Ai uitat parola?


  • ruk_richard

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Omega X20XEV din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jan 2008

Ok, am inteles ca nu e scump, insa e f dificil de ajuns la el, de demontat si schimbat
  • ruk_richard

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Omega X20XEV din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jan 2008

Ok, am inteles ca nu e scump, insa e f dificil de ajuns la el, de demontat si schimbat
  • claurs

  • Mesaje scrise: 351
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Omega C20se din 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Nov 2009

palade radu a scris:buna.sa stii ca daca ai suflat in el si ai vazut ca trece aerul asta nu inseamna ca este bun neaparat. asa am suflat si eu si totul parea ok.dar cand l-am dat jos si am bagat apa fierbinte in el am constatat ca se incalzea numai pe jumate .nu mai spun ce mizerie a iesit din el. deci eu zic da-l jos si pune altul nou ca nu este f scump si o sa vezi diferenta.


subscriu : scoate caloriferul de încălzire Crying or Very sad
  • palade radu

  • Mesaje scrise: 390
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega x25dt din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Oct 2007

ruk_richard a scris:Ok, am inteles ca nu e scump, insa e f dificil de ajuns la el, de demontat si schimbat
. Intr-adevar e un pic de munca sa dai bordul jos .eu l-am dat singur . a durat de la 9 dimineata pana la 4 seara dar s-a meritat. uite o sa pun ceva foto poate o sa-ti foloseasca in caz ca vrei sa te apuci sa-l desfaci .bafta !
  • ruk_richard

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Omega X20XEV din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jan 2008

Multumesc frumos, am cumparat deja un calorifer nou si m-am apucat sa demontez bordul, am dat jos instrumentele si butoanel, torpedoul dar nu vad unde e prins practic bordul, nu prea vad suruburi sau cleme, nu stiu in linii mari ce sa demontez si in ce ordine, trebuie sa dau jos si volanul? si consola centrala unde e schimbatorul de viteze si frana de mana?
  • ruk_richard

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Omega X20XEV din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jan 2008

Am cumparat un radiator de la Nissens, ceva de genul asta ( e danez si doar asta l-am gasit in comert pt omega, avand in vedere ca masina e din 95, destul de in varsta sa zic asa) si nu stiu cat e de bun, sper sa nu fie la fel de prost ca originalul, pt ca sincer in afara de modelul asta de omega, eu nu am mai intalnit masina care sa nu bage caldura, indiferent cat de batrana ar fi, lucru care pot spune ca m-a acam socat la omega, desi initial mi-a placut mult masina
  • florin.ro

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Omega x20xev din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Nov 2007

ruk_richard
am postat inainte-a ta un topic in care am subliniat ca e de ras dar mai ales de invatat.Daca eu m-am lovit de aceasta problema (la fel ca multi alti omegisti),am relatat poate subtil rezolvarea problemei,fara sa demontezi toata masina,pt. a avea caldura in ea.REPET,PE CIRCUITUL DE RACIRE,DE LA MOTOR SPRE CALORIFER EXISTA UN ROBINET ACTIONAT CU VACUUM.LA ACESTA EXISTA RISCUL DE A SE BLOCA (mai exact se intepeneste tija ce actioneaza valva de ghidare a agentului de racire) SI IN LOC SA CIRCULE APA(agentul de racire,antigelul) PRIN CALORIFER,IL OCOLESTE.Acest lucru trebuie verificat prima data dupa ce te-ai asigurat ca termostatul functioneaza corect iar motorul lucreaza in parametrii optimi de temperatura 92grade celsius.
  • florin.ro

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Omega x20xev din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Nov 2007

Mie mi-a luat foarte mult timp (si munca si draci...) sa descopar de ce nu am caldura , desi cand am cumparat-o puteam "face baie" in ea indiferent cat de frig era afara.Profita de acest fapt,nu demonta poate inutil plansa de bord inainte de a verifica acel robinet.Mentionez faptul ca nu toate modelele de Omega au acel robinet,deoarece am cautat unul la dezmembrari si spre surprinderea mea nu avea asa ceva.Existenta lui se poate verifica prin urmarire unui furtunas de vacuum ce iese din interiorul masinii catre compartimentul motor , exact prin locul unde intra tevile de la calorifer,sau urmarind traseul agentului de racire de cand iese din motor(chiuloasa) si pana cand ajunge in calorifer.Iti doresc BAFTA!
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 928
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega Y22DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mar 2007

Afirm si intaresc cele spuse de florin.ro ca exista aceasta supapa de trecere (HBV-heater bypass valve - supapa de trecere catre calorifer) si exista atat la diesel cat si la benzina. Are forma aceasta....
iar daca ai umezeala pe ea si alte semne precum curge din ea, atunci o schimbi. Atentie, lichidul de la caldura se evapora si va ramane depozit cristalin sau ca de calcar pe supapa.
  • palade radu

  • Mesaje scrise: 390
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega x25dt din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Oct 2007

la omega 2.5 td nu exista asa ceva ! am cautata eu si nu are !
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega X25td din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mai 2008

Gresit Palade ! Gresit

Omega 2.5 atat Diesel cat si benzina au acest robinet de apa calda . Diselele au numai cu intrare si iesire ( adica vin la el doua furtune ) Benzinarul are cu trei legaturi ( adica vin trei furtune).
Robinetul este inchis in pozitia normala numai dupa pornirea motorului cand exzista vid .
  • palade radu

  • Mesaje scrise: 390
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega x25dt din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Oct 2007

iriahu a scris:Gresit Palade ! Gresit

Omega 2.5 atat Diesel cat si benzina au acest robinet de apa calda . Diselele au numai cu intrare si iesire ( adica vin la el doua furtune ) Benzinarul are cu trei legaturi ( adica vin trei furtune).
Robinetul este inchis in pozitia normala numai dupa pornirea motorului cand exzista vid .
bun sa zicem ca ma insel eu . unde este amplasata aceasta piesa ca eu am demontat tot bordul si nu am vazut-o. am avut si motorul dat jos si tot nu am vazut-0 !am vazut piesa asta la 2.5 v6 benzinar din cate stiu eu . daca stii unde este amplasata te rog sa imi spui si mie. multumesc !
  • cipylan

  • Mesaje scrise: 234
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra X14XE din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2008

Sal! Am omega 2.5 benzinar si nu baga caldura decat atunci cand o turez, dar sa sara de 3000 si sa o tin turata, daca nu, da aer rece. Poate oare sa fie aceasta supapa vinovata? Mentionez ca am cumparat masinuta in 2008 si baga caldura la greu, dar in primavara lui 2009 am pus gaz pe ea si din iarna am constatat ca nu mai baga caldura. Rolling Eyes
  • florin.ro

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Omega x20xev din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Nov 2007

Arrow


Ultima modificare facuta de catre florin.ro la Mie 01 Dec, 2010 9:43 pm, modificat 1 data in total
  • florin.ro

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Omega x20xev din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Nov 2007

cipylan a scris:Sal! Am omega 2.5 benzinar si nu baga caldura decat atunci cand o turez, dar sa sara de 3000 si sa o tin turata, daca nu, da aer rece. Poate oare sa fie aceasta supapa vinovata? Mentionez ca am cumparat masinuta in 2008 si baga caldura la greu, dar in primavara lui 2009 am pus gaz pe ea si din iarna am constatat ca nu mai baga caldura. Rolling Eyes


Daca ai acest robinet,poti sa-l probezi si singur daca e vinovat.Scoti furtunasul de vacuum de pe robinet,montezi un altul in locul lui si il actionezi (punandu-l in gura si inspirand,adica sa faci vacuum).Totodata,motorul sa fie pornit si indeajuns de cald sa poata da caldura iar un coleg(a) instalat in interiorul masinii, sa constate daca vine aer cald.Asta doar daca pana la acesta ,totul este ok (temperatura motorului ajunge la cca.90grade C ,termostatul functioneaza corect si caloriferul nu este infundat).
  • cipylan

  • Mesaje scrise: 234
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra X14XE din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2008

Acum nu am cum sa verific, fiindca sunt in concediu, dar cand ma intorc am sa vad ce pot face. Temperatura la lichidul de racire creste peste 90.
  • cipylan

  • Mesaje scrise: 234
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra X14XE din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2008

Buna, am verificat in compartimentul motor si am gasit o chestie in spatele motorului care pare sa fie acea supapa, dar e foarte dificil de umblat, plus ca pare sa fie actionata de vacum. Dar am cautat furtunul care alimenteaza caloriferul si l-am gasit in partea stanga cum privesti in compartimentul motor, acesta vine dintr-un recirculator sau pompa, ceva de genu. Aceasta pompa se afla sub vasul de expansiune, am scos-o si cand am verificat-o am constatat ca nu mai functiona. Asa ca am desfacut-o si am gasit carbunii de la electromotor uzati. Astazi ii voi inlocui, sa vad daca reusesc si o sa va dau alte noutati. Multe "SUCCESURI" si Very Happy La Multi Ani! Very Happy
  • cipylan

  • Mesaje scrise: 234
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra X14XE din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2008

Am inlocuit carbunii si functioneaza pompa acum dar, tot aer rece baga in habitaclu! Ciudat e ca furtunul de tur care merge la calorifer e fierbinte. Poate ma puteti ajuta si cu alte sfaturi, ca nu mai stiu ce sa fac! "Parca imi vine sa plang dupa o DACIA" Shocked
  • cipylan

  • Mesaje scrise: 234
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra X14XE din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2008

Am sa verific si metoda cu supapa din spatele motorului, dar daca este vinovata e cam de belea, ca nu cred ca o sa o pot scoate, e tare inghesuit locul.
  • cipylan

  • Mesaje scrise: 234
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra X14XE din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2008

Am incercat sa umblu la supapa din spatele motorilui, insa in afara de faptul ca m-am julit la brat si am pipait-o putin nu am reusit mare lucru. Asa ca m-am apucat sa demontez bordul, am desfacut consola dintre scaune, o parte din ornamentele din dreapta, airbegul, torpedoul si grila de aer, dar nu stiu unde mai are suruburi, asa ca va cer ajutorul, daca nu va deranjeazasa-mi spuneti unde se mai tine. Am tras usor de el si am observat ca langa usa se misca, dar partea de la parbriz nu. Totodata am verificat conductele care intra in calorifer dupa ce am pornit motorul, apa nu ajunsese la 45 de grade, insa nu puteam sa tin mana pe ele asa fierbinti erau. Deci apa cred ca intra in calorifer, dar probabil nu e debitul destul de mare ca sa faca fata ventilatorului care sufla aerul si probabil apa se raceste. Fiindca daca las motorul pornit pana ajunge apa la 90 grade si apoi dau drimul la ventilatie, atunci baga aer fierbinte, dar o perioada scurta de timp incepe sa se raceasca, apoi dupa vreo 20 - 30 sec. se raceste de tot. Acum am ajuns la concluzia ca tre sa desfac bordul, sa scot caloriferul. Am verificat si pe acest site http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl , dar nu am gasit nimic ajutator sau poate nu am tradus cum trebuie discutia despre asa ceva Rolling Eyes , asa ca va rog sa ma ajutati!

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata