Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
are si cel de 2000 cc 8V valva cu pricina te asigur, insa numai versiunile echipate cu sistem de reducere a emisiilor poluante (catalizator)
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
si pana la urma ce face valva aia ?
  • DnI

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2004

  • Mesaj Privat
da, un furtun duce pe aripa acolo la euro...

vorba lu` Tox... pana la urma ce face valva aia ? si cum functioneaza ?
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
roBERT a scris:Valva FTVV (Fuel Tank Ventilation Valve) are rolul de a reduce emisiile poluante, mai exact in anumite regimuri de functionare ale motorului (nu permanent) vaporii din rezervor sunt preluati printr-o conducta in filtrul de carbon, iar apoi absorbiti (prin deschiderea respectivei valve) in admisie.
Singura schema unde am gasit respectiva valva este diagrama motorului C20LET de pe un site engl. postata anterior din care reiese ca ceea ce am eu pe masina, (exista si la C20NE) este Hot Start Valve.
Dar aseara, am gasit in documentatia referitoare la modurile de operare ale Motronic 1.5 si 2.5 ca exista referiri directe in ceea ce priveste modul de functionare a valvei FTVV valve Sad facand o analogie este posibil ca valva din schema let-ului (HSV) la C20NE si C20XE sa aiba rolul de valva FTVV sau chiar ambele.

Skip ads

  • jacsongt

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Calibra 1996 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2007

  • Mesaj Privat
De cand am cumparat-o ...are o problema la pornire , trebuie sa tin mult contactul pana sa porneasca, si uneori dac n u accelerez imediat imi moare motorul.Tot aici mentionez k uneori relantiul sta undeva pa la 650 rpm...alteori sta undeva la 900rpm. Alta faza...este ca dimineata cateodata porneste la sfert (asa cum ar trebui) dar la urmatoarel 3-4 porniri "isi revine" .Am primit nenumarate sugestii cum ar fi sa schimb filtrul de benzina..bujii etc dar nu am apucat decat sa verific bujiile care sunt bune . Ce ma sfatuiti ? Multumesc anticipat
  • zntavy

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1991 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Cali...nV6 a scris:Un prieten si-a luat o Calibra C20NE . Cand porneste motorul, daca nu apasa umpic pe acceleratie , da sa moara. E ca si cum nu ar fi alimentat cum trebuie. Daca apasa acceleratia, isi revine.
Asta se intampla doar cand porneste motorul(C20XE). La relanti sta. Oare care ar fi problema ?

Aceeasi problema o am si eu,cand pornesc masina trebuie sa o accelerez putin altfel mai are putin si moare,si eu am auzit ca e din debimetru,dar la mine relatiul este la 1200,motoru merge rotund,nu mi se pare turata iar consumul instant e undeva intre 1 si 1.1.Sa fie tot de la debimetru si relantiul marit? daca o turez putin cand iau picioru de pe accel imi scade turatia la 1000,iar da sa moara si se accelereaza automat...nu stiu ce sa-i fac... Sad
  • Opelino

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1986 C18NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Si eu aveam problema asta! Am schimbat debitmetrul si acum nu mai imi face probleme....dar la mine a fost din debitmetru...adica porneam...si trebuia sa ii dau 3-4 pedale ca sa stea la relanti...apoi nu mai aveam probleme cu ea.......faza e ca consumul e acelasi.....15% in oras...la un motor de 1.8 si 101 cai, injectie multipunct.......dar eu fac numai drumuri scurte unde el nu prea apuca sa se incalzeasca...si cum e iarna....asta e.....accept situatia!

Voi mai puteti face o chestie: sa curatati admisia de aer si de ulei depus pe acolo si furtunasul de aer care vine de la capacul culbutorilor....si sa tineti mereu furtunul de la debitmetru curat, iar senzorul ala de la debitmetru...din carcasa metalica sa il curatati cu un sprey care sa nu lase urme de grasime...eu l-am suflat cu aer comprimat...ca sa il mentin curat! Eu zic sa incercati totusi!


Sper sa auzim de bine!
  • zntavy

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1991 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2007

  • Mesaj Privat
deci de azi daca o pornesc trebuie sa o tin din accel 1 min si sa ii dau cateva pedale ca sa-mi stea la relanti...pe urma merge okei...sa fie sigur debitmetrul?la mine la relati sta la 1200 sa fie normal?dak ajunge sub 1000 moare.Daca debitmetrul face toate problemele astea vreau sa-l schimb,stie cineva cat e unu nou? cel sh am inteles k e 150 ron.Va multumesc pt raspunsuri si va salut
Skip ads

  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
inainte sa sariti pe mine ca mai sunt discutii pe aceasta tema, cititi datele problemei:

alaltaieri, am circulat cu masina in conditii normale, nu i-am dat forja, NIMIC. masina a mers impecabil, nici un semn de rateu/trage greu/motor inecat/martori in bord aprinsi.
ieri dimineata cand am vrut sa plec, nu mai pornea. dadea la automat, dar fara nici cea mai mica intentie de a porni.electromotorul invartea sanatos, dar nici cea mai mica explozie in nici unii din cilindrii nu se auzea.
Am verificat:
- scanteie am (fise + bujii + bobina inductie noi de 6 luni)
- benzina vine (am pus pe cineva sa dea la automat, am apasat pe ventilul din rampa de injectoare si tzasneste benzina)
- am scos toate bujiile afara (ude toate de benzina) am pus pe cienva sa dea la automat, si se simte miros puternic de benzina de la supape - deci benzina ajunge pana in cilindrii.
- in urma testului cu agrafa nu am nici un cod de eroare (doar 12 - initializarea diagnozei si cod31 rpm error - motorul era oprit, LOGIC)

astept pareri...
  • Andrei Mihaltan

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1995 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2008

  • Mesaj Privat
valiauto a scris:Problema cu pornirea e clasica la C20NE.99% se rezolva prin curatarea injectiei(fara inlocuiri de piese).Nu sunt necesare
reglaje sau adaptari suplimentare!

Stiti cum se curata injectia la C20NE?
  • iva_raul

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2009

  • Mesaj Privat
problema cu oscilatul am avuto si eu era debitmetrul de aer[regulatorul de aer] si este 51 mil cand am auzit era sa lesin asa ca m-am dus la dezmembrari si am luat unul de la alta masina siiiiiiiiiiii ssssssssssuuuuuuuuurrrrrrrrrrrrpppppppprrrrrrrrriiiiiiiiiizzzzzzzzaaaaaaaaa merge ca albina motorul incercati care aveti probleme de genu
  • Hordy

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1990 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
La mine porneºte greu dupã câþiva km buni. De ex dacã fac un drum de 100 de km. o opresc ºi nu mai vrea. Stau aºa pânã se rãceºte motorul ºi o ia. Când e cald uneori nu stã în relanþi aºa cum spuneaþi si voi mai sus. O þin puþin din acceleraþie la 1000 de ture pânã se stabilizeazã ºi o las uºor. Dacã vãd cã nu mai coboarã las de tot acceleraþia ºi apoi merg normal cu ea. Dacã vãd cã dã sã cadã sub 600 o menþin din acceleraþie. Deja îi ºtiu miºcarea asta. Dar nuºu de la ce o fi. Ideea e cã dacã o stabilizez merge brici. Am obrservat cã dacã reuºesc sã o stabilizez ºi încerc apoi sã dau maºalier uneori se înneacã sau moare. Toate astea cu motorul cald. Dacã apucã sã ajungã sã deschidã termocupla.
Skip ads

  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Posibil sa fie de la sezorul de temperatura pentru ecu.
  • Hordy

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1990 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
mctoto a scris:Posibil sa fie de la sezorul de temperatura pentru ecu.


Ãla îl bãnuiam ºi eu ºi l-am schimbat. Tot nici o schimbare. Am pãþit sã nu o mai porneascã de tot ºi am schimbat releul poampei de injecþie. Dupã schimb pornea maºina. Acu tot pe el îl bãnuiesc. Deºi e nou poate nu e prea ok. O sã caut pe cineva sã îmi dea unu vechi de probã vreo 2 zile
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ma gandesc ca daca ar fi releul , nu prea vad legatura cu stabilizatul din pedala.
  • mariocove

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
salut ! vectra a c20ne:si eu am o oarecare problema la pornire care am vazut ca o mai au si alti posesori de c20ne:cand vreau sa o pornesc fara sa apas un pic pe acceleratie se balbaie motorul,osciland timp de 2-3 secunde intre o turatie prea mica si una prea mare(500-1200 rot/min).dupa balbaitul asta uneori porneste ,alteori nu,adica moare motorul repede.solutia este o usoara apasare pe pedala de acceleratie si totul este ok.dupa ce porneste relantiul este intotdeauna perfect ,nu oscileaza nimic si m-am obisnuit cu situatia care nu ma deranjeaza prea tare,desi cu siguranta nu ar trebui sa fie asa.sper sa nu fie o problema prea grava in timp si sa afecteze ceva pe acolo.
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
vad ca este o problema generala la c20ne asta cu pornirea din 2 chei succesive
ma gandesc ca este ceva legat de regulatorul de relanti. sau poate de uzura la supape, la cate sute de mii de km au... nu ma mira sa se fi bulit putin scaunele si supapele.
daca reusiti sa ii dati de cap la "second key" .......
nu cred ca releul de benzina, pompa de benzina, sau senzorul de temp sa fie problema.
regulatorul poate sa fie buba ptr ca atunci cand se balbaie si porneste greu nu actioneaza, nu da aer si se ineaca, poate ca din cauza aerului cald se dilata si se blocheaza...
  • florin_darabut

  • Mesaje scrise: 199
  • Locatie: Arad
  • Masina: Frontera 1994 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2008

  • Mesaj Privat
BOASKA a scris:vad ca este o problema generala la c20ne asta cu pornirea din 2 chei succesive
ma gandesc ca este ceva legat de regulatorul de relanti. sau poate de uzura la supape, la cate sute de mii de km au... nu ma mira sa se fi bulit putin scaunele si supapele.
daca reusiti sa ii dati de cap la "second key" .......
nu cred ca releul de benzina, pompa de benzina, sau senzorul de temp sa fie problema.
regulatorul poate sa fie buba ptr ca atunci cand se balbaie si porneste greu nu actioneaza, nu da aer si se ineaca, poate ca din cauza aerului cald se dilata si se blocheaza...


Cat de sigur esti ca regulatorul de relanti este problema?Fiindca si la mine tot dupa a doua cheie o ia.
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
nu pot spune cu siguranta, din cate am masurat eu regulatorul lucreaza intre niste valori, cand accelerezi se modifica valorile.....poate ca la cald se blocheaza si cu toate ca se alimenteaza clapeta nu se misca ramane pe pozitia inchis si de aici probabil problemele....
asta nu inseamna ca acum tb sa cumperi un regulator nou, dar daca ai de unde sa imprumuti unul de pe un motor care merge bine sa vezi daca e vreo diferenta.....
sa asteptam parerile celor mai vechi.....
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu as incerca asa:curatare clapeta de acceleratie,curatare iac,verificat fise, verificat/inlocuit bujii,verificat capac delco,facut proba cu alt debitmetru, verificat/inlocuit filtru de benzina, inlocuit senzor temperatura ecu si verificat mufa de pe instaltie sa fie perfect curata fara oxizi si cablul intreg.

incepe cu ce e mai simplu si mai putin costisitor.eu am schimbat senzor temp ecu ca si consumabil.problemele de contact la mufa lui sunt date inclusiv in autodata.se pare ca pozitionarea este un pic nasoala si de aici si problemele.
iac-ul e o bobina.trebuie sa aiba intre borne 8 ohm.ce spune @boaska e plauzibil dar sincer eu nu cred sa fie bube de acolo.

a mea porneste sfert indiferent de temperatura motorului.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR