 ani si jumatate) da semne de oboseala. Are 11.9 V dimineatza si cam 13.5-13.6V la 5 minute dupa pornire. Azi la 4 grade a dat semne de oboseala ... a invartit de 4-5 ori pana sa o ia din loc. Nu are ce sa se strice la alternator pentru ca altfel ne sfatuia producatorul sa schimbam bateria la un anumit interval. Cred ca exista si ceva protectie pentru un voltaj mai scazut, ptr ca la 10.5 V nici macar nu da sa invarta. Oricum nici eu nu am pus bateria noua pe masina pana nu moare asta care o am.
Skip ads

  • deejay4angels

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Tocmai am fost si am facut testul "agrafa" - nici in acest mod nu apare problema de la alternator. Doar 12, 12, 12, etc. Probabil apare doar atunci cand este complet defect alternatorul...
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Livcro nu este adevarat ce spui cu bateria pe moarte la 13,5 volti . tensiunea unei baterii depinde de mai multi factori , in mod special de alternator , chiar si cu baterie nou nouta daca alternatorul nu incarca bine nu o sa ai o tensiune corecta la relanti niciodata , mai ales ca si bateriile se pot defecta in diverse moduri , intrerupere elementi ,sulfatare, evaporarea electrolitului, caderea plumbului de pe elementi in baia de electrolit , deci implicit scurtcircuitarea bateriei samd .Eu unul am avut o baterie care a mers perfect pina cind am dat la automat si a murit definitiv , s a intrerupt .Deci diagnosticarea unei baterii este ceva mai dificila si necesita mai multe verificari Smile
  • beu
  • Suspendat
  • 603 mesaje
  • din 31 Jul 2009
  • Astra 1996 x16xel
  • Bucuresti
  • beu

  • Mesaje scrise: 603
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2009

  • Mesaj Privat
cata a scris:Livcro nu este adevarat ce spui cu bateria pe moarte la 13,5 volti . tensiunea unei baterii depinde de mai multi factori , in mod special de alternator , chiar si cu baterie nou nouta daca alternatorul nu incarca bine nu o sa ai o tensiune corecta la relanti niciodata , mai ales ca si bateriile se pot defecta in diverse moduri , intrerupere elementi ,sulfatare, evaporarea electrolitului, caderea plumbului de pe elementi in baia de electrolit , deci implicit scurtcircuitarea bateriei samd .Eu unul am avut o baterie care a mers perfect pina cind am dat la automat si a murit definitiv , s a intrerupt .Deci diagnosticarea unei baterii este ceva mai dificila si necesita mai multe verificari Smile


Bateria mea a mers perfect pana in clipa in care s-a dus ..... cu tot cu alternator.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
cata a scris:Livcro nu este adevarat ce spui cu bateria pe moarte la 13,5 volti . tensiunea unei baterii depinde de mai multi factori , in mod special de alternator , chiar si cu baterie nou nouta daca alternatorul nu incarca bine nu o sa ai o tensiune corecta la relanti niciodata , mai ales ca si bateriile se pot defecta in diverse moduri , intrerupere elementi ,sulfatare, evaporarea electrolitului, caderea plumbului de pe elementi in baia de electrolit , deci implicit scurtcircuitarea bateriei samd .Eu unul am avut o baterie care a mers perfect pina cind am dat la automat si a murit definitiv , s a intrerupt .Deci diagnosticarea unei baterii este ceva mai dificila si necesita mai multe verificari Smile



Citeste mai bine ce afirmatie am facut...era mai mult interogatie si prezentarea simptomelor ...
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
De la masurare consum in standby a-ti ajuns prin boscheti cu tensiunea bateriei la incarcare sau cand sta pe loc...
Si bateria mea este pe duca. Stiu asta pentru ca dimineata si mai nou si in timpul zilei cand dau la automat imi ramane aprins pentru cateva secunde becul de ABS si apoi se stinge. Am citit in manualul de utilizare al masinii ca asta este tensiune slaba la baterie... Deci pentru luna viitoare intra in tabelul de cheltuieli si cumpararea unei baterii noi. Problemea mea (cam OFF-topic) este ce tip de baterie sa iau... VARTA sau BOSCH... ca restul de clar: minim 72Ah, curent pornire la rece minim 700 AH si dimensiunile date de cutiuta in care se pune bateria. Avand in vedere ca am motor Y20DTH imi trebuie ceva cat mai performant ca se apropie si iarna...
  • munteanu

  • Mesaje scrise: 298
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2007

  • Mesaj Privat
eu am acelasi motor pe un vectra c
am pus anul trecut o baterie varta de 74 ah si e ok
  • daniel-paul

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2013

  • Mesaj Privat
am cumparat o baterie de 72A cu 900 la pornire , si dupa o luna jumatate cand a venit frigul si timpul urat m'am trezit ca nici curent pt deskidere nu mai aveam...cum sunt plecat din tara si lucrul asta s'a intamplat sotiei, nestiind ce se intampla am sunat la firma care a pus'o sa trimita sa o skimbe...dupa 3 zile au trimis si au gasit bateria umflata...gasind femeie i'au zis ca n'o pot skimba ca e ceba de la masina...mentionez ca la testul cand bateria a fost pusa totul era in regula si pana am plecat eu din tara masina nu a dat nici un semn ca ar fi problema de alternator...de electromotor in nici un caz ca am skimbat tot nou in el..rotor ,carbuni. daca ma puteti ajuta chiar va rog ca ajung in tara si vreau chiar sa fac reclamatie la proyectia consumatorului pt baterie rea...si mai ales ca are garantie 30 luni n'au schimbat'o...
Am opel astra h 2005...scuze scrisul dar sunt de pe tel...
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Cauta email de la vanzator si trimite un mail tip sesizare, in care sa specifici ca au obligatia sa iti raspunda in max 30 de zile si ca solutionarea nefavorabila a situatiei it da dreptul sa apelezi la OPC. Eventual sotia sa dea un tel la OPC si sa expuna problema, poate ei au alte parghii sa scurteze durata (pot vorbil cu vanzatorul sa il stimuleze un pic)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR