Ai uitat parola?


  • Otomega25

  • Mesaje scrise: 1,256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega Y22DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2007

colegule... pai asta am si scris sus.... tevi ( tur-retur) calde-incinse-fierbinti, odata cu termostatul am schimbat si antigelul... o sa ma uit azi la hbv. Apropo... SA NU PUNETI ANTIGEL DIN COMERT PRODUCTIE ROMANEASCA ! spun asta deoarece cand l-am schimbat asta vara ( curatat sistemul de racire) am din acela roz din comert norma g12 insa... acum cand am schimbat termostatul surpriza : era maroniu ! am mai spalat odata sistemul acum 1 saptamana la termostat si am pus valvoline g12+ din acesta pusesem acum 2-3 ani.
  • Otomega25

  • Mesaje scrise: 1,256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega Y22DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2007

azi dupa verificat sigurante, diagnoza am facut cateva teste cu op-com la clima si se pare ca ,,motor clapeta interioara" nu mai functioneaza... la restul imi arata la test ca se modifica aerul concomitent cu testul adica cresteam la 40% din op-com crestea si fluxul de aer numai ca la aceasta clapeta interioara ( care o fi nu stiu... sunt o gramada si nici nu pot identifica motorasul cu pricina sa il pot demonta si testa afara din sistem) fluxul de aer ramanea constant indiferent de procentajul dat din op-com... desi nu apare vre.o eroare pe modulul de clima. Intrebare : acest motoras clapeta interioara este comandata numai de motoras ( electric ) sau si vacuumatic... ? am tot incins epc-ul si tis-ul azi insa nimic concludent...
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

in manualul masinii scrie cum se reseteaza sistemul de AC.se apasa 2 taste simultan o perioada die timp si AC-ul se reseteaza la pozitiile din fabrica. nu va apucati sa faceti masina bucati daca nu ati epuizat toate solutiile din carte.
se mai pot seta parca clapetele si cu interfata OPCOM. (vad ca deja ai lucrat cu interfata)

motorul poate sa fie nealimentat (verifica siguranta si continuitatea firelor)
Vezi sa fie setata clima in modul manual nu automat.
  • Otomega25

  • Mesaje scrise: 1,256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega Y22DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2007

Am facut toate cele de mai sus. Acum merge motor clapeta interioara numai ca acum am aer cald dreapta rece stanga. Clapetele nu merg setate cu op com. Am spalat si radiatorul din bord o inbunatatire dar nu inteleg de ce nici acum...
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

vezi ca robinetul principal are 2 iesiri, posibil sa fie defecta una sau comanda. este ascuns dupa motor.eu l-am schimbat acum cativa ani. treb sa te bagi sub masina si sa ai maini lungi.
  • Otomega25

  • Mesaje scrise: 1,256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega Y22DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2007

Daca te referi la hbv( heater bypass valve vea care directtioneaza antigelul catre calorifer cand e clima pe hi , nu nu m.am uitat la ea dar cred ca functioneaza avand in vedere ca pe hi toate furtunele sunt fierbinti. Cred ca am 2 electrovalve arse. Sunt electeovalve care comanda vacuumul de recirculare aer si inca una care nu tiu ce face.... le.am verificat cu multimetru si nici una nu are continuitate.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

da ala treb sa fie. daca zici ca iese cald dupa el este in regula.
vezi totusi daca mai ai o electrovalva similara si masoara prin comparatie.
sa nu ai valori mari ale rezistentei si sa te pacaleasca. totusi 2 defecte este cam ciudat. nu imposibil dar ...
banuiesc ca sunt intrerupte bobinele, alfel daca erau in scurt sarea siguranta pe undeva.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

vad in schema 2 electrovalve si 4 motoare.
y14 coolant si y35 air recirculation astea sunt electrovalvele
  • Otomega25

  • Mesaje scrise: 1,256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega Y22DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2007

Da colegule sunt 2 maronii care comanda vacuumul una recirculare si cealalta... nu stiu. Am sa ma uit si eu in tis- epc dar de fapt pe clima sunt montate 5 motorase pas cu pas. Unul stanga jos langa acceleratie, unul identic dreapta jos langa picior stanga pasager si un grup de 3 dreapta sus in spatele la torpedou. Toate functioneaza le.am testat cu clima pornita dand diverse comenzi. Astept sa inlocuiesc cele 2 electrovalve si hbv daca nici atunci nu.i dau de cap o dezmembrez!
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

rectific sunt 5 actuatoare si un motor si cele 2 electrovalve.
partea nasoala este ca nu au nicio siguranta si toate astea sunt comandate de U 28 unitatea de control clima. vezi TIS.
inlocuieste macar Y14 coolant. si daca pleaca ai rezolvat-o( cealalta electrovalva este pentru recirculare).
Bafta!
  • Moisei Andrei

