Ai uitat parola?


  • m1sh

  • Mesaje scrise: 1,000
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Signum Z20NET din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Nota: Acest ghid este deocamdata incomplet. Poti ajuta la completarea lui!

Mr.Opel a scris:Aici puteti verifica daca potentiala masina pe care vrei sa o cumperi a fost raportata la autoritati furata (valabil numai pentru romania):

http://www.politiaromana.ro/furtauto/furtauto.aspx

Suporta cautare dupa Marca, Serie Caroserie si Numar inmatriculare.
Si aici puteti verifica (teoretic) in baze de date internationale:
http://www.stolencars24.eu/
http://www.autobaza.pl/ab/en/web/productaa0100

Va exista o aranjare pe sectiuni:
1. Evitati vanzatorul daca:
2. Evitati masina daca:
3. Verificarea masinii:
-optica:
CAROSERIA
O persoana cu ochiul format ar fi ideala. Sincer eu vad masinile vopsite (partial) de la distanta (nu toate), ca mine sunt si altii.
Verificati chederele, acolo se ascunde greseala vopsitoriilor (ce-i drept, nu toate gresesc aici).
Praful alb de la imbinari, sau plasticele care ar fi trebuit sa fie negre, dar aduc a gri, sunt semn ca masina a fost polish-ata.

FARURILE
Farurile de tuning sunt mai ieftine decat cele originale. De asemenea, cele cu aspect original dar after-market se pot distinge de cele originale. Acestea pot aparea dupa ce cele originale s-au spart (li s-au rupt "urechiusele") in urma unui accident. VerificatI "urechiusele" farurilor sa nu fi fost lipite.
(Farurile pot fi schimbate si daca prezinta semne de oboseala din cauza timpului, sau pentru placerea proprietarilor in cazul celor de tuning si nu numai. Deci nu este neaparat un semn ca masina a fost lovita).

Deobicei, pe bara transversala (cea de deasupra farurilor, care "uneste" farurile), exista niste etichete de fabrica. Absenta acestora poate insemna inlocuirea ei.
Verificati alinierea capotei si inchidere usoara (aici e relativ, difera de la model la model) a portierelor.

ANVELOPELE
Roata de rezerva care trebuie sa aiba de regula dimensiuni identice cu rotile de pe masina (sau sa fie echivalenta). Roata de rezerva lipseste la unele modele, doar daca in locul acesteia se afla (din fabrica, in cofraj special) un "kit de pana", care ar trebui sa contina si un compresor electric.
Celelalte ANVELOPE, trebuie sa fie identice daca apartin aceleasi punti. Identice ca dimensiune si Marca+Model. Adica, este admis ca pe fata sa avem doua anvelope Bridgst*ne P*tza, iar pe spate doua C*ntinetal C*ntiEc*C*ntact, dar sa fie de aceleasi dimensiuni (spre exemplu 195/60R15). (De la aceasta regula pot face exceptie masinile super sport.)
De asemena, anvelopele trebuie sa prezinte o usura uniforma, daca corespund aceleiasi punti. Uzura mai pronuntata a unei anvelope poate insemna o defectiune la trenul de rulare.
Neconcordonata cu oricare din situatiile prezentate mai pentru anvelope, duce automat la o cheltuiala in plus, si la picarea ITP-ului, in cazul in care este necesara efectuarea acestuia.
Daca partea cu ITP-ul nu va intereseaza, poate va intereseaza faptul ca:
RULAREA CU ANVELOPE DIFERITE (pe punti), VECHI, UZATE, SAU NEADAPTATE SEZONULUI, POATE DUCE LA PIERDEREA VIETII dumneavoastra si/sau a ocupatilor autovehiculului !!
Anvelopele intermediare se comporta nesatisfacator si pe timp de iarna si pe timp de vara.

-tehnica: (aici voi insera o parte din punctul 2 de partea de sus si punctul 8 )

-din punct de vedere financiar
Verificati care este valoarea RCA si a impozitului inainte de achizitionarea masinii.
Acestea se calculeaza in functie de capacitate cilindrica a masinii. ATENTIE, vanzatorul va poate dezinforma in mod voit in legatura cu acestea si/sau cu capacitate cilindrica, de aceeasi este bine sa cititi dumneavoastra valoarea din certificatul de inmatriculare sau cartea de identitate a masinii.
RCA-ul se achita inainte de inmatricularea masinii, impozitul ulterior (acesta se plateste la primarie).


4. Contractul de vanzare-cumparare:
NU VA LASATI PACALITI DE CEI CARE INCHEIE CONTRACTE DE VANZARE CUMPARARE! Va vor spune ca nu aveti dreptul sa circulati cu RCA-ul fostului proprietar, pentru ca incheia polita la ei. ACESTE PERSOANE VA MINT! AVETI DREPTUL SA CIRCULATI CU RCA-UL FOSTULUI PROPRIETAR PANA LA INMATRICULAREA MASINII PE NUMELE DUMNEAVOASTRA. Acest lucru nu trebui sa dureze mai mult de 30 de zile.
De obicei, tariful pentru o polita incheiata la acestia este usor mai mare decat in mod real.

5. Acte necesare inmatricularii:
-voi completa mai tarziu, acum mi-e lene. am scris deja o ora la ce-i mai sus.





ciorna:

1. Intotdeauna vanzatorul sa aiba toate actele la el. (nu este neaparat relevant daca nu se face pe loc tranzactia.)
2. Inainte sa platiti o masina, mergeti la orice service care face itp. O verificare costa in jur de 80 lei si se verifica luminile, directia, franele, noxele si altele.
Daca masina nu a fost inmatriculata sau nu are ITP-ul valabil, platiti aceasta verificare cu titlu de ITP, oricum veti avea nevoie de el daca o achizitionati. Pentru ITP trebuie: RCA-ul in terment (pe numele proprietarului din carte), certificatul de inmatriculare si cartea de identitate. De asemenea, pentru a trece ITP-ul, pe langa o stare corespunzatoare a masinii va mai trebuie si trusa medicala si extintor.
Nu mergeti la un service recomandat de vanzator.
Nu mergeti neaparat la dealer-ul marcii, nu toti dealer-ii ofera servicii de calitate.
Nu anuntati in prealabil vanzatorul la ce service v-ati hotarat sa mergeti pentru verificare si nu va dati intalnire in apropierea service-ului. (Nimic imposibil ca vanzatorul sa nu se cunoasca cu mecanicii de oriunde veti merge. Daca ceva nu va miroase bine chiar daca masina iese OK la verificare, platiti dumneavoastra verificarea pentru a nu starni un conflict si amanti politicos vanzatorul. Puneti placa cu "este ok, ma mai gandesc cateva ore". Samsarul in general va incerca mai mult sa va convinga sa o cumparati decat va face un om vanzator cinstit.)

3. Nu orice este ieftin este si bun.
4. Nu orice straluceste este bun. Aviz masinile polish-ate si cu interiorul si motorul mai mult decat stralucitoare.
5. Nu cumparati o masina daca o vedeti pe timp de ploaie. Luminozitatea scazuta, picaturile de ploaie si praful fac greu de identificat "valurile" de pe caroserie (din auzite, atunci se dau tunuri).

6. Documentati-va dinainte ce trebuie verificat la o masina, nu va bazati pe altcineva.
7. Verificati daca merg toate butoanele.
8. Chiar daca luati masina iarna verificati aerul conditionat. Mergeti la un service de aer conditionat. Sunt destule in Bucuresti (si nu numai).

9. Evitati sa cumparati daca vanzatorul este grabit.
10. Daca e nevoie faceti o lista cu intrebari de pus vanzatorului si mecanicului de la service.
11. Daca puteti inregistrati ce discutati cu vanzatorul. Aproape orice telefon are aceasta optiune. E posibil ca vanzatorul sa spuna ca el nu a zis asta sau aia si ca ati inteles prost. Oricum nu va ajuta cu nimic, dar va puneti ordine in idei.






Voi mai adauga idei pe masura ce imi vin.
Orice sugestie este binevenita.


Ultima modificare facuta de m1sh la Mie 19 Jan, 2011 11:29 pm, modificat de 2 ori in total
  • m1sh

  • Mesaje scrise: 1,000
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Signum Z20NET din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
o las pe mai incolo ca deja nu mai pot edita.

m1sh a scris:
-din punct de vedere financiar
Verificati care este valoarea RCA si a impozitului inainte de achizitionarea masinii.
aici putem insera un link catre google "calculator rca" sau chiat catre un calculator Smile pentru ca oamenii sa aiba o valoare aproximativa a primei care trebuie platita.
gen:
http://www.bursaasigurarilo...ila_Auto_RCA.html
http://www.rca-ieftin.ro/com...in.ro/compara.php

de asemenea, puteam incerca sa facem un mic script pentru calculul impozitului. nu-i mare branza.

LE: Domnul Mr.Opel, va cer de asemenea si drept de editare asupra acestui prim post din viitorul topic. Pentru a-l putea gestiona si aduce la zi.
  • andreim4

  • Mesaje scrise: 502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra x16xel din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jun 2007

  • Garaj Mesaj Privat
mersi m1sh pentru reformulare si extinderea problemei catre alte capitole

legat de acte cred ca ne pot ajuta aceste randuri scrise de alexandrudicu, aici: Pasi de urmat inmatriculare masina straina in Romania

alexandrudicu a scris:
2. Primul lucru de care e nevoie inainte de oricare alte demersuri, Cartea de Identitate a masinii facuta de autoritatile romane. Pentru asta, am sunat la RAR ca sa ma programez pentru identificare si inspectia tehnica. Am intrat pe http://www.rarom.ro/cs-uploads/index2.htm# ca sa aflu un numar de telefon de la RAR din judetul meu. Trebuie facuta programarea din timp, la mine a durat 7 zile, eu am cerut asa ca sa emrg cand am eu timp. La RAR mi-au luat masina si au dus-o pe o banda unde i-au facut inspectia tehnica, adica verifica noxe si frane, cam 10 minute in total. Apoi a durat inca 20 de minute identificarea, adica sa faca poze la masina, la seriile caroseriei si a motorului, etc. Apoi se plateste chiar acolo la casieria lor o taxa de 260 de lei pentru ce tocmai mi-au verificat la masina. Easy money Peste 2 zile am fost dupa Cartea de identitate a masinii. Tot de acolo am mai primit si un Certificat de Autenticitate valabil 60 de zile necesar la inmatriculare, inca un cartonas mic galben, Inspectia Periodica Obligatorie, in care e trecuta valabilitatea inspectiei, si un abtibild mic rosu care vine lipit pe numar, cred. Acte necesare la RAR: buletin identitate sau procura speciala pentru delegat, brieful masinii (cartea de identitate din tara straina), o cerere ce se completeaza acolo. A, sa nu uit, rabdare multa, ca desi am fost programat la 13:30 si toata povestea dura 30 de minue maxim, am stat pana la 16:30 ca se statea la coada.

3. Cu Cartea de Identitate, am fost la Finante ca sa achit taxa de prima inmatriculare, 257 euro, dar sunt banditi ca ei calculeaza la cursul de 3.53lei=1euro, in fine, am platit 906 lei. Aici trebuie o copie de pe Cartea de Identitate care ramane la ei.

4. Tot cu Cartea de Identitate am fost la un magazin cu Xerox si masina de scris unde se completeaza o Fisa de Inmatriculare la masina de scris, si de unde am mai cumparat si o Cerere de Inmatriculare. Cost 14 lei.

5. Cu Fisa de Inmatriculare am mers la Directia Fiscala Locala (Primarie) unde am avut nevoie de copie Carte de Identitate, Document de Proprietate (contract vanzare cumparare), dar intregul sir al cumpararilor, deci copie contract din germania catre intermediar, copie contract intermediar catre mine, deci tot sirul de vanzari cumparari de la proprietarul de afara. Dupa ce aici am completat o cerere de a fi luat in evidenta la impozit cu masina, mi s-a pus o stampila pe Fisa de Inmatriculare.

6. Tot la Primarie, am platit o taza de 52 de lei, contravaloarea Taxa Inmatriculare.

7. La CEC am platit o Taxa Certificat Inmatriculare in valoare de 30 de lei.

8. Am facut asigurarea obligatorie pe un an (RCA), m-a costat 208 lei, la BT.

9. Pregatirea dosarului pentru inmatriculare la politie. Documente necesare:
a) Carte de Identitate (de la RAR)
b) Cerere de Inmatriculare (de la magazinul cu Xerox)
c) Document de proprietate (contract vanzare cumparare targ auto, plus contractul dinainte, tot sirul pana la proprietarul din tara straina, ca sa reiasa de unde vine masina)
d) Document de provenienta (Brief) - mare verde, mic verde, sunt doua hartii distincte care contin cam acelasi lucru
e) Document de identitate solicitant sau procura delegat
f) Inspectia tehnica periodica (cartonas mic galben de la RAR)
g) Certificat de Autenticitate (de la RAR, valabil 60 de zile)
h) Tichetul de asigurare obligatorie original si copie (RCA, copia ramane la ei)
i) Certificat inamtriculare pentru export (o hartie mare A4 verde)
j) Placutele de inmatriculare din tara straina (daca sunt numere provizorii si expira sau sunt deja expirate, nu aveti nevoie)
k) Chitanta Taxa Inmatriculare (Primarie)
l) Chitanta Contravaloare Certificat de Inmatriculare (CEC)
m) Chitanta Taxa prima inmatriculare (Finante)
n) Contravaloarea placutelor de inmatriculare (se plateste pe loc la depunerea dosarului la politie, 40 lei)

Dimineata se depun actele la Politie, iar dupa pranz e gata totul (cam 3 ore), ai placutele de inmatriculare, talonul masinii, cartea de identitate, proprietar in toata regula. Succes.

PS: E bine sa aveti copii xerox cam la toate actele de mai sus ca nu stiti pe unde mai trebuie sa lasati cate o copie, de buletin, contract, etc.


inca vreo doua posturi si cred ca suntem gata m1sh nu?
sper sa fie de folos cuiva aceste randuri
  • m1sh

  • Mesaje scrise: 1,000
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Signum Z20NET din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
andreim4 a scris:3. Cu Cartea de Identitate, am fost la Finante ca sa achit taxa de prima inmatriculare, 257 euro, dar sunt banditi ca ei calculeaza la cursul de 3.53lei=1euro, in fine, am platit 906 lei.
257 euro este in cazul tau. de ce zici ca sunt banditi? euro este in prezent ~4,25lei, eu zic ca ai iesit castigat.
Iti explic acum de ce este 3.53lei la calculul lor, mai exact, ar fi trebuit sa te taxeze la 3.7364lei pentru 1 euro
La 1 octombrie 2008, cursul de schimb BNR a fost acesta, 3.7364 lei pentru 1 euro. Acest curs s-a folosit tot anul 2009 pentru calculul accizelor si a taxelor.
La 1 octombrie 2009, cursul de schimb BNR a fost 4.2495 lei pentru un euro. Acest curs v-a fi folosit pentru anul 2010 pentru calculul accizelor si taxelor.
Aceasta este legislatia, probabil tocmai ca sa nu se ia functionarii cu cursul cum vor ei.

andreim4 a scris:8. Am facut asigurarea obligatorie pe un an (RCA), m-a costat 208 lei, la BT.
De asemenea, valoarea RCA este valabila pentru masina ta, la acel asigurator si facuta in data respectiva. Tarifele RCA se modifica de la o luna la alta.
  • andreim4

  • Mesaje scrise: 502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra x16xel din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jun 2007

  • Garaj Mesaj Privat
dupa cum am scris mai sus e cu copy paste de la userul alexandrudicu caruia ii multumin cu totii. discutia e din 2007 nu 2008 deci probabil euro era mai slab atunci. uite linkul daca vrei sa te mai uiti peste el Pasi de urmat inmatriculare masina straina in Romania.
daca ai timp si vrei uitate si aici pentru inmatriculari bulgaria. https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22976
sunt la munca si imi cam respira in ceafa
bafta
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,075
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra Y17DT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Apr 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Daca mai are cineva completari sau sugestii, va rog sa le postati aici, in continuare.

@m1sh - primul post din topic il poti edita si dupa 30 minute.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,434
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Verificare consum ulei :
Benzinare :
Se vizualizazea teava de esapament, trebuie sa fie perfect curata la E4 si foarte putin afumata (pe deget sa iei o urma gri) la E2. Afumarea esapamentului poate fi si de la consum marit de benzina (E2 cu injectie monopunct) sau la E4 (foarte putin pe deget) de la regim turatie spre maxim.
Diesel :
Esapamentul este oricum murdar la ele, singura diferenta este cita funingine are si mai ales sa nu fie grasa.

Caroserie : (completare) :
Mici semne se accepta (este imposibil sa fie masina perfecta) dar se trage la pret. De asemenea spoilere noi/revopsite nu trebuie sa ne faca sa plecam de linga masina, se verifica daca nu a fost atinsa mai tare de genul indoit/inlocuit aripi interioare, traversa sau jugul. La un impact usor este stiut ca farurile pierd urechile sau se sparg, capota se deformeaza, spoilerul se face tandari (mai putin cele nevopsite care revin la loc).

Verificare pe tester/diagnoza :
Este foarte importanta dar cu urmatoarele conditii :
Cel care face diagnoza sa se priceapa, nu oricare care are scula stie sa o foloseasca.
Cel care face diagnoza sa va fie prieten sau persoana/service recomandat de prieteni, nu se merge la test unde vrea vinzatorul sau service/reprezentanta unde el poate avea relatii.

Parbriz/geamuri/luneta :
Se verifica daca sunt originale GM, la parbriz se accepta si altceva (multi am luat o piatra) dar la restul daca apare altceva inseamna ca masina a suferit impact serios.

Verificare depuneri in motor :
Benzinare : pe la buson ulei vizualizam ca aluminiul si otelul sa fie perfect curate ca noi (intretinere perfecta), daca sunt depuneri slabe aurii (gen eloxare) a avut intretinere buna, daca sunt urme negre intretinere jalnica si mai mult ca sigur consum ulei. Pe buson iarna putem gasi putina "maioneza", este normal. Alta smecherie e sa bagam degetul sus pe la capac culbutori sa vedem daca dasim zgura.
Diesel : tot pe la buson trebuie sa vedem cum totul straluceste ca nou chiar daca uleiul este negru, daca gasim depuneri (aditivi sau ulei neschimbat la timp) se refuza pe loc.

Verificare antigel :
Benzinare : pina in 1998-2000 este verde sau albastru, trebuie sa fie limpede si la ochi de concentrat.
Diesel : "borcanul" trebuie sa fie perfect curat si fara urme de ulei (negre care denota termoflot defect), culorile sunt identic ca mai sus.

Verificare compartiment motor :
Se prefera la cumparare cele prafuite, orice urma de scurgeri ulei, antigel se pot depista usor.
Se accepta cele sterse cu cirpa, de obicei partea superioara si cit ajunge el cu mina.
Cele spalate trebuie sa ne puna pe ginduri mai ales ca nu toti stiu sa spele un motor.
  • vi_escu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Caut pentru sotie o masina cu transmisie automata. Am gasit un Opel Corsa din 2001, cutie tiptronic (168mii km). Ce ar trebui sa verific la o astfel de masina?
Va multumesc anticipat.
  • m1sh

  • Mesaje scrise: 1,000
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Signum Z20NET din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
din cate stiu, la automate:
- nu ar trebui sa smunceasca cand schimba vitezele, indiferent de cat de tare se apasa pedala de acceleratie.
- in rampa, daca este in Drive si se da drumul la frana, nu ar trebui sa plece la vale. la apasare pedalei de aceeleratie ar trebui sa inceapa sa urce.
- in panta, daca este in Reverse si se da drumul la frana, nu ar trebui sa plece la vale. idem ca mai sus.

mai multe nu am de unde sa stiu.
  • mihai_b18

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Oct 2009

  • Garaj Mesaj Privat
as avea si eu ceva de completat.
este foarte important ca masina sa fie verificata si dedesubt, sa fie ridicata pe o rampa. se pot gasi urme de rugina sau sudura dupa accident, jante ovale, etc...
  • ciucurica

  • Mesaje scrise: 234
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X16XEL din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
verifica conducte frana, conduce benzina ( cele intre buson si rezervor au o portiune de cauciuc costa 450lei Smile se verifica si cu o poza cu camera de 10mpx) verificat cupa portbagaj daca are urme de reparatii, sau tampon bara spate daca e crapat plus panoul spate, te bagi sub masina cu capul si te uiti nu e greu.

verificat chedere stalpi usi daca sunt taiati (opel face cele mai proaste chedere) verificat parbriz si geamuri si luneta (dar nu e prea concludent) daca mai au insemnele GM, verificat in incinta motorului urme de reparatii, greseli de la intins chitul, mai ales la colturile incintei inspre parbriz.
verificat la roata protectia de noroi daca e sparta se poate sa fi avut accident.

verificat spatiul intre elemente caroserie, trebuie sa fie la fel pt toata masina. verificat nivelul elementelor de caroserie sa fie toate la acelasi nivel.

verificat in zona farurilor daca sunt centrate bine semne de accident.

verificat daca ( in cazul meu) pe usa de portbagaj nu mai e emblema si iti zice ca a fost furata se vad urme de la vopsire sau de a zgariere (depinde de caz)

verificat cutiile de la oglinzi daca sunt inchise bine urme de umblat la ele

verificat praguri daca sunt ruginite pe sub masina, o vopsea buna le mascheaza, verificat podele daca sunt ruginite (orice masina poate ajunge dacia), verificat cu TESTERUL daca exista sisteme airbag, senzori, alarma, abs si alte prosti pt ca se pot scoate foarte usor becurile si nu iti mai apare nici un martor aprins.


ACTE AUTO:

daca masina este adusa te duci cu actele si cu proprietarul la un centru de traduceri nu spui care si nu spui unde alegi unul si mergi cu el si verifici actele sa fie cele corecte.

daca nu cunosti proprietarul ii xeroxezi toate actele si cele de identitate si ii faci poza langa masina. poate cel din strainatate a declarat masina furata! si actele sunt false dar bine facute si la traduceri nu vede nici o greseala! atentie mare se practica. atunci ai dat de belea!.

daca nu are numerele de la masina cele cu care a venit in tara sa dea o declaratie la notar unde ce cum si in ce fel a facut cu numerele!

ITP! nu te duci la rar, daca e samsar se cunoaste cu ei sigur sigur.

e de preferat sa iti scoti o lista cu motoarele si normele de poluare ( un prieten a patit-o) si cand te minte cu o carte rar falsa il prinzi cu minciuna!


ACTE pe care trebuie sa le aiba: contract c-v, talon inmatriculare strain, autorizatie inmatriculare straina. taxa vama (dupa caz verificati tarile UE) cartea straina pe care sa fie stampilat pe fiecare pagina ANULAT/RADIAT. actele dintre el si fostul proprietar, viza de la impozite romania pt samsar, de altfel toate C-V -urile pana sa ajunga masina la el.
ne mai gandim Razz
  • mario opel

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa z12xep din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Mar 2008

  • Garaj Mesaj Privat
foarte important:
in cazul in care nu aveti un tester pe aproape, puneti contactul de mai multe ori si urmariti ca toate becurile sa se aprinda...abs,airbag,esp,pompa injectie,in fine....toate.
exclus cele care au comp. de bord( ecranul ala dintre turometru si vitezometru). chiar daca scoti becul oricum iti ramane eroarea pe comp.
aa..si nu puneti vanzatorului intrebarea cea mai idioata: cati km. REALI are? Shocked si ce ai vrea sa-ti spuna... avea 300.000 da,am smenuit-o la 150.000...
nu faci decat sa pari o "gasca" care habar n-are si a venit singur la "shoping"(luati o persoana care se pricepe, chit ca o platiti)
atentie! nu numai samsarii smenuiesc masinile. asa ca nu conteaza daca e proprietar de 5 ani..
Orice masina se poate "smenui". asa ca nu va inchipuiti ca .."dom-le,la marca asta nu cred ca pot umbla.."
mai bine sa fii exagerat de suspicios.
spun asta pt. ca am un prieten care m-a lasat masca cand am vazut cum in 10-15 min face ce vrei la o masina(orice marca). de la el stiu tot ce am scris mai sus. Smile
  • alindele

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Feb 2010

  • Garaj Mesaj Privat
am citit toate astea pana acum...dar tot nu sunt lamurit. La ce acte sa fiu atent si ce trebuie sa-mi dea proprietarul, ce trebuie sa fac impreuna cu el cand cumpar o masina neinmatriculata in RO sau cu numere provizorii.
Mentionez ca vreau sa-mi cumpar Astra H 1.7 din 2007-2008 si inca nu stiu exact cum se procedeaza si ce-mi trebuie(in afara de bani).
  • m1sh

  • Mesaje scrise: 1,000
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Signum Z20NET din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
daca nu a mai fost inmatriculata in tara, nu stiu exact. dar logic este asa:
1. cartea de identitate a masinii (in limba straina)
2. certificatul de inmatriculare a masinii (in aceeasi limba)
3. contractul de vanzare cumparare intre cel care-ti vinde masina si cel de la care a cumparat-o (adica vanzatorul dinafara tarii). daca masina a mai schimbat maini in romania, toate contractele de vanzare cumparare.

4. trebuie sa faceti contractul de vanzare cumparare intre tine si cel care o vinde.
si cam atat

apoi trebuie sa mergi la rar sa iti faci ITP-ul si omologarea individuala, urmata de eliberarea certificatului de autenticitate.

dupa ce ai cartea de identitate trebuie sa platesti taxa de poluare (cred ca la finante)
apoi:
rca pe 6 luni
taxa de inmatriculare - la primarie/finante, vreo 60 de lei
taxa de certificat de inmatriculare - la cec, vreo 50 lei
taxa pentru placutele de inmatriculare - la inmatriculari, vreo 40 lei numere la rand, vreo 120 lei preferentiale

preturile sunt aproximative.

bafta.
si ai grija ce cumperi. mai toate au km mai multi decat scrie in acel afisaj. deci sa nu fie km factorul decizional in cumpararea masinii (si nici cat de curata este)
  • alindele

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z19DT din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Feb 2010

  • Garaj Mesaj Privat
merci mult pt raspuns

inca o intrebare: daca masina are numere rosii, ITP-ul facut si autentificarea la RAR mai este nevoie sa le fac si eu dupa ce o cumpar?
  • m1sh

  • Mesaje scrise: 1,000
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Signum Z20NET din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
doar autentificarea daca expira inainte de ziua cand pui dosarul pentru inmatricularea definitiva.
inainte avea valabilitate 30 zile, acum nu mai stiu.. vreo 60. sau poate ne spui tu exact daca o ai in fata.

am impresia ca numele hartiei este "certificat de autenticitate".
  • ciucurica

  • Mesaje scrise: 234
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X16XEL din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
ACTE pe care trebuie sa le aiba: contract c-v, talon inmatriculare strain, autorizatie inmatriculare straina. taxa vama (dupa caz verificati tarile UE) cartea straina pe care sa fie stampilat pe fiecare pagina ANULAT/RADIAT. actele dintre el si fostul proprietar, viza de la impozite romania pt samsar, de altfel toate C-V -urile pana sa ajunga masina la el.
ne mai gandim + numerele cu care a venit masina in tara!
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,469
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Azi, m-a rugat un amic sa merg cu el sa-si cumpere o masina - audi a4 din 96, motor 1.8, argintiu. Ne incarutam si plecam catre Sibiu. Pe drum, incepem discutia despre masina. Asa aflu ca are numere de Suceava si a fost achizitionata de samsar in urma unui schimb. Ne apropiem de Sibiu si din Sacel, il sunam si ne raspunde ca sa-l sunam cand intram in Sibiu, chiar daca mai aveam mai putin de 10 km. Cand ajungem in Sibiu, ne spune sa-l asteptam in parcare la Metro. Dupa mai bine de 30 minute, apare si samsarul cu masina. Trecand peste problemele de aspect ca urmare a reparatiilor de mantuiala a multiplelor accidente, am cerut sa vedem actele. A incercat sa ne abureasca cu stampila pe fisa de inmatriculare ca are contract de vanzare cumparare din martie si ca nu e nevoie de certificat de la finante si ne tot baga sub nas buletinul proprietarei, cartea si certificatul. Cand am luat in mana contractul de vanzare cumparare am ramas cu gura cascata: samsarul era trecut ca vanzator, proprietara din civ ca si cumparator iar o a treia persoana la certificatul de radiere. Cand am cerut explicatii, ne-a spus ca este o greseala si ca se poate rezolva in 15 minute la un birou de copiat acte. Cand am intrebat cine va semna in locul proprietarei, a spus ca va semna "cineva". L-am lasat in parcare si am plecat.
Sper ca toti cei care intentioneaza sa cumpere o masina sa citeasca acest topic si sa nu mai arunce cu banii pe fereastra.

LE Pacat ca acest topic nu apare in lista celorlalte.
  • papyto

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mai 2010

  • Garaj Mesaj Privat
zilele astea plec spre germania sa imi iau o masina , acolo am posibilitatea sa o trec diret pe numele meu trebuie sa mai tin cont de alte acte ce imi trebuiesc de acolo?
  • m1sh

  • Mesaje scrise: 1,000
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Signum Z20NET din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Mai 2008

  • Garaj Mesaj Privat
NEAPARAT brief-ul mare SI brief-ul mic, un contract de vanzare cumparare, si cam atat.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata