Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • eukata

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu urmatoarea problema: motorul se opreste in mers si se aprind beculetele in bord. Dupa mai multe probe facute de mine (nu vi le mai descriu) singura metoda de a porni masina este de a pune pompa "pe direct" eliminand astfel releul ei (se poate vedea in pozele de mai jos).
Pe releul pompei sunt 4 "legaturi":
1. 2 fire care duc la pompa
2. 1 fir cu + care alimenteaza pompa (cand ii da comanda releul)
(la firele 1. si 2. le fac eu legatura ca sa porneasca)
3. fir negru pe care am pus creionul de tensiune si cred ca vine de la contact, deoarece cand pun contactul apare tot timpul + pe el
4. fir maro cu verde (pe care nu am pus creionul de tensiune pentru ca cine mi-a spus cum ca ar duce la ECU si mi-a fost frica sa-l mai incerc)

Dupa parerea mea (nu sunt electronist) firul negru si firul maro cu verde comanda alimentarea pompei; pe firul negru avand tot timpul "+" la punerea contactului rezulta ca firul maro cu verde nu lucreaza.
Stie cineva unde duce firul maro cu verde? Duce direct la ECU sau mai are un releu sau siguranta pe traseu pana la ECU? Eu banuiesc ca pe traseul firului maro cu verde e problema.

Mentiuni:
- am folosit functia search pe forum dar nu am gasit un subiect asemanator (sau nu am stiut eu sa caut si imi cer scuze in cazul asta);
- releul pompei este identic cu cel din fata lui (acelasi cod) si le-am schimbat intre ele dar problema persista;
- am facut "diagnoza" cu metoda pseudoagrafa si au aparut 2 coduri de eroare: P0230 Fuel Pump Relay Dvr Fail (de 2 ori) si P0460 Fuel Tank Level Indicator Circ Error dar nu stiu cum sa le interpretez. E posibil ca prin testele care le-am facut sa fi generat eu ambele coduri de eroare (pana sa ajung la releu, am scos mufa de la pompa de benzina cand nu vroia sa porneasca si am verificat daca apare alimentarea);
- benzina am avut in rezervor tot timpul cel putin o liniuta (o singura data cand nu a vrut sa porneasca aveam benzina in rezervor la limita -becul galben nu era aprins- dar dupa ce am dat de mai multe ori la automat a inceput sa clipeasca);
- problema nu apare la un anumit interval de timp sau km;
Multumesc.

Skip ads

  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Verifica daca ai tensiune de comanda pe releul pompei de benzina.Daca ai schimba releul respectiv,daca nu,cel maiprobabil este Ecu defect peiesirea respectiva.Partea buna este case repara.
  • eukata

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Comanda o da firul negru zic eu ca apare tot timpul + la punerea contactului. Releul l-am schimbat cu cel din fata lui dar face la fel. Ma gandesc ca ar fi defect altceva pe traseul firului maro cu verde pana la ECU dar nu stiu unde sa mai verific. La o diagnoza ar aparea "iesirea defecta" din ECU?
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
La diagnoza ar aparea tot releu pompa benzina defect.Cel mai simplu verifici cu un creion de tensiune de 12V conectat intre firele bobinei releului.Verifica si firul pana in ecu sa nu fie intrerupt.ECU da comanda pe "-" daca nu ma insel.
Skip ads

  • eukata

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Din moment ce apare + pe firul negru atunci sigur Ecu da comanda cu -, dar nu stiu unde sa-l gasesc mai departe firul maro cu verde. Cred ca ar trebui sa apara in tabloul de sigurante sau eventual intr-un alt releu la tabloul de sigurante si pe urma sa ajunga la ECU.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
e de vina ECU!
eu am pacalit unu ca sa pot face o masina sa mearga.
am luat un minus permanent de la masa(in prealabil am taiat firul de minus care vine de la ECU) , l-am legat la releu si am verificat sa am plus doar cat timp am contactul pus(nu mai stiu daca avea sau a trebuit sa improvizez ceva), astfel incat pompa sa functioneze cat timp am contactul pus.
spor la treaba!...
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Nu mai apare firul ala in niciun panou,se duce direct in ECU
  • filetm12

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Sal,

Si eu am acceasi problema cu releul de la pompa de benzina, in prima faza am avut erorile p0130 si p0230 de doua ori.
simptomele:
se oprea pur si simplu in mers dupa ce se incalzea motorul,
dupa ce se racea motorul pornea din nou dar nu de fiecare data, pornea doar dupa ce deconectam 5-10 min bateria si apoi o reconectam
nu stiu care sa fie problema?
motorul este 1.6 16v z16xe
am pus un fir de - pe firul maro de la releul pompei de benzina am sters eroril si merge fara nici o eroare
dar ma gandesc ca ceva nu este ok, firul de - este doar provizoriu
puteti sa ma ajutati sa deslusim problema...
sa stiu ce trebuie sa fac

va multumesc,
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
ECU defect
ia legatura cu Mihai de pe www.ecu.ro
  • niladam2002

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Pana la urma ati rezolvat problemele!? Eroarea P0230 mi-a aparut si mie, in schimb mi se arde si siguranta ce are legatura cu releul pompei de benzina, modulul de aprindere si ECU...Cand ii pun siguranta nou, masina porneste ok, sta la relanti fara probleme dar in momentul in care accelerez se arde! Am verificat alternatorul...incarca ok, releul la fel...functioneaza, pompa de benzina functioneaza in sensul ca daca ii pun o lita mai groasa sigurantei accelereaza fara probleme...Banuiesc un scurt undeva dar nu stiu unde! S-a mai confruntat cineva cu problema asta?
  • niladam2002

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema...pompa de benzina, desi merge, este in scurt! Urmeaza sa o schimb azi si sper sa rezolv problema! Numai bine!
  • doctoru1980

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salut,

Varul meu are un Opel 1.6 16V din 2001. Ieri s-a oprit in mers si nu a mai pornit. A verificat pompa de benzina actionand demarorul si se pare ca benzina baga. I-a verificat-o un electrician si a constatat ca nu da scanteie. A inlocuit bobina de inductie cu una noua dar masina tot nu porneste. Aveti idee unde poate fi problema?
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
ECU (calculatorul motor) este defect!
Citeste regulamentul si completeaza datele din ''Profil'' !
  • doctoru1980

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Revin cu informatii noi. A venit cineva cu un tester si se pare ca eroarea primita este de bobina de inductie. Avand in vedere ca s-a facut un test cu alta bobina, persoana respectiva a recomandat schimbarea senzorului de turatie. Astazi s-a schimbat acel senzor dar masina tot nu porneste. Am facut si testul acela prin metoda "agrafei" si eroarea este 0351 (este clar eroare de bobina). Mariusnapcori imi poti da mai multe detalii despre cum ai ajuns la concluzia ca ECU-ul este defect? Deasemenea nu stiu ce date de profil vrei sa completez si nici nu o sa stau sa caut. Daca doresti sa-mi spui bine daca nu iarasi bine te rog sa comentezi la subiect ci nu aiurea.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
aici am spus sa completezi:
Masina mea
Model: Opel (Model)
Anul de fabricatie: (Anul)
Motorizare: (Motor)
Culoare:
referitor la problema masinii:
ECU comanda pompa de benzina,injectoarele si bobina de inductie.
Acestea pe langa multe altele...
Incearca sa nu mai fi un increzut,ca daca esti bucurestean nu esti buricul pamantului.
te-a deranjat faptul ca ti-am facut o observatie?!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
A spus de ECU defect din experienta, daca vrei iti mai spun si eu, in curand vei gasi si P0354 sau P0352
  • doctoru1980

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2011

  • Mesaj Privat
[editat] a scris:aici am spus sa completezi:
Masina mea
Model: Opel (Model)
Anul de fabricatie: (Anul)
Motorizare: (Motor)
Culoare:
referitor la problema masinii:
ECU comanda pompa de benzina,injectoarele si bobina de inductie.
Acestea pe langa multe altele...
Incearca sa nu mai fi un increzut,ca daca esti bucurestean nu esti buricul pamantului.
te-a deranjat faptul ca ti-am facut o observatie?!


Atata timp cat eu am inceput primul post cu: "Varul meu are un Opel 1.6 16V din 2001" de ce as completa la profil chestia asta din moment ce nu este masina mea? ECU-ul comanda cum ai spus si tu o gramada de chestii, dar asta nu inseamna ca daca primesti eroare de bobina de inductie ai o problema cu ECU-ul. Daca imi poti oferi argumente concrete prin care sa ma convingi (eventual din experinta ta) ca problema ar fi ECU-ul ar fi nemaipomenit.
Nu am o problema cu cineva care imi face o observatie dar ma enerveaza persoanele care nu raspund concret.
In legatura cu replica legata de orasul in care traiesc, am o simpla intrebare: ai cumva 10 ani?
Ca idee nu vreau sa ma cert cu tine asa ca ar fi bine sa ne oprim aici cu aceste intepaturi.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Datele din profil sunt necesare pentru a identifica motorizarea.
Multi nu cunosc ca nu au ghioc in dotare, tu adica varul are Z16XE sau Y16SE cu ECU HSFI-2.1. Ca imi spui de an, 1.6 si 16V e ambigu tare, oamenii trebuie sa cam ghiceasca tipul motorului.
Este ECU belit si gata, se rezolva.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@dane ai uitat sa il convingi.adica argumente taica nu asa.
@doctore treaba e relativ simpla.daca ai facut proba cu alta bobina buna si masina merge la fel de prost sau nu porneste se merge mai departe.adica cablaje sau ecu.
nu intotdeauna o eraore te duce la fix la rezolvarea problemei.

PS. ai primit raspuns mai sus de la 2 oameni cu ceva experienta(multa as spune eu) si care stiu ce vb. daca nu te convinge... mai simplu mergi la mecanic eventual la reprezentanta ca acolo e pe bani multi!
  • doctoru1980

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2011

  • Mesaj Privat
OK multumesc pentru raspunsuri, o sa le iau in considerare desi nu m-ati convins. Varul meu va mai face un test, a gasit pe cineva cu o motorizare identica Z16XE si va monta bobina lui la masina respectivului. Face si acest test deoarece, desi s-a testat si cu o alta bobina (era una noua) nu este foarte sigur ca bobina aceea era functionala. Daca si acest test va fi fail si se demonstreaza ca bobina este buna, o sa verifice si ECU-ul.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR