Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • danielul

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
S-a cam racit subiectul... Razz
Sa inteleg ca nu se mai folosesc Hu aftermarket? Sau masinile de acest tip nu mai prezinta interes? Sad
Skip ads

  • danielul

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am rezolvat intre timp problema adaptarii comenzilor de pe volanul Opel Astra G la un HU Pioneer (DEH-2300UB) deoarece intampinasem probleme, cu toate ca imi cumparasem interfata PC99-X06 de la AutoLeads construita special pentru Opel.



Problema mea aparuse la adaptorul dintre aceasta interfata si HU Pioneer deoarece imi fusese trimis de catre furnizor un adaptor pentru alt model de HU cu toate ca eu specificasem ca vreau pentru Pioneer...



Din cei 12pini existenti pe conectorul mini-Molex a interfetei am reusit, prin incercari succesive, sa gasesc firul ce comanda HU (al doilea fir fiind masa caroseriei/carcasei) si alti 2pini care trebuie uniti printr-un conductor, asa cum se poate vedea si in adaptorul de mai sus (acolo sunt uniti 6pini).




In final rezultatul obtinut prin apasarea comenzilor de pe volan sunt urmatoarele:
- la butoanele din partea dreapta au rezultat, de sus in jos, TRACK+/TUNE UP; TRACK-/TUNE DOWN; SOURCE;
- la butoanele din partea stanga am, de sus in jos, VOLUME UP; VOLUME DOWN; ATT.

Probabil ca daca as mai fi "rascolit" printre pinii ramasi liberi in conectorul interfetei as mai fi gasit si alte combinatii...
Dar e f.bine si asa! Razz Sunetul e minunat! Boxele parca au prins o noua viata!

Succes tuturor celor ce doresc sa mai incerce si alte combinatii de adaptare a comenzilor la un nou HU.

P.S.1: Pentru ca in momentul in care porneam radio/playerul cel nou pe display-ul TIS al masinii disparea data (deci ramanea o linie de text goala, inestetic) am hotarat sa decuplez firul albastru din conectorul ISO, fir ce era responsabil cu furnizarea unei tensiuni de +12V pentru comandarea altor accesorii (statie amplificare, antena electrica, magazie discuri, etc.). Astfel intervine un dezavantaj si anume faptul ca nu se mai aprind LED-urile din butoanele comenzilor de pe volan la pornirea HU. Ce solutie as avea sa le alimentez totusi cu 12V fara a deranja afisarea datei pe display-ul masinii?

P.S.2: Intre conectorul ISO si HU Pioneer exista pe cele 2 fire de alimentare (galben si rosu) cate doi papuci pentru a se putea face "rocada" intre cele doua fire deoarece cand se scoate cheia din contact se intrerupe exact acea alimentare care este responsabila cu pastrarea in memorie a posturilor de radio si a setarilor.

Sper sa fi fost utile, daca nu redundante, aceste ultime explicatii ce apar in acest topic!

Pe curand!
  • eugenmiron

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salutare si scuze daca postez aici desi postul este pentru Sony. As dori si eu o indrumare in ceea ce priveste conectarea comenzilor de volan. Situatia mea este ca am fost nevoit sa schimb airbagul si am achizitionat si volan cu comenzi plus spirala de sub volan. Acum sunt cele doua fire pentru comenzile de volan unul gri si unul albastru/rosu care trebuie sa le conectez la mp3 ul meu care este un Clarion DB568RUSB la care am si adaptorul pentru comenzi cu mufa jack care intra in casetofon. Intrebarea mea este daca stie cineva unde vin conectate cele doua fire ale comenzilor deoarece mufa iso cu care a venit adaptorul are un singur fir in plus (verde) fata de cea originala care o am si nu as vrea sa fac incercari pentru a nu arde altceva la mp3 sau la adaptorul pentru comenzi. In principiu trebuie sa conectez cele doua fire care le am tras eu de la comenzile pe volan, cel gri - care am inteles ca se conecteaza la plusul de la casetofon dar la care din cele doua si cel rosu/albastru care cred ca ar trebui conectat la singurul fir care intra in modulul adaptor pentru mp3 ul meu. Daca poate cineva confirma asta as fi recunoscator. Va multumesc
  • danielul

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Adaptorul de comenzi volan se alimenteaza continuu cu un + si un - (12V) iar al treilea fir vine dinspre comenzile de pe volanul tau. Pe acest fir se primesc comenzile, in functie de ce apesi tu pe volan, astfel se va modifica impedanta ce o va primi adaptorul de comenzi. La iesire, adaptorul de comenzi furnizeaza o alta impedanta, tipica fiecarui player in parte, deci unul dintre acei 12 pini fotografiati de mine mai sus se va conecta la HU-ul tau, acolo unde e prevazut pentru asemenea intrare W/R (wired remote). Masa acestor comenzi e comuna cu cea a masinii, deci o ai deja legata. Razz
Cat despre firul ce leaga butoanele de pe volan de adaptorul tau, teoretic e firul ce iese dupa acele cablaje cu rezistente si butoane. Practic nu stiu cum sa faci acest lucru, la mine fiind dotata masina cu asemenea comenzi pe volan si avand deja cablarea facuta standard. Schema electrica a acelor butoane arata ca in montaj intra o alimentare de 12V (pentru LED-uri) iar de acolo pleaca doar un fir (+) cel de care ai tu nevoie pentru adaptor.
Cam cu atat am putut sa te ajut! Iti urez succes la teste si montaj!
Skip ads

  • eugenmiron

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc mult danielul , sunt putin nelamurit care din cele doua fire se conecteaza la adaptor si care la plus pentru ledurile din controale pentru ca masina mea nu era cablata de la volan la mufa de la casetofon dar sper sa reusesc din cate am inteles de aici cel albastru/rosu vine la modul si cel gri la un plus pentru leduri , restul firelor sunt venite cu adaptorul care are si o alta mufa ISO adaptata.
  • danielul

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
O regula a electricii / electronicii standardizate ISO: firele de culori calde = + plus; firele de culori reci = -- minus!

Succes!
  • m.nyck

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am modificat si eu comenzile pentru un coleg de forum. Comenzile sunt pentru Astra G - headunit Sony.

Am optat pentru refacerea cablajelor din interiorul comenzilor (asta pentru a nu distruge cablajele originale si tot o data pentru eliminarea improvizatiile) si legarea butoanelor in paralel pentru a fi mai usor dar si pentru a fi folosit acelasi cablaj la orice CD player (diferiti producatori) cu mufa pentru comanda externa.

Pe fiecare buton am pus cate 2 rezistente in serie pentru a se putea obtine din valorile uzuale rezistenta ceruta de fiecare comanda / Cd player in parte.
Cateva poze cu ce am facut:


  • danielul

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Minunat, m.nyck!
Prin ce procedeu ai putut sa trasezi si sa corodezi noul cablaj precum cele din pozele tale? Smile Am cam ramas in urma cu tehnica realizarii de cablaje...

Pentru informare: cum ai ajuns la circuitele de sub butoane? Ai descafut mai mult de 2 X Torx in spatele volanului? Ai mai demontat si borna pozitiva de la baterie? Dupa ce ai desfacut Torx-urile ce pasi mai trebuie facuti pana a ajunge la butoane?

Multumesc!
Felicitari!
Skip ads

  • m.nyck

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Cablajele sunt realizate prin metoda toner transfer.

Referitor la demontarea comenzilor de pe masina nu stiu operatiile exact, comenzile respective au fost aduse demontate.
Ca sa ajungi la comenzi trebuie demontat airbeg-ul de pe volan iar pentru asta nu stiu daca trebuie dat jos volanul sau se poate demonta cu volanul pe masina.

*Eu nu am comenzi pe volan si nici nu sunt interesat sa imi pun.
  • danielul

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
m.nyck a scris:Cablajele sunt realizate prin metoda toner transfer.


Scuze de off-topic, dar acasa cum se poate realiza acest procedeu? Razz

Multumesc!
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@daniel ca sa ramana data dupa pornirea hu trebuie umblat pe mid cu tech2. vb cu @maiandrei si se rezolva.
  • m.nyck

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
danielul a scris:
m.nyck a scris:Cablajele sunt realizate prin metoda toner transfer.


Scuze de off-topic, dar acasa cum se poate realiza acest procedeu? Razz

Multumesc!


Cu ceva experinta (12 ani de electronica in cazul meu), sculele necesare si programe PC care sunt costisitoare daca nu lucrezi aproape zilnic cu ele sa isi scoata banii investiti.
Skip ads

  • cristigrigoras

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salut.
Pentru JVC nu s-a mai gasit nicio solutie home-made?
nu vreau sa dau peste 150 ron pe adaptoarele din comert..
intind mina si umblu la cd player mai bine...
@m.nyck, nu vrei sa pui schema cablajelor sa le facem si noi?
mersi
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
@danielul
Metoda este relativ simpla! Se imprima la un printer laser circuitul PCB ului la scara 1/1 dupa care se transfera termic ( de la fier de calcat pina la cuptoare speciale cu role) pe placa de cablaj! Corodarea se face cu clorura ferica, acid azotic sau solutie de corodat ce se gaseste in magazinele de spacialitate! Nu-ti trebuie nici 12 ani de electronica cum au unii...nici 36 ..cum au altii Smile sa poti realiza aceste operatii....softuri specializate in proiectarea PCB urilor (cablaje) se gasesc cu zecile la modul free sau...torente! Deh...unii sunt mai interesanti..... Smile
Daca doresti mai multe informatii....www.elforum.ro
Unii le scot chiar profesionale...deschiderea la subler 1 mm. Smile

  • danielul

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@D_M_G:
Multumesc mult pentru informatii! Sunt foarte interesante si utile!
Cand o sa am prima realizare o sa o postez, o sa iti dau de stire! Smile

Faceam si eu odata corodare si gaurire de cablaje, pe vremea pionierilor, ca eram inscris la Casa Pionierilor la un club de specialitate...
Am folosit clorura ferica si stiu cu ce "se mananca" operatiunea asta. Problema e ca pe vreme aia "desenam" circuitele cu oja mamei...

Pe curand!
  • narcky_cypycu

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2009

  • Mesaj Privat
merge sa faci circuitele si cu un marker, da-i vreo 2 straturi si iese ok Smile
  • sliders

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2007

  • Mesaj Privat
salutare baieti .... am pus si eu pe masina (astra g 2001) un dvd alpine si are in spate si mufa jack si 4 fire pt comenzile pe volan ... cum fac si eu sa-mi mearga comenzile pe volan ... ? va rog mult ajutatima si pe mine ...
  • m.nyck

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
La Alpine si JVC comenzile de pe volan nu lucreaza prin modificarea rezistentei fata de masa ca la Sony, Pionner sau HU-urile originale Opel .

Este vorba de o transmisie digitala de date pentru fiecare comanda in parte.
Cel mai simplu este sa cauti un adaptor de cumparat.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
m.nyck a scris:
danielul a scris:
m.nyck a scris:Cablajele sunt realizate prin metoda toner transfer.


Scuze de off-topic, dar acasa cum se poate realiza acest procedeu? Razz

Multumesc!


Cu ceva experinta (12 ani de electronica in cazul meu), sculele necesare si programe PC care sunt costisitoare daca nu lucrezi aproape zilnic cu ele sa isi scoata banii investiti.


Experienta in electronica (sa stii sa trasezi niste linii intr-un program gen eagle).
Scule - un traforaj ca sa poti decupa placa, un pistol de lipit/letcon, fludor de calitate, o bormasina cu burghiu subtire ca sa poti gauri cablajul daca este nevoie, un vas preferabil ceramic sau din plastic pentru corodare si clorura ferica.

In rest, mergi la orice centru de copieri care au imprimanta laser si au hartie lucioasa (eu folosesc ceva hartie fotografica de la HP).
Transferul se face exact cum a spus si D_M_G, asezi foaia cu toner-ul pe cablaj si treci cu fierul de calcat pe foaie de cat mai multe ori.
Pentru siguranta este bine sa lipesti cat mai bine marginile hartiei pe placa de circuit imprimat ca sa nu se miste.

In felul asta ies cablaje perfecte (in functie de cat de bun este toner-ul si cat de calitativa este hartia poti face cablaje super subtiri fara prea multa bataie de cap).
  • m.nyck

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
BV19MAX a scris:
m.nyck a scris:
danielul a scris:
m.nyck a scris:Cablajele sunt realizate prin metoda toner transfer.


Scuze de off-topic, dar acasa cum se poate realiza acest procedeu? Razz

Multumesc!


Cu ceva experinta (12 ani de electronica in cazul meu), sculele necesare si programe PC care sunt costisitoare daca nu lucrezi aproape zilnic cu ele sa isi scoata banii investiti.


Experienta in electronica (sa stii sa trasezi niste linii intr-un program gen eagle).
Scule - un traforaj ca sa poti decupa placa, un pistol de lipit/letcon, fludor de calitate, o bormasina cu burghiu subtire ca sa poti gauri cablajul daca este nevoie, un vas preferabil ceramic sau din plastic pentru corodare si clorura ferica.

In rest, mergi la orice centru de copieri care au imprimanta laser si au hartie lucioasa (eu folosesc ceva hartie fotografica de la HP).
Transferul se face exact cum a spus si D_M_G, asezi foaia cu toner-ul pe cablaj si treci cu fierul de calcat pe foaie de cat mai multe ori.
Pentru siguranta este bine sa lipesti cat mai bine marginile hartiei pe placa de circuit imprimat ca sa nu se miste.

In felul asta ies cablaje perfecte (in functie de cat de bun este toner-ul si cat de calitativa este hartia poti face cablaje super subtiri fara prea multa bataie de cap).


La comentat off topic vad ca sunteti buni toti la fel ca la teorie.
Si poate explici si tu de ce m-ai citat pe mine ca eu nu imi dau seama poate doar asa sa pari interesant?
Omul a intrebat ceva de ce nu il ajuti la subiect?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR