Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2007

  • Mesaj Privat
sal!..
am problema asta de clnd am cumparat masina..la discul din partea dreapta spate,
am pus placute noi si nu sa schimbat nimic..
clnd am schimbat placutele am observat ca erau tocite mai mult fata de cele de pe partea stlnga(acestea din urma fiind doar jumate tocite)
ar putea fi din cauza pistonului ? sa nu calce drept?
mentionez ca frina tine perfect,, masina nu trage stinga sau dreapta la actionarea frinei..
am mai vazut la o cunostiinta chestia asta ..dar la schimbarea placutelor a disparut.
atajez si o poza

astepta raspunsurile voastre ..daca sa mai comfruntat cineva cu problema asta?
multumesc anticipat!
Skip ads

  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Eu asa pateam la Kadet..avea 2 pistonase pe etrier,iar unul din ele era blocat,si cand puneam frana culisa numai unul,calcand discul numai intr-o parte..
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
pana se "pasuiesc" placutele, trec destui km-tri.
interesant este ca, la un moment dat trebuie sa se toceasca partea inferioara si sa atinga discul si pe portiunea momentan ruginita!
eu zica sa cureti etrierul,poate ai o pierticica blocata sau are o defectiune de turnare.
  • cristiandvd

  • Mesaje scrise: 383
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Daca suprafata de franare este mai mica pe unul din discuri, franele nu tin egal. Faptul ca ai incercat frana si nu trage st. dr. este din cauza ABS-ului si a faptului ca forta de franare, cu masina goala, este distribuita in mare masura pe rotile din fata. Desfa etrierul curata-l, schimba garniturile si problema ta se va rezolva(poti da si pe disc cu o hartie abraziva foarte fina). Asta daca nu este o alta cauza (aici ma refer la repartitor) dar avand in vedere ca totusi actioneaza ,nu cred. Verifica si montajul propriuzis al placutelor, dar nu cred sa fie de la pozitionare. La vectra b nu stiu sa fie 2 pistoane pe etrier ca sa actioneze inegal.
Skip ads

  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
este interesant de vazut cum arata discul pe partea cealalta (uzura).Este posibil ca tablita aceea ondulata care tine placutele apasate (se monteaza odata cu bolturile) sa fie mai lata si atunci nu permite apropierea placutelor in partea de sus. O alta cauza des intalnita este blocajul ghidajului de "compensare" a etrierului si anume cele doua bolturi pe care culiseaza partea etrierului fara pistonas. Acestea sunt protejate cu doua dopuri de cauciuc iar daca intra mizerie acolo, se pot bloca.
  • mirciulikas

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am auzit de cateva zile niste zgomote ciudate , care mi se parea ca vin din spatele masinii. Zilele trecute impreuna cu un prieten am dat rotile jos, si iata ce am gasit la rotile din spate:


Pe partea exterioara a discului de frana s-a format un strat de rugina, aceasta rugina se rupe, cade si de aici zgomotul. Intrebarea mea este daca trebuie sa schimb si discul de frana (placutele am sa le schimb oricum ca sunt mai subtiate decat cele pe fata).
Si as mai avea o intrebare. Am observat ca discurile de frana de pe fata erau mult mai fierbinti decat cele pe spate. E normal sa fie asa.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Schimba discurile. Daca schimbi doar placutele nu vor reusi decat dupa mult timp sa "alezeze" total partea ruginita astfel incat sa ai frana eficienta pe spate.
  • thrill

  • Mesaje scrise: 875
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
din ce stiu eu , s-a mai discutat treaba cu rugina pe disc de frana.. cred ca ai etrier-ul blocat. cineva a schimbat placute + disc si tot facea asa.. deci de la etrier. sper sa ma corecteze colegii daca gresesc.

aici un link
https://www.clubopel.com/vie...ight=frana+vectra

referitor la "caldura mai mare pe discurile de frana fata" este normal, si de despre asta s-a discutat..
fiind greutatea mai mare pe fata "din cauza motorului" este normal sa franeze mai puternic, treaba se "egaleaza" daca pot spune asa cand ai masina incarcata (portbagajul).
Skip ads

  • mirciulikas

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru precizari. Am dat cautare, dar nu gasisem topicul asta. Daca poate cineva sa le uneasca ar fi foarte bine.
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2007

  • Mesaj Privat
dorin-b a scris:este interesant de vazut cum arata discul pe partea cealalta (uzura).

am scos roata ieri sa vad cum arata discul pe partea cealalta...si surpriza ..este tocit uniform ,adica este lucios pe toata suprafata..
Dorin!.. dopurile din plastic la care faci referire sunt la locul lor , am fost atent sa le pun bine la loc cind am schimbat placutele..
am sa mai merg asa cu masina pina se face mai cald afara ..dupa care am sa desfac bucata cu bucata tot ce tine de etrier ,piston si ce o mai fi acolo!
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
faptul ca dopurile sunt la locul lor nu inseamna ca bolturile nu sunt blocate. Eu te-am orientat doar spre acele bolturi, oricum nu te sfatuiesc sa umbli prea mult fara sa rezolvi problema deoarece pot aparea complicatii. Din punctul meu de vedere faptul ca discul este uzat uniform pe partea cealalta (partea cu pistonasul) inseamna ca problema este de la acele bolturi pe care ghideaza etrierul de compensare.
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Cam asa am cumparat si eu masina acum 2 ani si jumatate, in sensul ca aveam discurile ruginite pe jumatate, dar spre interior (spre axul rotii). Initial aveam doar un zgomot ca un uruit la franare, apoi treaba s-a agravat si au aparut batai si smuceli in timpul franarii. La viteze mari pot spune ca treaba era tare neplacuta!
Am schimbat discurile, am curatat tot pe acolo si acum treaba este minunata. Ce pot sa spun este ca nici unul din pistonase nu era blocat in etrier.
Skip ads

  • tibco1

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ma poate ajuta si pe mine cineva in sensul ca la mine la opel asta H 2004 placutela de pe fata se tocesc neunifor
Mentionez ca este al doilea set de placute la care patesc asa iar frana este foarte elastica dupa ce le montez si nici nu prea tin franele.
  • tibco1

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Placutele se tocesc in unghi de 45 grade la interior spre butuc ajung la fier si la exterior foarte putin uzate
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Inclin sa cred ca ai ceva la sistemul de ghidaj al etrierului.
  • tibco1

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Cam așa aratã plãcuțele
  • tibco1

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
poze
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
suport etrier stramb,cauta unu prin dezmembrari sau cumpara unu nou
  • tibco1

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pai si cum ar putea sa se strambe ca masina nu a fost lovita .
Mentionez ca placutele au fost schimbate o data la augsburg militari si de doua ori la maiandrei si nu am avut probleme dar la ultimele doua schimburi au inceput problemele , le-am efectuat eu si de fiecare data dupa montaj am avut pedala foarte elastica si frana mai deloc , iar daca tineam piciorul pe frana cu motorul pornir se duce usor pana la podea .
Am aerisit si schimbat lichidul de doua ori am pus si dot 5 si nimic.
Astazi am schimbat placutele si discurile si am pus placute noi GM si discuri rectificate date de un prieten si aceas problema cu elasticitatea pedalei si la fel se duce la podea .
Peste o saptamana verific cum s-au uzat placutele .
Daca mai aveti sfaturi sunt bine venite .
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Ai folosit lichid de frana DOT 5 sau DOT 5.1? Daca ai folosit DOT 5, acesta nu e compatilbil cu garniturile de frana, e un lichid de frana bazat pe silicon. Cel corect e DOT 5.1.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR