Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • 6mark6

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2010

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Oameni buni, la Z17DTL cu mult fum negru incercati in primul rand un update de soft.

De asemeni, o curatare temeinica a admisiei si EGR-ului face minuni.
Nu va grabiti sa dati vina pe turbina. Am salvat deja cativa posesori de la cheltuieli considerabile.


Am o problema asemanatoare,adica la accelerari mai bruste,scoate fum negru destul de mult incat sa-l vad eu prin luneta.Am curatat EGR si admisie la service iar masina merge mult mai bine acum,in sensul ca e foarte prompta la accelerare fata de cum a fost,atata doar ca fum scoate in continuare.In ce consta resoftarea (am Z17DTL) si unde as putea s-o fac mai aproape de Deva?Filtrul de aer e nou,la fel si cel de motorina.
Skip ads

  • sorin tunsoiu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
6mark6 a scris:
maiandrei a scris:Oameni buni, la Z17DTL cu mult fum negru incercati in primul rand un update de soft.

De asemeni, o curatare temeinica a admisiei si EGR-ului face minuni.
Nu va grabiti sa dati vina pe turbina. Am salvat deja cativa posesori de la cheltuieli considerabile.


Am o problema asemanatoare,adica la accelerari mai bruste,scoate fum negru destul de mult incat sa-l vad eu prin luneta.Am curatat EGR si admisie la service iar masina merge mult mai bine acum,in sensul ca e foarte prompta la accelerare fata de cum a fost,atata doar ca fum scoate in continuare.In ce consta resoftarea (am Z17DTL) si unde as putea s-o fac mai aproape de Deva?Filtrul de aer e nou,la fel si cel de motorina.

la un catalizator infundat te-ai gindit ? e jale ce e in el, eu l-am scos....si e super... dar inainte consulta-ti un mecanic nu face ca mine
  • Negreanu

  • Mesaje scrise: 946
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2010

  • Mesaj Privat
are si un prieten un astra g 17cdti din 2004 si scoate fum negru la accelerare......dar are in bord masinuta cu cheie aprinsa.....ce ar trebui sa verifice in acest caz?
  • maximus_alin

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004 1700
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2010

  • Mesaj Privat
cam aceeasi problema am si eu numai ca la mine scoate fum negru continu si mai rau se plafoneaza pe la 2 mii inca ceva in timp ce merg accelerando se aude un sunet nu e fruierat e mai mult un fasait asta se aude cand o accelerez sa schimb viteza numai ca pana sai schimb eu viteza se plafoneaza ea si atunci scoate un fum si mai tare negru,in urma cu 2 saptamani am avut probleme cu pornirea si iam schimbat alternatorul iar la 2 saptamani a inceput sa aiba problema asta apropo masina este o astra h cu mot.1.7 101cp motorina din 2004,ce ar putea fi?ms
Skip ads

  • mariusnegru

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Eu am un z17dth si am probleme cu afumatul. in treapta 2 si 3 scoate fum negru daca o calc in blana, dar numai intre 2000 si 3000 de ture. Am curatat EGR-ul si teava care merge pana la admisie dar face la fel. Ieri am pus OP-COM si am luat niste parametri in relanti, dar nu pot sa imi dau seama daca e vreo problema. Ii atasez mai jos daca ma poate ajuta cineva. Daca e nevoie voi lua parametrii si in mers (in sarcina). Va multumesc.

Valori reale:

Tensiune baterie,13.9 V
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.96 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.47 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Turaþie prescrisã de ralanti,850 RPM
Turaþie motor,849 RPM
Turaþia axei cu came,425 RPM
Masa de aer calculat,23 kg/h
Senzor masã aer,24 kg/h
Temperatura aer admisie,45 °C
Temperatura aer admisie,1.99 V
Temperaturã lichid rãcire,89 °C
Temperaturã lichid rãcire,0.84 V
Nivel ulei,Normal
Presiune ulei,Normal
Stare nivel ulei,Okay-Smile
Presiune barometricã,100 kPa
Presiune barometricã,3.93 V
Comandã -Presiune turbo,104 kPa
Presiune turbo,100 kPa
Presiune turbo,1.86 V
Factor de umplere la ventil de reglaj pres. turbo,42 %
Comanda pozitie EGR,44 %
Factor de umplere AGR,64 %
Factor de umplere la ventil comandã turbionare,100 %
Poziþie clapetã - semnal servo PWM,63 %
Presiune Rail prescrisã,24.00 MPa
Presiune Rail,24.42 MPa
Presiune Rail,1.04 V
Electroventil control comb.PWM,36 %
Curent electroventil control comb.,1.30 a
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,900 kPa
Presiune sistem climã,1.4 V
Clima în regim blocat,Sistem OK
Releu climã,Inactiv
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Inactiv
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Inactiv
Sistem de menþinere vitezã,Inactiv
Releu preâncãlzire,12V inactiv
Diagnostic releu preâncãlzire,Inactiv
P.S. turatia motorului la relanti oscileaza foarte finut, dar la acul turometrului se vede.
  • Ionut2787

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2008 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2010

  • Mesaj Privat
salut! Odata cu fumul negru care apare la turatii mari la z17dtl, mare atentie la motor, daca se aude si un "tacanit" metalic (ca si cum ar bate ceva fier pe fier), porneste greu indiferent daca e la rece sau nu, fuga la un service si faceti si la injectoare un test, deci nu pe tester, e test separat cu niste fiole, in fine vedeti acolo...poate fi si turbina dar aici depinde de motorina, km etc...va spun toate astea din experienta(amara). Sper sa va fie de folos
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Eu am un Y17DT , scotea fum si inainte dar mai ales dupa remap , am blindat EGR iar fumul a disparut aproape complet , concluzia , cred harta la ecu da cam mult gaz de esapament in galeria de admisie .
  • carabulea

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Ionut2787 la mine se aude un tacanit in mers, tacanitul asta chiar face motorul destul de zgomotos in masina, din exterior nu se observa acest zgomot, motorul este chiar foarte silentios. Sa inteleg ca nu este ceva normal ?
Skip ads

  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Probabil unul sau mai multe injectoare nu sunt in apele lor.
Depinde acum si cat de tare e acest tacanit, z17dtl e un motor putin mai galagios.
  • e_alin

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2009

  • Mesaj Privat
va salut! am si eu o problema cu masinuta mea, scoare fum negru la accelerari doar dupa ce se incalzeste motorul (dupa 70-80 grade). va rog sa ma ajutati cu sugesti si pareri, cam ce ar putea avea! va multumesc!
  • e_alin

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2009

  • Mesaj Privat
chiar nu ma poate ajuta nimeni cu o parere?
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Fara o diagnoza nu te poate ajuta nimeni.
Porbabil ca masina nu are nimic, insa depinde si cat fum scoate.
Skip ads

  • B 52 AEV

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salutare.
In primul rand imi cer scuze ca datorita programului incarcat nu mi-am facut timp sa ma apropii mai mult de aceasta comunitate. Am rasfoit cateva topicuri in timpul liber si am fost placut surprins de persoanele pasionate si pricepute de pe acest forum, insa iata ca a venit momentul sa deschid si eu un topic pe aici....

"Inculpata" este o Astra G din 2006, Z17DTL cu 160.000KM trecuti in registru...

O sa incep cu un mic istoric, pentru a elimina din discutie unele probleme posibile.

In primul rand, sunt primul proprietar, deci iese din discutie semnul mare de intrebare pe care si-l pun unii cu privire la intretinerea de care a avut parte de la fostul proprietar. Intretinere cum a avut dumneaei, si-ar fi dorit multe alte masini sa aiba. La fiecare 10.000KM, ulei 5w30 Mobil 1 ESP (si mai nou Valvoline 5w30 Synpower ENV-C2) si filtre MANN. La capitolul curele, datorita laudelor am optat pt Contitech, la fiecare 60.000 KM (evident cu role cu tot). Ca si carburant, am ales Rompetrol Alto55. Mentionez ca masina nu a vazut in viata ei "mers la consum" iar de mers subturat nici nu se pune problema. Cel devreme schimb la 2500 RPM iar cel mai des peste 3000 (insa fara sa exagerez).

La 90.000KM, din cauza stilului meu de condus oarecum agresiv, a jantelor pe 17 cu cauciucuri cu talon de 40 si presiune 3 bari si mai ales a drumurilor noastre de (cuvant urat), suruburile care sustin cutia de viteze de cadrul motor au hotarat ca au incasat destule socuri, drept urmare unul s-a rupt, iar celelalte 2 au pilit filetul de pe carcasa cutiei. Fiind oarecum reticent la sugestiile mecanicilor de a pune prezoane in locul lor, am facut un sacrificiu si am cumparat o cutie completa din dezmembrari. (cea "veche" sta la naftalina)

Din aceeasi perioada de cand am inlocuit cutia de viteze, au inceput si "toanele". Inca este un mister daca are legatura cu cutia (aproape imposibil) sau poate cu ambreiajul care nu a fost inlocuit deloc (foarte putin probabil).

Prin "toane" ma refer la perioade cand trage bine, si perioade cand nu trage la fel de bine. Au inceput suspiciunile. Am curatat tubulatura de admisie, EGR-ul, am inlocuit debitmetrul (cu unul original BOSCH, datorita faptului ca m-a mancat pe mine undeva sa incerc sa-l curat, si l-am curatat de tot...), toate in zadar. Am hotarat sa fac si o remapare (care oricum era in plan) sperand sa scap de problema. Nici remaparea nu m-a scapat de problema, desi in momentele in care "trage bine", dupa remapare e de-a dreptul uimitoare.
Alte fenomene pe care le-am constatat au fost :

Cand "trage prost" :
- fum negru excesiv (in special la plecare de pe loc si la "talpa" sub 3000RPM)
- motorul trepideaza la oprire
- nu prea compenseaza daca incerc sa plec/urc in rampa fara sa calc si acceleratia
- ralanti mai jos cu ~50-70 RPM fata de momentele cand "trage"
- daca incerc sa mentin o turatie stabila apasand usor acceleratia pe liber, urca singura pana la 3500 RPM dupa care alterneaza singura 3000-3500 RPM
- daca plec de pe loc imediat dupa pornire, in momentul in care calc ambreiajul, ralantiul scade drastic (pana la ~550RPM) si isi revine doar daca accelerez sau opresc pe loc
- nu in ultimul rand, consum foarte mare (nu am stat sa il calculez, dar se vede pe ac si se simte la buzunar)

Cand "trage":
-totul este perfect si nu inceteaza sa ma uimeasca

Mentionez ca sunt posesor de OP-COM si nu am constatat nimic suspect, nici la capitolul erori, nici la capitolul parametri.
Motivul pentru care am deschis acest topic, este ca incepe sa ma ingrijoreze faptul ca momentele de "puturosenie" sunt din ce in ce mai frecvente (de fapt, in ultima vreme, mai mult merge prost decat bine) si sper sa gasesc cu ajutorul vostru sursa problemei pana nu e prea tarziu. Pana in momentul de fata, am taiat tot de pe lista iar injectia am lasat-o la urma, ca de ea mi-e cel mai frica. In rampa am aceeasi presiune si cand trage si cand nu trage (conform OP-COM) insa la injectoare, eu personal nu am ce verifica. Sper totusi ca problema mea sa aiba o solutie mult mai simpla, ca tare-mi e ca ma duc cu injectoarele la verificat si nu au absolut nimic, mai ales ca aici in Constanta nu am auzit sa avem prea multi "mesteri" in ale injectoarelor insa de samsari si ciubucari nu ducem lipsa. In speranta ca problema mea nu va trece neobservata, eu va multumesc anticipat si va doresc multi KM fara probleme.
Raul.
  • banderas

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2004 Z 17 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salutare Raul, salutare posesorilor de opel, simptomele descrise de tine le are si astra mea din 2004 aceeasi motorizare si din cele citite pe forum si pe alte forumuri straine ar fi regulatorul de debit de pe pompa sau supapa de presiune de pe rampa sau amandoua, ramane de vazut. La mine injectoarele au fost reconditionate la baietii de la Lumina meseriasi din ce am vazut. Si eu sunt din Constanta poate ne intalnim sa confruntam problema.
  • B 52 AEV

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salut @banderas si multumesc de raspuns. As fi curios cum s-ar putea afla sigur daca este vorba despre cele 2 piese enumerate de tine. Pe OP-COM nu vad nici un fel de variatie intre momentele cand trage si cele cand nu trage, privind strict prin prisma presiunii in rampa. Te-ai interesat cumva cat costa aceste 2 piese ? Dar reconditionarea injectoarelor cat te-a costat ? Cei de la Lumina ofera si garantie ?
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Fumul se datoreza lipsei de aer..Eu mai mult as inclina spre turbina....sa nu trebuiasca o curatare..s-ar putea sa nu iti intre cate o data.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
In ultimul timp am intalnit mai multe tije wastegate blocate. Asadar, actualizez lista:
- update software;
- curatare egr si admisie (atentie la swirl!);
- curatare wastegate.
  • B 52 AEV

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
@maiandrei In afara de curatarea wastegate-ului, am facut tot din lista. Wastegate-ul e ultimul pe care l-as banui, dat fiind faptul ca pe OP-COM boost pressure = boost demand... De asemenea, daca incerc sa o accelerez fortat in sarcina mai jos de 2000 RPM, iar la 2000 calc ambreiajul si ridic acceleratia simultan, se aude destul de puternic cum evacueaza presiunea suplimentara. Mentionez ca acelasi sunet identic al presiunii care pleaca pe wastegate il aud si atunci cand trage bine, si atunci cand trage prost. Daca postez niste log-uri de OP-COM, crezi ca ai putea sa-ti dai seama de ceva ce mie imi scapa ? Multumesc anticipat.
  • B 52 AEV

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
UPDATE : Astazi am curatat iar EGR-ul si conducta dinspre galeria de admisie. Nu era cine stie ce, dar oricum, se pare ca imi pleaca ceva ulei din turbina... Ce ma supara insa mai tare este depunerea din galeria de admisie. Din cat m-am putut uita prin gaura conductei, am foarte multa depunere acolo, insa ar fi fost enorm de multa munca avand in vedere ca deabia la ora 15 m-am apucat de treaba... m-ar fi apucat dimineata. Pe langa asta, mi-e si putin frica sa ma bag atat de adanc in problema de unul singur. Cred ca voi apela la un service pt demontarea si curatarea galeriei. Saptamana viitoare cand voi avea acces la o rampa voi da si downpipe-ul jos sa vedem ce se intampla in zona wastegate-ului.
  • mr.tim

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salutare,

Multumesc lui Marius pentru ajutorul dat astazi cu upgrade-ul de software.
M-a scapat de RAR, cei de acolo nu le venea sa creada, ce i-am facut. Pentru cei care nu stiu, masina nu a trecut
la noxe cu soft-ul vechi, bineinteles ca scotea fum negru. Ramane de curatat admisia in viitor cand se mai elibereaza pe la EDS.
Acum dupa upgrade-ul de soft nici un pic de fum, merge altfel.

Dar a aparut o schimbare. Porneste mai greu. Adica electromotorul invarte mai mult ca sa porneasca decat cu software-ul vechi.
Nu mi se pare totusi ca ar fi normal, inainte pornea la "sfert" acum tin de cheie sa o ia, si mi-e teama ca in timp omor eletromotorul
sau ar putea sa apara alte bube, sau de ce nu iarna sa nu porneasca, cred ca ceva nu e in regula. poate sa fie de la soft, asa sa mearga el, sau sa fie alte probleme?

Are cineva o parere? Multam.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR