Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • darius_86

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2003 Y1.7DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
csabi07 a scris:buna, am si eu un opel vectra din 1992 si acuma cateva zile mi s-a aprins un beculet galben cu un motoras si un fulger in mijloc care ar fi cauza? Mentionez ca am fost la un electrician si mi-a zis ca e sonda lambda de vina ......lam schimbat si nu era aia..si mai mentionez ca beculetu se aprind atuncia cand motorul este cald si porneste ventilatorul. Va rog frumos daca puteti sa ma ajutati cam ce ar putea fi ..nush ar putea fi oare o defectiune la ventilator ca scoate un zgomot mai mare sau pompa de apa?


sugestie.. : du-te la un test bosch acolo se va vedea exact ce are.... in prealabil este intr-adevar sonda lamda dar daca ar fi sonda ar consuma enorm de mult caci acea sonda se afla in evacuare si masoara contitatea de combustibil nears evacuat, daca e defecta consumul creste semnificativ, s-ar putea sa fie si pompa de apa insa atunci ai pierde apa foarte repede si ai oserva apa sub masina...

cel mai sigur dute la mecanic nu la electrician si fa-i un test

bafta

P.S. am avut aceeasi problema si era intr-adevar sonda lamda
Skip ads

  • darius_86

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2003 Y1.7DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
djtaotao a scris:Aici ai tot ce vrei: https://www.clubopel.com/vie...ghlight=egr+y17dt

Pe viitor foloseste "cauta"!


dupa curatarea valvei EGR motorul merge superb... inainte sa se aprinda beculetul la bord mentionez ca motorul scutura foarte tare la relanty, si daca ma uitam foarte atent acul de la turometru oscila foarte foarte slab sus-jos acum sta fixat la 780 de ture si se aude ca un tors de pisica, minunat se aude, nici la turatie pe loc la 2-3 mii motorul nu mai face asa zgomot cum facea......

nu ezitati sa curatati valva EGR si NU UITATI SA BAGATI MOTORINA DE CALITATE, sau bagati din peco pirat si va veti minuna cate becuri si erori veti avea de reparat...........

hai...bafta
  • csabi07

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
ms darius...o sa merg la mecanic ..apa nu scade din vasul de expansiune si nici nu e apa sub masina inseamna ca nu e pompa de apa oricum o sa merg la un test bosch cum ai zis...ms
  • gfx8

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am si eu probleme cu acest martor la Astra H din 2005, motor Z17DTH. Se aprinde imediat dupa ce ies afara din oras si o turez in viteza a 3 - a peste 3000 rpm, si imi limiteaza turatia la 3000 rpm. Dupa cateva minute se stinge. Pe urma dupa ce mai pargurg vreo 70 - 80 de km pot sa o turez si peste 4000 rpm si nu se mai aprinde.

Uneori se aprinde si in oras, cand urc o panta si o calc in a -2-a tot asa peste 3000 rpm si tot asa se stinge dupa cateva minute. Nu face chestia asta tot timpul, asa cam odata , de 2 ori pe luna.

In iarna am fost la reprezentanta Opel din Cluj si mi-au gasit 2 erori:
P0234 - Boost pressure control circuit negative
P0500 - Vehicle speed signal range performance
Cei de la reprezentanta au zis ca erorile nu era prezente, sau ceva de genul. Le-au sters si au mai turat motorul asa in gol si nu au mai aparut. Alte detalii nu au stiut sa-mi dea

Azi mi s-a aprins din nou acest martor si am citit pe forum cum se face testul "agrafa" si mi-a aparut ECN 050074, care am inteles ca ar fi tot P0500.

Ma poate ajuta cineva sa-mi zica care ar fi problema ? Stiti vreun mecanic priceput prin Cluj care sa-i dea de cap? Ca astia de la reprezentanta mi-au lasat impresia ca nu prea stiu despre ce este vorba.
Merci.
Skip ads

  • mariusnegru

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2008

  • Mesaj Privat
salutare tuturor. va spun de la inceput ca nu am putut sta sa citesc tot acest topic desi poate ar fi fost bine, dar sunt prea suparat din cauza masinii. sa va zic ce are: e vorba de un astra g din 2003, cdti, z17dtl. de vreo 5 zile se tot opreste in mers. am pus un tester pe ea si mi-a citit p1335(ckp). am sters eroarea si am mai mers cu ea prin oras asa. problema nu numai ca nu s-a rezolvat dar am si constatat ca apa in motor era de 95 de grade si pe tester si pe termometru. am schimbat termostatul dar tot se opreste. daca scot mufa la senzorul de temperatura pornesc ventilatoarele de la radiatoare la maxim, deci e bun senzorul. azi dupa ce am schimbat termostatul am pornit-o si la 71 de grade s-a oprit motorul si s-a mai aprins si martorul motoras in bord. si inca ceva cand o turez la 3000 rpm se tureaza singura la 3250, revine la 3000, se tureaza la 3250, revine, numai asa o tine. oscileaza intre cele doua turatii. nu mai stiu ce sa mai fac. sunt topit. nu imi arde de nimic. de-abia am scris si postul asta. multumesc anticipat ptr orice idee.
  • Eddie