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra C16NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jan 2015

ma scuzati pt ca intrerup discutia dar nu am gasit in alta parte unde sa intreb. Cum pot sa desfac panoul cu comenzi de aer adica de ventilatie in masina cald/rece din bord la opel vectra a 1993 . Nu im da caldura la picioare si de o zi imi face figuri si la filtre in bord . poate are cineva un tutorial sau ceva . Multumesc anticipat
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

vezi ca este tutorial vectra a despre cum se desface caloriferul...etc.
foloseste cautarea.
  • Otomega25

  • Mesaje scrise: 1,256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega Y22DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2007

salut ! momenta am hbv defect curge din ea antigel ca la balamuc, am sa o inlocuiesc zilele astea si daca nici atunci nu merge clima pe recirculare ( nu stiu de ce electrovalvele y14 si y35 nu primesc comanda de la calc. de clima desi ele functioneaza si se vede semnul pe afisaj cand apas butonul de recirculare si nici elecrovalva care comanda vacuumul care la randul lui actioneaza hbv nu primeste iar din tis reiese ca am calculatorul de clima defect, ( el functioneaza si face toate celelelate comenzi in afara de recircularte si hbv) am sa mai fac cateva verificari dupa ce inlocuiesc hbv.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

sa nu ai o masa lipsa la electrovalve. unitatea de comanda are alimentare si masa separata. daca ea comanda pe firul cald atunci este foate probabil sa nu ai referinta adica masa.un contact oxidat sau chiar rupt daca ai umblat pe acolo.
x 63-2 masa unitatii culoare maro si x 64-21 culoare galben referinta elementelor de comanda.
  • Otomega25

  • Mesaje scrise: 1,256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega Y22DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2007

Multumesc colegule maine am sa fac niste masuratori cu tisul in brate ca si acolo spune ceva de conectori cum spui ,,matale" Wink
  • Otomega25

  • Mesaje scrise: 1,256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega Y22DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2007

Deci dupa cateva verificari cu tis-ul in brate am constatat ca ecc-ul (calculatorul de clima -ala cu butoane de pe consola) nu merge pe recirculare si comanda supapa vacuumatica antigel (hbv) face toate comenzila mai putin acestea 2. Verificat electrovalve y14 si y35 sunt ok, firele de la ecc la ele ok. Am verificat si daca fac scurt circuit si nu e, vacuum primesc, verificat rezervor vacuum si. Are. Furtunele de vacuum alea se inteapa numai daca ai cutter daca nu, nu ! La cat de groase sunt si rigide se vede ca sunt de calitate! Maine voi monta un ecc de la un coleg de forum caruia ii Multumesc pe aceasta cale pt rabdarea sa si maine il cinstesc ! Si tot maine daca am timp schimb si radiatorul de caldura din bord care a costat-60 ron nou...
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A 20DT din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jun 2004

Nasol.cam spre asta ma ducea rationamentul de mai sus cind ziceam ca nu ai sigurante pe acolo si ma tem ca poate sa fie Unitatea de comanda. masina este cam veche incepe sa cedeze pe ici pe colo.pe mine ma bate gindul sa renunt la ea cu toate ca este inca beton si nu cred ca mai face opel ceva de genul asta.
Bafta!
  • Otomega25

  • Mesaje scrise: 1,256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega Y22DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2007

Degeaba... am inlocuit si ecc-ul si degeaba. Am facut proba si cu electrovalvele tot de la el si tot degeaba, am verificat furtunele de vacuum de la pompa de vacuum la supapa recirculare si sunt bune ! Rezervor vacuum verificat si e ok. La fel si supapa unisens de langa rezervorul de vacuum. Ma gandesc sa nu fie vre.un fir de masa al ecc-ului intrerupt... nu stiu ce sa mai verific INSA dupa schimbarea Radiatorului habitaclu se simte o diferenta dar nu mai baga caldura asa cum era acum 3-4 ani.

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




Inchide