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Am intrat acum o spatamana pe o straduta printre blocuri (strada Rotunda pentru cine o stie ) printr-o balta destul de adanca,pana la jumatatea numarului si acum se vad urmele de mizerie pe radiator.....Problema este ca instantaneu nu a mai tras motorul,deabia am reusit sa ies,foarte foarte incet.
Dupa aceea,parca luneca ambreiajul,nu prindeam viteza mai deloc,turatia crescand foarte incet.
Pe zi ce trecea,mergea din ce in ce mai bine,am crezut ca e ambreiajul ud si asteptam sa se usuce,dar nu asta a fost.Acum reusesc sa plec cu a treia si chiar cu a patra am reusit sa o misc de pe loc...
Prin oras mai merge cum mai merge,dara fara sa aiba sprintul care il avea.I-am povestit unui mecanic bun problema si mi-a spus ca e de la debitmetru de langa filtru de aer sau de la nu stiu ce mufa de pe circuitul turbinei,ca probabil s-a udat vreuna dintre el (cu stropi sau vapori,ca apa nu a ajuns pana la ele...) ,mi-a spus sa o scot la un drum afara,poate isi revine...am scos-o la drum si....surpriza,tocmai cand credeam ca si-a dat drumul,pe la 100 km/h mi s-a aprins beculetul cu masinuta si cheita,iar masina nu merge mai mult de 105-110 km/h indiferent cat ai accelera-o.
Ce sa fie oare,s-a mai lovit careva de problema asta sau ati mai auzit de asa ceva ? Sa fie cumva ceva mai grav,sa fi luat apa catalizatorul ?
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Eddie, gandeste-te in ce ti-a intrat apa:
- in alternator (diode + releu de incarcare) - daca ai alternatorul jos;
- in toba mare finala;
- in mufele de la ventilatoare;
- posibil in mufa de la calculatorul de injectie - daca ai EDC-ul jos.
- posibil la discul de ambreiaj
Baga masina pe rampa, gandeste-te si uita-te unde ti-ar fi intrat apa si apuca-te de treaba, asta e...se mai intampla...traim in Romania nu in Germania...
  • Eddie

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Am fost cu ea la diagnoza la Miki,pentru ca Maiandrei este plecat din tara.Ia dat 2 erori,una cum ca temperatura lichidului de racire a fost diferita de temperatura uleiului din motor la un moment dat,probabil cand am intrat in apa....cea de-a doua era de la EGR,desi acum EGR-ul functiona.
Se pare ca e ceva legat de vacuum,a ascultat-o un baiat cu stetoscopul(o teava pusa la ureche) si a spus ca nu functioneza vacuumul si nu deschide nu stiu ce clapa.Au scos mufa de la debitmetru si nu se mai tura pana la 3000 de ture,deci debitmetrul sigur nu este...
Mi-au spus ca o vor verifica de la pompa de vacuum, toate furtunele de vacuum si clapeta de aer,care se pare ca nu lucreaza.Sa fi ramas clapeta de aer inchisa ? Oricum masina merge fara turbo,nu ma pot baza pe ea mai deloc la depasiri,are un mers lesinat rau.....
Skip ads

  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Eddie,
intra pe mess la
nicu.costinesti
  • gfx8

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
gfx8 a scris:
P0234 - Boost pressure control circuit negative
P0500 - Vehicle speed signal range performance


Salutare,

Am fost la un tip Adam, pe care baietii din Cluj de pe forum mi l-au recomandat ca fiind cel mai priceput pe Opel si a facut o diagnoza la masina. A gasit aceleasi erori pe care le-am scris in postul anterior. Mi-a zis ca turbina "baga" prea mult, cam asa s-a exprimat, mai pe intelesul meu asa mai putin tehnic.

S-a uitat daca nu cumva sunt fisurate ceva furtune si a zis ca nu e din cauza asta. Pana la urma a zis ca sunt 30% sanse sa fie electrovalva care comanda turbina si 70% sanse sa fie blocata geometria variabila de la turbina. Urmeaza sa incercam daca se rezolva problema prin schimbarea electrovalvei....daca nu a zis ca daca vreau sa scap de problema asta ar trebui schimbata turbina. Ar mai fi o sansa sa se incerce curatarea turbinei....dar mi-a zis ca sunt sanse sa nu reuseasca nici curatarea. Nu am apucat sa-l intreb ce se intampla daca nu reuseste curatarea. Oare se distruge atunci turbina? Sau se mai poate umbla asa cu ea?

Masina are numai 109.000 km si deja sa fie blocata turbina? Am cumparat-o la 103.000 Km i-am verificat de 2 ori cu Tech 2 la reprezentanta Opel din CJ si erau reali. Cum am cumparat-o a inceput sa apara problema aceasta.
Sincer imi pare tare rau ca am cumparat Opel Astra H diesel. Motorul asta de 1.7 de 100 CP se pare ca nu e prea fiabil.
  • goalex

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salutare! Am schimbat ieri supapa de ulei si nu mai am probleme cu becul din bord de ulei, dar mi-a aparut eroarea 1616 si nu gasesc ce inseamna, ma puteti ajuta?corsa 1.2 benzina din 2003, 76000km
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
goalex ai dat tu cautare pe P1616 si nu ai gasit ?
Skip ads

  • goalex

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2008

  • Mesaj Privat
pai am gasit ca id masina gresit, si nu inteleg ce inseamna, cineva a schimbat bateria si i-a disparut eroarea si ca ar trebui restat ECU.Pe care aleg? Sad
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
goalex a scris:Salutare! Am schimbat ieri supapa de ulei si nu mai am probleme cu becul din bord de ulei, dar mi-a aparut eroarea 1616 si nu gasesc ce inseamna, ma puteti ajuta?corsa 1.2 benzina din 2003, 76000km


  • goalex

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Merci mult pentru ajutor, nu prea inteleg poza, dar si sunt obosit acum. Ideea este ca am resetat ECU ( sper ca zic bine), am scos bornele de la baterie 30 min., apoi am pus contactul pentru 30 sec. am pornit motorul si l-am lasat sa mearga pana a ajuns apa la 90 grade, apoi am incercat sa vad ce cod imi indica masinuta cu cheie, aceasta pulseaza fara oprire, este bine sau are altceva acum? Mentionez ca din cand in cand nu mi se aprind toate beculetele din bord si nu pot porni masina pana nu lovesc bordul cu palma sub volan. Apoi se aprind beculetele si martorul pulseaza decateva ori si ramane aprins pana pornesc masina, apoi se stinge.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Scoate instrumente, curata contacte mufa, refa lipituri mufa, e scris pe forum si e belea clasica la Corsa C si Astra G. Daca tot face figuri se face resoftare dar asta mai rar.
  • Eddie

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Mie mi-au rezolvat-o cei de la Di-Bas,de pe str.Turnatorilor,aia se ocupa numai cu diagnoze,turbo si alte alea....Baietii si-au schimbat cu totul politica,te lasa sa stai langa masina ( asta pentru ca o fi dat faliment GM ? Very Happy ) iar pretul a fost 160 RON diagnoza si nimic mai mult.Mi-au verificat vacuumul (eroarea a fost 0400 de EGR),si au gasit turbina care nu pornea.Implicit,electrovalva care actioneaza turbina nu mergea.
Au schimbat-o cu alta de pe alta masina si turbina pornea.Am zis sa schimb atunci electrovalva,am plecat cu cea veche pe masina ,am comandat una noua,la 630 RON la un alt magazin,pentru ca la Di-Bas aceeasi piesa era intre 850-950 RON.
Dupa ce am comandat piesa,masina si-a revenit dintr-odata ! Am mers la baieti,au mai dat odata piesa jos,au desfacut-o in partea de jos la sita,au curatat-o,desi nu era mizerie in sita,au dat prin conducte cu un spray de curatire,au remontat-o si gata.Comanda la piesa noua am anulat-o si masina merge OK,ieri am fost la pecuit cu ea,merge lafel ca inainte.
Electrovalva asta are o piesa mica prinsa cu un furtun scurt sub ea care are functia de a lua aer din mediu inconjurator si sa dea indicatii de presiune atmosferica.Piesa asta a tras abur format de la motorul incins cand am intrat prin apa si a blocat electrovalva !
Poate va e de ajutor si voua daca va loviti vreodata de problema asta !
Oricum nota 10 pentru cei de la Di-Bas de pe Turnatorilor,super OK baietii,de la ingineri la mecanici !
  • gfx8

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Cum ziceam cu cateva posturi mai sus, mecanicul mi-a dat imprumut o electrovalva de comanda a turbinei, noua, ca sa vad daca nu se rezolva problema. Din pacate tot asa se aprinde martorul cand urc o panta si o turez cam pana la 3500 rpm.

Chestia ciudata e ca sta aprins f putin timp, dupa care se stinge si pe urma pot sa o turez cat vreau ca nu se mai aprinde. Sa fie oare chiar turbina de vina? Mecanicul mi-a zis ca s-ar putea incerca o reglare a turbinei, ca sunt ceva suruburi de reglare sau ceva de genul asta, cumva sa nu mai functinoeze turbina la capacitate maxima. Mi se pare destul de riscanta chestia asta si a zis si el ca e. Alta posibilitate ar fi o curatare a turbinei, care si asta ar putea sa nu reuseasca.

Oricum vreau sa merg si la alt mecanic, ca sa mai aflu si o alta parere. Numai ca la Cluj, reprezentanta Opel e cam pe spate...asa ca trebuie sa-mi fac timp sa merg la Oradea sau Satu Mare la reprezentanta.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Eddie,
ma bucur ca ti-ai rezolvat problema cu masinuta. Pana la urma despre ce piesa era vorba ?
  • Eddie

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Electrovalva de sub debitmetru,care comanda turbina
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR